Join Gossip Rakyat

Saturday, February 18, 2012

EKSKLUSIF: AL-KISAH ANWAR DAN PAS!!!

Kenyataan Anwar pada PAS

Adalah sangat merendahkan taraf pemikiran pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dan ahli-ahli PAS jika kita mengatakan mereka tidak mempercayai tentang keperibadian tersembunyi Anwar Ibrahim tetapi mereka perlu bersabar menyembunyikan kepercayaan itu demi untuk PAS sampai ke Putrajaya. Masakan mereka terlalu bodoh untuk memikirkan kenapa Anwar tidak mengambil tindakan menyaman malu orang yg mendedahkan keburukannya sedang mereka membuat cabaran kepada beliau secara terbuka dan bertalu-talu.

Orang PAS sering mempertahankan Anwar dengan alasan pemimpin-pemimpin UMNO/BN juga mempunyai masalah kelemahan moral. Itu perkara biasa, apa saja yang tak kena semuanya salah UMNO/BN walaupun ada kesalahan dari mereka sendiri. Tetapi mereka terlupa hakikat bahawa kebanyakan pemimpin UMNO/BN yg terlibat tidak memprojekkan diri sebagai seorang pejuang Islam yg suci, berkhutbah Jumaat atau memberikan syarahan yg menggambarkan diri sebagai pemimpin besar Islam.

Pemimpin utama UMNO seperti Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj telah menjadi contoh seorang pemimpin Islam yg amat bertolak ansur kepada kelemahan manusia dan mengakui amalan-amalannya yg tidak dianggap baik oleh orang Islam termasuk yg dikutuk oleh Pas.

Sesuai dengan pemodenan dan peredaran zaman, Menteri Besar dan Mursyidul Am, Nik Aziz telah beralih menunjukkan toleransi yg lebih liberal. Bagaimanapun kesabaran ahli2 Pas lain pula iaitu mereka bersabar kerana bergantung kepada Anwar untuk sampai ke Putrajaya dengan keyakinan bahawa semua dasar PAS dapat dipulihkan apabila PAS berkongsi kuasa kerajaan pusat dengan DAP dan PKR kelak kerana akan mempunyai 'Bargaining Power'.

Bagaimanapun seorang yg cerdik tidak dapat melihat logik hal ini akan berlaku kerana dalam keadaan sekarang pun PAS sudah tersasar jauh dari prinsip Islamnya. Maka apatah lagi setelah berkuasa, tentunya nafsu untuk menikmati kedudukan dan kuasa akan mengatasi prinsip. DAP dan PKR telah pun memahami kelemahan PAS. Dan PAS hanya menjadi 'kuda tunganggan' mereka saja.

PAS juga amat toleransi kepada pendirian Anwar menyokong kewujudan negara Israel kerana semakin kuat bantahan disuarakan oleh rakyat negara ini maka semakin popular Anwar di kalangan masyarakat Yahudi dan Amerika Syarikat serta akan semakin banyak peruntukan yang akan dapat dikongsi bersama oleh PAS dalam menghadapi PRU ke-13. Fikir-fikirkanlah.....

Forum Perdana Soal Hati Dapat Sambutan Sungguh Hebat!! @RosnahARS


Program Forum Perdana “Soal hati : Antara Tuntutan & Idaman” dibarisi penceramah-penceramah muda iaitu Imam Muda Asyraff dan Ustazah Sharifah Khasif. Moderator pada malam itu Puan Farah Deeba (Bekas pengacara rancangan Nasi Lemak Kopi O). Penonton bukan sahaja terdri daripada golongan yang berusia tetapi juga anak-anak muda, remaja, keluarga, ibu-bapa yang tidak berganjak dari kerusi masing-masing walaupun keadaan hujan yang renyai-renyai pada awalnya.

Ustazah Sharifah Khasif mempelbagaikan pengisian dengan memperdengarkan bacaan al-quran di tengah-tengah forum dengan penggunaan taranum yang meruntun hati penonton bersesuaian dengan gelaran beliau sebagai Juara Tilawah Al-Quran peringkat Antarabangsa.

Walau tanpa kehadiran VVIP atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan seperti yang dirancangkan pada awalnya namun kehadiran penonton melebihi 1,000 orang. Buat julung-julung kalinya juga forum malam tadi boleh diikuti secara langsung melalui laman web http://www.ustream.tv/channel/forum-perdana


Memetik sebaris ayat daripada Imam Muda Asyraff “Tak salah nak kahwin dengan suami orang hukum tak haram tapi fikir-fikirkan semula adakah perkahwinan itu akan sejuk mata selepas perkahwinan atau akan lebih menyakitkan”.

Sekalung tahniah buat warga kerja Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Segambut yang telah bertungkus-lumus memastikan kelancaran program ini. Begitu juga buat keluarga besar Pergerakan Puteri UMNO Wilayah Persekutuan yang telah sudi bersama-sama kami menjayakan program ini.

Sumber: Puteri Bhgn Segambut

PANAS: RM 300 JUTA UNTUK 16 SEPTEMBER???


Siapa tidak kenal dengan Anwar Ibrahim...seorang yang suka menabur janji dan juga yang akan buat apa saja demi mencapai hasratnya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Pembaca sekalian juga tahukan yang Anwar ini seorang yang suka menabur janji palsu dan juga kaki pembelit lebih senang dikatakan raja pembohong.

Road Putrajaya beliau pada 16 September dah bertukar road to hell kepada semua puak Pakatan Haprak. Ada cerita semasa 16 September ahli parlimen yang sanggup tempah baju melayu semata mata nak pergi angkat sumpah jadi menteri, Anwar janji hampir kesemua ahli parlimen untuk dijadikan menteri. Aduhai...ahli parlimen pun boleh kena pusing dengan Anwar inikan pula rakyat. Betul tak??

Diberitakan Anwar meminta sejumlah wang untuk beliau jika ingin bersama beliau jika impian 'Mat Jenin' untuk jadi Perdana Menteri tercapai. Baca pendedahan di bawah:

Keengganan seorang ahli perniagaan, John Soh Chee Wen, 50, menyumbangkan RM300 juta kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim empat tahun lalu dikatakan menjadi punca Ketua Pembangkang itu kempunan untuk menduduki Putrajaya seperti diimpikan beliau pada 16 September 2008.

Pengendali portal berita Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin yang pernah rapat dengan Anwar mendakwa, wang RM300 juta itu sangat diperlukan Anwar ketika itu untuk digunakan sebagai bayaran 'pendorong' RM10 juta seorang bagi 30 wakil rakyat Barisan Nasional (BN) melompat parti dan seterusnya membantu beliau merampas Putrajaya.

"John Soh tidak bersetuju membiayai RM300 juta untuk tujuan tersebut melainkan Anwar mampu menjanjikan kejayaan. Tetapi bagaimana Anwar boleh memastikan kejayaan?

"Terdapat 30 Ahli Parlimen BN pada waktu itu. Jika mereka boleh menjual diri kepada satu pihak, maksudnya mereka boleh berbuat demikian ke pihak lain juga.

"John Soh enggan mengeluarkan RM300 juta dan ia mengakhiri impian (Anwar) memasuki Putrajaya. Itu juga bermakna Anwar perlu menghadapi perbicaraan liwat kedua. Hanya satu cara beliau boleh mengelakkan (perbicaraan) liwat itu iaitu dengan menjadi Perdana Menteri, yang tidak akan terjadi sekarang," katanya.

Raja Petra dipetik berkata demikian dalam Malaysia Today melalui entri bertajuk EPISOD 8: Lelaki di Sebalik PKR (Siri 2) hari ini.

Tambahnya, hubungan Anwar dengan John Soh mulai renggang selepas keengganan ahli perniagaan itu membiayai wang tersebut walaupun kedua-dua pemimpin sebelum itu pernah bertelagah mengenai keperluan menyingkirkan Exco Selangor, Elizabeth Wong ekoran kontroversi gambar bogelnya.

"Apabila keadaan bertambah parah dan mustahil untuk berbaik-baik, John Soh dan Anwar 'berpisah.' Kemuncaknya ialah pada Pilihan Raya Negeri Sarawak hampir setahun lalu," katanya.

Dalam pada itu, Raja Petra mendakwa, bangunan yang menempatkan ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini dimiliki oleh John Soh. Dengan jumlah hutang sewa bangunan PKR sehingga Jun 2010 adalah sebanyak RM600,000, katanya, hutang sewa bangunan terkumpul parti itu dianggarkan bernilai RM1 juta. Selain itu, menurutnya, John Soh telah membelanjakan sekitar RM30 juta untuk menaja Anwar dan PKR sejak 1998.

"Apa yang ramai orang tidak tahu, kecuali individu dalam lingkaran Anwar ialah John Soh bukan hanya pembiaya PKR. Dia adalah seorang strategis utama yang menumpukan kepada cara-cara memenangi Kerajaan Persekutuan dalam pilihan raya umum akan datang," katanya.- Utusan

Rujuk: Pisau

GR kata: Semua orang Anwar berjanji, akhirnya dia juga yang terduduk nanti.....

VIDEO PANAS: Tian Chua DiTempelak Oleh Ketua Pemuda Batu!!

Mana Ahli Parlimen Batu, Tian Chua?? Kenapa tak tunjuk muka beri bantuan kepada rakyat di Parlimen Batu. Bukankah Tian Chua ni suka menempel majlis-majlis yang tidak diundang dan lepas tu kata majlis tersebut dia yang anjurkan.

Alahai Tian Chua sudah-sudah la tu...tak habis-habis nak berdemo jalanan ker?? Baring dijalan raya tak nak ker YB? Hi hi hi

Lihat apa kata Ketua Pemuda UMNO Bhgn Batu di bawah:



Lawatan YAB TPM di Parlimen Batu


Semalam YAB TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin membuat lawatan kerja sehari ke Parlimen Batu. Ini adalah lawatan kerja beliau ke seluruh W.Persekutuan bagi meninjau persiapan jentera pilihanraya.

Ketibaan YAB TPM disambut oleh pimpinan Bahagian, Negeri dan Pusat. Turut sama menyambut TPM, Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Menteri Wilayah Persekutuan, Dato' Seri Raja Nong Chik, Pengarah JAWI, Datuk Hj Che Mat Che Ali, Ketua Bahagian UMNO Cheras, Datuk Seri Syed Ali, Ketua Pemuda UMNO WP, Datuk Rizalman Dato' Mokhtar. Rakyat dan Ketua Pemuda UMNO Bhgn Batu, Sdr Azniee Abdullah.


Tan Sri Muhyiddin Yassin sempat menunaikan Solat Jumaat di Masjid Al Zakirin, Taman Wilayah Selayang sebentar tadi bersama rakyat yg turut sama.


Selepas menunaikan solat Jumaat, YAB TPM makan tengahari bersama anak-anak dan masyarakat Parlimen Batu.


Sebelah petang YAB TPM ke Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) Beringin dan akan menyampaikan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) RM500 kepada penduduk yg terpilih.


Rata-rata masyarakat di Parlimen Batu menyambut baik segala program yang dibuat oleh Kerajaan Barisan Nasional. Nampaknya Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dah pening kepala macam mana nak buat...He he he

Baca juga di sini

GR kata: Rakyat berterima kasih kepada Kerajaan dan YAB PM dengan bantuan yang diberi.

Friday, February 17, 2012

PANAS: ARTIS DIPUKUL KERANA CEMBURU BUTA!!


Angkara cemburu buta, seorang pelakon, Balkisyh Semundur Khan, 25, bukan saja ditampar, kepalanya dihentak pada almari malah turut dicekik suaminya berusia 28 tahun di rumah mereka di Wangsa Maju, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 10.30 malam itu, pelakon yang membintangi filem Diva selain tercalon sebagai pelakon harapan wanita pada Festival Filem Malaysia ke-20 itu bernasib baik apabila melarikan diri dari rumah sebelum membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju, di sini.

Balkisyh yang juga pemenang tempat ketiga pencarian Gadis Metro pada 2004 ketika dihubungi berkata, kejadian itu berlaku disebabkan perselisihan faham kerana sikap cemburu buta suami.

Pelakon berkenaan dikatakan baru menamatkan sesi penggambaran drama bertajuk Landasan Cinta yang akan ditayangkan pada 25 Februari ini menerusi slot Samarinda di TV3.

“Suami saya seorang yang cemburu buta dan gagal mengawal kemarahan menyebabkan saya dipukul. “Namun, selepas mengetahui kebenaran, suami kembali bertenang dan kami berdua berbaik semula,” katanya yang enggan mengulas lanjut mengenai kisah cemburu buta suaminya itu sejak berumah tangga pada 2007.

Menurut sumber, pelakon itu dipukul suami sebaik tiba di rumah.

“Mangsa bertanyakan punca kejadian itu, tetapi dijawab dengan tamparan dan wanita itu cuba menolak suaminya dalam usaha melepaskan diri.

“Bagaimanapun, suaminya menarik baju mangsa sebelum menghentak kepala di almari menyebabkan pelakon terbabit jatuh,” katanya.

Sumber berkata, mangsa kemudian cuba mengambil telefon bimbitnya namun dicekik suaminya itu.

“Suami mangsa yang melihat isterinya itu mengalami kesukaran bernafas berhenti berbuat demikian dan kesempatan itu diambil pelakon terbabit keluar dari rumah bersama anak perempuannya yang berusia dua tahun,” katanya.

Katanya, pelakon berkenaan membuat laporan di balai polis berhampiran kediamannya dan difahamkan, kejadian seumpama itu bukan kali pertama berlaku. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan. - HMetro


GR kata: Inilah manusia bila tidak fikir dahulu sebelum membuat sesuatu perkara. Kepada artis berkenaan diharap bersabar yer....

INFO: Kerajaan Akan Lanjutkan Rayuan BR1M - @NajibRazak


Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan bersedia melanjutkan tempoh rayuan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada mereka yang layak selepas 15 Mac ini.

Perdana Menteri berkata, langkah itu bagi memberi peluang kepada para pemohon yang layak sungguhpun nama mereka tidak tersenarai sebelum ini.
"Yang layak, boleh buat rayuan dan diteruskan sampai 15 Mac tetapi kalau ada lagi, boleh sambung.

"Ini supaya semua yang ditafsirkan layak boleh menerima bantuan BR1M," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) di sini malam ini.

Perdana Menteri berkata, BR1M merupakan satu bentuk kaedah yang sangat berkesan bagi membantu meringankan beban rakyat.
"Mesyuarat hari ini memaklumkan bahawa pemberian ini sangat dihargai oleh rakyat," katanya.

Dalam pada itu, Najib memberitahu, mesyuarat malam ini telah meluluskan keahlian tiga pertubuhan sebagai Ahli Gabungan BN.
Katanya, tiga pertubuhan tersebut ialah Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF), Persatuan Bekas Anggota Kemas dan Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia.

"Tiga permohonan itu diputuskan daripada 11 permohonan yang kami terima," katanya.

Kepada satu soalan, beliau berkata, semua pihak berhak menganjurkan perhimpunan termasuk Perhimpunan Hijau di Kuantan dua minggu lagi selagi ia selari dengan Akta Perhimpunan Aman 2011.

"Kita tidak akan halang, malahan perhimpunan kita jauh lebih besar dan dihadiri ramai orang," tegasnya. - Bernama


GR kata: Bukti Kerajaan prihatin kepada rakyat, ini pun kejam ker wahai puak Pakatan Rakyat??

TERKINI: Adakah Banner Ini Disebabkan #AsalBukanUmno Di BTR - @Chegubard Tolong Jawab??



Pembaca lihat gambar di atas, GR ingin berterima kasih kepada sahabat blogger Keris 7 Lok dengan gambar yang banner tersebut. Banner-banner ini semuanya di kawasan sekitar Bandar Tun Razak kerana difahamkan malam ini @Chegubard dan sekutunya akan melancarkan #AsalBukanUmno di Tmn Bukit Anggerik @ METBA di Bandar Tun Razak. Budak hinggusan @AdamAdli pun ada jugak..He he he






GR kata: Dengar cerita banner-banner ni semua puak-puak PKR sendiri yang buat, sebab depa tak suka dengan Chegubard ni. Betul ker???

PENDEDAHAN: Protokol YAHUDI Yang Wajib Kita Tahu..!!

Artikel ini sangat menarik sumber GR perolehi dari sahabat perjuangan Jomo Malaya untuk kita tatapi dan baca bersama....


"Protokol Pertama
Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu.

Protokol Kedua
Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.

Protokol Ketiga
Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara, seterusnya menybabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke ‘pasukan kita' iaitu Sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan itu (bukan bangsa Yahudi) akan tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.

Protokol Keempat
Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialihkan ke arah memikirkan soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan soal-soal musuh mereka. Akhirnya segala kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.

Protokol Kelima
Sekiranya ada di kalangan orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Kesannya, mereka mengambil keputusa untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja.

Protokol Keenam
Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi, ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mestilah dipastikan menduduki mertabat kaum buruh yang melarat.

Protokol Ketujuh
Orang-orang Yahudi wajib menabur fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi, maka wajiblah orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia.

Protokol Kelapan
Pemerintah Yahudi akan dikelilingi oleh segolongan besar ahli-ahli ekonomi dan orang Yahudi sendiri akan dikelilingi oleh ribuan ahli-ahli korporat, jutawan dan usahawan.

Protokol Kesembilan
Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.

Protokol Kesepuluh
Yahudi akan membawa masuk racun ‘Liberalisma' ke dalam negara-negara yang bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberi kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai agen yahudi dalam melaksanakan rancangan rancangan Yahudi.

Protokol Kesebelas
Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka, Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bertebaran ke atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada di perantauan atau negara asing yang nampak sebagai kelemahan, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa bangsa itu ke pintu kekuatan di seluruh dunia.

Protokol Kedua belas
Yahudi akan mengubah pengertian tentang kebebasan atau kemerdekaan dengan mentafsirkan istilah itu sebagai mengamalkan apa-apa yang diperkenalkan atau dibenarkan oleh undang-undang sahaja. Kalau bangsa bukan Yahudi diberi permit menerbitkan sepuluh akhbaratau majalah, maka bangsa Yahudi mesti menerbitkan 30 akhbar atau majalah. Perkara ini amat penting kerana ia adalah alat untuk mengubah fikiran rakyat.

Protokol Ketiga belas
Bagi memastikan kejayaan usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan, maka bangsa Yahudi hendaklah menghapuskan golongan korporat dari bukan bangsa Yahudi di samping mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek mewah, pesta-pesta serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bangsa bukan Yahudi kerana semua ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalih perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.

Protokol Keempat belas
Para filosuf Yunani mestilah membincangkan kekurangan-kekurangan serta mendedahkan keburukan agama-agama lain. Para penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan-tulisan pornografi iaitu mengadakan sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.

Protokol Kelima belas
Apabila mendapat kekuasaan, bangsa Yahudi akan membunuh tanpa belas kasihan terhadap setiap orang yang menentangnya. Setiap pertubuhan yang merancang untuk menentangnya mestilah dihukum dan ahli-ahlinya dibuang negeri. Oleh itu, mesti didirikan sebanyak-banyaknya ‘FREMASONIC LODGE' iaitu tempat-tempat pertemuan rahsia orang orang Yahudi.

Protokol Keenam belas
Yahudi akan mendirikan universiti mengikut rancangan yang begitu tersusun. Pensyarah-pensyarah akan mendidik dan membentuk para pemuda supaya menjadi manusia yang patuh kepada pihak berkuasa (Yahudi). Bagaimanapun, ajaran-ajaran mengenai undang-undang negeri dan politik tidak akan diajar kecuali beberapa orang sahaja yang dipilih kerana kebolehan mereka.

Protokol Ketujuh belas
Yahudi meletakkan kehakiman dalam bidang yang sempit dan terhad. Guaman akan melahirkan orang-orang kejam, tidak berperikemanusiaan dan mempunyai tabiat buruk untuk mencapai kemenangan bagi orang yang dibelanya, walaupun terpaksa menghancurkan semangat keadilan dan mengorbankan kebajikan masyarakat.

Protokol Kelapan belas
The Kings of Jews akan dikawal oleh pengawal pengawal rahsia, kerana orang-orang yahudi tidak akan membuka pinti kepada kemungkinan adanya perancangan untuk menentang kegiatan Yahudi

Protokol Kesembilan belas
Bangsa Yahudi akan membicarakan orang orang yang melakukan kesalahan politik sama seperti orang yang mencuri, membunuh dan kesalahan-kesalahan yang lain. Orang ramai akan memandang kesalahan politik itu sebagai satu kesalahan yang hina dan timbul rasa benci kepada mereka yang melakukannya.

Protokol Kedua puluh
Bank Antarabangsa Yahudi akan memberi pinjaman kepada bangsa bukan Yahudi dengan kadar bunga yang tinggi. Pinjaman yang sedemikian, akan menyebabkan pertambahan kadar hutang berlipat kali ganda. Ekonomi orang bukan Yahudi akan lumpuh secara outomatik kesan pertambahan hutang tersebut.

Protokol Kedua puluh Satu
Yahudi menggantikan pasaran wang dengan institusi hutang kerajaan yang bertujuan untuk menetapkan nilai perusahaan mengikut pendapatan kerajaan. Institusi ini akan menawarkan pasaran 500 sijil pinjaman perusahaan dalam sehari atau membeli sebanyak itu juga. Dengan cara inilah segala perusahaan akan bergantung kepada Yahudi.

Protokol Kedua puluh dua
Untuk sampai ketujuan yang baik iaitu kekuasaan Yahudi yang berkuasa penuh dalam rangka meletakkan dunia dalam pemerintahannya, kadang-kadang kekerasan akan digunakan. Di tangan Yahudilah terletaknya pusat kekuasaan yang paling besar.

Protokol Kedua puluh tiga
Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meningkatkan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia kepada arahan Yahudi.

Protokol Kedua puluh empat
Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sikap keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin kita (Yahudi).


GR kata: Marilah kita amalkan cara hidup Islam dengan berpandukan Al-Quran dan Sunnah Nabi S.A.W...insyaallah kita akan berjaya dunia dan juga akhirat.

Anwar BERJANJI Macam Minum Air Kopi!!!


Anwar Ibrahim yang baru-baru ini telah dibebaskan dari tuduhan meliwat kini menyambung tugasnya seperti biasa iaitu, menabur janji palsu kepada rakyat.

Kali ini, Anwar berjanji akan melakukan perubahan terhadap Malaysia dalam masa 6 bulan sahaja sekiranya Pakatan Rakyat memerintah. Mungkinkah Anwar akur bahawa negara ini berada di landasan yang betul, kerana itulah dia hanya memerlukan masa yang sedikit sahaja untuk membuat perubahan?? Boleh percaya ker???

Jika benar negara ini berada dalam keadaan kronik sepertimana yang sering digambarkannya, tentulah mustahil bagi Anwar mahu pun mana-mana pemimpin yang paling bijak sekali pun di dunia ini untuk membuat perubahan dalam masa yang sebegitu singkat.

Sedangkan Tun Dr. Mahathir yang diiktiraf sebagai pemimpin ulung ditaraf global juga  mengambil masa selama hampir dua dekad untuk melakukan perubahan. Itupun beliau belum mampu merubah segala-galanya, terutamanya minda Melayu iaitu bangsanya sendiri.

Mungkin bagi Anwar, melafaz janji adalah umpama makan dan minum harian.  Tidak keterlaluan dikatakan bahawa Anwar hidup atas janji-janji kerana tanpa janji-janji manis, Anwar hanyalah manusia biasa yang tidak punya pengikut dan penyokong. Mereka ini semua menyokong Anwar kerana janji, bukan kerana jasanya, jauh sekali kebijaksanaannya, kerana Anwar ternyata tidak memiliki kedua-duanya.

Selama Anwar berada di dalam kerajaan, kalau ada pun jasa yang dibuatnya hanyalah terhadap keluarga dan kroninya, iaitu dengan mengkayakan  mereka melalui projek-projek kerajaan.   Dan jika benar  Anwar punya sedikit kebijaksanaan, tentu sekali dia tidak akan mengikut nasihat IMF yang ternyata hampir membangkrapkan negara ketika krisis ekonomi 1997/98.

Paling penting, sekiranya Anwar bijak, tentu dia tidak akan sewenang-wenangnya menabur janji tanpa terlebih dahulu mengkaji latarbelakang isu yang dijanjikan dan impak yang akan ditanggung dari janji tersebut.

Antara janji palsu Anwar yang tidak mungkin dapat dilupakan ialah kepada penduduk kampung Buah Pala, di mana Anwar meletakkan garis masa 2 minggu sahaja bagi Ketua Menteri Pulau Pinang memberi komitmen untuk menyelesaikan masalah mereka.  Janji ini dilafazkan sebelum PRU 2008.

Begitu juga ketika menabur janji untuk membersih dan mengecat semula Padang Tembak, Anwar memberi masa 1 bulan sahaja untuk melaksanakannya sekiranya PR menang di Pulau Pinang.

Dan PR telah ditakdirkan menang di Pulau Pinang dalam PRU tersebut, namun apa yang terjadi ialah Kampung Buah Pala lenyap selama-lamanya dirobohkan oleh kerajaan DAP, dan Padang Tembak pula masih kelihatan sama selepas bertahun-tahun.

Bukan satu atau dua janji yang tidak mampu ditunaikan PR di negeri-negeri yang diperintah mereka, tetapi hampir kesemuanya.  Siapa tidak ingat janji kerajaan Kedah untuk memberikan kesejahteraan kepada rakyat dan menurunkan tariff air?  Sudahnya tariff air menjulang tinggi sehingga 44% dan prosedur pembayarannya dijadikan bertambah sukar di mana rakyat hanya boleh membayarnya di pejabat SADA.  Selain itu, harapan penyokong PAS Kedah untuk melihat negeri yang lebih ‘Islamik’ yang dijanjikan PAS, hancur apabila pusat karaoke dan hiburan tumbuh bagai cendawan.

Kerajaan PKR Selangor lebih hebat lagi dalam soal tidak menunaikan janji termasuk juga dalam isu memberikan perkhidmatan yang bersih dan telus, isu air, alam sekitar dan bantuan tunai untuk surirumah, ibu tunggal dan sebagainya.

Semua yang berlaku di negeri-negeri pemerintahan PR ini membuktikan kegagalan Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang. Sama ada janji yang dilafazkan secara peribadi mahupun janji yang direkodkan di dalam manifesto, ternyata Anwar tidak mampu menggerakkan PR untuk menunaikan apa-apa janji pun.  Buku Jingga yang dilancarkan oleh PR pula hanyalah lanjutan dari janji-janji kosong terdahulu.

GR yakin janji Anwar untuk membuat perubahan kepada negara ini dalam masa 6 bulan hanyalah satu lagi cakap kosong Anwar sekadar untuk memastikan nyawa politiknya terus berpanjangan.   Malah dikhuatiri, satu-satunya perubahan yang mungkin berlaku di bawah pemerintahan Anwar dan PR ialah kehancuran agama, bangsa dan negara secara total dalam masa 6 bulan sahaja.


GR kata: Anwar hanya mampu berjanji..nak laksanakan hanya janji tinggal janji...

FOTO PANAS: GAMBAR SUPERIMPOSE NAJIB KANTOI MENIPU!!!


Semalam GR keluarkan artikel antara YAB PM Najib dengan Anwar Ibrahim mengenai sambutan Thaipusam. Baca di sini...

Tak sampai 24 jam, puak Pakatan HAPRAK pun keluarkan gambar yang YAB PM Najib pun kononya rela dicalit nandek di dahinya seperti Anwar Ibrahim. Memang dasar puak pembangkang yang sudah kekeringan idea, gambar di atas adalah super impose. Kata bodoh banggang kang marah pulak kan...Tapi apa yang mereka lakukan ternyata BOHONG!!!

Ini gambar sebenar untuk gambar yang di atas:


Pembaca dah lihat sendirikan, inilah gambar yang sebenar dan gambar PM Najib dicalit nandek di atas adalah BOHONG!!!


Inilah keadaan sebenar PM Najib mukanya diambil dan disuper imposekan oleh puak Pakatan HAPRAK yang 'kurang pandai' ni...

Rujuk juga di sini

GR kata: Alahai puak Pakatan HAPRAK ni, nak menipu tapi kantoi. Macam mana tu....

Thursday, February 16, 2012

PAS Dah Tak Mampu Di Kelantan! Rakyat Harus Sedar!!!


Sudah Tiba Masanya PAS Bukan Sahaja Perlu Ditolak Tapi Perlu DiTerajang Terus....

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed memberi sebab mengapa Barisan Nasional (BN) perlu merampas kembali kerajaan negeri Kelantan daripada Pas. Beliau berkata sudah tiba masanya Pas, yang memerintah Kelantan sejak 1990, berhenti memerintah negeri itu kerana banyak isu rakyat tidak dapat diselesaikan seperti isu kemiskinan dan bekalan air bersih.

"Kelemahan yang berlaku dalam PAS membuatkan rakyat Kelantan menderita," katanya selepas program turun padang bersama rakyat di Jalan Pintu Gerbang. DS Mustapa Mohamed yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, berkata "kelemahan dalam PAS menyebabkan parti itu terpaksa mengikut telunjuk DAP dan mengetepikan perjuangan asal menegak negara Islam. Kita tahu Pas sudah mengikut telunjuk DAP, kita tahu PAS tidak ada tulang belakang, mereka terpaksa mengikut rentak DAP, maka kerana itu rakyat hendaklah menolak PAS di Kelantan," katanya.

Mustapa berkata tidak pernah berlaku dalam sejarah di Kelantan di mana UMNO dan BN dilihat berada dalam keadan terbaik berikutan banyak isu yang menyakinkan rakyat supaya menolak PAS pada pilihan raya umum ke-13 akan datang. "Sudah tiba masanya rakyat memberi peluang kepada BN menyelesaikan masalah mereka dengan memberi mandat kepada BN kembali memerintah di Kelantan".


GR kata: Bye bye PAS!! Anda sudah tidak relevan lagi. He he he

VIDEO EKSLUSIF: Amanat Haji Hadi!


Amanat Haji Hadi Awang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April1981.

“Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalahIslam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.”



Sumber: APA

GR kata: Perjuangan PAS dah jauh terpesong dari matlamat mereka sebenarnya. Dan sekarang hanya menjadi kuda tunganggan PKR dan DAP jer....

WAJIB BACA: Siapa Lim Kit Siang Dalam DAP!!!


 Mereka ini selalu menyatakan UMNO parti yang jahat, berunsur perkauman dan macam-macam lagilah. Bak kata yang buruk semuanya UMNO / BN, yang baik semuanya datang dari Pakatan Rakyat. Ingin tahu siapa rasis dan prejudis yang ingin memecahbelahkan kaum di Malaysia ini, jom ikut pendedahan dari blogger The KL Chronicle mengenai sejarah Lim Kit Siang dan DAP.


DAP as a political party hasn’t changed for more than five decades (that is 50 years). This,  is an undeniable FACT. Since its official formation in 1966 (plus a few more years before that), DAP is Lim Kit Siang and Lim Kit Siang is DAP. DAP is and has been a One-Man dictatorship, with the full support of the Lim Dynasty.

DAP’s structure of leadership has not experienced any true sense of changed since its inception in 1966. Almost all the political parties (UMNO, MIC, MCA,GERAKAN and whatnot) have changed their leaders and office bearers in the last few decades but what about those who are shouting and crying out for change like DAP?


Throughout his political life, Lim Kit Siang has been calling on BN leaders to quit because ‘you have been too long”, ‘give others a chance’, ‘you are getting old’ etc, but what about him? Where is the change that you are shouting about Mr.Lim Kit Siang?

When Lim Kit Siang reluctantly moved on from the powerful secretary-general’s post to be the party Chairman, he preserved the coveted secretary-general’s post for Lim Guan Eng.

Malacca’s Kerk Kim Hock was made to warm the secretary-general’s post until Guan Eng sorted out his legal/personal problems. Once Guan Eng was ready, Kim Hock was unceremoniously removed and sent to the political wilderness. He has since retired from politics.

If the above facts are not NEPOTISM of the highest order, I don’t know what nepotism is then.

DAP’s former Bukit Bintang Member of Parliament Wee Choo Keong, a once young and upcoming DAP grassroots leader, for instance was sacked from the party for being a threat to Lim Guan Eng’s rise in the party.

“Wee Choo Keong was sacked for ‘not showing affection’ to the DAP leadership of Lim Kit Siang. What the hell? Anyway to further entertain my readers, below are a hierarchy of the Lim Dynasty and their position in DAP. My question is, aren't there any other good leaders in DAP? apparently not...He he he

Summary:

DAP FAMILY DYNASTY
         LIM DYNASTY
               LIM KIT SIANG

                    DAP Advisor
                    DAP Parliamentary Leader
                    DAP Member of Parliament for Ipoh Timor

               LIM GUANG ENG
                    Lim Kit Siang’s son
                    Betty (kota Laksamana)’s husband
                    Secretary general of DAP
                    Penang Chief Minister
                    Member of Parliament for Bagan
                    State Assemblyman for Air Puteh

              BETTY CHEW
                    Wife of Lim Guan Eng  DAP
                    Malacca women's wing Chief                     
                    Kota Laksama ADUN




Sumber: The KL Chronicle

VIDEO PANAS: ANWAR MENARI SEPERTI MEMUJA???



Arketil sebelum ni GR tunjukkan perbezaan antara YAB PM Najib dengan Anwar Ibrahim, siapakah yang hilang akidahnya. Pembaca lihat gambar Anwar dipakaikan nandek dan beliau merelakan perbuatan tersebut. Di manakah nilai Islam dalam diri beliau?? Sanggup buat apa saja demi tercita-cita HAPRAKnya tercapai, macam tu ker???

Mungkin masih ada yang tak percaya gambar tersebut itu adalah Anwar...So GR sharekan video beliau menari cha-cha, seolah-olah memuja sesuatu. Pembaca nilailah sendiri video di atas, inikah orang yang ingin dijadikan pemimpin negara.???


GR kata: Macam Ayah Pin pun ada...isk isk isk!!!

FOTO PANAS: ANWAR & NAJIB, SIAPA YANG HILANG AKIDAHNYA!!


Minggu lepas sambutan Thaipusam telah disambut oleh seluruh masyarakat India di Malaysia. Di perayaan Thaipusam inilah puak Pakatan Rakyat mempolitikkan kehadiran YAB PM ke sambutan tersebut. Heboh mereka katakan yang YAB PM Najib telah hilang akidahnya semasa sambutan Thaipusam di Batu Caves.

Dakwaan yang berniat jahat untuk memanipulasi keadaan YAB PM Najib sewaktu beliau bersama masyarakat India dibuat untuk menyerang kepimpinan PM Najib. Apakah puak –puak Pakatan Haprak sedar bahawa budaya dan majlis keagamaan bangsa lain perlu dihormati. Sebagai PM yang mewakili semua kaum adalah menjadi tanggujawab bersama menghargai kebudayaan kaum lain, lagi pun tiada perbuatan keagaamaan bangsa tersebut ditiru mahupun diamalkan oleh PM Najib semasa itu.

Gambar terbaru mengenai Anwar dipakaikan nandek sudah terbukti siapa Anwar sebenarnya. Pembaca lihat perbezaan foto-foto YAB PM Najib dan Anwar Ibrahim, siapakah antara mereka yang mana dari segi agama akidah mereka harus dipertikaikan dari segi perbuatan. Terima kasih kepada Blogger RBF dengan pendedahan ini.





GR kata: Pembaca nilailah sendiri Anwar ni macam mana ye. Macam dah takde agama pun ada, disebabkan 'cita-cita' yang entah muncul atau pun tidak!!!

INFO TERKINI: KELUARAN PROTON BARU ADA WIFI??


Accessories :
  • Auto fold/unfold side mirror - Side mirror akan automatik fold setiap kali alarm kereta diaktifkan, dan automatik unfold selepas kenderaan bergerak selaju 5km. Selain itu ada juga butang untuk kegunaan manual seperti yang ada pada Exora BOLD
  • Auto Off Rear Demister - Mengelakan tint menggelembung
  • Follow Home Lamp
  • Headlamp Warning Buzzer
  • Trunk Remote Release
  • Front & Rear Socket 12V - Terdapat di bahagian hadapan dan belakang
  • Utility Hook - Terdapat pada ruang penumpang hadapan seperti Exora, dan juga di ruang belakang pada area 'pilar B'
  • Low Rear Hump - Ruang kaki penumpang belakang tidak lagi sempit dengan kini bonggolan tengah di lantai ruang kaki belakang lebih rendah
  • Front & Rear Fog Lamp
  • Anti-Trap Power Windor - Driver side only
  • Seat Material - Water repellent Fabric. Seat boleh fold 60:40. Material sangat lembut dan selesa
  • Smart Info Display (SID) - Mempunyai 3 bacaan kilometer, Trip A, Trip B dan Trip C. Terdapat pelbagai lagi maklumat seperti memberi amaran jika bateri pada kunci lemah dan lain-lain
  • Autolock & Advance Lock System
  • Magnisium Inside Door Handle
  • Keyless Entry - Tiada lubang kunci pada keempat-empat pemegang pintu
  • BOSCH Head-Unit - 2-Din, Touch Screen Monitor, Navigator, Bluetooth, USB, AUX, MP3
  • YES WiFi Modem - In-car Internet, first ever car in Malaysia, coverage Semenanjung Malaysia
  • S-Mode (Sport) - Terdapat pada gear column (P-R-N-D-S), S-Mode akan menambah RPM sebanyak 1,000 secara serta-merta untuk pemanduan lebih agresif
  • BCM - Body Control Module

Seterusnya baca di Anak Seberang

Wednesday, February 15, 2012

Alahai MB Selangor..Baru Bangun Dari Mimpi Ker???


Alahai MB Selangor ni baru bangun dari tidur ka?? Baru sekarang nak fikir buat sesuatu untuk kebaikan rakyat ker?? Selama ni buat apa? Tido makan gaji buta ka??? Sibuk dengan kaut untung pasir ker?? Atau pun rumah urut??? Ostad Khalid tolong jawab....

Setelah hampir 4 tahun pemerintahan Pakatan Rakyat di Selangor, baru nak buat rumah mampu milik untuk rakyat di Selangor. Betul ker ni atau pun janji kosong lagi?? Pembaca lihat tweet beliau di bawah:


Rumah mampu milik  Selangor siap September 2012?? Boleh percaya ker?? Kalau ianya terbukti nanti benar, baguslah. Jangan pula dah siap ada macam-macam lagi benda yang boleh membebankan dan menyusahkan rakyat khususnya di Selangor.

Sumber: Anak Seberang


GR kata: Bila nak turun Bdr Tun Razak?? Susah sangat nak nampak muka YB ni....

KES AGE: Klinik/Hospital Perlu Lapor Dengan Segera!! @RosnahARS


Pihak pengurusan hospital kerajaan dan  swasta diminta supaya melaporkan kes Akut Gastroenteritis (AGE), yang kini sedang menular di dua buah daerah di Perak.

Timbalan Menteri Kesihatan, YB. Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin tindakan akan diambil jika pihak hospital tidak melaporkan kes AGE yang mereka rawat. Tindakan telah pun diambil terhadap sebuah hospital swasta yang tidak melaporkan kes denggi yang dirawatnya, katanya kepada pemberita selepas melawat pesakit AGE di wad kanak-kanak di Hospital Tapah hari ini.

Rosnah berkata kementeriannya sentiasa meningkatkan usahasama dengan agensi kerajaan dalam mengatur langkah pencegahan wabak AGE yang dikesan di Hilir Perak dan Batang Padang.

"Kita sudah mengeluarkan surat peringatan kepada semua hospital dan klinik kerajaan serta swasta di sekitar daerah Batang Padang dan Hilir Perak mengenai peningkatan kes AGE. Pihak klinik juga dinasihatkan supaya merujuk kes ini di hospital-hospital dan melaporkannya kepada Pejabat Kesihatan Daerah yang terlibat.

"Bilik Gerakan wabak untuk AGE juga dibuka di Jabatan Kesihatan negeri, di  pejabat kesihatan Hilir Perak, Batang Padang dan hospital-hospital Teluk Intan  serta Tapah untuk menyelaraskan maklumat dan laporan," jelasnya.

Selain itu, Rosnah berkata kerjasama dengan Lembaga Air Perak dalam melakukan kerja-kerja pemantauan bekalan air akan diteruskan di dua kawasan terbabit. "Setakat ini, pemantauan yang kita jalankan menunjukkan standard yang  disarankan, ini menunjukkan perkara yang positif," katanya.

Ditanya sama ada kementerian mengesyorkan sebarang pemvaksinan bagi mencegah Rotavirus, beliau berkata ia tidak wajib tetapi kementerian menggalakkan ibu bapa mengambilnya untuk anak-anak mereka.

Katanya jumlah bilangan jangkitan AGE yang dikesan di Perak hari ini adalah 188 kes dan menjadikan jumlah keseluruhan kes sebanyak 3,256 kes.

Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Datuk Dr Ahmad Razin Ahmad Mahir ketika dihubungi berkata daripada jumlah kes yang dikesan hari ini, 116 kes dikesan di Hilir Perak manakala 72 kes di Batang Padang.

"Setakat ini jumlah keseluruhan kes di Hilir Perak sebanyak 2,106 manakala di Batang Padang sebanyak 1,150 kes," katanya. Beliau berkata jumlah hari ini menurun berbanding 251 kes semalam.

"Jumlah ini menampakkan penurunan kerana pesakit yang mengalami wabak itu mula datang awal ke hospital untuk mendapatkan rawatan," jelasnya. - Bernama


GR kata: Semua pihak harus peka dalam hal ini dan sama-sama ambil tanggungjawab....

KANTOI: ANWAR MENIPU PASAL PERGI UMRAH!!!


Baru saja awal minggu lepas GR keluarkan artikel Pak Anwar pergi menunaikan umrah. Baca di sini...

Memang terkejut bila dapat info dari sumber rapat GR yang memberitahu beliau menerima email bahawa tiada rekod Pak Anwar menunai umrah bersama Kak Jah. Pasal umrah pun boleh dibuat main macam makan meggi jer Pak Anwar ni, tak takut dosa ker?? GR tunjukkan tweet beliau sekali lagi di bawah, macam selamba dek jerkan #Tweet beliau kan...

Apabila ada hamba Allah buat pemeriksaan di kedutaan Malaysia di Arab Saudi nama Anwar dan Wan Azizah tidak ada dalam senarai rakyat Malaysia yang menjalani ibadah Umrah. Pasal Umrah pun nak MENIPU ker?? Aduhai.....


Pasal menunaikan ibadah pun Pak Anwar ni boleh buat main, apa lagi kalau perkara-perkara yang biasa, betul tak??  Bertaubatlah Pak Anwar oiii, sudah-sudahlah tu...Nak meraih simpati pun janganlah sampai ni, dah umpama berak tepi jalan sendiri kena bersihkan.

Kepada pembaca yang budiman dan penyokong tegar Pak Anwar ni, fikir-fikirkanlah. Janganlah korang asyik kena tipu jer dengan orang tua ni. Beliau hanya nak capai angan-angan Mat Jenin dia jer sebab gila kuasa, tak dapat terima kenyataan masa TPM dulu beliau kena pecat dengan Tun M. Sendiri yang BANGGANG, sendiri tangguhlah....

Baca juga di sini

PANAS: MAYAT BAYI DALAM BALDI...SEDIHNYA!!!


Mayat seorang bayi perempuan dijumpai dalam sebuah baldi di bilik air surau sebuah kolej swasta di Kampong Kandis, Tebong, Bachok Kelantan hari ini. Bayi yang cukup sifat dan dipercayai baru dilahirkan itu, dijumpai oleh dua orang pembersih tandas sebelum melaporkan kepada penyelia kolej berkenaan kira-kira jam 10.40 pagi.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jmaluddin Abdul Rahman, berkata polis menerima aduan mengenai penemuan mayat bayi itu daripada seorang pegawai dari kolej. "Mayat bayi itu dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II di Kota Bharu, untuk dibedah siasat dan setakat ini polis belum mengtahui motif pembuangan bayi itu," Katanya kepada Bernama disini hari ini.

Jamaluddin berkata setakat ini tiada tangkapan dibuat bagaimanapun polis sudah mengenal pasti suspek yang membuang bayi.


GR kata: Masa 'sedap' tak fikir pulak, dah jadi macam ni bayi yang tak bersalah jadi mangsa. Binatang pun pandai sayang anak sendiri, manusia pula suka buang-buang. Macam SETAN!!

Video: Subhanallah...Sejadah Berdiri Di Maran, Pahang!!!


Menurut pengasas pusat pengajian Islam berkenaan, Azizah Khatib Mat, kejadian itu dimaklumkan oleh pelajarnya, sejurus selepas masuk waktu Maghrib malam semalam.

"Pagi tadi saya suruh pelajar ni ambik sejadah ni untuk dibasuh, kemudian mereka basuh dan sidai. Bila petang lepas asar hujan diorang angkat dan benda tu lembab. Jadi diorang naik keatas ni dan terus hamparkan supaya benda tu kering dan dekat hendak Maghrib, mereka buat persiapan solat Maghrib dan solat hajat. Ada empat daripada pelajar tadi hendak ke bilik air dan sorang hendak masuk ambil sikat. Bila nak masuk jer dia orang tengok yang first ni tunduk dan tersusun dan menghadap kiblat dan safnya tersusun-susun. Jadi diaorang terus berlari ke bawah memberitahu kawan-kawan dia." kata Azizah Khatib Mat, pengasas Ma'ahad Tarbiah Darul Hijrah Al-Islam.



Rujuk di sini


GR kata: Allah SWT Maha Berkuasa ke atas segala-galanya!!!

PANAS: AWEKS CUN TAK MENGAKU HINA ISLAM DI TWITTERNYA??


Pembaca masih ingat lagi beberapa bulan yang lepas dengan sorang aweks hina Islam dalam #Twitter beliau. Meh sini GR ingatkan sekali lagi...Nama aweks ni Tengku Sophia dan beliau telah membuatkan seluruh umat Islam terutamanya di Indonesia dan juga Malaysia marah dengan kenyataan yang dikeluarkan melalui Twitternya.

Tengku Sophia dikatakan telah menghina azan, Nabi dan Malaysia. Apa masalah dengan aweks ni?? Tak puas hati dengan Islam sedangkan dia sendiri beragama Islam. Adakah beliau kurang didikan agama?? Atau fikiran dia ni sama macam Anwar Ibrahim, semua agama sama saja.

Baru-baru ini Tengku Sophia tampil berikan kenyataan bahawa beliau tidak tahu pasal penghinaan yang beliau lakukan. Alasan yang diberikan akaun Twitter beliau telah digodam. Sejauh mana kebenarannya GR tak pasti. Apa pun pembaca lihat Twitter Tengku Sophia di bawah dan nilailah sendiri....






GR kata: Dah buat tak mengaku pulak...ntah la manusia sekarang macam tak takut dengan azab Allah SWT dan tak percaya dengan qada dan qadar....

PANAS: KENAPA PAJERO TU BERGOYANG???


Pada bab pertama Tukang Screw (KLIK SINI) ada menyatakan kisah seorang YB yang dipaksa mengahwini seorang wanita selepas ditangkap berdua-duaan di dalam sebuah kenderaan di sebuah pusat rekreasi di Kuala Krai.

Tukang Screw ada menemui beberapa penduduk tempatan yang terlibat dalam insiden tersebut dan telah memberitahu bahawa insiden tersebut berlaku dalam sebuah kenderaan Pajero bernombor pendaftaran WF_ 9019.

Apa yang membuatkan penduduk terlibat berasa curiga kerana waktu tersebut telah menghampiri waktu Maghrib dan Pajero tersebut bergoyang tanpa sebab walaupun tiada gempa bumi berlaku. Kerana mengesyaki kemungkinan perkara tidak diingini berlaku maka penduduk berkenaan telah menuju ke kenderaan tersebut dan mendapati YB dan pasangannya berada dalam kenderaan tersebut.

 Sekadar hiasan

Di sini Tukang Screw ingin nyatakan bahawa tidak berlaku sebarang perlakuan tidak diingini hanya mereka berdua-duaan tanpa kehadiran orang ketiga dan kalau ada orang ketiga ialah SYAITAN! Dalam keadaan tersebut walaupun apa alasan baik yang diberikan pasti akan menimbulkan fitnah.

Perkara tersebut diketahui oleh bapa saudara pasangan wanita YB tersebut yang bernama Ismail. Ismail telah berjumpa YB tersebut dan mendesak supaya mengahwini anak buahnya atau beliau akan mendedahkan perkara tersebut kepada umum.

Berita tentang kejadian ini akhirnya sampai juga ke pengetahuan isteri YB bernama Fatimah yang mengambil inisiatif berjumpa sendiri bapa wanita tersebut bagi urusan pernikahan suami kesayangannya yang telah membuat onar di belakangnya.

Akhirnya pasangan khalwat ini bernikah dengan diwalikan oleh bapa wanita itu sendiri itupun diadakan di luar mukim. Selamat berbahagia YB, selain menjaga isteri kedua jangan lupa jaga kawasan. Perkara baik sebegini perlu diumumkan dan Tukang Screw cadangkan supaya YB mengadakan kenduri bagi meraikan perkahwinan kedua ini supaya tidak timbul fitnah.

Tukang Screw juga sentiasa menunggu kad jemputan daripada YB Arifabillah@Mohd Asri Ibrahim. Benda baik jangan nak dimalukan ye.



INFO: BR1M BUKAN RASUAH, ADA FAHAM KA!!!


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menafikan dakwaan pihak tertentu kononnya Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 adalah rasuah dari kerajaan. 

Ketua Pesuruhjayanya, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed berkata, bantuan itu adalah untuk meringankan beban rakyat terutama golongan miskin.

"Itu (BR1M) bukan rasuah," kata beliau semasa sesi soal jawab mengenai Memperkukuh Integriti dan Menghapus Penipuan Perolehan pada Forum Perolehan Kebangsaan untuk Sektor Awam dan Swasta 2012 di sini hari ini.

Oleh itu, kata beliau, terpulang pada rakyat untuk memutuskan sama ada mereka puashati dengan usaha kerajaan itu dan bukan menerusi dakwaan parti-parti politik dan badan-badan bukan kerajaan.

"Jika mereka (rakyat) tidak menyukainya, beritahu (kerajaan)... biarkan orang ramai membuat keputusan," kata beliau.

Dipetik Bernama, Abu Kassim berkata negara-negara Barat juga ada melaksanakan skim seumpama itu. BR1M diumumkan menerusi Bajet 2012 dan pengagihan bermula bulan lalu.

Dalam pada itu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata jika pembangkang menganggap  semua bantuan termasuk barang bersubsidi yang diberikan oleh kerajaan kepada rakyat selama ini adalah "rasuah", mereka perlu menolaknya.

"Belilah barang seperti minyak, gula dan lain-lain dengan harga tanpa subsidi," katanya ketika menyampaikan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada penduduk di kawasan Parlimen Bera di Bera, hari ini. Beliau adalah Ahli Parlimen Bera.

Katanya pelbagai bantuan termasuk BR1M diberikan oleh kerajaan bertujuan meringankan beban rakyat dan bukannya satu bentuk rasuah untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Ismail Sabri berkata kerajaan membelanjakan hampir RM20 bilion setahun bagi subsidi barang manakala RM2.5 bilion adalah untuk BR1M. - SH


GR kata: Semua rakyat suka dengan bantuan yang diberi, puak Pakatan HAPRAK pun amik jugak..kerajaan yang pilih kasih pun.

Harus Pertahankan Islam, Bukannya YAHUDI!!!


Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Malaysia sentiasa memberi sokongan yang padu terhadap perjuangan rakyat Palestin.

Perdana Menteri berkata kerajaan Palestin tahu bahawa pendirian Malaysia terhadap is-isu melibatkan Palestin sentiasa konsisten walaupun ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini dilaporkan memberi sokongan kepada Israel.

"Saya tahu dan saya berpendapat Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO) tahu bahawa itu (sokongan kepada Israel) bukanlah pendirian kita.

"Mereka (rakyat Palestin) tahu kerajaan Malaysia selama ini menyokong kuat perjuangan Palestin dan akan terus memberi sokongan padu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Minggu Pembinaan Antarabangsaan di sini, Selasa.

Beliau diminta mengulas sama ada Malaysia akan mengeluarkan kenyataan yang jelas mengenai kekecewaan yang diluahkan oleh pihak berkuasa Palestin berhubung kenyataan Anwar mengenai Israel itu.

Kekecewaan dan kebimbangan itu disampaikan oleh Perdana Menteri Palestin Ismail Haniyeh kepada Pengerusi Pentadbiran Yayasan al-Quds Malaysia, Nasharuddin Mat Isa, di Kuwait baru-baru ini.

Nasharuddin, yang juga Anggota Parlimen Bachok daripada Pas, dilaporkan berkata Ismail dan rakyat Palestin keliru dan bimbang setelah Anwar membuat kenyataan kepada majalah antarabangsa Wall Street Journal baru-baru ini, bahawa beliau menyokong usaha melindungi keselamatan Israel.

Najib berkata kenyataan Anwar itu pastinya mengundang rasa kecewa rakyat Palestin. "Jelas sekali mereka amat kecewa mendapati kenyataan (Anwar) sedemikian dibuat.

"Kita tidak bolehlah menggunakan apa yang kita kata kepada khalayak yang berlainan untuk melihat hasil yang berlainan. Kita harus konsisten kerana apa yang kita cakap, walaupun di Bachok atau Jerantut, ia boleh dilaporkan ke seluruh dunia," kata Perdana Menteri.

Najib berkata Pas pun telah mendesak Anwar supaya menyaman WSJ ataupun memintanya menarik balik dan memberi penjelasan apa yang beliau (Anwar) katakan kepada majalah itu. - Bernama


GR kata: Umat Islam harus bersatu mempertahankan agama Allah SWT ini, bukannya memutarbelitkan apa yang sudah termaktub dalam Al-Quran demi kepentingan peribadi. Fikir-fikirkanlah....

Tuesday, February 14, 2012

PANAS: ANWAR MENGAMUK DENGAN KENYATAAN NIK AZIZ???


Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggesa Datuk Seri Anwar Ibrahim menarik balik kenyataannya sebelum ini yang menyokong usaha melindungi keselamatan Israel.

Malah Ketua Pembangkang itu turut digesa untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Wall Street Journal (WSJ) bagi membersihkan namanya.

"Saya selaku Mursyidul Am PAS dengan dipersetujui oleh seluruh ahli Majlis Syura Ulama PAS, menggesa Datuk Seri Anwar menarik balik kenyataannya seperti dilaporkan di WSJ.

"Sekiranya kenyataan itu dilaporkan secara salah atau membawa maksud yang berbeza, maka saya dan seluruh ahli Majlis Syura Ulama menasihatkan Datuk Seri Anwar untuk mengambil tindakan undang-undang dengan menyaman WSJ bagi membersihkan nama beliau," katanya di sini, Isnin.

Sumber: GAP


GR kata: Harap Nik Ajis jangan auta macam Pak Anwar sudah....

Artikel pelbagai