Join Gossip Rakyat

Saturday, December 3, 2011

TERKINI: PAK NIL DI #PAUMNO?? SOKONG ATAU AHLI UMNO??


Coret-coret kisah #PAUMNO 2011 kali ini menampakkan semua generasi sudah mula memberikan sokongan yang padu kepada UMNO/BN. Ini termasuk golongan artis kerana mereka juga turut serta menyertai #PAUMNO pada kali ini.

Jika sebelum ini golongan artis join UMNO seperti Zed Zaidi, Awie, Lisa Surihani, Serena Redzwan, Adam AF, Jamal Abdillah dan ramai lagi lah senang citer...Kali ini pengacara No. 1 di Malaysia Pak Nil (Aznil Hj Nawawi) juga tidak ketinggalan untuk turut serta
untuk mendengar ucapan penangguhan dan amanat PM di #PAUMNO pada kali ini.

Kata beliau kepada rakan GR "kena berangkat dulu sebab ada show, kalau tidak mesti tunggu sampai habis ucapan DS Najib Razak yang tengah best hentam pemimpin pembangkang nie". cayalah Pak Nil...Hehe - MatKilauPenang

Persoalannya adakah Pak Nil penyokong atau pun ahli UMNO?? Persoalan itu hanya dapat dijawab oleh tuan punya badan.Kalau benar apa yang dipersoalkan ramailah yang akan menyokong UMNO nanti kerana Pak Nil adalah Ikon No.1 negara dan pengikutnya ramai sekali. Ternyata BN kini telah diterima oleh orang muda dan juga semua generasi..

p/s: Sorang lagi artis wanita popular juga menyatakan hasrat nak join UMNO, nak tau siapa?? Tungguuuuuu....

PROMOSI: TEATER SEMERAH PADI..!!!


Wahai pembaca yang budiman, Keno Production akan mengadakan promosi show Teater Semerah Padi pada esok hari 3 November 2011 bermula dari jam 8.30 pagi - 2.00 ptg di Riverside, PWTC...semua dijemput hadir meriahkan suasana.

Teater arahan Rosdeen Suboh ini insyAllah akan bermula dipertontonkan pada 22 - 31 Disember 2011 di Istana Budaya.

Pelakon yang terlibat hebat-hebat belaka semuanya. Antaranya ialah Khir Rahman, Fauzi Nawawi, Jue Aziz, Dato' Baharuddin Hj Omar, Azizah Mahzan, Opie Zamie, Baby Res 2, Bokhari dan ramai lagi...Jangan lupa saksikan di Istana Budaya nanti....


p/s: Support Industri Filem dan Teater Tanahair...

Friday, December 2, 2011

YB DAP BANGSAT... BODOH!!!



Pakatan Rakyat adalah sebuah No.1 paling Rasis di Malaysia...

Kenyataan mengejek YB Menteri Besar Perak, Zambry Kadir sebagai ‘BUDAK HITAM METALIC’ yang dikeluarkan oleh YB Bangsat ini telah mencetuskan suasana cemas, di mana penghinaan yang amat besar kepada orang yang mempunyai kulit seangkatan dengannya.

Tidak cukup dengan itu YB NGA KOR MING (nama cibainya-David) telah mempersenda pula nama negeri Perak sebagai Perak Darul Kartun. Dari utara bawa ke selatan pula ke borneo semua mengutuk sekerasnya kebiadapan YB mengong ini.

Bila dah cakap keluar dari mulut sendiri...tak ngaku pulak, salahkan orang lain, tuduh orang lain pulak lagi tue, kan dah terserlah kebodohan diri tue...

Pembaca lihatlah video kenyataan YB mengong nie...kenyataan yang tidak bertamadun langsung...boleh memecah belahkan kaum dengan penghinaan yang dibuat oleh beliau :




p/s: Nampak YB nie ludah jer kat muka dia.. tuihhhhhhhh!!! DAP Rasis...

TERKINI: OMBAK RINDU - 1ST DAY MELETOP!!!


MENAKJUBKAN..!! OMBAK RINDU menewaskan filem no. 1 dunia THE TWILLIGHT SAGA: BREAKING DOWN - PART 1. Kutipan hari pertama tayangannya semalam meraih kutipan kasar sebanyak RM 750,000.00, mengatasi kutipan blockbuster Hollywood tue.....

SIAPA KATA FILEM MELAYU TAK BAGUS DAN TAK LAYAK..??

GR ingin ucapkan TAHNIAH untuk filem ini kerana berjaya mencipta rekod dalam sejarah perfileman negara Malaysia. Seperti sedia maklum, Ombak Rindu adalah adaptasi daripada novel Ombak Rindu yang famous satu ketika dulu... ramai yang memberi respon filem ini menarik, so GR pun excited nak tengok filem ni sebab ade Lisa Surihani...He He He




p/s: "Cinta tak kejam, cuma manusia yang tak pandai menghargai cinta..."

PANAS: PAS SEKARANG PARTI MELAYU - MAT SABU??


Penipuan demi penipuan telah dibuat oleh PAS..sebelum nie heboh kata PAS ialah parti ISLAM..parti yang memperjuangkan Islam?? Perjuangkan HUDUD?? Negeri Kebajikan?? Laaa nie tukaq plak parti Melayu?? Adoiiii awat cakap pusing-pusing macam gasing nie Mat Sabun oiiii...

Dalam kenyataan media Mat Sabu, beliau menjawab alasan kenapa DAP paling banyak diserang, berbanding PAS dan PKR : "Sebab PAS Melayu, sebab itu mereka serang DAP." Lagi fitnah yang tak berasas... Kenyataan penipuan Mat Sabu baca >> malaysiakini

Itulah puak Pakatan Rakyat, mereka tidak sedar diuntung dan mereka ini tidak mengenang jasa tokoh-tokoh dan pejuang-pejuang negara dalam mendapat kemerdekaan serta pembangunan pesat yang telah dibuat oleh pihak Kerajaan. Disebabkan 'gila' politik mereka sanggup buat apa saja dan sekarang ternyata mereka juga sanggup diperanjingkan oleh DAP.

PAS sekarang sudah tersepit dan mereka sanggup buat apa saja demi kepentingan politik mereka. Mereka dah sedar populariti mereka dah jatuh rebah ke bumi. Buktinya ranking Harakah Daily jatuh merosot sekali.

GR nak gelak pun ada Mat Sabu cakap PAS itu Melayu...tak malu mengaku melayu. Kenapa tokoh-tokoh PAS cakap PAS itu parti Islam?? Assobiyah nie...Haram!! Nampaknya puak-puak PAS kena kencing lagi la gamaknya... He he he

p/s: Kalau mandi di perigi, Jangan lupa siapa yg menggalinya...

TERKINI: GOL NAZMI TERBAIK DUNIA!!!

Siapa sangka jaringan gol pembukaan ketika Malaysia menentang Bahrain pada 27 November 2011,kelayakan Olimpik London 2012 yang dijaringkan oleh pemain berusia 17 tahun,Nazmi Faiz,telah dinobatkan sebagai Top-10 Goals of the week dilaman web 101 Great Goals.

TAHNIAH Nazmi kerana tersenarai dalam Top 10 jaringan gol terbaik dunia.


Undian ini berdasarkan penonton yang menonton jaringan gol perlawanan bertaraf antarabangsa dan jika dilihatkan undian terkini Nazmi Faiz mendapat jumlah “vote” tertinggi jauh meninggalkan jaringan pemain bertaraf bintang dunia yang lain seperti Kevin Prince Boateng ketika AC Milan menentang Barcelona.

p/s: Puak Pakatan tak nak plak spin cite nie ker??...Pakatan APTB!!!

PANAS: EX KPN KAHWIN DENGAN ARTIS??


Wahhhh...biar betul??? Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan telah melangsungkan perkahwinannya dengan penyanyi Syella Kamaruddin.

GR ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Tan Sri Musa dan Syella, semoga kekal hingga akhir hayat.

Siapa pun yang berniat baik untuk mendirikan masjid..semua aku ucapkan selamat berbahagia hendaknya..jika berita ini benar..buat apa ex KPN nak main sorok-sorok …ya dak ?

Jangan terkejut GR dengar cerita majlis perkahwinan Syella nie menelan belanja RM15 juta termasuk nilai barang hantaran yang diberikan oleh kedua-dua belah pihak. Betul ker?? Sebagai tanda kasih suaminya, pada hari berbahagia itu Syella menerima hadiah banglo bernilai RM5 juta, kereta Audi R8 berharga RM800,000, wang hantaran RM111,111, mas kahwin RM1,000, telefon bimbit, set mandian, alat solek, al-Quran, sejadah, telekung dan tasbih.

Jika benar info nie...kira wedding of the year la kan..Hehe... Selanjutnya baca >> di sini

p/s: Bila nak makan nasi minyak yer?? Hehe..

Thursday, December 1, 2011

GEMPAR: NURUL IZZAH HISAP SYABU??


Isk isk isk.....kecoh jadinya bila blogger Pisau mendakwa si Nurul Izzah…opppsssttttt silap, sepupunya ketagih dadah jenis SYABU. Hebat sepupu sepapat depa niekan... Hehe

Ketagih dadah ini boleh dikategorikan sebagai tahap kronik, kalau tak dapat akan ketagih, bila ketagih apa juga tindakan akan hilang kewarasannya..

Sepupu rapat Nurul Izzah yang didakwa ialah Aidi Rafizul anak kepada Idrus Ibrahim (gambar di atas) telah ditahan pihak polis Pulau Pinang atas kesalahan penyalahgunaan dadah. Beliau ditahan pihak Polis bersama rakannya ketika sedang leka menghisap syabu.

Hasil penahan Aidi Rafizul didapati ujian air kencingnya adalah positif dan beliau ditahan di Balai Polis Bandar Perda.

p/s: Dadah musuh negara.. Samalah Pakatan Rakyat nak menghancurkan negara...

RINGKASAN UCAPAN DASAR PRESIDEN UMNO #PAUMNO 2011


Bermulalah perhimpunan Agung UMNO selepas semalam selesai Perhimpunan 3 Sayap Parti Wanita, Pemuda dan Puteri. Dalam ucapan dasar Presiden UMNO pagi tadi beliau menegaskan UMNO parti yang telah banyak berjasa dan membantu masyarakat di Malaysia sejak zaman penubuhannya sehinggalah kini.

Beliau juga mengajak semua perwakilan berikan penghormatan kepada para pendahulu, kesatria-kesatria UMNO, wargaparti yang tidak didendang serta barisan negarawan unggul lagi terbilang yang dilahirkan oleh perjuangan mulia ini. Penghormatan juga diberikan kepada Allahyarham Dato’ Onn, Almarhum Tunku Abdul Rahman, Allahyarham Tun Razak, Allahyarham Tun Hussein, Allahyarham Tun Dr. Ismail dan Allahyarham Tun Ghaffar Baba. Begitulah juga tokoh-tokoh yang masih teguh berbakti hingga ke detik ini, seperti Tun Dr. Mahathir, Tun AbdullahBadawi dan Tun Musa Hitam.

Dalam ucapan dasar Presiden UMNO beliau menegaskan orang UMNO perlu Taat dan Setia kepada parti, Cinta dan Kasih kepada parti dan Berkhidmat Tanpa Jemu dan Berkorban untuk parti. Beliau juga menegaskan UMNO bukan parti 'racist'. Jika UMNO 'racist' pastinya kaum lain tidak dapat merasai 'nikmat' selama pemerintahan UMNO yg kini hampir 60 tahun.

Ucapan penuh dasar Presiden UMNO...sila baca >> di sini

p/s: UMNO Terus Mara Untuk Rakyat Malaysia

VIDEO PANAS: PAS SESAT..SAHKAN NIK AJIS NABI..?!!


Astagfirullah'alazim...terkelu lidah dan terkejut bila GR melihat video ini..Seorang Ustaz muda puak PAS dalam ceramahnya mengikhtiraf Nik Ajis sebagai Nabi. Inikah dia seorang Ustaz yang tinggi ilmu Usuluddinnya rosak dek politik PAS. Dah gila agaknya Ustaz PAS nie???

Bukankah seorang Ustaz yang tinggi ilmu agamanya, dia mesti menyampaikan dan mengajar ilmu agama Allah yang benar kepada umat Islam?? Dan bukankah seorang Ustaz ini tempat kita bertanyakan tentang hukum hakam agama Islam?? Seorang Ustaz bukannya ditugaskan untuk menyesatkan ummat Islam...

GR memohon agar pihak Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK) dan Majlis Ulama Malaysia menyiasat isi kandungan Video ini di mana penceramah Pas yang dikenali sebagai Ustaz Shamsul Zaman Sukri atau terkenal dengan panggilan ‘Ustaz Budak‘ dan beliau berasal dari Kampung Paloh Rawa Machang, Kelantan.




Kisah lanjut baca lagi >> di sini


p/s: PAS lah syaitan yang merosakkan Agama Islam di Malaysia ini .. PAS IS DEAD

ALAHAI LISA....KESIANNYA!!!


Alahaiiiiii...kesiannyaaaa.. Baru semalam ucapan TAHNIAH kepada pelakon popular cantik manis Lisa Surihani di atas kejayaan beliau mendapat Anugerah Khas dari Pergerakan Puteri UMNO Malaysia sempena persidangan Puteri semalam.

Tak sampai satu(1) hari, ada dah puak-puak Pakatan yang menghentam Lisa mereka tidak bersetuju di atas anugerah tersebut....Inilah dia puak Pakatan Rakyat, ada saja tak bersetuju dan dengki. Menda yang baik perlulah disokong bukan dicaci...

Golongan artis yang join Pakatan Rakyat ada diberi penganugerahan tak ke atas ape yang mereka telah curahkan?? Apa yang mereka ajarkan hanyalah sebarkan fitnah dan maki hamun sesama Islam dan manusia.

Pembaca lihatlah screen shot yang diambil dari FB puak Pakatan Rakyat :


Selanjutnya baca >> di sini

p/s: Pakatan Haprak memang kaki penipu dan kaki fitnah..

UCAPAN TANPA TEXT KETUA PEMUDA WP DI #PAUMNO!!!


Masa yang diberikan kepada setiap perwakilan untuk berbahas ialah 5 minit dalam Persidangan Pemuda UMNO semalam.

Antara yang terakhir berucap menyampaikan usul ialah Ketua Pemuda UMNO Bhgn Bdr Tun Razak merangkap Ketua Pemuda UMNO W.Persekutuan (WP), Sdr Rizalman Dato' Mokhtar.

Beliau yg hanya berucap tanpa text nampak tenang dan bersahaja sambil berjenaka dgn wakil Pahang yg telah 'mencuri' sedikit waktunya dengan berucap panjang dan sempat berseloroh mengenai bakal calon winnable candidate harus menepati masa yg diberikan dan disambut dengan gelak tawa di dalam dewan.

Bercakap mengenai cabaran yg digalas bg memastikan kemenangan BN di WP, beliau menyatakan Pemuda UMNO WP telah bersedia menghadapi PRU 13 akan dtg dan hanya menunggu semboyan dibunyikan oleh Presiden UMNO.

Antara ucapan Ketua Pemuda UMNO WP semalam:
# Sebagai pemimpin utama dalam peringkat Pemuda, kita mempunyai semangat untuk membantu kejayaan parti BN. - @rizalmanmokhtar #PAUMNO

# UMNO juga adalah wadah perjuangan masyarakat Bandar, 240008 pengundi muda akan kita pastikan menyokong BN - @rizalmanmokhtar #PAUMNO

# Kita akan pastikan di WP menjadi Kubur kepada #PKR - @rizalmanmokhtar #PAUMNO

# Pemuda UMNO WP berikrar akan pertahan Putrajaya walau apa cara sekalipun - @rizalmanmokhtar #PAUMNO

Lanjut sila baca >> di sini


p/s: BN Pilihan Orang Muda

Wednesday, November 30, 2011

TAHNIAH PUTERI UMNO MALAYSIA!! PUTERI SEDIA BERJUANG!!!


‘Isyarat telah berbunyi, Gendang sudah dipalu’

TAHNIAH Pergerakan Puteri UMNO Malaysia kerana persidangan pada kali ini telah berjalan dengan lancar dan jayanya. Tahniah diucapkan juga kepada Ketua Puteri UMNO Malaysia YB. Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin dengan ucapan dasar selama 2 jam yang penuh semangat dan amanat yang berguna kepada semua perwakilan dan jentera Puteri UMNO Malaysia.

Kepada perwakilan yang berbahas juga semuanya bersemangat dan hebat seperti 'Harimau Muda' versi puteri dengan usul-usul yang mereka bawakan sungguh bernas... Semoga apa yang dilafazkan bermula dari ucapan dasar Ketua Puteri UMNO Malaysia sehinggalah kepada perwakilan dapat dilaksanakan dan mendapat respon yang baik daripada perwakilan yang hadir.


Puteri menyatakan sudah bersedia berjuang habis-habisan dalam PRU akan datang...Ingat AMANAT penting daripada Ketua Puteri UMNO Malaysia?? Jika amanat serta 5 perkara penting yang disampaikan Ketua Puteri tadi jelas, GR yakin dan pasti sayap Pergerakan Puteri UMNO akan bangkit dan berjuang habis-habisan dalam membantu BN pada PRU akan datang.

Antara ucapan dasar Ketua Puteri UMNO Malaysia tadi:
# Kalau masih ada yang mahu dikipas dan mengipas, yang dengki dan iri hati, yang dendam tak bertepi, yang cemburu membuta tuli, sama-sama kita bilang pada mereka, UMNO bukan parti mereka. Perjuangan UMNO suci, yang kotor hanya tangan-tangan mereka. Perjuangan UMNO bersih, yang tercemar hanya politik murahan mereka. Tiada lagi gunting dalam lipatan, tiada lagi musuh dalam selimut, tiada lagi lidah bercabang dua dan tiada lagi kepalanya ular, ekornya belut kerana kita bukan Pakatan Rakyat, satu bahtera tiga nakhoda.

# Sudah-sudahlah kita menjadi seperti Mahsuri, bila difitnah dia mengalah dan duduk mengharap simpati menyebelah. Cukup-cukuplah kita bersimpati dengan watak Si Bawang Putih. Apabila difitnah, dicaci, dihina hanya tunduk dan mengiyakan maruahnya dipijak-pijak. Hari ini, semangat Puteri harus mengalir sepekat darah Tun Fatimah. Yang bangun berjuang kerana prinsip, tajam lidah bersuara kerana kebenaran dan keberanian menongkah arus kerana percaya kalau bukan dia yang pertahankan Melaka, habis itu siapa?

# Bukan lagi soal umur, soal jawatan, soal pangkat, tetapi ia soal tanggungjawab yang terpikul di bahu setiap generasi muda. Soal bagaimana harus kita bangun dan berjuang untuk agama, bangsa dan negara. Justeru, Pergerakan Puteri harus menjadi tulang belakang utama dalam menggerakkan perubahan cara fikir dan bertindak generasi muda. Berfikir, bertindak dan beraksi selari dengan aspirasi yang dimahukan oleh generasi muda.

# Kita akan buktikan, kita bukan sahaja sudah bergigi, bahkan kita sudah bertaring tajam untuk membaham lawan seperti Harimau Muda membaham sayap Garuda. Pastinya kita sudah mampu mengaum, menyusup rasa ngeri dan gerun pihak lawan, membangkit rasa kagum pada kawan.

# Kita tidak akan gerun walau diancam segenap penjuru. Semalam, kita pernah sakit dilontar batu. Hari ini kita yang ramai menjadi kuat, menjadi satu. Kerana itulah hari esok, kita tak pernah takut walau berdepan hujan peluru. Puteri tidak lut dengan sebarang ancaman. Puteri sudah kebal daripada sebarang serangan. Puteri sudah diasap dengan semangat dan diseru dengan azimat.
Diakhir penggulungan Ketua Puteri ditutup dengan doa yang sangat menusuk kalbu... Itulah suara Puteri yang perlu diberi perhatian oleh pucuk pimpinan parti...

p/s: Bersatu . Bersetia . Berkhidmat

PANAS: LISA SURIHANI DI #PAUMNO 2011


Wahhhhh....Pelakon popular cantik manis Lisa Surihani turut hadir bersama di Perhimpunan Agung UMNO 2011 untuk memberikan sokongan kepada perwakilan Puteri UMNO Malaysia. Beliau juga menyatakan sokongannya kepada Kerajaan yang memerintah negara menjadi aman, makmur dan maju.


Lisa Surihani juga diberikan anugerah khas dari Pergerakan Puteri UMNO Malaysia di atas sumbangan beliau yang cukup tinggi dalam bidang lakonan.


p/s: Tahniah Lisa Surihani...BN Pilihan Orang Muda!!

Tuesday, November 29, 2011

MAJLIS PERASMIAN PERHIMPUNAN AGUNG PERGERAKAN WANITA, PEMUDA & PUTERI UMNO MALAYSIA


Baru sebentar tadi Timb Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberikan taklimat amanat dan peringatan serta ucapan perasmian 3 sayap parti Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Malaysia.

Dalam ucapan TSMY menyebut jangan TIKAM BELAKANG, jangan BERGADUH sesama sendiri, kita berjuang untuk PARTI bukan untuk DIRI SENDIRI..


TSMY juga memberi nasihat jangan sabotaj calon, jangan lari ke luar negeri, jangan tutup bilik gerakan. PRU13 adalah survival parti bukan survival individu. Pesan TSMY juga kepada Pergerakan Pemuda "Biar Putih Tulang, Jangan Putih Mata"...


Teks ucapan penuh TSMY baca >> di sini


p/s: Bersatu Bersetia Berkhidmat

PANAS: MAT SABU SAMBUT MAAL HIJRAH DENGAN BEER??


Inilah dia pemimpin tertinggi PAS..Mat Sabun pada malam Maal Hijrah, kita umat Islam diwajibkan beribadat kepada Allah SWT dengan membaca doa penutup akhir tahun dan membaca doa awal tahun..tapi Si Mat Sabun nie menyambut awal Muharram dengan majlis DAP..

Dalam majlis tersebut diraikan dengan minuman arak...



Inikah perjuangan PAS, perjuangkan Islam tapi malam Maal Hijrah berpesta pulak?? Mana 'Negeri Kebajikan'?? Mana hukum HUDUD?? Itulah mainan politik PAS yang terbang diawang-awangan..


PAS memang telah diperanjingkan oleh DAP...Duk la bawah 'ketiak' DAP yang bacin tue ... Ha ha ha ha

Sumber: AAKJ

p/s: PAS IS DEAD

MARTABATKAN BAHASA MELAYU!!


Ungkapan Bahasa Jiwa Bangsa adalah sesuatu yang keramat bagi yang memahami kepentingan bahasa membangunkan citra berfikir pengucapnya. Bahasa tidak saja sebagai alat komunikasi yang sifatnya mekanistik dan arbitrari, tapi ia terkandung pemikiran yang memberi pedoman kepada manusia tentang buruk-baik akan sesuatu atau manfaat-musibatnya terhadap sesuatu.

Oleh itu Bahasa Melayu yang ingin dimartabatkan kembali adalah bahasa yang terkandung dalam dirinya sistem nilai, kualiti ilmu dan etika. Memartabatkannya dalam sistem pendidikan bermakna memartabatkan ciri-ciri berfikir yang beretika dan upaya pengucapan yang serasi dengan fitrah. Apabila Bahasa Melayu melalui proses keMalaysiaan ia berkembang dalam lingkungan masyarakat majmuk yang pada hakikatnya amat mengutamakan kepentingan nilai dan etika. Lalu pengucapan masyarakat penggunanya menjadi lebih tertib kerana bahasa itu adalah cerminan bangsa Malaysia itu sendiri.

Seperti halnya pengucap Bahasa Inggeris, tidak saja etos atau budaya, yang ingin disemai ialah, menjadikan pengucapnya berjiwa Englishmen tapi dalam masa sama, terkandung norma-norma Barat yang akhirnya menyebabkan kecenderungan menjadikan Barat segala-gala. Sesetengah orang kita apabila mengungkap sesuatu dalam Bahasa Inggeris terasa dirinya moden, dipandang tinggi dan kebaratan sementara berucap dalam bahasa ibunda terasa tidak moden, tidak internasional, kerdil dan sengkek.

Usaha Memartabatkan Bahasa Melayu dan Memperkasa Bahasa (MBMMBI) adalah langkah bijaksana meletakkan kedua-dua bahasa itu pada tempat yang wajar. Perlembagaan Malaysia Perkara 152 mengkanunkan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Rasmi dan Akta Pendidikan 1996 mensyaratkan bahasa Melayu sebagai bahasa utama dalam sistem pendidikan kita. Ia harus diterima seluruh warga merdeka.

Terbukti sejak usaha memartabatkan Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar dalam sistem, baik di sekolah mahupun di institut pengajian tinggi awam ribuan pelajar kita berjaya dengan cemerlang dan sebahagiannya mampu membuat bidang kepakaran dan perlanjutan pengajian hingga ke tahap yang tertinggi dalam Bahasa Inggeris. Kalau dengan Bahasa Melayu para pelajar kita boleh berjaya dengan cemerlang atas alasan apa subjek Matematik dan Sains perlu diajar dalam Bahasa Inggeris..??

p/s: Bangga Menjadi Anak Melayu

BETAPA BANGGANGNYA PUAK PAKATAN RAKYAT!??


Pembaca lihatlah screen shot yang GR telah ambil...Inilah dia keBODOHan puak-puak Pakatan Rakyat, kekalahan pasukan bola sepak Harimau Muda ke atas Bahrain tempoh hari. Inikah sikap yang ditunjukkan oleh seorang rakyat Malaysia, terlalu taksub dalam satu-satu agenda politik semua pendapat tidak boleh diterima pakai.

KeBODOHan mereka terserlah sejak dari dulu lagi, hal-hal kecik yang kita tengok tak der apa-apa tapi puak-puak HAPRAK nie akan mempolitikkannya... Otak hangpa semua kat lutut ka???


p/s: Bangkitlah Harimau Muda untuk harumkan nama negara...

PERHIMPUNAN UMNO...JANGAN SAMBIL LEWA!!!


GR ingin mengucapkan Selamat Datang kepada semua perwakilan di Perhimpunan Agong UMNO 2011. Perhimpunan Agong UMNO 2011 akan bermula 29 haribulan November (selasa) dan berakhir pada 3 haribulan Disember ini.

Kepada semua perwakilan UMNO dalam Bahagian, Wanita , Pemuda dan Puteri UMNO selamat bersidang.


Perhimpunan pada kali ini adalah terakhir sebelum memasuki medan perang untuk Pilihanraya Umun ke 13. Kita mesti tanamkan dalam diri supaya bekerja lebih keras dalam memastikan PRU 13 BN akan tawan semua kerusi dipertandingan serta menawan kembali negeri-negeri yang di bawah Pakatan Rakyat.

GR ingin mengingatkan kepada semua perwakilan, jagalah akhlak dan tingkahlaku kerana ramai mata di sana yang memandang. Semasa persidangan berlangsung janganlah tidur, berilah tumpuan yang sepenuhnya amanat-amanat yang diberikan. Janganlah nanti disebabkan kelakuan kita yang sedikit leka telah diupload oleh pihak atau individu yang tidak bertanggungjawab dan pada orang tidak menjadi 'pembelot' kepada UMNO... Sedarlah apa yang anda lakukan tiada gunanya...

p/s: Selamat Datang & Selamat Bersidang kepada semua perwakilan

GEMPAR: RUMAHTANGGA ANAK KETUA PAKATAN RAKYAT BERGOLAK??


Berita terbaru GR dapat dari sumber terdekat dari Pakatan Haprak...khabarnya rumahtangga anak kepada seorang 'Ketua' Pakatan Rakyat sedang mengalami krisis dan keretakan rumahtangga. Si bapa nie pula seorang aktor 'Hebat' dengan China Doll...

Khabarnya lagi berita ini sedang tersebar luas dengan kisah skandal hubungan terlarang dua insan. Ianya berpunca dari cinta di bangku sekolah lagi tetapi terpaksa diputuskan ditengah jalan disebabkan politik punya hal. Berita terbaru khabarnya punca rumahtangga pasangan ini bergolak disebabkan ada orang ketiga...Siapakah orang ketiga itu??

Baca lagi >> di sini

p/s: Tungguuuuuu pembongkaran akan tersebar...

Monday, November 28, 2011

FOTO PANAS: ADAKAH INI SPESIS DAP??


Pembaca sekalian masih ingat dengan kisah anak pemimpin DAP meraba 'buah dada' rakan sekolahnya dan bapanya memberi sejumlah wang RM 200k kepada keluarga mangsa untuk menutup kes tersebut...masih ingat lagi kah??

Selepas isu panas tersebut tersebar luas tapi kali ini seekor monyet jantan DAP pula yang ambil bahagian. Wah dah macam acara 4x100 meter pulak yer...main passing-passing. Eeeee, kalau anak pemimpin DAP gatal inikan pula sang Monyet DAP kat sana kan?? Serammmm tuuu.. ;p


Difahamkan seorang gadis yang berkesempatan berada di Taman Rekreaksi di P.Pinang telah di bogelkan serta 'buah dadanya' diramas oleh beberapa ekor monyet DAP yang berkeliaran mencari makanan. Kebetulan gadis tersebut sempat bergambar dengan beberapa monyet yang cuba berpaut dibadannya. 2 in 1 la Monyet DAP nie dapat yer...Banyak best woooo!!! Ha Ha Ha


Kepada pembaca sekalian berhati-hatilah jika berkunjung di P.Pinang...DAP semakin rakus dan berani... Kah Kah Kah

p/s: DAP Rasis!!!

HARIMAU MUDA TEWAS ADAKAH KERANA SIKAP??


Apa pun GR ingin mengucapkan tahniah dan takziah kepada pasukan bola sepak kita Harimau Muda. Tahniah kerana pada peringkat awal permainan menunjukkan komitmen yang sangat tinggi bermain dengan begitu baik. Gol pertama Malaysia dari Nazmi memang TERBAIK...ala-ala Messi Malaysia gitu...

Ucapan takziah untuk mereka kerana di 9 minit terakhir pemain-pemain Malaysia seolah-olah 'dikunci' oleh pemain Bahrain bermain terlalu leka dan yakin mereka akan menang perlawanan malam tadi dengan Bahrain bermain dengan 10 orang pemain..Elo kawan bola tue bulat, jangan terlalu yakin sangat. Dengan status JUARA bola sepak ASEAN kita jangan ada rasa bangga dalam diri jika ingin terus berjaya dan melakar nama Malaysia dipersada bola sepak Asia mahu pun dunia.

Pengajaran terbaik adalah kekalahan macam nielah..status JUARA ASEAN korg tak bermakna korg boleh main sambil lewa...pujian bagi Bahrain..biar pun bermain 10 org tetapi tetap positif dalam pergerakan mereka...memang layak dorg menang. Apa pun nak jadi Juara Asia kena ubah attitude, Harimau Muda jangan mengalah...

p/s: Yakin Malaysia Boleh!!!

Sunday, November 27, 2011

PANAS: FOTO UMMI NAZEERA NAMPAK 'LURAH DENDAM'??


Gambar kontroversi yang diupload oleh tuan punya badan, Ummi Nazeera mungkin padanya hanya gambar biasa atau dia tidak perasan apa yang mungkin tertayang ini! Betul ke lurah atau camera trick jer tue??

Pembaca lihatlah gambar di bawah dan nilailah sendiri adakah benar atau pun camera trick...


p/s: Ostad PAS tengok nie terbang lebai masing-masing..Hehe

GEMPAR: ARTIS BERJINAK DENGAN PAS??


Lagi artis popular tanahair berjinak-jinak dengan menyertai Pakatan Rakyat..sebelum ini kita dihebohkan dengan Wardina Saffiya sertai PKR dan juga telah membalun blogger pro-BN. Selepas menyedari kesalahannya beliau mohon maaf di dalam twitternya.

Artis dengan ideologi politik?? Adakah mereka join politik disebabkan 'susah' untuk cari makan dalam industri filem / muzik di Malaysia?? Atau pun mereka ingin mencari publisiti murahan sebab dalam industri mereka dah tak LAKU?? Baca sini

Golongan artis ini jangalah terpedaya dengan 'Janji-janji' puak Pakatan Rakyat, mereka hanya untuk meraih UNDI dengan tarik golongan artis sertai mereka kerana kebanyakkan golongan artis ini adalah ikon negara. Mereka sudah ada peminat yang menjadi ikutan mereka. Agenda-agenda Islam yang mereka perjuangkan hanyalah 'Wayang' dan kepentingan politik semata-mata...

Semalam artis Catriona Ross Baharin bersama dalam majlis forum puak PAS di Surau sekitar Kota Damansara. Di forum tersebut Catriona Ross memberikan ceramah motivasi kepada pengunjung yang hadir. Justeru, artis kelahiran Kelantan ini merasa lebih selesa dan sangat bahagia dengan suasana yang dilalui kini.

“Saya sangat-sangat bahagia sekarang, tak sesibuk dulu, saya tak sesibuk dulu, saya tak shooting sekarang,” ujarnya lagi.

“Saya bersyukur kepada Allah, hidup saya berubah dalam sekelip mata,” katanya.

Diharap janganlah pula Catriona Ross menjadi penceramah yang menyampaikan fitnah dan memburukkan sesama Islam mau pun sesama manusia...nanti jadi macam Ostad Bob Lokman pula lari ke sana sini takut kena tangkap pihak berkuasa.. Hehehe


p/s: Golongan artis ceburi politik haruslah tunjukkan contoh yang 'Baik'...banyak mata yang memandang!!

PANAS: AWEK SIAPA NIE??


Waaahhhhhh....betul ker nie awek si Rafizi feedlot?? Gambar ini dikatakan ada dalam FB beliau...

Giler arrrrr...lain macam selera ko ye Rafizi?? Terbaik bro... Hehehe

Baca lagi >> di sini


p/s: Rafizi feedlot selera sama macam Pak Anwar...

SANTAI: PENANGAN CINTA MUKA BUKU..


Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku...cewahhh..layan pulak lagu nie.. Itulah dia fenomena yang telah dibawa oleh Najwa Latif dalam industri muzik tanahair. Bukan saja untuk golongan kanak-kanak, remaja yang selalu GR dengar diaorang nyanyi lagu nie tak kira kat mana pun...dalam LRT, Bas bila ditanya diaorang suka lagu nie..Makcik-makcik gi pasar pun suka lagu nie ada yang hafal lagi tue...Hehe

Pembaca mesti biasa dengarkan..kalau nak dengar lagi pi jer kat sebelah tue ade lagu Najwa Latif. GR pun minat juga lagu nie..Hehehe

Apa pun GR nak ucapkan tahniah kepada Najwa Latif kerana lagu Cinta Muka Buku telah berjaya ke peringkat akhir Juara lagu Muzik-Muzik...SYABAS!!!


p/s: Masa Najwa Latif perform di BN Youth Music 2011 ramai Exco suka & layan lagu nie..opsss jgn mare yer..HeHe

Artikel pelbagai