Sumbangan dan Bantuan

Sumbangan dan Bantuan

Saturday, December 8, 2012

"Saya Lagi Hebat Dari Diaorang La" - @abby_abadi112


Apa sajalah Ostajah Celop ni tak sudah-sudah nak pertikaikan usaha murni rakan artis Malaysia buat. Bak kata mana yang baik ada saja tak kena. Dia sorang sajalah yang buat baik belaka, kira "Hebat" dalam semua bidang.

GR lihat dari hari ke hari semakin meroyan ostajah janda ni. Gedik tak tentu pasal pun yer jugak. Betul tak? Baru-baru ini beberapa golongan artis telah mengikuti Misi Bantuan Ke Gaza. Usaha murni mereka ini perlu kita ambil sebagai contoh dengan keberanian dan sifat tolong-menolong satu sama lain harus dikenang.

Dalam pada itu, ada juga berbunyi Ostajah Celop ni. Kata beliau dipanggil khas untuk ke Gaza tapi alasan sibuk. Sibuk bagi ceramah yang entah betul ke tidak dalilnya kan. Ingin berjihad untuk agama Allah S.W.T tak perlu tempat. Alasan yang tak munasabah langsung, kan dah KANTOI!!


GR pun pelik, dalam kita semua rakyat Malaysia sibuk memberikan pelbagai bantuan kepada saudara Islam di Palestin, kenapa puak-puak Pakatan senyap sunyi yer. Sekurang-kurangnya apa salahnya kita buang fahaman politik demi membantu saudara Islam kita. Islam bersatu bukan dari segi fahaman politik tapi hubungan silaturrahim yang erat dan itukan ajaran yang Allah S.W.T beritahu dalam Al-Quran.

GR ingin sarankan pada Kak Abby Abadi kita ni, kalau ilmu belum cukup jangan nak cakap hentam keromo. Otak tu kasi cuci sikit, kalau belajar tak tinggi sedar diri tu sikit. Tak salah kita menimba ilmu di mana-mana yang penting kita pandai menilai jangan duk percaya sebelah pihak. Otak pun boleh jadi beku.

GR juga ingin mengucapkan tahniah kepada semua yang terlibat dalam Misi Bantuan Ke Gaza kali ini. Sumbangan yang diberikan oleh rakyat Malaysia insyaAllah diberkati dan kita doakan penderitaan rakyat Palestin akan berakhir dengan segera serta kita doakan semoga Allah S.W.T memberikan perlindungan yang baik untuk mereka.

Lihat beberapa keping gambar Afdlin Shauki dan kawan-kawan di Palestin :







GR kata: Doakan mereka selamat pergi dan pulang. Jika diberi peluang insyaAllah akan sampai di bumi Palestin.

HAPPY BIRTHDAY LGE! LU SUDAH KENA BRO SAMA ORANG SENDIRI!!


Semakin hari kita ditunjukkan dengan ketidak telusan pentadbiran Pakatan Haprak di negeri-negeri yang mereka pegang. Hari ini hari ulangtahun ke-52 Lim Guan Eng. Rakyat P.Pinang sememang berbangga mempunyai pemimpin rakus seperti beliau. Tapi itu semua indah khabar dari rupa.

Ini jelas terbukti bukan hanya rakyat P.Pinang yang sudah benci dan muak dengan pentadbiran DAP di P.Pinang tapi dalam geng pakatan sendiri mereka sudah tidak 'sebulu' dengan geng mereka sendiri. Apa sudah jadi sebenarnya? Tak paham-paham lagi ker? Tapi GR yakin itu hanyalah 'wayang kulit' mereka saja yang dari segi hakikat PAS tidak berani bersuara dalam semua hal kerana takut kehilangan kerusi dalam PRU 13 nanti.

PULAU PINANG 7 Dis. - Sempena hari jadi yang ke-52 esok, Ketua Menteri, Lim Guan Eng dihadiahkan dengan sebiji kek bersalut krim putih di bahagian luar manakala di dalamnya berwarna hitam.

Ia sebagai simbolik terhadap pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang yang dilihat hanya indah khabar dari rupa. Ahli PAS Tanjung, Arif Ibrahim yang menghadiahkan kek tersebut berkata, orang luar mungkin melihat negeri ini seronok untuk didiami tetapi pada hakikat rakyatnya hidup menderita.

"DAP dan sekutunya dalam pembangkang terlalu ingin mengejar Putrajaya sehinggakan rakyat seolah-olah terabai. Sepatutnya apabila sudah diberi mandat oleh rakyat, mereka harus melaksanakan tanggungjawab sebagai sebuah kerajaan dengan baik.

"Sepanjang mentadbir negeri ini, mana rumah mampu milik untuk rakyat? Guan Eng sering mencanang mereka lebih baik daripada Barisan Nasional (BN) tetapi semasa era BN dulu, mereka ada bangunkan projek perumahan rakyat (PPR) sedangkan DAP langsung tiada," katanya selepas menyerahkan kek berkenaan kepada Pembantu Khas Ketua Menteri, Ong See Fook di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini hari ini.

Tambah Arif, biarpun beliau bukan penyokong BN tetapi daripada pengamatan sebagai rakyat, pendekatan yang digunakan BN adalah lebih baik dalam usaha membangunkan negeri ini.

Selain itu, katanya, pelbagai isu yang timbul gagal dijelaskan oleh Guan Eng seperti Taman Manggis, Bayan Baru, rumah mampu milik, akidah generasi muda terutama orang Islam, kualiti hidup rakyat dan peluang pekerjaan.

"Sepatutnya sebagai kerajaan bertanggungjawab, Guan Eng menyelesaikan isu-isu berkenaan dan bukan sering mengelak.

"Guan Eng juga dilihat terlalu keras hati dan sukar untuk memohon maaf sekiranya melakukan kesilapan, sedangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pernah memohon maaf kepada rakyat atas kesilapan yang pernah dilakukan," katanya.


GR kata: PAS doakan apa yer untuk Cina DAP ni?? Takkan tak der kot. Hi hi hi

Friday, December 7, 2012

DENGAN UTUSAN BERANI, DENGAN MALAYSIAKINI BERANI KAH??


Nurul Izzah memfailkan tuntutan saman melalui firma guaman Tetuan Mohamed Hanipa & Associates di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Beliau selaku plaintif, menamakan syarikat Utusan Melayu (M) Berhad dan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak masing-masing defendan pertama dan kedua.

Difahamkan, Nurul Izzah menyaman Kumpulan Utusan hanya disebabkan 4 artikel yang telah disiarkan Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia :

1. "Melayu bebas pilih agama? Rakyat tidak harus dipaksa amal ajaran tertentu - Nurul Izzah" bertarikh 5 November lalu.

2. "Nurul Izzah cuba gadai Islam, Melayu".

3. "Naib Presiden PKR letak akidah lebih rendah daripada politik"

4. "Kenyataan Nurul Izzah bertujuan jadikan Malaysia negara Pluralisme agama" - bertarikh 6 November 2012.

Menurut pernyataan tuntutan, Nurul Izzah menuntut defendan meminta maaf dan menarik balik tuduhan fitnah dalam masa 24 jam daripada tarikh perintah ke atas writ saman di muka hadapan Utusan Malaysia, ganti rugi am, ganti rugi teladan dan ganti rugi melampau, tetapi nilai tuntutan tidak dinyatakan.

Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai juga menuntut injunksi kekal ke atas Utusan Malaysia bagi menghalang akhbar tersebut terus menyiarkan artikel sama.

Kenyataan di atas GR petik dari apa yang Nurul Izzah lakukan ingin menyaman Utusan Malaysia. Tapi sedarkah beliau saluran media mana yang pertama sekali keluarkan artikel tersebut. Ok lah kita ambil kira jika mahu berlaku adil dan saksama. Jika ingin menyaman Utusan Malaysia yang dikatakan 'memutarbelitkan' kenyataan beliau mengenai Murtad, kenapa tak saman Malaysiakini sekali. Mereka pun mengeluarkan berita yang sama. Berita yang pertama sekali keluar. Tak percaya baca ni...


Inilah orang kata "Like Father Like Son". Tak kira apa pun dah terang-terangan buat salah masih tak nak mengaku lagi. Kenapa? Anwar Ibrahim ni seorang yang maksum ka? Tak pernah buat salah langsung ka? Sesat pemikiran depa ni. Pembaca yang budiman usahlah hanyut dengan depa ni kelak kita juga yang merana.


GR kata: Berani ke saman Malaysiakini? Nanti modal kena tarik balik...habis la ek! Hi hi hi...

Thursday, December 6, 2012

LEPAS AJAK MURTAD, @n_izzah NAK TUNJUK 'HERO' PERTAHANKAN ISLAM!


Memang hebatkan puak-puak Pakatan Haprak ni, sekejap cakap macam tu sekejap macam ni. Apa saja yang mereka cakap semuanya betul. Walaupun melibatkan hal-hal yang sentisif seperti hal-hal agama. Sebelum ini , anak Anwar Ibrahim ni menyatakan umat Islam berhak diberi kebebasan memilih agama yang ingin mereka anuti. Akal letak kat mana yer YB??

Baru-baru ini kecoh pula di Lembah Pantai, GR lihat YB Nurul Izzah nak tunjuk "Hero" pada masyarakat Lembah Pantai. Kononnya cara beliau yang membantah dan memfitnah tentang Masjid Ar-Rahman Universiti Malaya yang ditutup. Beliau juga FITNAH bahawa YB Datuk Raja Nong Chik tidak menjaga hak kebajikan masyarakat di Lembah Pantai.

GR ingin beritahu di sini, wahai YB Nurul Izzah...cakap jangan sedap mulut yer. Kaji dulu kan sekarang dah kena batang hidup sendiri. Perihal sebenar mengenai penutupan Masjid Ar-Rahman arahan datangnya dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Walhal kisah sebenarnya, Masjid Ar-Rahman di UM ini hanya akan ditutup sementara sahaja bagi membolehkan kerja-kerja baik pulih dilaksanakan.

Notis penutupan sementara itu pula datangnya dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) bertujuan untuk melicinkan proses membaiki kebocoran bumbung, kerosakan pendawaian dan kerosakan paip air yang berlaku di masjid tersebut.

Disamping itu dalam tempoh penutupan sementara ini, tumpuan turut diberikan untuk menyelsaikan masalah limpahan air di sekitar kawasan masjid tatkala hujan lebat. Semua langkah ini jelas bermaksud untuk menjamin keselesaan para jemaah di masa akan datang.

Arahan rasmi dari JAWI itu telahpun dikeluarkan pada 20 November 2012 dan berkuatkuasa pada 1 Disember 2012 sehinggalah jangkaan semua proses baik pulih ini akan selesai sekitar akhir Jun 2013.
Sementara menantikan semua kerja-kerja baik pulih diselesaikan, pihak JAWI menyarankan semua ahli kariah dan jemaah menunaikan solat di masjid-masjid berhampiran.

Pada umat Islam di kawasan Lembah Pantai harap jangan mudah terpedaya dengan fitnah yang boleh merosak pemikiran kita. Ahli Parlimen yang cakap tak pakai otak ni memang tak boleh pakai!!


GR kata: Nurul Izzah boleh geng dengan Abby Abadi, otak 2x5 jer diaorang ni...

SIRI PEMBONGKARAN: MISI ANWAR JAHANAMKAN NEGARA!!


Kesilapan Mahathir yang paling besar ialah perlantikan Anwar sebagai Menteri Kewangan untuk menggantikan Tun Daim Zainuddin. Ini kementerian penting yang perlu dipimpin oleh seorang yang benar-benar berpengalaman di bidang ekonomi dan kewangan ataupun perdagangan.

Tentulah tidak wajar seorang yang berkelulusan B.A dalam bidang kebudayaan Melayu yang tidak pernah terlibat dalam dunia korporat dan tidak mempunyai pengalaman langsung di bidang ekonomi menjadi menteri kewangan.

Tapi Mahathir terlalu sayangkan Anwar di waktu itu hingga tidak nampak langsung kelemahan dan kecacatan Anwar. Dia juga pernah menjadi seorang yang taksub terhadap Anwar pada suatu ketika dahulu. Anwar menggunakan kesempatan sebagai Menteri Kewangan untuk meluaskan sokongan para pemimpin bahagian dan juga kalangan korporat terhadapnya melalui pemberian pink forms, saham-saham Bumiputera sebanyak 30% kepada kroni-kroninya dan menggunakan kuasa dan pengaruhnya untuk mendapatkan berbagai kemudahan dan projek-projek besar untuk orang-orangnya.

Boleh dikatakan Anwar menjadi lebih perkasa dalam politik dan juga dipandang lebih mulia dan hebat setelah dia menjadi Menteri Kewangan. Boleh dikatakan politik wang yang diheboh-hebohkan dalam persidangan UMNO beberapa tahun yang lalu adalah berpunca dari kroni-kroni Anwar yang menabur berjuta-juta ringgit untuk membeli undi dan kedudukan dari para perwakilan sekalian. Banyak para perwakilan UMNO tahu hal ini dan juga para pemerhati politik sekalian.

Skandal kewangan yang paling besar ialah kerugian Bank Negara sebanyak lebih dari RM10 bilion akibat pembabi dalam forex (tukaran wang asing). Dikatakan hanya seorang pegawai tinggi yang berpengalaman diberi kuasa untuk membeli dan menjual forex. Dikatakan juga pegawai tersebut kononnya mendabik dada bahawa dia juga seorang pakar dalam bidang perbankan Islam. Anwar dikatakan sangat tertarik dengan ilmu perbankan Islam dari pegawai tersebut.

Oleh sebab Anwar kurang arif tentang forex, tidak seperti Tun Daim dan Tengku Razaleigh yang pernah menjadi Menteri Kewangan sebelum Anwar, maka dia tidak meneliti secara serius pembabitan Bank Negara dalam mainan forex tersebut yang dianggap terlalu tinggi dan membahayakan kepentingan negara. Dia hanya menerima nasihat dari Bank Negara dan tidak bertindak tegas sebagai Menteri Kewangan untuk menilai semula pembabitan wang rakyat dan negara yang terlalu banyak untuk bisnes forex. Pada mulanya dikatakan cuma “rugi atas kertas” tetapi sebaliknya memang benar negara kita kerugian lebih dari RM10 bilion akibat ketiadaan pengawasan yang teliti Menteri Kewangan.


Kesilapan besar terletak pada Anwar sebagai Menteri Kewangan. Di negara lain seperti Jepun dan Korea Selatan skandal kewangan tersebut dianggap sebagai kesalahan Menteri Kewangan. Dia mesti meletak jawatan tanpa disuruh berbuat demikian. Tapi Anwar tidak sanggup meletak jawatan, yang terpaksa meletak jawatan akibat skandal tersebut ialah bekas Gavernor Bank Negara, Tan Sri Jaafar Hussein (allahyarham) dan pegawai yang kononnya dianggap pakar perbankan Islam dan forex. Kini dikatakan pakar forex tersebut diambil semula berkhidmat dengan Bank Negara.

Oleh sebab dia tidak menguasai bidang ekonomi dengan baik, tanpa latar belakang dunia korporat atau pun mempunyai asas yang kukuh di bidang ekonomi maka dia terpaksa mendengar nasihat dari pihak Bank Negara dan juga pegawai-pegawai tertentu di kementeriannya dan bertindak mengikut nasihat para pegawai sahaja. Sebaik-baiknya seorang Menteri Kewangan mestilah tahu dengan agak mendalam persoalan dan masalah kewangan, mempunyai pengetahuan ekonomi yang memuaskan supaya dia dapat mengemukakan idea-idea yang kreatif dan dinamik untuk dijadikan pedoman dalam perancangan kewangan negara.

Malangnya Anwar bukan Daim atau pun Tengku Razaleigh yang luas pengalaman di bidang ekonomi dan kewangan yang memungkinkan mereka merancang dengan berkesan kewangan dan ekonomi negara.
Memetik buku tulisan Yahaya Ismail bertajuk “62 Dalil Mengapa Reformasi Anwar Gagal”, Penerbitan Usaha Teguh Sdn Bhd, Petaling Jaya, 1999. Kegagalan Anwar ini merupakan juga salah satu kegagalan agenda yang dibuat oleh barat untuk melumpuhkan sistem kewangan Malaysia pada masa itu dan membolehkan IMF menapak untuk meguasai ekonomi didalam negara ini.

Serangan mata wang yang berlaku di Malaysia adalah serangan terancang dibuat oleh Yahudi diketuai oleh Soros untuk menumbangkan kerajaan Malaysia dalam ekonomi di mana akan disarankan untuk mendapat bantuan IMF dan Bank Dunia. Sejarah Indonesia sepatutnya menjadi pengajaran buat kita sebagai rakyat Malaysia dalam hal ini.



GR kata: Negara jahanam, rakyat merana jika Pakatan perintah. Hancuss!!!

Wednesday, December 5, 2012

NEGARA HANCUR JIKA PEMBANGKANG MEMERINTAH! RAKYAT PERLU BIJAK!

Tokoh pemimpin negara Tun Dr. Mahathir Mohamad berpendapat, negara akan mengalami kehancuran dan kecelaruan jika pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, hal ini kerana kerajaan yang akan dibentuk oleh pembangkang merupakan kerajaan campuran daripada tiga parti yang tidak mempunyai matlamat dan hala tuju sama.

Beliau menarik perhatian keinginan Pas untuk menjadikan Malaysia negara Islam ditentang oleh DAP manakala Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bertindak sebagai orang tengah hanya mensasarkan kemenangan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Keadaan ini memang bahaya, kadang-kadang apabila kita berada dalam keadaan selamat, kita tidak fikir akan jadi tidak selamat, kita selamat sebab memilih pemerintah yang prihatin.

"Ini terpulang kepada rakyat, namun ada yang mengundi mengikut emosi dan taksub walaupun pemimpin jelas menyatakan sesuatu yang bertentangan dengan Islam.

"Apabila rakyat tidak menggunakan pemikiran dan mengundi semata-mata kerana perasaan, besar kemungkinan negara kita akan hancur. Sebab itu kita lihat banyak negara tidak dapat laksanakan cara-cara demokrasi kerana ketaksuban kepada pemimpin, bukan untuk membangunkan negara," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama Pembinaan Negara Bangsa pada Seminar Ketahanan Nasional 3 - Mengekalkan Kedaulatan Negara di Puteri Resort, Ayer Keroh di sini hari ini.

Seminar tiga hari bermula semalam itu dianjurkan oleh Institut Pemikiran Tun Dr. Mahathir Mohamad, Universiti Utara Malaysia.

Turut hadir Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam.

Dalam pada itu, Dr. Mahathir berkata, rakyat kini mula sedar bahawa pada pilihan raya lalu, mereka membuat pilihan berdasarkan rasa marah kepada sesuatu.

"Faktor ini telah pun mereka ketepikan, kita patut rapatkan kembali barisan supaya dapat dirikan sebuah kerajaan yang kuat iaitu mendapat kemenangan dua pertiga," katanya.

Sementara itu dalam ucaptamanya, Dr. Mahathir berkata, Malaysia tidak perlu mengikut konsep Negara Bangsa seperti kebanyakan negara lain kerana terikat dengan masalah kaum yang tidak mahu mengetepikan identiti asal mereka.

Kata beliau, Malaysia lebih liberal dan bertimbang rasa kerana membenarkan kaum lain mengamalkan agama, budaya dan bahasa ibunda masing-masing.

GR kata: 1Malaysia Tolak Fitnah

PANAS: DEEPAK KANTOI! AGENDA JAHAT ANWAR FITNAH PM @NajibRazak TERBONGKAR!


"Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua" peribahasa ini cukup jelas apa saja yang Anwar buat untuk memburukkan pemimpin dan kerajaan terutama YAB Perdana Menteri tak der hasil. GR yakin Allah S.W.T sentiasa memelihara hambanya yang taat dan memikul tanggungjawab dengan amanah apatah lagi amanah yang sangat berat iaitu menjadi pemimpin negara.

Kalau kita lihat sejak dari dulu lagi ada saja isu-isu yang direka cipta oleh puak pembangkang ni untuk menjatuhkan kerajaan. Mereka juga cuba menghasut pemikiran rakyat dengan menanamkan sentiment buruk supaya rakyat membenci kepimpinan Kerajaan sekarang terutama sekali Perdana Menteri yang kita sayangi.

Isu-isu BODOH yang mereka cipta itu akhirnya kena pada batang hidung mereka sendiri. Contoh Scorpene kononnya Malaysia tak layak untuk ada kapal selam. Rasuah dan macam-macam lagi tapi akhirnya kerajaan Perancis beritahu TIADA SEBARANG PENDAKWAAN dibuat ke atas Kerajaan Malaysia terhadap isu ini.

Semakin hari Anwar sudah hilang taringnya. Populariti beliau jatuh teruk, ini kerana rakyat sudah pandai menilai yang mana kaca dan yang mana permata. Terbaru, Anwar cuba untuk menghidupkan pemikiran buruk rakyat terhadap kerajaan. Entah dari mana datang pula hero tamil yang kononnya akan menamatkan riwayat YAB Perdana Menteri. Tapi GR tengok macam Anwar yang akan tamat riwayat kesan degilnya. Macam mana tu Bang Non??

Lihat perbezaan 2 video di bawah untuk pembaca yang budiman menilai sendiri skrip yang Anwar telah aturkan :




Dari video di atas, Deepak tak mampu untuk jadi "Hero Tamil" untuk menyelamatkan Anwar dan Pakatan. Jawab soalan pun berterabur. Nah video lagi satu ni KANTOI permainan Anwar untuk attack PM DS Najib Razak dan DS Rosmah Mansor.






GR kata: Kesian tengok manusia yang educated DIPERBODOHKAN macam kambing jer dengan Anwar hanya semata-mata kerana duit. BENGONG!!

HEBAT OSTAJAH CELOP PAS NIE! MUKA CANTIK TAPI MULUT MACAM....


Ini masalahnya kalau orang kata artis dah tak laku. Macam-macam perkara beliau sanggup buat untuk menaikkan popularitinya walaupun dari segi zahirnya perwatakan beliau yang baik hakikat sebenarnya tidak mengambarkan diri beliau sendiri.

Inilah yang diajar dalam PAS. Dalam mazhab mana Islam mengajar seseorang yang ingin berubah ke arah kebaikan tapi sebaliknya busuk dari pandangan mata masyarakat. GR nak tanyalah pada Ostajah Abby ni FITNAH ITU LEBIH KEJI DARI MEMBUNUH, BETUL TAK?? Tolong jawab....

Apa yang ingin GR beritahu di sini, Ostajah ini dah meroyan tahap gaban. Menyebarkan fitnah yang belum tahu kesasihannya. Janganlah jadi macam Pok Nik main hentam keromo, dosa pahala jatuh pada tangga ke-2. Lihat di bawah :



GR bukan ingin menyebelahi mana-mana pihak tapi sebagai seorang manusia yang matang kita tidak boleh menetapkan sesuatu perkara tersebut betul atau tidak tanpa ada sebarang bukti. Dengar desas desus itu bukan jatuh Fitnah ker?? Tak takut dosa ker wahai Ostajah Abby...pakai tudung tu dan niat untuk berubah buat lah yang terbaik. Bukan buat kerana nak tunjuk-tunjuk dan nak nama saja. Buat malu la weiiii....


GR kata: Tuntutlah ilmu sampai ke negeri China....

Tuesday, December 4, 2012

FOTO: ANWAR DAN KAWAN-KAWANNYA ADA MISI JAHANAMKAN NEGARA!!



GR kata: Kalau semuanya tak adil, habis siapa yang adil? Pemikiran macam budak tak der otak la puak Pakatan ni...

PUTERI TAK SANGGUP GADAIKAN MARUAH? @Rosnah_ARS @NajibRazak #PAU2012


Walaupun Perhimpunan Agung UMNO 2012 telah pun berakhir tetapi bahangnya tetap terasa dan semangat yang diperolehi akan dikotakan pada PRU 13 nanti. Semangat itu juga tidak kurang hebatnya pada Puteri UMNO. Jangan pandang rendah akan kemampuan golongan wanita muda ini kerana mereka senantiasa memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk membantu rakyat.

UMNO dilahirkan untuk membantu rakyat pelbagai kaum dan terus menerajui pembangunan negara dalam pelbagai aspek. GR masih teringat dengan kata-kata Ketua Puteri UMNO, YB Datuk Rosnah Abd Rashi Shirlin "UMNO adalah darah mengalir dalam setiap anak bangsa. Jantung berdegup dalam stiap anak bangsa. UMNO adalah roh yang memberi jasad pada anak bangsa".

Puteri juga menyatakan kesediaan bersama-sama Wanita dan Pemuda UMNO mendepani gerombolan musuh seterusnya membolehkan parti mencapai kemenangan selesa. Puteri UMNO juga berjanji akan ketepikan kepentingan peribadi dalam setiap ahli Puteri dan dahulukan gerak kerja yang lebih agresif demi kemenangan UMNO/BN pada PRU 13.

Teruskan semangat yang membara ini serta kemaraan yang lebih kuat melawan musuh-musuh negara. Jangan biarkan pengkhianat sewenang-wenangnya mahu menjatuhkan dan mengadaikan negara di mata dunia. Jangan lihat golongan wanita muda ini 'lembik'...bukan seperti Puteri Pakatan Pembangkang yang hanya tau melalak terlolong sana sini maki hamun kerajaan, pemimpin dan paling sedih maki hamun fitnah sesama Islam. Inikah contoh perwatakan yang baik dalam diri seorang wanita muda? Fikir-fikirkanlah yer...


GR kata: Teruskan perjuangan demi kesejahteraan rakyat....

Monday, December 3, 2012

EKSKLUSIF: KONSPIRASI ANWAR IBRAHIM AKAN BERLAKON ANGKAT SUMPAH DAN SANGGUP DITEMBAK!?


Permainan Anwar Ibrahim semakin hari semakin mengarut. Beliau sanggup lakukan apa saja demi mencapai matlamat beliau untuk duduk di kerusi Perdana Menteri yang baru jika Pakatan Pembangkang menang pada PRU 13 nanti. Lakonan bodoh yang beliau lakukan sudah lama rakyat ketahui tapi kenapa masih yang buat bodoh tak tau. GR yakin rakyat sedar sudah lama DITIPU oleh Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya ini jelas dengan rating beliau yang sekarang sudah jatuh menjunam.

Ini jelas terbukti dengan rakyat sudah menyampah dengan pentadbiran di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Pembangkang. Rating Anwar baik dari segi janji manis beliau, media sosial dan pelbagai lagi nak dibandingkan dengan rating PM DS Najib Razak bagaikan langit dengan bumi. Kita tidak boleh ambil ukuran dengan kehadiran masyarakat yang kadang ramai dan tak ramai dalam ceramah Anwar.

GR juga lihat sejak Pakatan Pembangkang memeritah Kedah, Selangor dan P.Pinang tidak ada sebarang program kebajikan untuk rakyat. Malah rakyat merana teruk, janji manis yang diberikan pada PRU 12 tidak satu dikotakan. Bayangkan jika Pakatan Haprak ini memerintah negara, nasib rakyat ketika itu bagaimana? Inikah yang kita mahukan demi pembangunan dan kebaikan untuk agama, bangsa dan negara?

Sekarang terlalu banyak sintemen buruk yang mereka cuba tanamkan dalam hati dan pemikiran rakyat. Apa yang UMNO/BN buat untuk rakyat semuanya tak betul. Buat demo sana sini untuk memupuk kebencian dalam hati rakyat pada Kerajaan. Kesalahan yang mereka buat terlalu banyak tak nak pula mereka mengaku malah disalahkannya balik pada UMNO/BN. Inikah contoh yang terbaik jika sesebuah parti itu mahu mendapat mandat dari rakyat? Bukan cakap guna mulut saja yang hebat tapi perlaksanaan itu lebih penting.

Terbaru, pendedahan yang dibuat oleh sahabat blogger GR iaitu Pisau.Net Anwar Ibrahim akan ANGKAT SUMPAH dengan menyatakan beliau "Tidak" melakukan apa yang rakyat lihat sebelum ini. Persoalannya BERANIKAH BELIAU UNTUK BERMAIN DENGAN HUKUM HAKAM ALLAH S.W.T?

Pelbagai bukti yang sudah dijelaskan kepada rakyat untuk menilai siapakah Anwar Ibrahim. Jika beliau bukan seorang PENIPU BESAR, kenapa setiap "Janji Manis" yang keluar dari mulut beliau tidak dikotakan. Kenapa terlalu banyak helah pusing auta beliau demi meraih undi dari rakyat. GR juga difahamkan Anwar Ibrahim akan buat beliau diri sanggup DITEMBAK demi mendapat simpati dari rakyat. Dan akan menyalahkan UMNO/BN punya angkara. Rakyat harus pandai menilai jangan terpengaruh dengan lakonan "Hebat" Anwar ni. Jaga-jaga yer....

Baca juga DI SINI


GR kata: Jangan main sumpah, nanti termakan sumpah. Allah S.W.T Maha Berkuasa atas segala-galanya!!

UMNO/BN SUDAH TIDAK RELEVAN ATAU PAKATAN PEMBANGKANG? #PAU2012

Perhimpunan Agung UMNO 2012 telah pun menutup tirainya pada hari Sabtu yang lepas. Suatu perhimpunan yang amat bermakna pada seluruh orang UMNO dan rakyat Malaysia. Mandat dan amanat yang diberikan oleh YAB Presiden UMNO membolehkan setiap orang UMNO perlu membuat kerja yang diamanahkan perlu dilakukan yang terbaik untuk rakyat.

UMNO/BN sudah lama bersedia menerima perubahan yang diberikan oleh rakyat terutama sekali dari golongan anak muda kerana pandangan dan isi hati mereka yang baik harus diberikan peluang pada mereka untuk sama-sama membantu pembangunan negara ke arah lebih baik.

UMNO/BN sudah tidak relevan? Betul ker? GR ingin berikan sedikit gambaran jika benar apa yang pembangkang katakan bahawa rakyat sudah menyampah pada UMNO/BN kenapa rakyat masih ingin pelbagai bentuk kebajikan dari Kerajaan termasuklah pembangunan negara demi masa depan yang lebih baik. Nampaknya ada yang cakap-cakap puak pembangkang ni kena pada batang hidung mereka sendiri.

Ingin dibandingkan pembangkang dengan UMNO/BN jauh sekali, lihat sajalah di negeri-negeri yang ditadbir oleh mereka kenapa rakyat masih merungut kesedihan dengan nasib yang menimpa mereka. Rakyat yang bijak saja boleh menilai mana yang baik dan buruk. Bukannya dengan membuta tuli maki hamun dan mudah terhasut dengan kata-kata dari mereka yang 'Mulut Manis'.





GR kata: UMNO doakan kesejahteraan untuk semua rakyat tak kira bangsa. Doa PAS macam mana pula??

Sunday, December 2, 2012

NAJIB VS ANWAR? GUNAKAN AKAL UNTUK MENILAI BUKANNYA NAFSU!!



GR kata: Harus kekalkan pemerintahan sekarang demi kesejahteraan rakyat Malaysia.

PANAS: BAR COUNCIL TIDAK LAYAK DITUBUHKAN, HANYA MAINAN SEMATA-MATA!!


Bar Council ni buat ni nak masuk Maharajalawak Mega 2012 ker apa? Lawak minggu ini rasanya ni kan. Hi hi hi...

Jika kita lihat keratan surat di atas, dalam Bar Council sendiri tidak mengamalkan keadilan. Kata anak beranak Pakatan Pembangkang cium cemolot dengan Anwar Ibrahim tapi kenapa dalam organisasi sendiri tak boleh bersikap telus.

Kita lihat dalam isu pilihanraya yang mereka mahukan yang adil dan saksama, Anwar Ibrahim sanggup 'membayar' pihak luar dari Australia untuk memantau proses pilihanraya di Malaysia. Adakah sistem pilihanraya di negara kita tidak adil? Jika tidak adil manakan pada PRU 12 5 buah negeri jatuh ke tangan Pakatan Pembangkang. Kalau Pakatan menang semua sekali atau 2/3 baru dikatakan sistem pilihanraya adil...macam tu ker?

Inilah pembohongan yang tak sudah-sudah disebabkan GILA KUASA puak-puak pakatan pembangkang ni. Dalam Bar Council juga sistem pemilihan jawatankuasa baru mereka tidak berani nak panggil pemerhati, adil apanya tu??

Pembaca lihat sendiri dan nilaikanlah....bagaimana sistem keadilan yang kita guna pakai ada ketelusan kalau disebalik penubuhan Majlis Peguam ini ada udang sebalik mee. Siapa dibelakang mereka selama ini??? Tepuk dada tanyalah hati....


GR kata: Anwar beli maruah dan nilai harga diri manusia dengan wang....tak gentle langsung!!

Artikel pelbagai