Join Gossip Rakyat

Saturday, December 29, 2012

HOT: FOTO FOUZIAH GOUS BOGEL YANG BUAT LELAKI HAUS MELIHATNYA!!


Benarkah apa yang GR lihat dan baca mengenai artis yang semakin popular Fouziah Gous. Gambar tersebut dikatakan diambil ketika beliau sedang shooting untuk sebuah drama yang sedang dimainkan di TV3 sekarang ini.

Jika benarkan bagai dikata, Fouziah Gous perlulah membuat sesuatu demi menjaga nama baiknya. GR sendiri juga merupakan peminat Fouziah Gous. Lakonannya yang mantap memberikan kesan pada sesiapa yang melihatnya. Kesahihan sama ada benar atau tidak mengenai gambar "Panas" yang heboh dikatakan sekarang itu GR tidak pasti.

Baca selanjutnya DI SINI


GR kata: Dunia artis haram ek Ostajah Abby?? Kih kih kih....

REBET TELEFON: Cepat-Cepat, Jangan Lepaskan Peluang!!


KUALA LUMPUR: Belia yang berusia antara 21 dan 30 tahun boleh mula memohon rebet RM 200 bagi pembelian telefon pintar 3G terpilih daripada pengedar berdaftar mulai Selasa depan.

Pengerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) Datuk Mohamed Sharil Tarmizi berkata permohonan di bawah Pakej Komunikasi Belia itu boleh dibuat menerusi pendaftaran dalam talian di http://nbi.skmm.gov.my/.

Skim itu berasaskan siapa cepat dia dapat dan khas bagi 1.5 juta belia yang layak yang boleh mendapatkan telefon pintar itu selagi stok masih ada, katanya dalam satu kenyataan pada Khamis.

Mohamed Sharil berkata belia yang layak menikmati rebet RM200 itu boleh membeli telefon pintar 3G terpilih berharga sehingga RM500 daripada pengedar terpilih dan ejen yang dilantik oleh penyedia perkhidmatan.

"Tujuannya ialah untuk memperluaskan insentif itu merangkumi belia daripada kalangan berpendapatan rendah yang masih belum menggunakan telefon pintar dan tidak mampu untuk menaik taraf telefon lama 2G mereka kepada telefon pintar 3G yang asas.

"Mereka yang mampu memiliki telefon berharga RM500 sebenarnya bukanlah kategori yang dihasratkan atau pasaran sasaran," katanya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan rebet RM200 sekali sahaja bagi pembelian telefon pintar 3G kepada 1.5 juta belia yang layak menerusi Pakej Komunikasi Belia ketika membentangkan Belanjawan 2013 pada September lepas dalam usaha memberi belia akses kepada gerbang maklumat.

Dengan rebet itu, mereka dijangka membayar tidak lebih daripada RM300 untuk memiliki sebuah telefon pintar 3G baharu, katanya sambil menolak dakwaan bahawa had harga RM500 adalah rendah memandangkan terdapat lebih 20 model telefon berjenama yang dilengkapi kemudahan 3G.

"Syarikat telekomunikasi yang mengambil bahagian dan operator rangkaian maya mudah alih akan menawarkan tidak lebih daripada lima dan mungkin sehingga 10 atau 12 model di bawah inisiatif itu menerusi kedai pengedar mereka.

"Oleh itu, belia seharusnya mencari logo 'Pakej Komunikasi Belia' yang akan dipaparkan pada kain rentang dan bunting di kedai itu atau mereka juga boleh menyemak laman web penyedia perkhidmatan bagi mendapatkan senarai telefon pintar dan kedai pengedar yang mengambil bahagian," katanya.

Beliau berkata berdasarkan kajian yang dijalankan oleh SKMM, lebih 90 peratus pengguna berada dalam segmen prabayar tetapi syarikat telekomunikasi hanya menyediakan insentif telefon bimbit bagi kontrak pascabayar.

Sementara itu, Mohamed Sharil berkata pemilik perniagaan kecil berumur antara 18 dan 65 tahun boleh mula memohon geran RM1,000 menerusi 'Get Malaysian Business Online' mulai Selasa depan (1 Januari), juga dengan mendaftar dalam talian di http://nbi.skmm.gov.my/.

Beliau berkata usahawan kecil yang mendaftar di laman web dan memenuhi semua terma serta syarat akan menerima geran RM1,000 daripada SKMM yang akan dimasukkan terus ke dalam akaun bank tempatan pemohon yang berjaya. - BERNAMA


GR kata: Jangan asyik BBM, Whatsapp jer yer...Hi hi hi

RAHSIA HUDUD PAS YANG KITA SEMUA PERLU TAHU!!



Isu hudud yang telah lama disimpan oleh PAS kerana takutkan DAP tiba-tiba terlepas semula, gara-gara kenyataan Pok Nik berpuncanya dari bilangan pesakit Aids yang paling tinggi di Malaysia di catatkan di negeri Kelantan.

Pok Nik salahkan Tun Dr Mahathir kerana tidak dapat melaksanakan hudud di Kelantan. Katanya jika ditanya oleh Allah S.W.T kenapa tidak laksanakan hudud , dia akan jawab kerana Tun Dr Mahathir tak benarkan.

Peliknya, Pok Nik sering menjadikan Nabi Muhammad S.A.W sebagai contoh dalam usaha dia mengembangkan politik PAS. Malah sampai satu tahap untuk menghalalkan dia mencarut satu masa dulu, dia kata Nabi S.A.W pun mencarut. Astagfirullah Hal'azim...

Nabi Muhammad S.A.W menghadapi pelbagai cabaran dan rintangan dalam usaha menyebarkan syiar Islam. Pernahkah korang semua dengar dari mana-mana ustaz atau mana-mana hadis yang mengatakan Baginda S.A.W putus asa dan mengambil jalan mudah dengan menyalahkan Abu Lahab atau Abu Jahal sebagai halangan untuk Baginda S.A.W menyebarkan Islam sekiranya ditanya Allah S.W.T? Ada tak??

Untuk pengetahuan kita semua, Baginda S.A.W tidak pernah putus asa dalam menyebarkan syiar Islam. Pelbagai rintangan yang Baginda S.A.W hadapi dalam usaha mengembangkan Islam. Sirah Nabi S.A.W ini juga diajar ketika di sekolah lagi kan.

Pok Nik baru sekali hadapi rintangan dalam usaha untuk menjalankan hukum hudud, terus kecewa dan akan jawab dengan Allah itu salah Tun Dr Mahathir. Pok Nik takutkan Tun M dari takutkan Allah S.W.T, ulama' apa macam ni. Kita semua pun tahu Allah Maha Berkuasa atas segala-galanya.

Daripada dulu lagi kita dah kata, PAS tidak pernah serius untuk jalankan hudud. Hudud hanya dieksploitasi oleh mereka untuk keuntungan politik.

Sekiranya PAS benar-benar serius untuk laksanakan hudud sila bawa usul ke Parlimen agar Perlembagaan Persekutuan yang melibatkan undang-undang jenayah dipinda bagi membolehkan kuasa diturunkan kepada negeri-negeri.

Pada masa sekarang kuasa yang melibatkan undang-undang jenayah terletak di bawah Kerajaan Persekutuan. Belum ada mana-mana negeri yang mempunyai kuasa tersebut di negara ini. Negeri-negeri hanya ada kuasa melibatkan syariah. Manakala hudud pula ada melibatkan jenayah seperti mencuri, merompak, bunuh dan jenayah-jenayah lain.

Setakat DUN Kelantan yang meluluskan hudud ianya tidak membawa apa-apa makna selagi Perlembagaan Persekutuan tidak dipinda untuk memberi kuasa kepada negeri menjalankan sendiri undang-undang jenayah.

Cara yang betul adalah selepas diluluskan oleh DUN Kelantan , Ahli Dewan Rakyat dan Dewan Negara dari PAS perlu mengemukakan usul kepada Parlimen agar Perlembagaan Persekutuan dipinda. Pernahkah korang semua dengar atau lihat ahli-ahli Dewan Rakyat dan Negara dari PAS bawa usul berkenaan dalam Parlimen ?

Apa yang PAS Kelantan lakukan dulu adalah mereka serahkan draf yang telah diluluskan oleh DUN Kelantan kepada Tun Dr Mahathir. Sudah tentulah jawabnya tak boleh dan kena tolak. Bukannya Tun Dr Mahathir yang ada kuasa mutlak untuk meluluskannya. Ianya kuasa ahli-ahli Dewan Rakyat dan Negara kerana melibatkan Perlembagaan Persekutuan.

Jika ianya tidak melibatkan kuasa ahli-ahli dewan, sudah tentulah hudud yang digubal oleh PAS di peringkat negeri Kelantan tidak perlu diluluskan di DUN Kelantan. Di peringkat negeri pun Nik Aziz tak boleh pakai kuasa dia seorang diri nak luluskan hudud sehingga terpaksa bawa ke dalam DUN, begitulah juga diperingkat persekutuan, bukannya kuasa PM seorang diri.

Sebab itu kita kata PAS tidak serius untuk laksanakan hudud. Cara yang dia buat pun dah tak betul kerana dia mahu perkara itu ditolak dan akhirnya dapatlah dijadikan modal politik mereka.

Sekarang jika PAS benar-benar serius untuk laksanakan hudud sila minta ahli-ahli parlimen mereka bawa usul untuk meminda Perlembagaan Persekutuan yang melibatkan undang-undang jenayah supaya kuasa tersebut diberikan kepada Kerajaan Kelantan.

PAS ada lebih 20 orang ahli mereka dalam Dewan Rakyat termasuklah presiden dan dua orang naib presiden mereka yang boleh bawa usul berkenaan. Jangan asyik memalu tong kosong di luar sini, masuk dalam dewan dan buktikan keseriusan untuk laksanakan hudud.

Percayalah, jika Nabi S.A.W punya fikiran seperti Nik Aziz tu, nescaya Islam tidak akan berkembang ke seluruh pelusuk nusantara seperti hari ini dan tentunya sehingga hari ini Nik Aziz masih lagi beragama Hindu. Fikir-fikirkanlah....


GR kata: Islam perlu pelihara kerana di situlah kejayaan dunia dan akhirat.

FOTO: MANDAT RAKYAT ADALAH UNTUK KESEJAHTERAAN NEGARA!!



GR kata: Pemimpin yang baik adalah untuk rakyat.


Friday, December 28, 2012

TAHNIAH!! APEX SAH JADI SUAMI ORANG!!


Dengan sekali lafaz, penjaga gol pasukan bola sepak kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat, 23, atau Apek sah bergelar suami kepada wanita pilihannya, Nur Eilunie Natasha Jaafar, 21.

Pasangan ini telah dinikahkan oleh Imam Mukim Pasir Pekan, Ustaz Ab Ghani Ab Talib di kediaman keluarga Leuniey di Pasir Pekan, di sini, kira-kira pukul 10 pagi Jumaat.

Apek yang mengenakan persalinan baju Melayu berona putih krim itu berkata, dia bersyukur apabila segala perancangan majlis mereka berjalan dengan lancar dan menganggap perkahwinan itu sebagai tanda berakhirnya kontroversi yang membabitkannya dengan Leuniey.

"Alhamdulillah syukur apabila majlis ini berjalan dengan lancar.

"Perkahwinan ini juga menandakan pelbagai isu kontroversi yang membabitkan saya dan Leuniey sudah tamat, " katanya kepada mStar Online selepas majlis pernikahan berlangsung.

Tambah Apek, sebelum ini, pergerakan dia dan Leuniey untuk bertemu agak terbatas lebih-lebih lagi ketika kontroversi panas membabitkan Leuniey kononnya telah menjadi orang ketiga dalam hubungan cinta Apek yang terdahulu.

Oleh kerana itu, kami hanya dating di rumah sahaja dan rumah keluarga kami merupakan tempat rahsia kami untuk bertemu," ujarnya.

Leuniey telah menerima wang hantaran yang juga dijadikan sebagai mas kahwin sebanyak RM19,000 berserta tujuh dulang hantaran berbalas tujuh dulang daripada pengantin lelaki. Sebelum majlis pernikahan itu, rombongan pihak lelaki tiba dengan diiringi sepasukan polis trafik sepanjang perjalanan mereka ke kediaman keluarga Leuniey.

Sementara itu, Apek memberitahu, dia dan isterinya itu belum merancang untuk berbulan madu dalam masa terdekat ini, namun masih lagi menganggap perkara itu amat penting sebagai permulaan baru melalui alam berumah tangga.

Rombongan pihak lelaki yang hadir pada majlis tersebut ialah ibu bapa Apek iaitu Che Mat Hussein 58, dan Bidah Ibrahim, 57, serta lima adik-beradiknya. Turut hadir ibu bapa Leuniey iaitu Nazri Adnan, 44, dan Norlaila Abu Bakar,45, serta empat adik-beradiknya yang lain. Majlis pernikahan itu turut dihadiri Timbalan Mufti negeri Kelantan, Datuk Nik Abd Kadir.


GR kata: Semoga Apex dan Leuniey berkekalan hingga akhir hayat

WAJIB BACA: RAKYAT DAN NEGARA BAKAL BERPERANG PRU 13 NANTI, ANGKARA DAP!!


Secara amnya, rakyat Malaysia cukup kenal siapa DAP, PKR dan PAS. Namun, jika kita merasakan yang kita sudah cukup mengenali DAP melalui deskripsi di atas maka, ia agak kurang tepat.

DAP sudah begitu sinonim dengan sikap rasis, chauvinis, kiasu dan memusuhi Islam-Melayu. DAP juga tidak pernah berselindung mengenai agenda mereka untuk menghapuskan Institusi Raja-raja Melayu di mana secara terbuka menolak sebarang darjah kebesaran dari Institusi tersebut. Tindakan itu kita ambil sebagai simbol penolakan total terhadap Islam sebagai agama rasmi negara ini.

Ini kerana, terdapat satu perkara lagi mengenai DAP yang mana ramai di kalangan masyarakat Malaysia, khasnya orang-orang Melayu masih belum arif atau sedar iaitu mengenai agenda Kristianisasinya.

Yang lebih arif mengenai agenda Kristianisasi DAP ini adalah dari kalangan kaum Cina. Kita lihat bagaimana ceramah-ceramah DAP di hadapan kaum Cina sering meletakkan garis pemisah jelas antara 'orang Melayu-Islam' dan 'orang bukan Melayu dan bukan Islam' dan kemudian menyeru agar 'bukan Melayu dan bukan Islam' agar bersatu-padu, secara tersiratnya, untuk menentang 'Melayu-Islam' (UMNO).

Banyak pendedahan telah pun dibuat, antaranya mesyuarat tertutup DAP yang jelas menyebut agenda menjadikan Malaysia negara Kristian, serta program-program politik yang dihadiri paderi-paderi atau pastor dari serata negeri. Kes-kes murtad yang terdedah juga membuktikan agenda ini benar wujud apabila pemimpin-pemimpin DAP pantas membela pihak gereja dan cuba menutup taktik kotor mereka, sehingga akhirnya berjaya memastikan PAS menyingkirkan Dato’ Dr. Hasan Ali.

DAP menyangkal pendedahan ini tetapi lebih banyak mengambil sikap membisu agar perkara ini tidak menjadi besar. GR yakin sikap penakut DAP ini akan membuatkan agenda besar mereka ini masih dalam keadaan selamat. Apatah lagi dengan sikap PAS yang memilih untuk membela DAP dalam kebanyakan isu, termasuk isu murtad, maka DAP yakin mereka tidak perlu bimbangkan sebarang tindak-balas dari pihak Islam.

Benar, selagi Pakatan Haprak terus menjadi pembangkang, dan selagi PAS dan DAP memerlukan satu sama lain untuk menawan Putrajaya, maka agenda kristianisasi DAP mungkin boleh terus-terusan diremehkan oleh PAS dan ditutup oleh DAP dari pandangan ramai.

Walaubagaimanapun, selagi ‘pusat penyebarannya’ iaitu Subang Jaya, Selangor masih berada di bawah kekuasaan Pakatan, yakni DAP, dan selagi sumber kewangan mereka terus bertambah dan semakin kukuh, maka selagi itulah ia akan berkembang di negara ini di mana tidak mustahil akan mencetuskan persengketaan antara agama dan kaum suatu hari nanti.

Atau lebih buruk dan malang bagi Malaysia sekiranya Pakatan Haptak ditakdirkan menang dalam PRU-13. Memandangkan Pakatan mengambil prinsip “menang dahulu fikir kemudian” maka kita boleh menjangkakan kekecohan di dalam parlimen yang berlanjutan dan tiada kesudahan. DAP pastinya konsisten serta tegas ingin membentuk negara sekular manakala PAS pula berdegil ingin menyerapkan Islamisasi di dalam perlembagaan sekular tersebut yang mana pasti dibantah oleh DAP.

Negara akan berada dalam keadaan terumbang-ambing arah tuju selama beberapa lama menyebabkan pelabur menjadi ‘cuak’, dan akhirnya menyebabkan ketidakstabilan ekonomi.

Seterusnya, kita menjangkakan pemimpin PAS mengalah kepada DAP bagi memastikan kedudukan jawatan dan kewangan mereka selamat. Sifat mengalah PAS kemudiannya membangkitkan kemarahan penyokong-penyokong mereka serta semua rakyat yang beragama Islam termasuk yang menyokong UMNO kerana tidak sanggup negara ini menjadi negara sekular.


Hanya dalam masa tidak sampai setahun dari pengambilalihan kuasa, iaitu pada tahun 2014, demonstrasi mula menjadi sesuatu yang rutin dan bertambah buruk seiring dengan kejatuhan ekonomi negara.

Apa yang dijangka berlaku jika Pakatan memerintah ini adalah tidak jauh berbeza dengan keadaan yang membawa kepada keganasan Reformasi di Malaysia. Ini telah pun terjadi di negara-negara jiran kita yang menimbulkan kemarahan rakyat mereka kerana kelemahan pemimpin itu sendiri. Kelemahan dari segi ekomoninya, pembangunananya, pembelaan terhadap rakyatnya dan bermacam lagi yang boleh membuatkan kemarahan rakyat itu sendiri. Akhirnya, apa yang bermula sebagai krisis ekonomi bertukar menjadi penghapusan etnik dan seterusnya ‘perang Islam-Kristian’.

Jika ini berlaku di Malaysia di mana DAP secara dasarnya berdiri atas perjuangan Kristianisasi, maka tidak mustahil apa yang bakal tercetus ialah satu lagi ‘Perang Salib’. Betulkan...kerana mereka tidak mempunyai sebarang matlamat, yang hanya satu untuk merampas Putrajaya.

GR yakin dikalangan puak Pakatan Haprak yang akan mempersoalkan artikel ini sebagai satu imaginasi atau usaha terdesak menakut-nakutkan rakyat dari mengundi mereka. Namun, dengan rekod sedia ada dan pendedahan yang dibuat untuk mencari kebenaran, persoalan mengenai ‘cuba menakut-nakutkan’ tidak harus timbul sama sekali, pembaca sememangnya wajar merasa takut.

Rakyat harus kekalkan kestabilan negara dan kemakmuran yang kita kecami sekarang, tidak perlu mengubahnya harus perelokkan pada yang lebih baik.


GR kata: PAS betul berjuang demi Islam? UMNO itu benar kafir? Fikir-fikirkanlah....

GEMPAR: VIDEO PANAS OSTAJAH @abby_abadi112 TERSEBAR!!







GR kata: Kalau semuanya haram...yang cakap main sedap mulut entah betul ke tak, fitnah sana sini tu tak haram ker Ostajah Abby oi. Padan muka kena sebijik dengan Ustaz Azhar Idrus!! Kih kih kih....

Thursday, December 27, 2012

AMANAT HADI: Pok Nik Sanggup 'Berparang' Demi Kesesatan Umat Islam!!

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak tunduk dengan desakan pelbagai pihak supaya menarik balik amanat yang dibuatnya pada 1981.

Nik Abdul Aziz sebaliknya meminta Abdul Hadi bertemu dan berhujah dengan pihak yang mendesaknya menarik balik amanat yang dibuatnya itu.

"Agama ini bukan hak Haji Hadi seorang, agama ini hak semua, maka kerana apa pihak berkenaan tidak mahu berdepan dengan Haji Hadi, kerana apa, takut?

"Ajar puak penakut ini, takut tidak dapat duit, biar Haji Hadi tegap dengan keputusan dia," katanya kepada pemberita selepas meninjau keadaan banjir di sekitar Rantau Panjang di sini hari ini.

Beliau mengulas desakan pelbagai pihak supaya Abdul Hadi menarik balik amanatnya yang mengkafirkan UMNO yang dibuat pada 1981.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan tokoh ilmuwan Islam, Prof. Emeritus Datuk Dr. Mahmood Zuhdi Abdul Majid meminta Abdul Hadi tidak terus membisu terhadap isu tersebut kerana perlu tampil memberikan penjelasan sesuai dengan prinsip Islam.

Bekas ahli Pas seumur hidup, Zainon Ismail sebelum ini turut mendedahkan puluhan ribu ahli dan pengikut Pas dikesan masih berpegang teguh kepada Amanat Haji Hadi yang sehingga kini menganggap orang UMNO kafir.

Sementara itu, hasrat wartawan mendapatkan reaksi Nik Abdul Aziz berhubung kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mahu kalimat Allah digunakan dalam kitab Injil dan beberapa isu lain tidak kesampaian apabila dihalang pegawainya.

GR kata: Pok Nik dan Guan Eng duduk sama 'Pondok'....sebab tu otak mereng!

ISU TANAH KELANTAN: SUA MB KELANTAN KANTOI BODOH TAK TAHU BACA SURAT MENYURAT!!


Kisah Isu Tanah Kelantan ini masih menjadi perbualan hangat baik di media sosial hinggalah dibibir rakyat Malaysia. Puak DAP dan PAS sudah mengelabah sardin sebab kegiatan haram mereka selama ini telah terbongkar.

Sidang Akhbar di Pejabat MB Kelantan melalui Setia Usaha Akhbar (SUA) Menteri Besar Ahmad Fadhli Shaari pada 21/12/2012, berhubung pajakan tanah seluas 10,526 ekar yang diambilalih oleh pemimpin DAP Perak Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming melalui syarikat Upayapadu Plantation Sdn Bhd (UPSB). Petikan tersebut boleh baca di HarakahDaily.

Apa yang menariknya di sini Pok Nik cuba mengalihkan pemikiran rakyat dengan memutarbelitkan bukti yang sebenar dan cuba mengaitkan Dato' Dr. Awang Adek yang ketika proses SUAP ini dilakukan beliau menjawat jawatan Timb Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Malaysia ketika itu.

Persoalannya sekarang melalui surat di atas, adakah surat tersebut menunjukkan pertukaran hak milik tanah seluas 10,526 hektar kepada Upaya Padu Plantation Sdn Bhd? Berdasarkan carian dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), 40% atau RM15 juta saham Upaya Padu Plantation Sdn Bhd dimiliki oleh Ngeh Koo Ham, dan 51% atau RM16 juta dimilik oleh syarikat Efektif Kirana. Dan 99% saham syarikat Efektif Kirana pula dimiliki oleh Ngeh Koo Ham juga.

Justeru, secara dasarnya, Upaya Padu Plantation adalah hampir 100% milik Ngeh Koo Ham. Ngeh Koo Ham juga telah pun mengaku bahawa beliau adalah pemilik syarikat tersebut walaupun sebelum ini cuba sedaya upaya menipu dan menafikan segala-galanya.

Isu ini sebenarnya tidaklah sesukar mana untuk difahami apatah lagi apabila Setiausaha Akhbar Nik Aziz sendiri, iaitu Ahmad Fadhli Shaari mengakui kerajaan negeri telah menawarkan kepada syarikat Upayapadu Sdn Bhd melalui surat Yayasan Islam Kelantan bertarikh 28 Ogos 2005.

Untuk pengetahuan pembaca sekalian, surat yang tertera di atas hanya menyatakan Kerajaan Pusat tiada halangan dan bukannya satu surat kelulusan, dan seharusnya disokong bila tanah tersebut sudah diluluskan oleh Kerajaan Negeri melalui YIK. Surat Sokongan tersebut telah dikeluarkan oleh Kementerian Perusahaan Perladangan 12 Oktober 2005 kerana Kerajaan fikirkan untuk kemajuan dan pembangunan negeri Kelantan. Ianya juga sudah lama diluluskan oleh  Yayasan Islam Kelantan (YIK) sejak tahun 2000, maka tidak ada satu sebab sokongan tidak dapat diberikan kepada Upaya Padu Plantation Sdn Bhd.


Jelas di sini menunjukkan Pok Nik dan DAP cuba untuk 'coverline' dengan cuba mengalirkan perhatian rakyat dengan menuduh UMNO/BN bersekongkol dalam kes 'suapan' Tanah Kelantan ini. Pembaca lihat dua surat yang GR sertakan di atas, jelas terbukti surat yang berlainan. SUA MB Kelantan pun jenis seorang yang tak tahu menahu jenis surat sokongan dan juga surat tukar hak milik agaknya. GR sarankan perlu belajar lebih tinggi lagi kerana tak layak nak pegang jawatan SUA MB kalau perkara simple begini pun tak tahu jugak.

Jelas kebodohan tahap maksimum puak PAS dan Kerajaan Negeri Kelantan di dalam menjawab isu pemajakan tanah berkenaan. Kerajaan PAS Kelantan telah meluluskan pajakan untuk Tanam Sawit dan Getah (Komoditi Perladangan) pada 25 Ogos 2005. Surat sokongan bukan boleh dibawa dan ada kuasa untuk dijadikan sebagai surat pertukaran hak milik tanah. Rakyat harus sedar penipuan Pakatan Haprak bakal membawa kehancuran pada negara. Takkan rakyat Malaysia semua nak duduk bawah jambatan kot??


GR kata: Pihak berkuasa harus siasat jangan senyap jerk makan gaji buta....


PART 3: RAFIZI BAKAL DILUCUTKAN ANWAR KERANA TINDAKAN BODOHNYA YANG MAKAN DIRI SENDIRI!!


GR ingin mohon maaf sebab agak lama sikit untuk menceritakan perkara sebenar apa sebenarnya yang Pengarah Strategi PKR nie dah buat pada rakyat Malaysia khususnya. Walaupun kes tersebut telah pun disabitkan ke mahkamah tapi tidak semestinya individu yang dikaitkan dalam isu NFC ini terlibat sama walhal beliau sebagai Menteri dan Ahli Parlimen ketika itu.

Sebelum ini pun ramai rakan blogger yang memainkan isu ini untuk menerangkan perkara yang sebenar dan tidak muda terpengaruh dengan fitnah dan penipuan yang dibuat oleh Rafizi Ramli selama ini. Minggu lepas GR ada mengeluarkan pendedahan eksklusif oleh blogger KL Chronicle keadaannya sebenarnya status isu NFC ini. Tapi Rafizi Ramli ini meroyan lebih menuduh GR memfitnah beliau dengan mengatakan dia ada hubungan GAY. Lawak la lu ni bro...nak kata tak ada otak dulu kerja sampai Petronas, gaji pun besorkan. Hi hi hi

Pendedahan yang dibuat adalah untuk rakyat menilai sendiri fakta serta bukti mana yang benar dan salah. Rakyat sendir yang berhak untuk menilainya bukan dengan terus mempercayai apa yang dikeluarkan oleh Rafizi ini betul belaka. Seperti dalam isu NFC ini, Laporan Audit Negara juga mengatakan tiada sebarang penyelewengan pun untuk dikaitkan dalam isu ini.


i. Perkara yang menjadi fokus utama pengauditan prestasi yang dijalankan oleh JAN ialah pencapaian projek Pusat Fidlot Nasional (PFN) sejak penubuhannya pada tahun 2006 dan bukannya National Feedlot Corporation Sdn. Bhd. (NFCorp) sebagai sebuah syarikat.

ii. NFCorp adalah syarikat yang berdaftar di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia di mana Kementerian Kewangan Diperbadankan memegang satu golden share bernilai RM1. Manakala modal berbayar berjumlah RM1.11 juta telah disumbangkan oleh Agroscience Industries Sdn. Bhd.


iii. Jika dibaca keseluruhan LKAN 2010 itu, tidak ada pun disebut perkataan-perkataan seperti kucar-kacir, ‘in a mess’ atau pun penyelewengan. Perkataan ini digunakan oleh pihak-pihak lain di luar kawalan Jabatan Audit Negara. Perkara ini telah saya jelaskan dalam kenyataan akhbar saya pada 25 Januari 2012.



Lihat di atas, sedikit Laporan Audit Negara yang disahkan sendiri oleh Tan Sri Ambrin Buang mengenai isu NFC ini. GR yakin sebelum ini pun Rafizi meroyan, katanya pihak NFC tak telus kerana memberikan maklumat pada blogger BN ini untuk diberitahu perkara yang sebenar. Dia lupa ker, dokumen yang beliau dapat selama ini bukan dari orang dalam NFC jugak ker...tapi telah diputarbelitkan untuk rakyat percaya ada penyelewengan dan isu ini.

Begitu juga dengan kes penipuan yang Rafizi buat mengenai majlis pertunangan anak perempuan YAB Perdana Menteri. Salinan sebutharga majlis tersebut, mana dia dapat kalau dia tak BAYAR macai-macai dalam Shangrila Hotel tu untuk dibawa keluar. Akhirnya kes tersebut kantoi Rafizi menipu kerana memfitnah YAB Perdana Menteri. Inilah perangai puak Pakatan yang akal mereka letaknya di punggung.

Apa pun baca pendedahan terperinci mengenai KEBENARAN isu NFC ini dengan KLIK SINI


GR kata: Macam ni nak jadi Ahli Parlimen, semuanya kantoi jerk! Tunggu pendedahan apa Rafizi buat di Taiwan beberapa bulan lepas....


Wednesday, December 26, 2012

HOT: RAMAI AHLI PAS JAHIL KERANA 'AMANAT HADI', KESIAHNYA!!


Alhamdulillah pintu taubat masih terbuka. Allah S.W.T telah memberi hidayah pada mereka yang sesat pemikiran mereka kerana terlampau taksub dengan politik.

Perasaan taksub terhadap 'Amanat Hadi' menyebabkan pembayaran zakat fitrah oleh ahli PAS suatu ketika dahulu tidak disempurnakan melalui imam UMNO yang dipertanggungjawabkan oleh Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) kerana mendakwa penyokong UMNO kafir.

Mazhab mana yang Hadi Awang gunakan? Adakah dengan mengkafirkan sesama Islam dalam setiap perkara itu HALAL dalam prinsip PAS? Baik dari segi bantuan, makanan hinggalah perkara wajib yang dituntut oleh Islam pun haram ker jika ianya dijalankan dari bukan PAS??

Gambar di atas ialah bekas Ahli Jawatankuasa PAS Pasir Puteh di sekitar tahun 2000, Shokri Mohd. Nor, 68, ketika menceritakan perkara itu menyatakan kekesalan di atas keterlanjuran itu sepanjang bergiat aktif sebagai aktivis tegar Pas sejak 40 tahun lalu.

Beliau berkata, ketika aktif dalam perjuangan PAS, bayaran zakat fitrah dilunaskan kepada imam yang menyokong Pas sahaja biarpun di luar mukim selain menunaikan fardu Jumaat di masjid tertentu sahaja. Menurutnya, dia dan sebilangan penyokong PAS turut mengeluarkan zakat fitrah secara terus kepada golongan miskin dalam kalangan penyokong parti itu sahaja.

Tepuk dada tanyalah hati wahai pembaca sekalian. Setiap hamba Allah S.W.T diperintahkan melaksanakanya semua tuntutan Islam adakah berpuak-puak? Dalam Al Quran adakah disebut begitu seperti yang termaktub dalam 'Amanat Hadi'. Sama-samalah kita berdoa agar ramai lagi ahli PAS diberikan petunjuk oleh Allah S.W.T untuk kembali pada landasan Islam yang sebenar.


GR kata: Laksanakan perintah Allah S.W.T dan ikut sunnah Nabi S.A.W pasti bawa kejayaan dunia dan akhirat.

FOTO PANAS: MODEL MALAYSIA BERANI SHOOT GAMBAR BOGEL!!


Dunia hiburan dan dunia modeling memanglah sebuah dunia yang penuh dengan glamor. Ini adalah mungkin kerana mereka yang menceburi bidang ini adalah disebabkan menerima bayaran yang sangat lumayan. Setiap mereka yang menceburi bidang ini adalah kerana bakat mereka yang tersendiri.

Malah ada di antara mereka telah pun mencipta nama dipersada dunia. Di merata-rata tempat ada saja wajah mereka yang menjadi duta dalam iklan yang mereka dipanggil tidak kira dalam dan luar negara. Nama-nama besar modeling seperti Nasha Aziz, Amber Chia dan ramai lagi telah pun berjaya dalam bidang mereka ceburi.

GR tabik spring dengan nama-nama besar model yang telah pun mencipta nama di dalam dan luar negara sekali gus membawa nama Malaysia dipersada dunia. Lebih baiknya mereka bersikap profesional dan faham batas-batas mereka sebagai rakyat dengan budaya ketimurannya, apatah lagi yang beragama Islam.

Terbaru, dua nama model lelaki dan perempuan ini telah pun heboh di dunia maya dengan gambar-gambar separuh bogel mereka telah pun tersebar luar. Lihat gambar di atas, Sofea Putih merupakan anak jati negeri Pahang berposing maut yang boleh mencairkan nafsu lelaki yang melihatnya. Kesahihan gambar-gambar tersebut GR tak boleh nak pastikan, sebab ada beberapa cerita yang didengar katanya Sofea ini bukan perempuan "Tulen".


Apa pun kita doakan pada mereka berdua ini kembali ke jalan yang benar. Banyak sumber lain yang boleh kita dapatkan rezeki dari sumber yang halal. Jangan malukan nama baik kita, keluarga dan juga negara. Pada mereka yang memilih bidang ini buatlah yang terbaik kerana anda sendiri yang boleh menentukan masa depan anda sendiri bukannya orang lain.


GR kata: Jangan suka bogel-bogel macam sorang Ketua Pemimpin tu yer....

HOT: ANGKARA AMANAT KAFIRKAN SESAMA ISLAM, HADI AWANG HILANG ENTAH KE MANA!!

Ketika pelbagai pihak termasuk beberapa orang bekas ahli Pas mendesak agar Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik amanatnya yang mengkafirkan UMNO pada tahun 1981, Presiden Pas itu masih lagi membisu.

Setelah hampir dua minggu, Abdul Hadi masih tidak memberikan sebarang reaksi tentang isu itu dan menurut sumber, ketika ini Presiden Pas itu berada di luar negara atas urusan tertentu dan tidak diketahui bila akan pulang ke tanah air.

"Tok Guru Haji Hadi kini berada di luar negara, kalau tak silap di rantau Afrika dan saya tak pasti bila beliau akan balik ke Malaysia, mungkin lama lagi baru balik," kata sumber itu ketika dihubungi di sini hari ini.

Ditanya mengenai Amanat Haji Hadi yang kewujudannya telah mencetuskan konflik serta persengketaan berpanjangan di kalangan umat Islam khususnya antara pengikut Pas dan ahli UMNO, sumber itu menyifatkannya ia 'isu lama'.

Sumber itu menyatakan demikian sebaik diminta mengulas pelbagai reaksi daripada bekas ahli Pas yang membongkar ketaksuban kepada Amanat Haji Hadi itu sehingga membawa kepada perpecahan dalam kalangan umat Islam khususnya antara ahli Pas dan UMNO.

Selain itu, pelbagai pihak turut tampil mendesak agar Presiden Pas itu menarik balik amanatnya itu demi kekuatan ummah dan perpaduan orang Melayu.

Bekas ahli Pas seumur hidup, Zainon Ismail mendedahkan mengenai puluhan ribu ahli dan pengikut Pas dikesan masih berpegang teguh kepada Amanat Haji Hadi yang sehingga kini menganggap orang UMNO kafir.

Malah, Zainon yang juga dikenali sebagai C.N. Al-Afghani menegaskan, beliau tidak akan mendiamkan diri dalam membongkar kepincangan politik Pas biarpun diugut kehilangan kawan.

Sebaliknya, beliau yang menghasilkan buku Kafirkah Aku? berikrar akan terus berjuang memastikan Abdul Hadi menarik balik Amanat Haji Hadi pada 1981 yang memberi gambaran bahawa UMNO kafir.

Zainon seterusnya berharap agar Abdul Hadi sedar mengenai kesan perpecahan akibat amanat itu cukup besar antaranya berlaku Peristiwa Memali, solat dua imam dan bercerai-berai.

GR kata: Parti Ajaran Sesat

Tuesday, December 25, 2012

FOTO: POK NIK MESTI BENGANG BILA TENGOK STATEMENT USTAZ NIE!!


Kata-kata seorang Ustaz yang lebih arif tentang ilmu agama memberikan pendapat yang bernas kerana sayangkan agama, bangsa dan negara dari tergadai. Rakyat Malaysia seharusnya berfikir dengan baik, apakah mahu nasib rakyat di Malaysia khususnya bangsa Melayu menjadi seperti di Singapura??

Mereka yang tidak berfikir panjang saja yang terpedaya dengan omong kosong dari puak Pakatan Haprak nie. Mereka jugalah yang tidak mencari fakta-fakta yang benar terus terpedaya dengan arus pembohongan Pakatan Haprak seperti apa yang telah terjadi di Singapura.

Pembaca yang budiman, lihatlah sendiri perkara-perkara yang timbul selama ini. Apakah Islam itu akan terbela jika Pakatan Haprak memerintah negara ini? Apakah tidak akan timbul isu perkauman jika Pakatan Haprak memerintah negara ini? Tepuk dada tanyalah hati.....


GR kata: DAP pun nak jadi Ostad jugakkan...itu pasal PAS tak berani nak bersuara!!

WAHH...SEKSINYA ARTIS NIE! 'LURAH DENDAM' KER TUE??


Wahhhh...bukan main lagi pelakon popular Nabila Huda nie yer. Bila posenya di dalam bilik persalinanya sebelum meneruskan sesi set filem terbarunya.

Ini bukanlah pose yang candid, tapi untuk koleksi fesyen Alia Bastamam, Evening Cruise 2012/2013. Memang sesuai sangat dengan penampilan Nabila, apabila konsep seksi memang menjadi pilihan trend masa kini berbanding menutup aurat.


Apa pun yang dilakukan oleh Nabila Huda sudah pasti beliau sendiri mengetahuinya. Setiap batas manusia yang diajar oleh Islam kita semua ketahui. GR doakan semoga anak Amy Search ini akan terus cemerlang dalam apa jua bidang yang beliau ceburi. Rezeki yang datang bergolek adalah anugerah dari Allah S.W.T yang harus kita syukuri.


GR kata: Suka tengok Julia...lakonan mantap gitu. Hi hi hi

ANGKARA HADI AWANG, REZEKI ALLAH SWT PUN DIKATANYA HARAM!!


Ketaksuban kepada Amanat Haji Hadi menyebabkan sebahagian ahli Pas mengelak daripada mengambil lauk daging sewaktu menghadiri kenduri ahli dan penyokong UMNO kerana percaya sembelihan mereka tidak sah dan haram dimakan.

Perkara itu didedahkan bekas ahli Pas dari Kampung Bukit Payong Hulu Besut, Mat Ali Mat Resat, 62, yang turut menjelaskan, mereka juga seboleh-bolehnya cuba mengelak menghadiri kenduri dan menziarahi jenazah ahli dan penyokong UMNO dan jika terpaksa melakukannya hanya kerana mahu mengambil hati.

"Pendek kata kalau orang lain hadir ke satu-satu majlis kenduri mereka akan menikmati juadah yang disediakan dengan berselera, tetapi bagi kami hanya makan sambal cili dan acar timun. Kemudian balik makan di rumah atau di kedai," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Mat Ali menyingkap pengalaman silamnya sewaktu mengulas pendedahan bekas penyokong tegar Pas, Zainon Ismail atau lebih dikenali C.N. Al-Afghani masih ramai yang berpegang kuat dengan Amanat Haji Hadi sehingga kini.

Bagaimanapun kata Mat Ali, apa yang pelik ialah apabila berada di luar kampung atau dalam perjalanan, soal siapa yang menyembelih dan siapa yang menyediakan hidangan atau juadah dan di masjid mana perlu singgah tidak timbul lagi.

Katanya, jika terpaksa ke masjid berdekatan, ramai ahli dan penyokong Pas hanya hadir solat Jumaat apabila giliran imam daripada orang Pas sendiri, tetapi akan memulaukannya apabila giliran imam dalam kalangan penyokong UMNO.

"Inilah perkara yang pelik tetapi menyesatkan yang berlaku kerana kami percaya dan berpegang teguh kepada Amanat Haji Hadi yang sampai sekarang masih menjadi ikutan ramai ahli dan penyokong tegar Pas,'' ujarnya.

Malah, Mat Ali yang percaya dengan pendedahan Zainon itu berkata, kesediaannya untuk ditemu ramah Utusan Malaysia juga akan memarakkan kebencian pengikut Pas terhadapnya. Katanya, setelah lebih 30 tahun berada dalam Pas akhirnya dia mengambil keputusan keluar dan menyertai UMNO pada 2004 apabila melihat Pas semakin terpesong setelah bekerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

"Kalau sebelum ini UMNO dianggap kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC, tetapi nampaknya tidak demikian apabila Pas bekerjasama dengan kedua-dua parti yang diterajui oleh ramai kalangan bukan Islam.

"Pas nampaknya masih sanggup bekerjasama walaupun dihina oleh DAP yang jelas menolak hukum hudud dan negara Islam, tetapi perkara ini masih tidak disedari oleh ahli dan penyokong yang seolah-olah seperti patung sahaja," jelasnya.


GR kata: Allah S.W.T berikan pada seluruh hambanya sama rata...yg halal tetap halal, yang haram tetap haram.

Monday, December 24, 2012

Salah Ker Ucapkan Perayaan Pada Kawan-Kawan Yang Sambut Krismas??

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-78 yang bersidang pada 12 Jun 2007 telah membincangkan Hukum Orang Islam Mengucapkan Tahniah Dan Ucapan Selamat Bersempena Perayaan Agama Bukan Islam. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

1. Apa jua amalan atau perlakuan orang Islam dalam hal-hal yang berkaitan dengan perayaan orang bukan Islam sekiranya melibatkan akidah atau iktikad seperti mengiktiraf agama bukan Islam atau menganggap semua agama adalah sama, maka ia ditegah oleh Islam.
    
2. Walaubagaimanapun sekiranya amalan atau perlakuan tersebut hanya atas dasar kemasyarakatan atau hubungan sosial antara Islam dan bukan Islam untuk tujuan perpaduan, maka ia dibenarkan oleh Islam.
    
3. Memberi ucapan tahniah dan selamat atau mengirimkan ucapan melalui kad atau alat-alat telekomunikasi seperti e-mail atau sistem pesanan ringkas (sms) dan sebagainya kepada orang bukan Islam sempena dengan perayaan agama mereka adalah harus, dengan syarat ucapan itu tidak mengiktiraf, memuji atau memuliakan agama bukan Islam serta tidak menggunakan sebarang simbol atau lambang keagamaan mereka dalam kiriman ucapan tersebut.

GR kata: Selamat menyambut Krismas pada rakyat Malaysia yang menyambutnya. Ucapan yang diberikan jangan diselangi dengan perbuatan keagamaan tersebut kerana itu dilarang dalam Islam.

Anwar Makin Pening Dengan Kehendak Anak Muda!!

Pengundi muda yang menjadi tonggak untuk menjayakan matlamat negara maju menjelang tahun 2020 kini semakin memihak kepada Barisan Nasional (BN).

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin berkata, mereka menunjukkan keyakinan terhadap kemampuan UMNO dan BN untuk terus menerajui negara ini dengan jaminan nasib pelbagai kaum dibela agar terus mengecap masa depan yang lebih baik.

Katanya, melalui proses transformasi yang digerakkan oleh kerajaan BN demi untuk kesejahteraan menyeluruh rakyat dapat dilihat melalui pelbagai pelaksanaan dan diterjemahkan melalui Bajet 2013 yang meliputi kepentingan semua golongan.

"Bila dah dekat-dekat pilihan raya ni, nampaknya gelombang kesedaran itu sudah dapat kita rasakan, saya ucap syabas kepada orang-orang muda," katanya yang merujuk kepada ramai bilangan anak muda setempat yang menyambut ketibaannya.

Timbalan Perdana Menteri yang dalam rangka lawatan kerja sehari ke negeri ini berkata demikian ketika berucap dalam majlis Jamuan Rakyat 1Malaysia di Kampung Pulau Bahagia Manir di sini, hari ini.

Kira-kira 10,000 orang hadir pada majlis itu. Turut hadir Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said; Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek; Yang Dipertua dewan Undangan Negeri, Datuk Tengku Putera Tengku Awang dan para pemimpin negeri serta setempat.

Menurut Muhyiddin, BN akan terus memastikan tidak akan ada kumpulan rakyat sama ada di Semenanjung, Sabah mahupun Sarawak yang tertinggal daripada perhatian kerajaan jika BN kekal terus diberi kepercayaan untuk kekal memerintah.

GR kata: Golongan anak muda pelapis negara...

HOT: NGA KOR MING DAH KANTOI, MAIN UGUT-UGUT PLAK!!


Sememangnya diketaui umum, pendedahan yang telah dibuat oleh rakan blogger GR iaitu Pisau.Net mengenai tanah seluas 10,526 ekar telah pun disogok oleh PAS kepada puak-puak DAP ni. Ini adalah disebabkan kerana gilakan jawatan sebagai MB Perak ketika mereka memenangi negeri tersebut pada PRU 12 yang lalu.

Disebabkan telah mendapat liputan meluas dan yang penting rakyat mengetaui agenda jahat mereka ni, si pengecut Nga Kor Ming sudah main kotor. ADUN Sg Rapat, Datuk Hamidah Osman telah menerima sms ugutan dan Nga Kor Ming nie berkenaan isu tanah bernilai RM 30 juta di Kelantan. Wowwwww...banyak tu!!

SMSnya berbunyi "Ketika saya di dewan makan, Kor Ming datang ke meja saya sambil menunjukkan jari-jarinya dan berkata: you reveal, watch out. I will go after you (kamu dedahkan, jaga-jaga. Saya akan cari kamu).

Syabas dah tahniah GR ucapkan pada Datuk Hamidah Osman dengan tindakan berani ini demi memberikan maklumat yang sebenar untuk pengetahuan rakyat khususnya. Teruskan usahan murni ini, jangan takut pada mereka yang nak menjahanamkan negara. Teruskan jua perjuangan murni ini demi agama, bangsa dan negara. Isu gadaikan tanah bukan boleh dibuat main kerana boleh merosakan negara, rakyat akan hidup merempat.

Kata-kata berani dan penuh semangat dari Datuk Hamidah Osman :

“Saya akan terus bongkar apa mereka buat,” tegas Exco Kerajaan Negeri Perak, Datuk Hamidah Osman ketika membuat laporan polis terhadap ugutan diterima daripada Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming.

Menurutnya, laporan polis dibuat bagi mendapatkan perlindungan pihak berkuasa kerana bimbang keselamatannya dan keluarga.

Beliau berkata, ugutan diterimanya itu berikutan pendedahan pemilikan tanah di Gua Musang oleh sebuah syarikat yang mempunyai pegangan saham milik Kor Ming dan Adun Sitiawan, Ngeh Koo Ham.

“Saya melihat apa yang berlaku semalam (kelmarin) mengenai tuduhan terhadap Speaker Dun, Datuk R Ganesan berkaitan VCD seks, maka hari ini saya terpaksa membuat laporan polis untuk melindungi diri dan keluarga saya daripada sebarang kemungkinan.

“Selepas pendedahan skandal tanah itu mereka (Kor Ming dan Koo Ham) kelihatan gelisah dan tak ceria sepanjang Sidang DUN. Jadi saya takut mereka boleh mengada-adakan perkara yang tidak wujud,” katanya kepada media di Balai Polis Kampung Rapat, semalam.

Mengenai ugutan diterimanya daripada Kor Ming, katanya, ia berlaku pada Khamis, jam 3 petang ketika minum di dewan makan Sidang Dun.

Hamidah berkata, Kor Ming datang kepadanya dan mengeluarkan perkataan, ‘you reveal and watch out, I’ll go after you’ dengan muka yang marah dan geram.

“Ugutan tidak patahkan semangat saya dan saya akan bongkar siapa mereka kepada rakyat, kerana mereka perlihatkan diri mereka seolah-olah suci.

“Mereka patut nafikan ia bukan putar belit keadaan. Saya cabar mereka buat kenyataan menafikan penglibatan syarikat mereka itu,” katanya.



GR kata: Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah!!!

EKSKLUSIF: ESOK BLOGGER PRO-BN DEDAHKAN KELAKUAN SEBENAR RAFIZI RAMLI TERHADAP DIRINYA!!


GR masih berminat menceritakan perihal tentang Pengarah Strategi PKR nie...siapa lagi kalau bukan Rafizi Ramli. Sebelum ini GR ada dedahkan kenapa blogger Pro-BN tersebut hilang entah ke mana. Pada Rafizi, lu dah baca habis pun artikel GR tu ker? Sampai tak boleh menilai langsung yer...pendek betul fikiran lu yer bro. Hi hi hi

Maklumat yang baru GR terima dari blogger Pro-BN tersebut esok tepat jam 9.00 pagi beliau akan dedahkan perkara sebenar apa yang Rafizi Ramli ini telah lakukan. Kelakuan Rafizi yang sebenar yang ramai rakyat diluar sana tak tahu menahukan. Lebih-lebih lagi rakyat dari kawasan Pandan....bukan apa GR dengar dari sumber dalam PKR, Rafizi nie akan dicalonkan di sana PRU 13 nanti. Layak ker dia nak jadi pemimpin???

Apa pun GR tak nak ulas panjang perkara ini....eloklah sekiranya kita semua nantikan pendedahan dari blogger Pro-BN tu esok pagi yer. Pada Rafizi tembelang anda sudah semakin hari semakin pecah. Sampai lubang cacing pun akan didedahkan. Jangan lari pi oversea lagi yer....PRU 13 dah dekat kan??


Gambar di atas sedikit gambaran yang akan didedahkan oleh Blogger Pro-BN terbabit. Pada pembaca sekalian esok jangan lupa baca KL CHRONICLE untuk mengetahui apa sebenarnya yang terjadi antara blogger tersebut dan Rafizi Ramli.


GR kata: Tungggguuuuuuuu jam 9.00 pagi esok

Sunday, December 23, 2012

TERKINI: 2.3 Juta Rakyat Mohon #BR1M 2.0

Lebih 2.3 juta permohonan bagi program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 diterima setakat 17 Disember lepas, kata Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata, daripada jumlah itu lebih 1.6 juta permohonan adalah daripada individu bujang dan lebih 720,000 permohonan daripada isi rumah.

Katanya, 54 peratus permohonan itu dibuat secara manual manakala selebihnya dibuat secara online.

"Kita akan membuat pembayaran pada suku tahun pertama (2013), jadi untuk pembayaran tersebut, kita minta kepada mereka yang masih belum mendaftar agar mendaftar sebelum 31 Dis kerana permohonan ini perlu diproses supaya mereka dapat bayaran bila kita mula buat pembayaran.

"Kalau dia lewat, dia akan dapat lewat. Mereka boleh daftar secara online atau manual supaya apabila kita buat pembayaran pada suku pertama nanti, yang dah daftar semua akan dapat," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Usahawan SME Bank di sini, Sabtu.

Bagaimanapun, Ahmad Husni berkata, tarikh tutup permohonan BR1M 2.0 yang bermula 1 November lepas belum ditetapkan.

Borang permohonan boleh didapati secara percuma di Pejabat Cawangan dan Pusat Khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri, Jabatan Pembangunan Persekutuan, Jabatan Kebajikan Masyarakat, Jabatan Penerangan, agensi-agensi kerajaan atau dimuat turun atau diisi secara online melalui laman sesawang LHDNM: www.hasil.gov.my.

Katanya, bantuan BR1M 2.0 yang melibatkan peruntukan RM3 bilion itu dijangka memberi manfaat kepada seramai 4.3 juta isi rumah dan 2.7 juta individu bujang.

Tahun lepas, seramai 4.2 juta penerima mendapat manfaat daripada BR1M, dengan jumlah peruntukan sebanyak RM2.1 bilion. - BERNAMA

GR kata: Terima kasih YAB Perdana Menteri dan Kerajaan...

HOT: @KhalidSamad JADI PARTNER RONNIE LIEW BUKA DISCO DI SHAH ALAM!!


Selepas Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menafikan kewujudan kelab malam beroperasi di kawasannya dua hari lepas, namun semalam beliau menukar kenyataan mengesahkan kewujudannya yang beroperasi secara haram.

Menurutnya, berdasarkan mesyuarat dengan bahagian perlesenan dan penguatkuasaan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) pada Khamis, pihaknya mendapati kelab malam berkenaan menyalahgunakan lesen bagi tujuan itu, di mana lesen kafeteria ditukar menjadi kelab malam dan menjual arak tetapi tidak memohon lesen bagi penjualan minuman keras itu.

“Saya diberitahu oleh MBSA, mereka telah mengeluarkan saman dan mengarahkan pemilik premis menghentikan sebarang aktiviti hiburan dan pertunjukan (floor show) dan diarahkan beroperasi sebagai kafeteria.

“Berikutan itu saya telah meminta MBSA supaya mengarahkan agar premis berkenaan menghentikan operasi mereka (kelab malam) dengan serta-merta,” katanya pada sidang media di pejabat beliau, Jumaat.

Dalam pada itu, beliau turut meminta Datuk Bandar Shah Alam, Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan memperjelaskan kenapa kelab malam itu TIDAK DIARAHKAN penutupan, disita dan dirampas peralatan serta minuman keras mereka.

“Datuk Bandar perlu menzahirkan secara profesional tanpa mencampurkan kepentingan politik,” katanya.

Ditanya sama ada Khalid akan mengambil tindakan sekiranya tiada tindakan tegas serta merta, beliau berkata, peluang akan diberikan seluas-luasnya kepada Datuk Bandar dan MBSA tanpa campur tangan pihaknya.

“Saya tidak akan ambil apa-apa tindakan cuma mendesak supaya kelab malam itu dihentikan serta-merta,” katanya.

Pada 19 Disember lalu, Khalid seperti dilaporkan mole.my menafikan dakwaan sebuah kelab malam bakal dibuka di Shah Alam.

Khalid diminta memberi komen dakwaan blog khairulryezal yang mendedahkan sebuah kelab malam pertama bertempat di Setia Alam atau lebih khusus di Setia Avenue 2, Jalan Setia Prima S, Setia Alam, 40170 Shah Alam, telah dibuka.

“Shah Alam sebelum 2008, terkenal dengan bandar bercirikan keIslamannya. Jangan kata Kelab Malam, pusat snooker dan panggung wayang jangan harap dapat didirikan di bandar ini. Dengan kewujudan pemerintahan baru, Pakatan Haram telah berjaya mewujudkan bukan sahaja Kelab Malam, malah rumah-rumah tumpangan dan hotel-hotel murah yang dikhuatiri menempatkan aktiviti-aktiviti maksiat berleluasa seperti cendawan selepas hujan.

“”Grand Opening” atau pembukaan besar-besaran akan diadakan pada 12.12.2012, satu tarikh keramat bagi penduduk Shah Alam. Voyage Shah Alam di dalam laman sosial Facebook nya juga menjanjikan “Draught Beer” yang paling berpatutan dari segi harga!

“Adalah diharapkan Menteri Besar Selangor tidak melepaskan peluang untuk merasmikan hari bersejarah ini. Hidup PR! Hidup PR! Hidup PR!,” dedah blog itu. - AIDC


GR kata: Berani ker Khalid Samad dan Khalid Gagap nak sound Ronnie Liew suruh tutup disco tu? Rumah urut pun depa yang selalu pergi...ape cite!!

Artikel pelbagai