Saturday, December 13, 2014

OKU MINTA SEDEKAH GUNAKAN WARGA ASING JADI PETUNJUK JALAN! APA @KDNPUTRAJAYA BUAT? @imigresenmy @Zahid_Hamidi


Warga asing dengan status meragukan dipercayai 'berselindung' di sebalik aktiviti minta sedekah dengan menjadi pengiring kepada Orang Kelainan Upaya (OKU) cacat penglihatan yang menjual tisu.

Kumpulan yang kebanyakannya di kalangan wanita  berusia sekitar 30 hingga 45 tahun ini juga dikenali sebagai 'penarik' akan bersama OKU berkenaan menjual tisu atau meminta sedekah dari meja ke meja makan pelanggan restoran di kawasan tumpuan ramai.

Lebih mengejutkan apabila ada pengiring celik ini yang dikatakan diupah pihak tertentu dan mengambil kesempatan terhadap sebilangan OKU buta yang mencari rezeki dengan menjual tisu.

Pekerjaan ini menjadi sasaran pihak berkenaan yang berperanan umpama sindiket ini kerana ia antara sumber pendapatan yang menjanjikan pulangan tinggi kepada golongan istimewa itu seperti mana pendedahan mStar Online baru-baru ini.

Lebih menarik lagi, maklumat terbaharu ini diterima daripada golongan OKU menerusi emel sebagai maklum balas terhadap laporan portal berita ini yang mendedahkan mengenai OKU buta menjual tisu mampu meraih pendapatan lebih RM2,500 sebulan.

Pengirim emel itu juga mengakui ramai OKU buta yang ditindas pihak tidak bertanggungjawab yang menggunakan 'kekurangan' mereka untuk mendapat untung atas angin dan meminta mStar Online mendedahkan kegiatan itu.

"Mereka akan berkumpul di gerai-gerai makan sebelum memulakan operasi dan kembali semula ke kawasan itu setelah selesai operasi untuk mengira hasil pendapatan.

"Saya yakin dan percaya kebanyakan warga asing ini tidak mempunyai permit kerja yang sah,e tetapi menjadi 'penarik' kerana kerja itu mudah dan lumayan," kata seorang OKU cacat penglihatan melalui emel yang dihantar kepada mStar Online.

Dia yang tidak mahu mendedahkan identitinya menyatakan kebimbangannya jika aktiviti ini berlarutan, golongan OKU akan terus ditindas, manakala pihak lain yang mengaut keuntungan 'atas angin'.

Katanya, disebabkan aktiviti mengemis dan menjual tisu ini, golongan OKU buta yang hidup berdikari dan bekerja terkena tempias dan terpaksa berdepan persepsi negatif masyarakat.

"Penglibatan warga asing dalam kerja menjaja tisu kononnya sebagai pengiring orang buta menggalakkan kebanjiran pendatang asing kerana pekerjaan tersebut mudah dan lumayan," katanya yang berkerja dalam bidang refleksologi.

Seorang lagi OKU cacat penglihatan yang membuka perniagaan sendiri berkata, ada situasi di mana wanita warga asing yang menjadi 'penarik' berkahwin dengan OKU buta.

"Bila sudah berkahwin, hasil jualan tisu akan jadi pendapatan bersama.

"Ada juga kes di mana OKU buta keluar bergilir-gilir, kadang-kadang dengan isteri sendiri, kadang-kadang dengan penarik warga asing," katanya yang juga tidak mahu mendedahkan identiti.

Diminta mengulas dakwaan OKU berkenaan, Ketua  Pegawai Eksekutif Persatuan Orang Buta Malaysia (MAB), Datuk Ganesan Supayah berkata, pihaknya sedar akan kebanjiran warga asing berpasangan dengan OKU buta di sekitar ibu kota.

Katanya, kegiatan mereka ini dapat dilihat di Kuala Lumpur terutama sekitar Brickfields kerana kawasan tersebut 'mesra OKU' dan menjadi tumpuan ramai.

"Orang asing itu paling membimbangkan kita terutama kerana status mereka diragui.

"OKU buta pun kita bimbang. Kita tak tahu mereka datang dari mana, tetapi yang pasti semakin hari mereka semakin ramai," katanya sambil menambah di Brickfields sahaja terdapat kira-kira 1,000 OKU cacat penglihatan.

Beliau berkata, agensi-agensi penguatkuasa seperti Jabatan Imigresen, Polis Diraja Malaysia dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) perlu sentiasa menjalankan pemantauan dan bertindak pro-aktif dalam usaha menangani isu ini.

Beliau menambah, MAB juga sedia berkerjasama dengan agensi-agensi tersebut untuk memastikan kegiatan ini dikurangkan.


GR kata: Jangan buat kerja ikut musim yer!! Warga asing masyuk salah siapa??

Friday, December 12, 2014

MANA PEMIMPIN NEGARA DIKALA #HarimauMalaya MENGAUM DI BUMI HANOI? #AFFSuzukiCup2014


Bila menang disanjung tinggi, sampai di muka akhbar dalam seminggu dua tu cerita tentang bola saja. Sampai ada kawan-kawan kedai kopi cakap tak der cerita lain ker? Menang tu memang lah dan tahniah diucapkan ada pasukan Harimau Malaya kerana berjaya berjuang hingga ke Final.

Tapi bila kalah mereka dicemuh, dan macam ada satu 'sindiket' yang cuba mencetuskan huru hara untuk memburukkan nama negara di Stadium Shah Alam tempoh hari. Apakah niat sebenar mereka? Bukankah bola sepak telah menyatukan rakyat Malaysia tak kira kaum mau pun berlainan ideologi mereka.

Kita lihat kain rentang tertulis “Bolasepak Membantu Kita Menjadi Sahabat, Jangan Lakukan Yang Sebaliknya,” menghias satu ruang tempat duduk penonton di Stadium My Dinh di Hanoi malam tadi pada perlawanan separuh akhir kedua antara Vietnam dan Malaysia.Su

Ia sebagai satu tanda selamat datang kepada para penyokong Malaysia yang menyokong Harimau Malaya. Penyokong pasukan Malaysia yang melakukan onar menyerang penyokong Vietnam pada saingan di Shah Alam, Ahad lepas sepatutnya malu dengan penyokong Vietnam.

Biarpun pasukan mereka kalah dalam keadaan yang agak memalukan 2-4, para penyokong Vietnam tidak pun bertindak mengejek pun para penyokong Malaysia apatah lagi menyerang mereka.

Pada perlawanan Ahad lepas, ada penyokong Vietnam cedera di kepala selepas dipercayai dipukul oleh penyokong Malaysia. Ia adalah antara sebab kini Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) melancarkan kempen anti-samseng dalam bola sepak bagi memastikan perkara itu tidak berulang.

Ada betul juga cakap sorang peminat bola sepak tanahair pada GR semalam. Mana perginya pemimpin negara di Vietnam? Adakah benar mereka tidak turun hadir memberikan sokongan pada pasukan negara? Atau pun terlepas pandang, camera tidak fokus di kaca TV?

Ada sumber mengatakan mereka ini TAK CONFIDENT pasukan Harimau Malaya boleh menang dan takut nak malu. Betul ker??

Apa pun berilah sokongan yang padu pada anak buah tak kira menang atau kalah. Bola itu kan bulat yer tak!! Fikir-fikir la yer...


GR kata: MALAYSIA BOLEH!! GO HARIMAU MALAYA!! MALAYSIA TANAHAIR KU!!

Friday, November 28, 2014

#PAU2014: AKTA HASUTAN, ADA YANG KATA PM NAJIB KAKI U-TURN? @NajibRazak


Pertama sekali GR nak ucapkan terima kasih dan tahniah pada PM Najib sebab pertahankan Akta Hasutan 1948. Nampaknya PM Najib sekalu Presiden UMNO dengan berani menyuarakan pendapat dari akar umbi yang mahukan akta ini dikekalkan.

Ada pihak yang dah mula panas punggung bila Akta Hasutan ini dikekalkan dan ditambahbaikkan. Biar pun ada juga yang mula cakap-cakap kenapa PM Najib cakap macam keling paria?

PM Najib akhirnya sedar keputusan untuk memansuhkan Akta Hasutan 1948 pada tahun 2012 yang bakal digantikan dengan Akta Keharmonian Nasional sebenarnya tidak mendapat respon dari seluruh rakyat Malaysia.

Siapalah yang pandai sangat bagi nasihat kepada PM Najib untuk mansuhkan Akta Hasutan pada tahun 2012 itu? Adakah niatnya berjaya menghapuskan ISA dan kemudiannya cuba untuk menghapuskan Akta Hasutan pada ketika itu?

Bidang kuasa di bawah KDN pada tahun 2012 sepatutnya memberikan input yang jelas kepada PM Najib bukan hanya angguk kepala semata-mata... Ni pembangkang dah main isu PM kononnya menipu, walhal beliau hanya ikut kehendak rakyat...!!

PM Najib dan Anwar geng kaki U-Turn ke? Korang fikirlah sendiri kronologi yang GR kongsikan bersama nie:

Famous U-Turns in recent years:
PM Najib
2012: I will abolish Sedition Act and replace with National Harmony Act.
2014: Sedition Act will stay and be strengthened coz no one (including Pakatan Rakyat) support my proposed National Harmony Act. Kesian me.

Anwar Ibrahim
2013: I will retire from politics and be a lecturer if Pakatan don't win GE13
2013: I will not retire from politics as we did not lose GE13 and got cheated by 40k bangla
2013: We will not swear-in to parliament as we got cheated
2013: We will swear in to parliament and I will teh-tarik with Najib within parliament while my supporters guling outside parliament. Retirement? What retirement? I got say meh?

2013: We will cancel Lynas if we win GE13
2013: We can allow Lynas to proceed if we win GE13

2013: BN is flying in 40,000 foreigners. Banglas in Banglasia will help BN retain power.
2013: I never mentioned about 40k Bangla. Tidak ada!

2014: (after langkah kajang starts) : I have no wish to be MB of Selangor.
2014: I will be MB of Selangor as first step to Putrajaya.

2014: Wan Azizah is the one and only choice for MB Selangor as she is the only one who has majority support and this is inline with the Constitution. We will not accept anyone else nor propose anyone else. There is no compromise!!
2014: We fully support Azmin Ali as MB Selangor.

2014: I was not there at the Sodomy crime scene. I have 13 witnesses including my wife who can prove my alibi. I will call them to court to testify.
2014: Uhm..... I didn't know you all got CCTV recording. hehe.. Why you all never tell me earlier there got camera?

Tony Pua
2013: I have no doubt that Khalid is completely clean and corrupt-free
2014: Khalid Ibrahim does dodgy deals and close to UMNO

Pakatan Rakyat
2014: Water restructuring deal is crony deal and we will cancel the deal once we change MB
2014: Water restructuring deals must be completed as soon as possible

2014: KIDEX is a dodgy crony deal and tolls are against Pakatan Manifesto. We will cancel KIDEX once we change MB
2014: We have no objections to KIDEX

2013: We da best! Selangor ran 6 years of surplus and we now have RM3billion reserves
2013: (MB Azmin) Actually hor... Khalid useless! Selangor ran 6 years of deficits but I also dunno how come we end up with RM3 billion

2013: PAS can be trusted! We are all kawan. One vote for PAS is one vote for DAP and PKR.
2014: PAS cannot be trusted! Hadi always ponteng meeting and PAS is close to UMNO. PAS must get out from Pakatan.

Tokong
2013: Tolls are against Pakatan Manifesto and when we win GE13, we will remove all tolls
2013: I have signed Penang Tunnel agreement and allow 30 years tolls.

2011: I am great and we have attracted highest investment in our state due to our CAT and our hard efforts.
2014: I am not so great. Investments have fallen but it is not my fault. It is MIDA and Federal Govt fault.

2013: I promise in my new years address that we will not increase any rates for Penang next year in order not to burden the rakyat
2014: We have no choice but to increase stall rental charges by 100%, increase water charges (3rd time in 6 years) and also increase assessment rates next year so that I can spend more and I dunno where all the money from the billions of land sales have gone to.

DAP Penang:
2013: We have solved 40 years of flooding problems in 9 monts
2014: Responding to criticism why Penang floods so frequently recently, Tokong says "If no rain then no flood lah".

GR lihat sikap liberalisasi,keterbukaan dan transformasi PMNajib dibuat mungkin dalam keadaan tergesa-gesa. Apa sebenarnya yang dibuat oleh punahsehat hingga Perdana Menteri dilihat buat sesuatu keputusan yang longgar yang boleh diubah-ubah apatah lagi tunduk kepada desakan pembangkang.

Bukankah menjadi seorang pemimpin negara mestilah bersifat berani dalam membuat keputusan demi keselamatan, kesejahteraan dan kestabilan negara. Bukankah dengan tindakan seperti ini perlihatkan kelemahan beliau setelah beberapa nama besar di dalam dan di luar parti mendesak agar Akta Hasutan dikekalkan.

Adakah UMNO sekarang dilihat menggunakan kisah sejarah 5 bersaudara zaman Melaka berjuang mempertahankan agama, bangsa dan negara? Siapakah Hang Tuahnya dan siapakah Hang Jebatnya? Sama-samalah kita fikirkan bersama yer....


GR kata: Ucapan TPM di perasmian 3 sayap, perghhhh mantopp!!

Tuesday, November 25, 2014

GENERASI MUDA HARUS DITERIMA DALAM UMNO JANGAN DISEKAT! @Zahid_Hamidi #PAU2014 @NajibRazak


Adakah UMNO Sudah matang? Adakah strukturnya sudah lengkap? Apa maksud meremajakan parti? Adakah dengan menerap masuk pemimpin muda bawah 40 tahun parti jadi remaja? Semuanya berfikiran seperti orang muda?

GR masih percaya kepada kematangan, Presiden dan pimpinan atasan perlu melihat keputusan yang diambil perlu ada kematangan untuk semua lapisan. Laksanakan seperti pimpinan terdahulu, pelapis diangkat kerana melihat masa depan parti.

Percaya kepada anak-anak dalam struktur parti itu amat penting. Mereka ini sudah pastinya bergelumang dengan masyarakat dan program yang mendatangkan faedah secara berterusan, bukan lagi sibuk anjurkan program yang 'Syok Sendiri'.

Lebih penting, mereka sudah melalui proses kematangan Nasionalis selain punyai segulung diploma mahupun ijazah sebagai benih ilmu untuk membuat keputusan. Anak muda bukan meminta. Jauh sekali managih jawatan. Ianya satu keperluan dalam struktur kelangsungan parti. Ianya seperti aur dengan tebing....

PUTRAJAYA 23 Nov. - Era pemimpin lama menyekat peluang generasi muda mendapat tempat di dalam parti sebenarnya telah lama berlalu dalam UMNO.

Naib Presidennya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, pemimpin parti perlu sedar bahawa jawatan yang dipegang itu bukanlah milik keturunan mereka untuk selamanya.

“Selain itu, kita bukan ketua perang yang menganggap jawatan dalam parti menjadi kepunyaan kita dan harus dimiliki oleh keturunan kita atau dipegang oleh kita.

“Saya fikir bila tiba masanya, kalau sudah mendapat tanda bahawa kita tidak lagi dikehendaki, maka cara terbaik ialah mengundurkan diri sebelum kita diundurkan,” katanya.

Beliau mengulas gesaan Pre­siden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak agar golongan muda diberikan ruang di dalam parti dalam sidang akhbar selepas merasmikan Karnival 60 Tahun Lembaga Penapis Filem (LPF), di sini hari ini.

Najib berkata demikian ketika berucap dalam Majlis Konvensyen UMNO Wilayah Persekutuan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara pagi ini.

Dalam ada itu, Ahmad Zahid berkata, mesej yang disampaikan oleh Presiden parti itu jelas menunjukkan bahawa ruang terbuka luas untuk generasi X dan Y menyertai UMNO.

Beliau berkata, keterbukaan itu termasuklah dengan mengubah peruntukan kemasukan ahli baharu ke dalam parti.

“Antaranya, ahli boleh menyertai UMNO tanpa perlu melalui cawa­ngan sebagai mana cara biasa tetapi boleh dilakukan melalui ibu pejabat.

“Tujuannya adalah supaya dipermudahkan kemasukan golo­ngan profesional dan anak muda yang dulu kononnya disekat oleh ketua cawangan dan bahagian tertentu untuk menyertai UMNO,” katanya.



GR kata: Ada pemimpin yang pegang cawangan ke bahagian lama sangat langsung takder impak apa2 sudah-sudahla tu yer...

Thursday, November 20, 2014

KADAR JENAYAH MENURUN? KDN MULA GOYANG KAKI? @KDNPUTRAJAYA @imigresenmy @Zahid_Hamidi

Mengambil kira atas faktor keselamatan semua pihak terutamanya warganegara Malaysia, sudah pasti ingin mengajukan beberapa soalan kepada pihak berkuasa tempatan yang mana mungkin sedikit sebanyak dapat melegakan hati beberapa pihak.

Ianya melibatkan kebanjiran warga asing yang semakin ramai di negara kita. Walaupun beberapa statistik telah dikeluarkan oleh pihak berkuasa adakah ianya boleh membuatkan rakyat berasa lega?

Perkara ini sememangnya adalah tanggungjawab semua pihak dalam menyalurkan setiap maklumat yang diperolehi. Beberapa persoalan yang masih menjadi tanda tanya rakyat...kenapa KDN masih berdiam diri? Takkan semua isu Pak Menteri yang harus menjawabnya??

1. Jika pesalah warga asing melakukan jenayah, hukuman penjara dikenakan. Kemudian adakah mereka akan dilepaskan daripada penjara dan masih boleh mendiami di negara ini atau mereka akan dihantar ke negara asal?

2. Jika pesalah warga asing melakukan jenayah, adakah mereka ini akan disenaraihitamkan daripada memasuki negara ini?

3. Adakah undang-undang khas yang diperuntukan untuk membekukan segala transaksi bank penjenayah asing di dalam negara ini?

4. Bagi pesalah warga asing yang memasuki negara ini secara halal (visa pelawat / kerja) tetapi menjadi GRO / memberi khidmat seks, adakah mereka ini akan dihantar pulang ke negara asal dan disenaraihitam daripada memasuki negara ini atau dibebaskan selepas mengambil keterangan?

Realiti yang kita terpaksa terima hari ini adalah kes jenayah sukar dibendung apabila kegiatannya berlaku di luar kawasan pemantauan dan juga boleh berlaku sekiranya masyarakat tidak mengambil perhatian kecenderungan perkara² sebegini.

GR mohon jawapan daripada KDN dan jawapan tersebut akan disiarkan di dalam blog ini untuk perkongsian maklumat bersama. 

Pada pegawai PRO KDN dan bahagian bertanggungjawab tolong jangan goyang kaki saja dan kecut telor yer. Takkan isu kecik Menteri or Timb Menteri yang kena jawab!!


GR kata: Pegawai kerajaan nie kadangnya tunjuk pandai jer lebih!! Kih kih kih...


Sent from Samsung Mobile

Thursday, November 6, 2014

BUDAK SEKOLAH JADI SAMSENG HINGUSAN, SALAH SIAPA? @KemPendidikan @MuhyiddinYassin @idrisjusoh @PDRMsia


Kes buli pelajar, sebenarnya budaya ini sudah lama terjadi di zaman persekolahan. Budaya buli antara pelajar senior dan junior adalah menjadi asam garam dalam alam persekolahan lebih-lebih lagi mereka yang tinggal di asrama penuh mahu pun tidak.

Kenapa ianya terjadi? Pendapat GR yang dahulu pernah duduk di sekolah yang berasrama penuh adalah disebabkan budaya turun temurun yang menyebabkan ianya tidak boleh dibendung lagi. Pelbagai cara pelajar-pelajar ini lakukan demi mendapatkan nama yang membolehkan mereka ini 'berkuasa' di sekolah tersebut. Dalam erti kata lain, "Budak-budak harus respect dengan aku, siapa berani nak lawan"??

Kenapa budaya buli ni tak diperhebohkan sejak dahulu lagi? Adakah disebabkan zaman sekarang yang mempunyai teknologi yang tinggi membuatkan setiap perkara baru atau pelik terus boleh kita dapati dengan cepat? Viral sesebuah video atau insiden itu berlaku dengan cepat sekali disebabkan oleh pengaruh media sosial yang tinggi dan cepat? Siapa yang harus dipersalahkan?

Dalam perkara ini, pandangan dan pengalaman GR sendiri semua pihak harus ambil tanggunngjawab bersama. Di sekolah berasrama, sudah tentu warden asrama yang ibu bapa harapkan. Kerana dialah yang bertanggugjawab sebagai ibu bapa kepada pelajar-pelajar kerana menjaga mereka. GR lihat ada sesetengah warden yang ambil lewa dengan tanggungjawab yang diberikan pada mereka.

Pihak warden tak kira lelaki atau perempuan seharusnya RAJIN melakukan rondaan ke setiap dorm untuk melihat apa yang pelajar ini buat. Jika rondaan secara spot check ini dilakukan setiap masa sudah pasti warden dapat tangkap sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku. Ini tidak ada warden yang duduk rumah rileks kacang tidor dan lepak bersama keluarga. Yang bujang pula entah pergi ke mana.

Warden juga harus selalu berikan nasihat kepada pelajar-pelajar jangan ada yang cuba untuk wujudkan budaya buli di sekolah tersebut. Kalau dapat tangkap banteras cepat dan serahkan pada pihak sekolah atau berkuasa untuk diambil tindakan tegas.

Pelajar juga ada silapnya kerana mereka yang bajet diri mereka dah besar boleh membuli budak-budak yang di bawahan ni. Ini mungkin disebabkan jiwa mereka yang memberontak dan ada dikalangan mereka ini kurang kasih sayang dari keluarga. Kepada ibu bapa selalu lah menjenguk anak-anak korang yang tinggal di asrama tu, jangan serahkan sepenuhnya pada pihak sekolah dan jangan asyik nak salahkan cikgu atau pun pihak sekolah saja.

Sebagai guru pula, haruslah wujudkan sikap dan sifat hubungan baik dengan semua pelajar. Jangan pilih kasih...Dengan cara ini mungkin ada dikalangan pelajar jahat akan berfikir diri mereka disayangi. Jika mereka buat hal juga, tindakan tegas harus diambil jangan tunggu-tunggu. Jangan pula asyik COVERLINE sebab nak jaga nama semua pihak. Mana yang penting??? Korang fikirlah sendiri....


Ada juga dikalangan guru yang bercakap dengan GR, industri perfileman terkena tempiasnya kerana terlalu banyak mengeluarkan cerita yang berunsur gangster. Nak buat cerita boleh tapi perlulah tapisan umur untuk mereka yang ingin melihatnya di panggung. Sudah menjadi lumrah di Malaysia, satu benda baru sudah pasti ada pengikut-pengikutnya....Jika buat satu cerita cuba cari aspek yang berlainan yang boleh memberi kesedaran pada masyarakat...jangan asyik pikir untung saja yer.


GR kata: Lawak tengok budak-budak baru nak up...macam hampeh! Kalau hebat sangat one by one laaa....barulah ANAK JANTAN kan!!!

Wednesday, October 29, 2014

ANWAR IBRAHIM BUKANNYA 'ULAMA TERSOHOR'..SIAPA BODOH SIAPA PANDAI?


Dalam minggu ini, pelbagai kisah bodoh yang kita lihat dan baca di media sosial, berita di TV dan surat khabar. Kisah tersebut ada pula pihak yang cuba untuk spin katanya merekalah di pihak yang benar. Boss mereka telah dianiaya oleh pihak yang tak bertanggungjawab kerana tidak mahu Boss mereka nie naik sebagai Perdana Menteri Malaysia...

Persoalannya PM Malaysia yang ke berapa yer??? Bila tu? Jika faktor umur beliau boleh ker memegang jawatan tersebut?? Korang fikirkanlah yer...jangan jadi bodoh salah orang itu ini. Seharusnya kita musabah diri kita dengan ketentuan yang telah Allah S.W.T jadikan.

Dalam gerakan menaikan provokasi rakyat menyokong si Anwar tua nie, kenapa beliau memilih UM? Kenapa tidak di kawasan KL yang lain seperti Dataran Merdeka dan sebagainya? Sejarah beliau pun tercetus di situkan...masa zaman beliau student...demo sana sini di universiti beliau yang mulakan. Adakah ini gerakan yang sihat untuk menunjukkan sesuatu perkara yang kita sokong perjuangannya?

Kenapa ramai yang marah Anwar Ibrahim? Sebenarnya mereka tidak marah tetapi kesian dengan perjuangan Anwar Ibrahim yang sudah lari daripada landasannya. Kesian kerana ada dikalangan mereka berpengalaman sendiri berada dalam pasukan yang merawat kes Arsenik dan berkawan dengan pembantu-pembantu rahsia Anwar.

Sejak 1998 Anwar Ibrahim telah mengubah lanskap politik Malaysia tidak disangkal ada kebaikannya tetapi banyak juga buruknya. Perkataan kerajaan ZALIM bermain dibibir untuk mempengaruhi anak muda berjiwa panas tanpa mereka sedar bahawa ZALIM juga menjadi permainan politik Anwar. Adakah Anwar tidak ZALIM kerana membiarkan rakyat yang memberikan mandat kepada beliau? Dalam Islam macam mana pulak...korang fikirkanlah sendiri!!

Allah S.W.T telah membuka pintu hati ramai pemimpin yang dahulunya bersama Anwar tetapi sekarang semua tinggalkan beliau. Mereka tidak meninggalkan Anwar tanpa sebab lihat sahaja polimik politik Selangor bagaimana Anwar bermain politik kotor. Semua melihat seakan-akan Anwar ingin melantik Wan Azizah menjadi MB tetapi sebenarnya strategi liciknya adalah melantik orang kanannya Azmin sebagai MB Selangor.

Wan Azizah dan Azmin Ali bukan dari khemah yang sama tetapi Anwar tahu cadangan melantik Wan Azizah pasti akan ditolak oleh Sultan. Politik Anwar memang licik atas laungan perjuangan demokrasi dan menolak kezaliman. Anwar akan memancong lumat pemimpin yang tidak menyokong perjuangan peribadi beliau seperti Khalid Ibrahim walau sebagus mana mereka berkhidmat kepada rakyat.

Kepada hari ini puak-puak PAS tidak bersama Anwar di Mahkamah Persekutuan Putrajaya? Mana pergi mereka semua? Kenapa dahulu mereka boleh bersama tapi sekarang tidak lagi? Yang datang hanyalah anak-anak muda yang diperbodohkan macam tu jer. Yang penting mereka dapat 'tips' sikit...makan minum duit minyak ditampung. Itu pun boleh jadi kerja kan....Alahai manusia kenapalah tak gunakan otak tu baik-baik???

Semuga Allah S.W.T terus beri hidayah pada kita semua termasuk Anwar Ibrahim untuk menjadi hambaNYA yang taat akan perintahNYA supaya kita berjaya di dunia dan akhirat. Wallahu'alam....


GR kata: Adakah KY jelly dapat selamatkan Bang Non nie???

Monday, October 27, 2014

LOKASI PUSAT JUDI DIDEDAHKAN! MOHON @PDRMsia JANGAN TERUS DIBUAI MIMPI! @KDNPUTRAJAYA @Zahid_Hamidi


Kegiatan pusat perjudian haram yang semakin galak di dalam kawasan masyarakat kita haruslah dihapuskan dengan segera. Walaupun tindakan yang diambil oleh pihak Polis haruslah dipuji tetapi kemunculan pusat perjudian ini masih berleluasa dengan membukanya mengikut cara mereka tersendiri.

Dengan zaman yang canggih pelbagai teknologi terkini sekarang ini, rakyat menjadi lebih pritahin dengan menyalurkan sendiri maklumat kepada pihak berkuasa demi menjaga keselamatan mereka dan juga kesejahteraan masyarakat keseluruhannya.

Apa yang GR lihat, masyarakat menyokong penuh tindakan pihak Polis membanteras pusat perjudian haram ini hingga ke akar umbi. Seruan Menteri Dalam Negeri yang memandang serius gejala yang tak bermoral ini seharusnya disambut oleh semua pihak.

GR harap pihak Polis terus melakukan siasatan dan seterusnya tindakan tegas diambil kepada mereka yang menghidupkan premis-premis perjudian haram seperti gambar-gambar yang diupload pada Facebook Group ini.

Klik DI SINI --->> https://www.facebook.com/groups/241613169360999/ (ANTI KEDAI JUDI)

Terima kasih kepada siapa yang mewujudkan Facebook Group nie..kerana mereka juga membantu pihak Polis untuk membanteras kegiatan tak bermoral nie. Jangan pula ada yang kata Polis tak buat kerja...jangan pula ada yang kata Menteri Dalam Negeri hanya 'Tin Kosong'...tapi tengok lah sendiri hasilnya.


Kalau mesin judi nie wujud sekali pun kalau diri sendiri tak pergi buat KUNJUNGAN HORMAT manakan business taiko-taiko judi haram nie makin laku betul tak? Pokoknya tepu dada tanyalah hati...jangan asyik nak salahkan orang saja.

Teruskan berikan sokongan pada pihak Polis membanteras jenayah. Kerjasama semua pihak amat penting bersama-sama dengan Kerajaan membanteras jenayah demi keselamatan dan kesejahteraan rakyat.


GR kata: KDN, Polis teruskan kasi hapus ini taiko-taiko tak boleh pakai nie!!

Tuesday, October 21, 2014

AHLI POLITIK DIBELA TAIKO 'BUSINESS' JUDI HARAM? @PDRMsia @KDNPUTRAJAYA @Zahid_Hamidi


Nampaknya semakin hari makin tak senang duduklah kepala-kepala samseng nie. Mana kan tidak, setiap hari ada saja kes jenayah yang dapat dihidu oleh pihak Polis. Tu lah lain kali jangan asyik nak kawtim saja..lu orang buat kerja haram sure kena tangkap ma.

Isu mesin judi haram ini sudah sekian lama di negara kita dan masih belum dapat dihapuskan dengan sempurna lagi. Pelbagai usaha yang dilakukan oleh kerajaan untuk membanteras kegiatan yang merosakkan diri sendiri pada mereka yang terjebak.

GR lihat pihak berkuasa sekarang berusaha keras untuk membanteras kegiatan judi haram ini dan harap sangatlah semua pihak yang terlibat berilah kerjasama yang terbaik demi masa depan dan keselamatan rakyat dengan lebih terjamin.

Dalam kenyataan Menteri Dalam Negeri menyatakan ada segelintir ahli politik yang "DIBELA" oleh taikun-taikun nie GR setuju. Ini kerana mereka cuba untuk mengelak kegiatan mereka dihidu oleh piha Polis dan mungkin ini cara mereka nak 'CUCI DUIT' atau nak COVERLINE tokey-tokey mesin judi ini dari ditangkap.

Teruskan pembongkaran ini dan GR yakin rakyat Malaysia keseluruhannya menyokong tindakan yang diambil oleh KDN demi keselamatan dan kesejahteraan mereka. Barulah nampak Polis zaman sekarang buat kerja betul-betul....tak ada siapa yang ganggu kan!!

PUTRAJAYA: Terdapat ahli politik dipercayai dibiayai dengan hasil pendapatan daripada pusat perjudian haram di tiga kawasan iaitu pekan Kuala Sepetang, Bagan Panchor dan Pulau Kuala Sangga di Perak.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, meskipun tidak terlibat secara langsung tetapi ada ahli politik yang dikesan dibiayai dengan hasil pusat perjudian haram tersebut.

"Tidak ada ahli politik yang terlibat secara langsung tetapi mungkin ada yang memperolehi wang daripada pendapatan hasil perjudian itu untuk melakukan kegiatan politik.

"Berdasarkan laporan yang saya perolehi ada ahli politik yang terlibat...saya tidak mahu menuduh, tetapi jika mahu pembuktian pihak polis ada bukti," katanya kepada pemberita di sini, Isnin.

Beliau berkata, dalam masalah perjudian atau kegiatan jenayah sepatutnya mana-mana ahli politik tidak bersekongkol dengan individu atau pertubuhan haram.

Ahmad Zahid diminta mengulas laporan akhbar mengenai kegiatan perjudian di tiga kawasan berkenaan yang dikatakan kebal untuk ditembusi pihak berkuasa.

Sehubungan itu, beliau berharap pihak parti politik dapat mengambil tindakan terhadap ahli-ahlinya yang terlibat dibiayai dengan kegiatan perjudian haram.

"Kami juga mohon kerjasama orang ramai, bukan sahaja melaporkan tetapi bersama-sama mengambil tindakan dengan pihak berkuasa, kerana apa yang berlaku sekarang bila ada permintaan maka adalah penawaran," katanya.


GR kata: Kasi cuci sampai licin mesin kuda nie!!

Tuesday, September 30, 2014

SEMUA AKTA NAK DIMANSUHKAN, ALVIN DAN NAMEWEE JADI KEBAL? SALAH SIAPA?? @PDRMsia @KDNPUTRAJAYA @Zahid_Hamidi @NajibRazak #AktaHasutan


Kebelakangan ini wujud desakan daripada Bar Council bersama NGO-NGO yang dipacu tunggang parti pembangkang yang menuntut Akta Hasutan dimansuhkan. Alasan mereka perlu ada akta lain  diganti dengan Akta Baru yang dilabel dengan nama Akta Harmonilah, Akta Unitilah dan macam-macam lagi.

Sebelum ini mereka desak ISA dimansuh dan Kerajaan pada ketika itu tunduk 'KECUT PERUT' pada tekanan dan ISA telah dimansuhkan. Kesannya kita lihat kegiatan jenayah naik. Adakah kerajaan kita ini Kerajaan SUPER MANSUH??

Yang disalahkan selepas itu adalah PDRM. Rakyat yang patuhi undang-undang hidup dalam ketakutan. Apa isi kandungan undang-undang baru yang dicadangkan oleh entiti tunggangan pro-pembangkang ini?

Adakah mereka ini membuat sebarang rujukan dibuat kepada sebilangan besar stakeholder kaum-kaum dalam negara ini? Adakah ia menjadikan sebarang aktiviti yang mengembangkan perasaan niat jahat dan permusuhan antara kaum suatu kesalahan seperti yang diperuntukkan Akta Hasutan?

Adakah pihak yang menyebarkan perasaan permusuhan kaum boleh didakwa di Mahkamah? Adakah badan lain akan diujudkan untuk membicarakan isu-isu perkauman? Jika ya, siapa pula yang akan mendengar dan memutuskannya?

Terlampau banyak persoalan-persoalan yang boleh disenaraikan. Rakyat perlu tahu dan patut tahu. Bar Council buat deraf dan rakyat dibiar dalam kegelapan. Mungkin inilah maknanya ketelusan mengikut versi BAR COUNCIL….

Mengapa pula Bar Council yang deraf Akta ini? Rakyat tidak pernah memilih Bar Council menjadi pemimpin mereka. Rakyat juga tidak gemar dengan sikap DOUBLE STANDARD Bar Council. Hasilnya kita lihat  kes-kes yang berlaku pada ketika ini menjadi topik yang cukup hangat diperkatakan, sehingga ada pihak yang cuba menyalahkan pihak POLIS kononnya tak tegas mahupun tak menjalankan tugas...

Hal ini bukan saja dibangkitkan oleh pihak pembangkang, tetapi, ada sebilangan kecil yang kurang faham isu ini dalam pihak kerajaan juga membangkitkan perkara yang sama. Adakah Alvin dan Namewee ini 'kebal' dari undang-undang? Adakah mereka ini 'dijaga' oleh seseorang supaya bebas untuk mengeluarkan kata-kata kesat yang berbau perkauman dan menghina pemimpin negara?


Untuk pengetahuan semua dalam soal undang-undang pihak Polis telah menjalankan tugas mereka. Memang kita berasa pelik, kenapa bila orang Melayu melakukan kesalahan cepat mereka dikenakan tindakan. Ini jawapan Menteri Dalam Negeri :


Baca juga pendedahan di blog Din Turtle dan Jomo Malaya

Jelas sudah jawapan Menteri Dalam Negeri...pada pihak Peguam Negara kenapa lambat untuk membuat kerja? Bukankah kertas siasat telah dibuka dan dibuat oleh pihak Polis. Prosuder apakah yang membuatkan Peguam Negara macam KECUT PERUT untuk membuat tindakan...nak tengok jatuhkan hukuman jauh sekali lah kan.

Adakah Peguam Negara dan pihak Kerajaan menunggu-nunggu supaya Akta Hasutan dimansuhkan barulah nak buat kerja? Rasanya masa tu, korang semua goyang kaki lah kan....Atau Peguam Negara takut dengan geng-geng peguam di Bar Council sebab susah nak cari makan nanti??

Pada PM Najib, GR harap beranilah dalam membuat sebarang keputusan yang melibatkan keselamatan rakyat dan negara. Kalau rasanya asyik nak ambil hati satu bangsa dan kaum saja, baik hentikanlah..sampai bila kita nie asyik nak DITIPU saja oleh mereka.

Pertahankanlah 4 perkara utama yang termaktub dalam Perlembagaan negara. Jangan asyik tunduk dengan kehendak satu-satu kaum nie, yang sebenarnya habuk pun tak der. Mereka sebenarnya hanya mahukan kuasa....janganlah asyik berucap berapi di atas pentas pertahankan hak orang Melayu dan bla bla blaaaa...kalau rasa diri kita tu ada rasa takut sikit nak buat keputusan.

Jadi Perdana Menteri perlu berani untuk buat keputusan, bukannya ikut cakap-cakap para punahsihat yer wahai PM Najib ku sayang.....

Ini proses sebenar Polis buat kerja atau Peguam Negara yang PEMALAS??



GR kata: Tepuk dada...tanyalah selera!!!

FOTO: 'PENGGANAS' SEMBELIH MAT SALEH AKHIRNYA KANTOI MENIPU! SEBARKAN!!


Masih ingat dengan gambar di atas yang telah pun viral di media sosial sampai masuk berita di TV. Kejadian gambar di atas, menunjukkan seorang warga bukan Islam telah disembelih secara hidup-hidup oleh golongan yang telah dilabel sebagai militan Islam.

Adakah mereka ini benar-benar Islam? Atau ada udang sebalik batu yang cuba untuk memburukkan nama Islam. Setelah sekian lama 'game plan' jahat oleh mereka yang tidak bertanggungjawab ini akhirnya kantoi jua. Cuba kita fikirkan sejenak, jika benar seseorang itu dijatuhkan hukuman pancung...takkan takder langsung perasaan takut dan sebagainya.

Lihat beberapa gambar di bawah untuk kita amati betul-betul:



1. Lihat gambar di atas berlatar belakangkan padang pasir. Agenda musuh Islam yang cuba ingin memberitahu dunia bahawa Islam adalah sebuah agama yang ganas. Adakah Islam sebegitu?

2. Teknik pengambaran sesebuah filem atau drama yang canggih di zaman sekarang mampu melakukan apa saja, asalkan ianya boleh mempengaruhi jiwa dan pemikiran masyarakat dunia. Kenapa hanya 2 orang pelakon saja yang diperlukan?

3. Teknik untuk menampakkan video tersebut REAL dengan tiupan angin dan sebagainya ianya boleh dilakukan oleh mereka yang pakar dan mempunyai pelbagai peralatan production yang lengkap. Lihat 2 gambar di atas.

4. Cuba kita fikir sejenak, jika seekor binatang yang ingin disembelih pun seperti lembu berapa orang yang diperlukan untuk memegang lembu tersebut. Bila disembelih, adakah lembu tersebut meronta-ronta atau pun jenis tak der perasaan seperti macam tiada apa berlaku dari segi gerak tubuhnya.

5. Dalam video di atas, penyembelihan 'manusia' bukan beragama Islam nie menunjukkan beliau tidak merasakan apa-apa dan seperti sanggup diperlukan begitu saja. Adakah manusia yang berperasaan sedemikian rupa??

Pada pembaca semua dan seluruh umat Islam di seluruh dunia, ayuh bangkitlah...bersatulah demi mempertahankan agama Islam yang kita cintai. Usah kita terpedaya dengan tipu daya puak Yahudi dan musuh-musuh Islam yang mereka hanya mahu menghancurkan Islam.

Lihat beberapa negara luar yang termakan dengan pro paganda jahat mereka yang membuatkan sesebuah negara itu bergolak dan sebagainya. 'Game Plan' mereka merangkumi semua dari segi politik, agama, perkauman dan bermacam-macam lagi. Hasilnya bila kita percaya akan jadi seperti ini...


Di Malaysia juga gerakan seperti ini sedang cuba mereka usaha dan lancarkan. Semua pihak harus peka pihak Kerajaan haruslah bertegas supaya 'ajaran sesat' mereka ini tidak terus menular. Islam agama yang suci, umat Islam harus BERSATU!!



GR kata: Malaysia bukan sarang pengganas!!

KESIAN! DENDAM KESUMAT ANWAR PADA KHALID MASIH TERBUKU DIHATI! #KrisisSelangor

Sikap orang Melayu yang sukar untuk diubati adalah PHD (Perasaan Hasad Dengki), dendam, busuk hati dan macam-macam lagi. Kerana apa? Kerana tidak boleh melihat kesenangan orang lain, dirinya lah yang terbaik.

Persoalannya, kepada siapa kah Anwar nak dedahkan al kisah Tan Sri Khalid Ibrahim nie? Pada  geng-gengnya dalam pakatan rakyat sendiri? Pada orang-orang suruhannya dalam pakatan rakyat? Pada semua ahli dan penyokong tegar pakatan rakyat? atau pada rakyat Selangor?

Rasa korang, siapa yang kantoi siapa nanti agaknya yer. Pada kawan-kawan di pakatan rakyat, rasenya korang sendiri dah tau siapa Anwar Ibrahim nie kan? Lu pikir lah sendiri yerrr!!


GR kata: Masing-masing kena gebang Bang Non la nie gamaknya....

Monday, September 29, 2014

PELAKON PORNO MURAHAN ALVIN SI PENGECUT NAK MENYOROK MANA LAGI? @PDRMsia @KDNPUTRAJAYA #AktaHasutan


Apa kata kita pulak yang berikan isyarat lucah pada budak porno murahan si Alvin nie. Kita pulak yang maki hamun dia, hasut orang lain maki budak bodoh nie. Amacam?? Apa dia ingat negara nie tak ada undang-undang dan boleh buat apa saja ker? Apa dia ingat Malaysia nie untuk dia sorang dan bangsa dia saja ker??

Kalau rasa nak tunjuk aksi yang tak berapa hebat tu di khalayak ramai, pergilah duduk negara yang menggalakkan aktiviti seks bebas. Kita tengok Alvin nie 'laku' ke tak untuk menunjukkan aksinya yang lembik tu. Ha ha ha...

Yang kelakarnya hanya berani melemparkan kata-kata hasutan hanya di laman sosial saja. Paling menarik beliau melakukan kerja bodoh nie di luar negara. Elo cina Alvin yang bodoh...kalau lu hebat sangat mari cakap depan-depan ma. Kenapa mau menyorok ma? Lu punya mak ta la ajar ka???

GR yakin pihak Polis akan melakukan yang terbaik dan si budak porno murahan nie akan ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan. Dan harapan tinggi rakyat Malaysia, pihak mahkamah akan jatuh hukuman yang setimpal dengan kesalahan yang dibuat.

KUALA LUMPUR 28 Sept.- "Kita akan cari dia hingga ke lubang cacing sekalipun."

Itu tegas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika diminta mengulas mengenai tindakan yang sedang dilakukan pihak polis terhadap penulis blog kontroversi, Alvin Tan yang semakin biadab memuat naik status dan gambar di laman sosial Facebook miliknya yang dilihat cuba memalukan beberapa pemimpin negara.

Menurut Khalid, kenyataan berbaur menghina serta mencabar pihak berkuasa itu adalah suatu perbuatan yang tidak boleh dimaafkan.

"Dia (Alvin) ingat dia boleh lari. Bagaimanapun, setiap negara ada peraturan dan kita akan cari dia hingga ke lubang cacing," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Alvin atau nama sebenarnya Tan Jye Yee yang kini berada di Los Angeles, California berdasarkan lokasi terkini yang dikemas kini di laman Facebooknya menghilangkan diri selepas Mahkamah Sesyen membenarkan penyerahan sementara pasportnya atas alasan ingin pergi ke Singapura bagi tujuan penggambaran sebuah dokumentari.

Pada bulan lepas, sebahagian wang jaminannya turut dilucutkan berhubung tuduhan mempersendakan umat Islam dan bulan Ramadan bersama pasangannya Vivian Lee.

Dia turut menghadapi pertuduhan mengikut Subseksyen 5 (1) Akta Penapisan Filem 2002 iaitu mempamerkan gambar-gambar yang didapati lucah di laman blognya di http://alviviswingers.tumblr.com/ tahun lepas.

Tidak habis di situ, Alvin turut bertindak biadab dengan mengubah suai gambar hidung beberapa pemimpin negara dan Khalid sendiri dengan hidung seekor khinzir serta menuduhnya menyalahgunakan kuasa sebagai seorang pemimpin.

Menurut khalid. siasatan terhadap kes tersebut telah dimulakan dan beliau turut memberi amaran keras kepada mereka yang menyalahgunakan media sosial untuk mengaibkan para pemimpin.

"Tiada maaf lagi kepada sesiapa yang menggunakan rangkaian media bagi menghina dan menghasut," katanya.

Hello sohaiiii Alvin, kalau lu berani balik Malaysia. Berani ka? Lu punya amoi pun sudah tak laku maaaa. Baca lagi DI SINI

Pada pihak Kerajaan, mohon agar Akta Hasutan ini janganlah dimansuhkan. Undang-undang yang sedia ada harus diperketatkan lagi demi keharmonian rakyat dan negara. Jika semua pihak bebas bercakap, apa yang tinggal pada maruah seseorang tak kira pemimpin atau pun negara. Fikir-fikirkanlah yer wahai pemimpin semua.


GR kata: Sokong PDRM buat kerja. Tangkap jer jangan bagi peluang!!

Monday, September 22, 2014

PENGUATKUASA DBKL BERANI TUNJUK LAGAK PADA BANGSA MELAYU SAJA? @TengkuAdnanReal @rizalmanmokhtar @razlanrafii @PDRMsia @AdnanMdIkshan


Inikah contoh yang baik ditunjukkan oleh penguatkuasa di bawah agensi Kerajaan? Banyak rasanya kita lihat bila mana bangsa Melayu berniaga secara kecil-kecilan mereka ini dihalau seolah-olah mereka ini membuat kesalahan yang amat besar.

Mana suara-suara pemimpin Kerajaan yang melaungkan seruan membantu bangsa Melayu dalam setiap segala aspek agar mereka ini boleh maju seperti bangsa lain. GR lihat penguatkuasa seperti yang dinyatakan di atas, hampir kesemua mereka melakukan tugas dengan penuh berlagak dan ada setengahnya tanpa perikemanusiaan.

Bila laporan dibuat, mereka menyalahkan peniaga-peniaga kerana tidak mempunyai lesen perniagaan. Bagaimana mereka boleh perolehi lesen tersebut, sedangkan ketika memohon bermacam alasana dan ragam yang diberikan oleh bahagian perlesenan.

Kita lihat setiap operasi yang mereka jalankan, bangsa Melayu yang berniaga kecil-kecil dihalau macam sampah. Mana sikap ketimuran kita sebagai orang Melayu yang mempunyai adat yang resam menjadi contoh pada semua kaum? Jika benar peniaga-peniaga tidak mempunyai lesen atau pun lesen tamat tempoh...bukankah boleh bercakap dengan baik dan bantu mereka supaya masalah boleh diselesaikan.

Cuba kita lihat bangsa lain berniaga yang melanggar undang-undang seperti meletakkan meja dan kerusi melebihi tempat yang ditetapkan. Lesen tamat tempoh, berniaga tak ikut aspek kebersihan...kenapa tak halau mereka macam sampah? Kenapa boleh ada sikap KAWTIM sana sini? Ini kes boleh "Cerita"? Mohon penjelasaan...jangan nak berdolak dalih lagi.

Pada Pak Menteri dan Boss-boss besar DBKL tolong jangan pilih bulu bila buat kerja. Cara korang bekerja nie dah lama diperhatikan. Bangsa sendiri korang tindas...kaum lain terutama Cina korang sanjung tinggi dan tak berani ambil tindakan tegas. Ini namanya PENGECUT!!!

Dalam kes seperti di atas, GR yakin korang semua dah banyak kali tengok. Cuma kali ini di media sosial penguatkuasa nie kantoi kerja jahat mereka. Ini ker tanggungjawab yang korang pikul??

Video penuh korang tengok lah KLIK DI SINI


GR kata: Nama jer DBKL, semua buat kerja nak poket penuh jer tu. Orang lain kaya boleh, bangsa sendiri nak kaya hampeh!!

Friday, September 19, 2014

KEMPEN JAHAT PAKATAN DI #PengkalanKubor AKHIRNYA TERBONGKAR JUA! @Zahid_Hamidi


Inilah setiap kali pilihanraya tak kiralah PRU atau pun PRK ada saja pihak yang menggunakan taktik kotor demi meraih simpati rakyat/pengundi memberikan kemenangan kepada mereka. Bila mandat telah diberikan pada mereka tidak pula mereka melaksanakan tanggungjawab yang diberi dengan baik.

Masihkah korang ingat al kisah 40 ribu Bangla yang memberikan kemenangan pada BN PRU13 yang lepas? Mana perginya pemimpin yang menabur fitnah, adakah beliau tampil mohon maaf..adakah beliau sedar akan kesalahannya? Mana laporan Polis yang dibuat jika benar bagai dikata BN membawa Bangla untuk membantu kemenangan mereka walaupun tidak mendapat keputusan 2/3 kerusi di Parlimen.

Kisah Nurul Izzah pula menabur fitnah untuk kemenangan beliau 'menewaskan' Raja Nong Chik di Lembah Pantai sudah terbukti yang beliau MENGAKU BERSALAH. Rafizi dan Chegu Bard pula macam biasa tabur fitnah sana sini tanpa bukti dan akhirnya rakyat mempercayai permainan kotor mereka.

Itu dulu, GR yakin sekarang rakyat sudah mula berubah pemikiran mereka ke arah yang lebih baik. Walaupun generasi politik sekarang adalah zaman persepsi, rakyat bijak menilai mana yang baik dan juga buruk. Bukan dengan hanya percaya bulat-bulat setiap berita yang mereka dengar atau pun baca.

Kepada pengundi Pengkalan Kubor, buatlah pilihan yang bijak. Mahu pun pemimpin yang jujur dalam melaksanakan tanggungawab yang diberikan pada mereka pilihlah calon yang dipertandingkan. Buatlah pilihan berdasarkan usaha mereka bukannya dengan hanya bermain kata-kata. Tolak politik fitnah...!!

TUMPAT, 18 Sept (Bernama) -- Pengundi di Pengkalan Kubor diminta tidak terpengaruh dengan tohmahan dan fitnah yang dilemparkan oleh pihak pembangkang terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN), kerana ia mungkin dilakukan hanya kerana pilihan raya.

Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata terdapat beberapa kes sebelum ini yang pihak pembangkang menuduh kerajaan BN melakukan penyelewengan, tetapi menarik balik fitnah itu apabila kes dibawa ke mahkamah.

"Banyak kes (tuduhan) yang dibuat pembangkang dan dibawa ke mahkamah tetapi akhirnya diselesaikan di luar mahkamah dan mereka memohon maaf.

"Saya sendiri ada beberapa kes yang orang menuduh saya menyalahgunakan kuasa dan melakukan penyelewengan, tetapi bila saya bawa ke mahkamah dia minta maaf dan menarik balik tuduhan itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis perjumpaan bersama petugas Polis Diraja Malaysia Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor, di sini pada Khamis.

Justeru, Ahmad Zahid berharap pengundi di Pengkalan Kubor dapat menilai perkara itu dan tidak mudah mempercayainya kerana mungkin ada antara fitnah tersebut bersifat 'sementara' semata-mata mahu mempengaruhi pengundi.

Dalam pada itu, beliau berkata, polis menerima dua laporan berkenaan kandungan ceramah yang didakwa berunsur fitnah dan hasutan sepanjang kempen pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri Pengkalan Kubor, di sini setakat ini.

Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, kertas siasatan bagi kedua-dua laporan tersebut telah pun dibuka dan kes sedang disiasat di bawah Akta Hasutan 1948.

"Polis sentiasa memantau semua ceramah yang dijalankan di Pengkalan Kubor sempena PRK di sini, tidak kira sama ada ceramah tersebut dijalankan oleh pembangkang atau BN, polis akan pantau dan jika ada laporan, polis akan menjalankan siasatan secara profesional," katanya.

Beliau turut memberitahu bahawa setakat ini pihak polis tidak menerima sebarang laporan berhubung gangguan oleh pihak-pihak tertentu terhadap mana-mana ceramah, sama ada dari pihak PAS atau BN.

PRK DUN Pengkalan Kubor diadakan berikutan kematian penyandangnya, Allahyarham Datuk Noor Zahidi Omar daripada BN pada 20 Ogos lepas dan SPR menetapkan 25 Sept ini sebagai hari mengundi.

PRK itu menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon BN Mat Razi Mat Ail, calon PAS Wan Rosdi Wan Ibrahim dan calon Bebas Izat Bukhary Ismail Bukhary.

Pada pilihan raya umum ke-13 tahun lepas, Noor Zahidi mengalahkan calon PKR Saharun Ibrahim dan calon Bebas Izat Bukhary dengan majoriti 1,736 undi.- BERNAMA

TUMPAT (Kelantan) – Kerajaan memberi peringatan bahawa pengiktirafan warganegara tidak diberikan kepada mereka yang memiliki dua kad pengenalan negara lain kerana ia melanggar undang-undang.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata kerajaan Malaysia hanya mengiktiraf satu kewarganegaraan sahaja iaitu Malaysia sebagai tanda kesetiaan.

Beliau memberi amaran itu kepada penduduk yang berada berhampiran di sempadan Thailand kerana kerajaan ada maklumat ada individu yang memegang dua kad pengenalan secara diam-diam.

“Saya dapat tahu ada pengundi-pengundi mempunyai dua kad pengenalan, satu kat pengenalan Malaysia (Mykad) satu kad pengenalan hok sana tu (Thailand).. saya tahu.

“Undang-undang Malaysia hanya mengiktiraf satu warganegara, mana-mana yang ada dua warganegara Malaysia tidak mengiktiraf orang-orang itu yang mempunyai dua warganegara,” katanya di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor, di sini hari ini.

Ahmad Zahid berkata keadaan itu akan membuatkan orang itu menjadi pengundi tidak bertanggungjawab kerana apabila ada pilihan raya di Thailand, mereka akan mengundi di sana dan sebaliknya.

Pada 25 September ini, pengundi di DUN Pengkalan Kubor akan mengundi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) untuk mencari pengganti Allahyarham Datuk Seri Noor Zahidi Omar yang meninggal dunia.

“Tolong periksa dengan pihak Thailand, kalau-kalau ada.. memang ada mereka yang balik ke sini untuk mengundi.. Di sana (Thailand) dia mengundi negara sana, balik sini mengundi negara sini.

“Di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung, inilah konsep warganegara Malaysia yang taat setia,” katanya.


GR kata: Pakatan bila dah menang baru nak minta maaf...itu dasar PENGECUT!!

HOT #gossippanas: ARTIS KANTOI BEROMEN DALAM TOILET? GILER KER?? #artismalaysia


Lawak bila GR baca ruangan artis dalam satu akhbar di pagi Jumaat yang mulia nie. Macam dah tak ada cerita yang mereka ingin jajakan untuk tatapan pembaca. GR bukannya ingin menyambut cerita ini, tapi mahu kita semua berfikir apakah fikiran kita sebagai pembaca sekarang sudah hilang moralitinnya?

Apakah mereka yang menjajakan cerita sebegini rupa, tidak berfikir dahulu adakah ianya benar terjadi atau pun tidak? Adakah mereka berfikir dahulu perasaan mereka difitnah jika perkara ini tidak benar? Nak laku dan bagi paper anda meletop pun kenalah dengan caranya jangan main HENTAM KEROMO saja!!

Baca di bawah:

Kuala Lumpur: “Siapa yang cakap benda macam ini? Saya tak nak komen panjang-panjang selagi tak jumpa orang yang menyampaikan cerita itu!” tegas pelakon dan pengacara Tasha Shilla yang terkejut dengan dakwaan terbaru mengatakan dia melakukan ‘perbuatan sumbang’ dengan teman lelakinya Han di set penggambaran, baru-baru ini.

Tasha atau Natashasheilla Abdul Razak, 27, berkata, tuduhan kononnya dia ‘memadu asmara’ dengan kekasihnya di dalam bilik air di sebuah lokasi drama bersiri Maaf Jika Aku Tak Sempurna yang menjalani penggambaran adalah fitnah mengaibkan.

“Saya sampai tak tahu nak respons apa. Memang mengejutkan sebab macam tak sudah-sudah orang nak memalukan saya dengan cerita macam ini.

“Saya sedar ia bukan pertama kali dilemparkan, tapi cukup-cukuplah buat saya macam ini. Ini tuduhan melampau dan memalukan.

“Takkan saya tak boleh berfikir sampai perlu buat benda macam itu di tempat kerja?” katanya, petang semalam.

Sumber yang juga kru produksi drama bersiri 32 episod itu mendakwa berasa jelak dengan sikap Tasha yang tidak sensitif dan segan kerana berkelakuan sumbang dengan kekasihnya di lokasi, baru-baru ini.

Pada yang suka jadi Mat Kepoh tu hentilah perbuatan korang tu. Bukan ada faedah pun, artis nie ada kacau hidup korang ker? If mereka nie bersatu dan berkahwin, yang dapat pahala dia. Lagi besar pahalanya bawa orang masuk Islam. Korang dapat ape??? Lu pikirlah sendiri....

GR doakan artis ini terus berjaya dalam hidup dan kerjayanya.


GR kata: Allah takkan mengubah seseorang itu selagi dia tak berusaha untuk mengubah dirinya sendiri.

Thursday, September 18, 2014

SEORANG LAGI PEMIMPIN MELAYU IKUT JEJAK LANGKAH TUN MAHATHIR PERTAHANKAN BANGSA MELAYU! @Zahid_Hamidi @KDNPUTRAJAYA #DSZH


Jika pemimpin Melayu bercakap tentang Melayu, pastinya dia akan dilabelkan sebagai rasis dan tidak adil, tetapi jka pemimpin Cina bercakap tentang Cina, ianya terus dianggap sebagai keadilan. Wajar perkara sebegini berlaku?

Sekarang ini, pemimpin Melayu yang lantang menyuarakan tentang ketuanan Melayu adalah Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

Zahid yang juga merupakan Naib Presiden UMNO menegaskan terdapat empat teras yang perlu diperjuangkan iaitu Islam sebagai agama rasmi Persekutuan, Sultan sebagai raja berpelembagaan, Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan hak keistimewaan kepada orang Melayu.

"Mereka (kaum lain) mahu kesamarataan dan apa yang kita mahu lakukan adalah kesaksamaan. Kenapa hak kita yang termaktub dalam Perlembagaan perlu dipertikaikan. Adakah jika kita mempertahankan hak kita, kita dipandang perkauman,

"Kita mempertahankan hak kita dengan tidak menafikan hak kaum lain tetapi jangan cuba menggugat hak orang Melayu," kata Zahid yang dipetik dari The Malaysian Insider.

Adakah Zahid Rasis? Adakah menjadi kesalahan terhadap individu yang mahu mempertahankan hak bangsanya sendiri?

Berdasarkan kenyataan tersebut, Zahid cuma pertahankan hak keistimewaan melayu dan juga hak yang sudah termaktub dalam Perlembagaan. Justeru, tiada lagi perkara yang perlu dipertikaikan. - Muhamad Hafizzudin Mohd Daud/UtaraNews.com



GR kata: Siapa lagi nak pertahankan bangsa sendiri kalau bukan diri kita sendiri...

Wednesday, September 10, 2014

AWAS!! KDN BAKAL DISERANG LAGI ESOK? #AktaHasutan @Zahid_Hamidi @KDNPUTRAJAYA @PDRMsia


Manusia kalau buat salah tentulah mereka berasa tak senang duduk, tak tentu arah. Betul tak? Inilah yang GR ingin sampaikan pada mereka yang cuba untuk 'perjuangkan' supaya Akta Hasutan dimansuhkan.

Khabarnya esok juga KDN bakal 'diserang' oleh beruk-beruk makyeeh nie. Tujuannya konon untuk memberi 'sokongan' pada boss-boss mereka yang mengadakan lawatan kunjungan hormat kepada Menteri Dalam Negeri.

Pada mereka yang berminat dan tak der otak boleh lah turut serta seperti yang tertera di bawah:

Pertunjukan Badut SARKAS

Tempat : KDN Kompleks D1
Masa : Jam 11Pagi
Masuk Adalah Percuma

ACARA :
1. Perarakan Masuk Badut SARKAS
2. Persembahan Loncat-loncat Macam Monyet Oleh Badut SARKAS
3. Terpekik Terlolong Macam Tarzan Pimpinan Ketua Pemuda Badut SARKAS
4. Persembahan Pentomen Oleh Kumpulan MAHASEWEL Bertajuk : AlJubori Nak Mampos
5. BERSURAI


P/S : Boleh Ambik Wang Kehadiran Di Pejabat Ketua Badut SARKAS Di Jalan Pipit Rakus (PR)


Baca lagi di bawah:

SUBANG JAYA - Barisan kepimpinan pemuda PR akan bertemu dengan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi 11 September depan bagi membincangkan mengenai Akta Hasutan yang didakwa telah disalah guna oleh kerajaan.

Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat melalui persetujuan bersama Ketua Angkatan Muda PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Ketua Dapsy Malaysia, Teo Kok Seong, melahirkan kebimbangan berhubung akta tersebut yang didakwa digunakan untuk menangkap mana-mana pihak khususnya ahli politik yang mempersoalkan kredibiliti kerajaan pimpinan BN.

Menurut Suhaizan, akta tersebut tidak boleh digunakan ke atas rakyat dan sepatutnya dimansuhkan sejak beberapa tahun dahulu.

"Kami memandang serius tindakan siri tangkapan di bawah Akta Hasutan akhir-akhir ini.

"Ia jelas bercanggah dengan janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dikatakan mahu memansuhkan akta tersebut dan memperkenalkan Akta Keharmonian Nasional pada 2012," katanya.

Sehingga kini, lima Ahli Parlimen dan dua Adun dan juga beberapa pemimpin Pakatan yang lain telah didakwa.

Antara pemimpin yang didakwa di bawah Akta Hasutan iaitu Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli; Ahli Parlimen PKR Padang Serai, N Surendran; Ketua Angkatan Muka Keadilan (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad; Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok; Ahli Parlimen Batu, Tian Chua; Ahli Parlimen Pas Shah Alam, Khalid Samad dan Adun Seri Delima, RSN Rayer serta Adun Changkat Jering, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

“Kami akan bertemu dengan Ahmad Zahid pada jam 11 pagi di Kementerian Dalam Negeri, Putrajaya untuk meminta penjelasan segera terhadap isu yang berkaitan dengan akta tersebut,” ujarnya.

Jelas Suhaizan yang mewakili barisan Pemuda Pakatan, langkah yang bakal diambil merupakan langkah sulung dalam kempen menggerakkan usaha menggesa kerajaan supaya memansuhkan Akta Hasutan itu.

“Kami mahu pastikan tidak ada lagi rakyat di negara ini yang akan menjadi mangsa akta ini,” katanya lagi. - SH



Korang tak rase pelik ker? Budak-budak pakatan nie mereka kata rakyat yang mahu supaya Akta Hasutan dimansuhkan. Pada hal rakyat Malaysia mahu Akta Hasutan DIKEKALKAN dan juga ISA dikembali supaya jangan ada puak-puak yang mulut busuk lemparkan pelbagai isu yang melibatkan keagamaan dan perkauman.

Ini ker yang dinamakan perjuangan demi keadilan rakyat? Nampak sangat diaorang nie yang banyak buat salah..Yelah maki hamun tabur fitnah semuanya di Facebook, rasis pun daripada siapa yang rajin post isu-isu macam nie kalau bukan diaorang kan!!

GR mohon agar Menteri Dalam Negeri usah berikan layanan baik pada mereka. Puak-puak nie jugaklah yang selalu fitnah DS Zahid Hamidi...betul tak?? Usah layan permintaan mereka yang hanya untuk kepentingan mereka saja.

Berani kerana benar, Takut kerana salah!!


GR kata: Beruk-beruk nie belum 'makan' pisang lagi kot...tu yang meroyan sana sini!!

Tuesday, September 9, 2014

STESEN TV SANGGUP PROMOSI 'ALATAN SEKS' DEMI MENGEJAR POPULARITI? @tv3malaysia @shaberyc @RTM_Malaysia


Apa nak jadi dengan rangkaian TV di Malaysia sekarang nie? Adakah mahukan rating yang tinggi, ingin menarik lebih ramai penonton mereka sanggup lakukan apa saja demi menjadi lebih popular?

Baru-baru ini GR lihat stesen TV popular telah mengeluarkan pengiklanan perniagaan dalam sebuah rancangan yang agak popular bagi kaum wanita. Persoalannya perlukah hal dalam kain kita hebahkan untuk tatapan umum?

Pada mereka yang berniaga pula, rasanya semua pihak faham perlunya promosi untuk menaikkan sumber perniagaan mereka. Tapi adakah promosi perniagaan ala-ala seksual ini perlu dipertontonkan secara umum...siap demo lagi. Pengacara tu pun malu-malu bila dijadikan 'bahan ujikaji'...isk isk isk!!

Perlukah Hal Dalam Kelambu Dibicarakan Secara Terbuka Di TV? - VIDEO yang ingin kami hidangkan ini memang sedikit sebanyak kedengaran sangat terbuka apabila memperkatakan mengenai hal dalam kelambu yang sememangnya menjadi taboo untuk dibualkan secara terbuka.

Memang apa yang dikongsikan itu adalah bagus untuk kesihatan dalaman serta organ reproduktif tetapi apabila sudah terlalu terperinci diterangkan pula pada siang hari menerusi siaran tv tak berbayar, memang kelihatan serba tak kena.

Pada minit 2.30, pengusaha produk kesihatan dalaman tersebut menjelaskan dengan penuh ‘detail’ bagaimana produknya berfungsi termasuk dengan demo-demo sekali hah.

Antara penerangannya, “faraj ada titik ransangan dalamnya, yang dipanggil makam terutamanya di bahagian dinding faraj yang dipanggil makam meriam, sekiranya saiz lelaki itu kecil sangat ataupun terlalu pendek, ianya tak dapat mencapai titik-titik ransangan terutamanya makam meriam itu sendiri”.

Ha, ambik ko, panjang lebar punya penerangan tu..

Tak semua orang terbuka mengenai perkara ini.. diharapkan selepas ini pihak TV3 akan lebih berhati-hati dalam kandungan program siarannya agar perkara sebegini tidak lagi berulang di kemudian hari.

Kang tak pasal-pasal kanak-kanak atau remaja yang masih bersekolah menonton siaran tersebut, terdetik di hati nak try semua benda yang dipromosikan, kang naya tu.. Aduh, tak pasal-pasal je. – MyNewsHub

Video tersebut telah pun dikeluarkan dari laman YouTube kerana tidak boleh diakses lagi. Tahniah pada pihak terbabit dan cubalah jangan diulang perkara sebegini rupa. Jika kita lihat apa yang diperkatakan oleh peniaga terbabit dalam siri rancangan tersebut, alat tersebut untuk kegunaan lelaki bagi mereka yang sudah berkahwin dan jaminannya untuk mengelakkan dari isu-isu gejala sosial berlaku dengan lebih meluas lagi.

Persoalannya bolehkah syarikat tersebut mengawal penjualan barangannya dari dibeli oleh mereka yang belum berkahwin? Jika mereka ada agen jualan boleh ker mereka mengawal? Nama pun perniagaan semuanya mahukan keuntungan betul tak? Jangan asyik fikir masyukkkkk, hukum halal haram tak diperendahkan yer.. Korang fikirlah yer....


GR kata: Manusia suka benda yang sedap kan? Ada ke yang suka benda yang bacin-bacin nie???

Sunday, September 7, 2014

WARTAWAN THE SUN DAILY DIBERI KATA DUA OLEH @Zahid_Hamidi @KDNPUTRAJAYA


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini memberi pilihan kepada wartawan akhbar The Sun Daily untuk memohon maaf berhubung satu artikel berkaitan kenyataannya yang telah disalaherti atau beliau akan mengambil tindakan.

Beliau berkata pada 1 September lepas, satu artikel yang diterbitkan akhbar itu telah menyebut beliau mengeluarkan kenyataan bahawa “orang bukan Melayu sudah semakin sombong” ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Segambut.

Selain itu, Ahmad Zahid juga menafikan ada mengeluarkan kenyataan bahawa “Orang Melayu terpaksa membayar harga yang tinggi kerana berbuat baik kepada orang bukan Melayu”

Dalam artikel itu, Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO dilaporkan berkata orang bukan Melayu kini sudah semakin sombong dan terus menghina kaum bumiputera, institusi raja dan Islam.

“Saya tidak pernah mengatakan bahawa orang bukan Melayu sudah semakin sombong dalam ucapan saya di Segambut.

“Ia bertentangan dengan agama Islam untuk menghina kaum atau agama lain,” katanya ketika berucap pada Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Bukit Bendera di Batu Feringghi malam tadi.

Ahmad Zahid berkata wartawan mesti belajar memahami Bahasa Malaysia dahulu sebelum mula menulis dalam Bahasa Inggeris.

“Wartawan yang menulis artikel berkenaan gagal ditemui sehingga hari ini, dan saya meminta untuk bertemu dengan wartawan itu untuk menyelesaikan masalah ini,” katanya.

Artikel berkenaan kini dikatakan sudah menjadi viral dan disebarkan secara meluas di internet khususnya di laman media sosial.

Dalam ucapannya, beliau turut mengingatkan wartawan supaya tidak menyalahgunakan keterbukaan kerajaan dalam kebebasan media untuk menulis perkara yang tidak benar dan mampu menjejaskan kestabilan negara.

Pemeriksaan di laman web The Sun Daily mendapati di bahagian bawah artikel berkenaan sudah ditambah bahawa Ahmad Zahid sudah memberi penjelasan bahawa beliau merujuk kepada pemimpin dan penyokong parti pembangkang DAP.

Menurut Ahmad Zahid dalam penjelasannya, sebahagian besar masyarakat bukan Melayu masih menghormati antara sesama kaum dan menjaga sensitiviti mereka. – MYNEWSHUB


GR kata: Menulis tu kenalah berfakta janganlah asyik nak spin jerrrr!!

#KrisisSelangor: HADI AWANG U-TURN SEMULA? ANWAR MAKIN SERABUT KEPALA!


Keputusan PAS menolak Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor baharu tidak ada kaitan dengan gendernya, tetapi keupayaan beliau untuk menjadi pemimpin yang baik.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, seorang menteri besar seharusnya memenuhi kriteria tertentu dan berkelayakan untuk memegang jawatan seumpama itu.

"Jika beliau tidak mempunyai keupayaan untuk berbahas di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN), bagaimana beliau hendak hendak menjadi pemimpin yang kuat?

"Ia bukan menjadi persoalan, dan berdasarkan kriteria itu sahaja, beliau tidak layak," katanya pada satu ceramah di Terengganu.

Ceramah itu dimuat naik sepenuhnya di YouTube pada Jumaat.

Beliau berkata, Dr Wan Azizah tidak sesuai untuk memimpin, kerana Selangor memerlukan seseorang "pemimpin yang kuat untuk menguruskannya".

Hadi memperjelaskan bahawa parti menghantar tiga nama untuk calon Menteri Besar kepada Sultan apabila beliau diminta untuk memberikan "lebih dua nama", dengan mendakwa sekutu partinya "bodoh".

"PAS mahu menghantar dua nama, tetapi kemudian Sultan menghantar surat meminta lebih dua nama. Lebih dari dua bermaksud kita boleh menghantar seberapa banyak yang kita suka.

"Adakah PAS mahu pemimpin-pemimpinnya dilabel sebagai bodoh? Sultan meminta sekurang-kurangnya tiga nama, tetapi anda hanya beri satu," katanya yang merujuk kepada PKR dan DAP yang bertegas untuk mencalonkan satu nama bagi jawatan itu.

"Jika kita hanya hantar satu nama, bagaimana Sultan mahu memilih? Rakyat kata kita tidak faham arahan (dari Pakatan). Tetapi sebenarnya, kita yang hanya faham dan mengikut titah Sultan," katanya.

Tambah Hadi, PAS masih sebahagian daripada Pakatan Rakyat, dan berkata, sesiapa yang mahu memulakan parti baharu dialu-alukan untuk meninggalkan pakatan itu.

"Sesiapa yang mahu memulakan parti baharu boleh pergi kerana ia lebih baik untuk mereka berbuat demikian. Kita masih bersama Pakatan."


GR kata: Macam main teng teng diaorang nie??

Friday, September 5, 2014

PANAS: KEMENTERIAN DALAM NEGERI DISERANG 'HANTU POCONG' !! @KDNPUTRAJAYA @Zahid_Hamidi






Baru saja tadi sekumpulan pelajar-pelajar yang tak der otak telah ke KDN di Putrajaya. Apakah tujuan mereka hanya mahu membuat lawatan sambil belajar? Nampaknya pemikiran mereka sangat cetek kerana dengan senang lenang ditipu oleh puak pembangkang.

Adakah ini kerja-kerja Chegu Bard atau pun Rafizi? Hanya mereka saja yang tahu.

Tujuan mereka kononnya nak menghantar memorandum kepada Menteri Dalam Negeri supaya Akta Hasutan dimansuhkan. Kenapa nak dimansuhkan?

Nampak sangat puak-puak pembangkang nie lah yang selalu dan suka menghasut rakyat dengan pelbagai cara demi meraih sokongan pada mereka. Betul tak? Paling sedih sekali...mahasiswa dipergunakan dengan DIARAHKAN membuat kerja BODOH di KDN tadi.

Siapa yang bodoh dalam perkara nie? Rakyat mahu Akta Hasutan dikekalkan dan kembalikan ISA, tapi mereka yang takut. Tak nak ikut undang-undang pi duduk negara lain...Penakut korang nie semua!!

Seram giler tengok 'Hantu Pocong' yang diaorang bawak tadi kan!! Kuang kuang kuang...


GR kata: Awek pakai tudung labuh tadi muka lawa, tapi otak takder. Kesian!!

VIDEO WAJIB TENGOK: PERTUBUHAN #PPS YANG MENJADI KEAGUNGAN RAKYAT P.PINANG? @PDRMsia @cmlimguaneng





GR kata: DAP rekrut samseng sebab nak tawan Malaysia ek??

Wednesday, September 3, 2014

#PPS: KRONOLOGI GAME PLAN GUAN ENG HASUT RAKYAT! ZAHID PULA YANG KENA TIBAI! @cmlimguaneng @PDRMsia @Zahid_Hamidi


Ianya bermula beberapa minggu sudah apabila terdapat satu kes anggota PPS memukul seorang aktivis Cina di Farlim. Wahhhh...pakai jaket sudah mau tunjuk samseng maa!!

Kes itu mendapat liputan luas daripada media sosial dan mendapat perhatian Ketua Polis Negara apabila ramai pihak membuat laporan polis. Sumber dalaman memberitahu GR lebih 40 laporan Polis telah dibuat oleh orang ramai tentang kegiatan jahat PPS ini. Jika dikumpulkan dengan laporan orang ramai melalui media sosial direct kepada pihak Polis dan IGP, korang kiralah berapa banyakkan.

Kenapa Guan Eng nak salahkan IGP dan pertahankan gila-gila PPS nie? Kenapa tak salahkan orang ramai yang buat report pada Polis? Kenapa tak salahkan wartawan Cina yang PPS pukul tu, diaorang juga buat laporan Polis kan? Kalau berani sangat berdepanlah dengan mereka dulu barulah dengan IGP. Amacam lu ada berani ka Guan Eng?

Sebenarnya di sini game bermula apabila Guan Eng hendak menyelamatkan PPS dengan berkata bahawa PPS ini adalah agensi bawah kerajaan negeri tapi kalau dilihat balik video Youtube ini:




Cuba lihat setiap kali dalam ucapan Guan Eng berkata PERTUBUHAN PPS ini dan tidak pula menyebut AGENSI KERAJAAN NEGERI. Ini membuktikan bahawa Guan Eng cuba berdolak dalih untuk menyelamatkan punggung PPS dari terkena tindakan. Tapi ucapan beliau telah memerangkap beliau sendiri dalam kekalutan ini. Diri sendiri yang BODOH kan!!

Bak kata pepatah THE MORE YOU TALK THE MERRIER YOU MAKE MISTAKE!!

Tindakan yang dibuat oleh TS Khalid amatlah tepat dengan memberi amaran sekiranya kerajaan negeri P.Pinang masih berdegil pertahankan PPS tindakan akan diambil. Ianya lebih kurang umpama seorang kawan memberi nasihat kepada kawannya sendiri.

Kenapa Guan Eng mulakan 'serangan' pada malam ambang merdeka 31 Ogos? Kita semua dimaklumkan pada hari tersebut juga rumah Guan Eng telah dibaling molotov cocktail oleh 'seseorang'.

Guan Eng yang dijadualkan berada di Butterworth dalam sambutan ambang kemerdekaan anjuran kerajaan negeri tidak muncul dan berada di rumah. Kenapa tak pergi sambutan hari kemerdekaan? Kenapa cuba untuk mengelak program yang dianjurkan bersama rakyat P.Pinang?

Ini adalah sebab Guan Eng menunggu molotov meletup di rumahnya. kenapa GR berkata demikian? Cuba amati video ini:



Lihat pengawal sudah berada di pintu pagar depan dan molotov terbang dari udara landing betul-betul sebelah sebuah kereta dan pengawal itu bergegas hendak keluar tetapi beliau patah balik dan menendang molotov ke tepi...MENGAPA??
Sebabnya jika beliau keluar beliau sempat menangkap individu yang membaling molotov itu dan semuanya akan terbongkar kerana "pesta" ini adalah ANJURAN KETUA MENTERI SENDIRI utk meraih simpati rakyat UNTUK KEESOKAN harinya.

Pada keesokkannya 31 Ogos Ketua Menteri sudah dapat point yang rumahnya di baling molotov tetapi beliau hadir seperti biasa ke Padang Kota dan masih berdegil PPS meneruskan perbarisan kawat, selepas habis kawat terus kesemua 153 orang PPS ditahan. Yang lawaknya beliau cuba mendapatkan pelindungan Polis bila rumahnya dibaling cocktail.

Untuk pengetahuan semua Guan Eng sebenarnya bermain politik apabila sekali lagi menarik simpati rakyat terhadapnya walhal ini semua SUDAH DIRANCANG teliti oleh beliau. Kelmarin Guan Eng cuba memberikan 'imbuhan' RM 10ribu kepada sesiapa saja yang boleh menangkap pembaling molotov di rumahnya.

Macam mana nak tangkap individu tersebut, pada hal mereka itu dari kalangan DAP juga. Mungkin juga invididu tersebut adalah dari kalangan PPS sendiri? Betul tak? Sebab mereka ini telah dihantar training under DAP.

Lihat kronologi isu PPS ini buat tatapan kita semua dan fikirkanlah siapa sebenarnya yang cuba menghasut untuk merosakkan sistem keselamatan negara:

  1. PPS pukul orang
  2. Guan Eng pertahan PPS
  3. Laporan polis di buat
  4. TS Khalid IGP menyatakan PPS Haram
  5. Guan Eng kata PPS di bawah kerajaan negeri
  6. TS khalid kata akan tangkap PPS jika beroperasi
  7. Guan Eng beri kata kata semangat kepada anggota PPS di Komtar
  8. Molotov meletup malam merdeka
  9. PPS ditahan selepas perbarisan merdekaRaih simpati rakyat
  10. Menawarkan wang RM10ribu jika dapat tangkap individu berkenaan.

Jangan salah faham, PPS adalah satu bentuk pertubuhan yang sama macam kader komunis. Buat permulaan memang untuk membantu jaga keamanan kononnya dan membantu Polis. Tapi ia adalah permulaan menarik orang-orang Cina menyertai mereka beramai-ramai, kemudian memberi senjata  dan lawan pihak berkuasa.

Mao Tze Tong dulu pun memulakan kekuatannya dengan memenangi hati petani dan orang-orang kampung, kemudian bila jumlahnya besar dan mempunyai ahli lebih 5 juta, dia pun menggerakkan fasa 2 dengan memerangi Kuo Mintang dan berjaya menjadikan negara China sebagai negara fahaman komunis. Jadi JANGAN terpedaya dgn dakyah dan taktik Lim Guan Eng!

Macam mana pula dengan Unit Amal PAS?

GR lihat masih ramai yang tidak tahu apakah fungsi sebenar unit amal PAS. Memang benar mereka ini seperti sebuah pertubuhan sukarelawan. Tapi adakah kita tahu bagaimanakah latihan yang diajar pada mereka?

Kenapa setiap kali demo haram yang dianjurkan pembangkang, kegiatan mereka seolah-olah seperti sebuah pertubuhan ala-ala militan. Jika sukarelawan bukankah lebih baik bekerjasama dengan pihak berkuasa. Bukannya merempuh dan bertindak kasar....PPS kan lebih kurang macam tu jugakkan.

Senang saja, jika Unit Amal ini tidak pernah membuat salah atau pun melanggar undang-undang kenapa perlu MELOMPAT MACAM MONYET? Adakah mereka benar-benar bersalah? 

Adakah Zahid Hamidi ada menyebut Unit Amal PAS ini benar-benar bersalah seperti PPS? Salah ker pihak KDN dan PDRM di zaman beliau ini memantau kegiatan pertubuhan yang tidak berdaftar ini. Kalau tak buat salah, tak payah la melalakkan.

Kenapa KDN dan Polis zaman sebelum ini duduk diam saja, kenapa tak pantau mereka-mereka ini? Mustahil tak nampak dan tiada laporan dibuat betul tak? Bila zaman sekarang nie buat kerja salah, tak buat kerja pun salah. Laksanakanlah tanggungjawab tu dengan jujur dan ikhlas...betul tak??

Dalam pepatah, berani kerana benar...takut kerana salah. Dalam hal ini ada pihak yang melompat dan cuba mengaut populariti disebabkan nak tonjolkan diri. Kalau yang melompat tu dari kalangan pembangkang lantaklah diaorang tapi dikalangan penyokong kerajaan pulak jadi macam tu.

Pandangan GR senang saja, soal keselamatan haruslah kita semua bersatu. Ketepikan ideologi kita tak kira apa bangsa sekali pun. Kalau ada pihak yang buat salah dan langgar undang-undang...mereka harus menerima BAYARAN SETIMPAL atas apa yang diaorang buat tu. Fikir-fikirkanlah....




GR kata: Kenapalah ada yang tak guna otak dan buta nie semua game Guan Eng dan DAP. Isk isk isk...sedarlah sikit!!!


Tuesday, September 2, 2014

LU MAU AMAN KA, MAU JADI SAMSENG @cmlimguaneng? #PPS @Zahid_Hamidi @PDRMsia @KDNPUTRAJAYA


Isu PPS nampaknya menjadi perbualan hangat di media cetak mahu pun di media sosial. Puak pembangkang nampaknya cuba menyelamatkan Big Boss mereka serta mempertahankan bahawa PPS di pihak yang 'benar'.

Jika PPS ini sebuah pertubuhan berdaftar, mana buktinya proses pendaftaran tersebut. Bukankah suatu pertubuhan yang berdaftar ada rekod atau sijil...Berani tunjuklah pada masyarakat jangan duk kata lu saja yang betul.

Dalam isu ini GR melihat beberapa pengiat media sosial pro Kerajaan kenapa perlu ikut permainan pembangkang. Sudah terang lagi disuluh. Kenyataan Menteri Dalam Negeri yang diputarbelitkan oleh portal penipu Malaysiakini boleh pulak dipercaya bulat-bulat tanpa diperiksa dahulu.

Ada juga yang kata, sekarang nie puak PAS dah elok duduk diam-diam...tengok sekarang diaorang dah naik marah. Kenapa perlu takut dengan puak pembangkang? Bukankah mereka ini musuh sebenar dalam politik? Soal keselamatan dan keamanan negara dan rakyat perlu ker kita campur adukkan dengan aspek politik?? Fikirlah sendiri yer...

“Tindakan yang sama juga akan diambil oleh pihak polis. Saya sangat yakin mereka akan diambil tindakan,” katanya kepada wartawan di Kuala Lumpur hari ini.

Menteri itu berkata demikian ketika ditanya mengenai perbezaan di antara PPS dan Unit Amal, yang telah beroperasi selama beberapa dekad dan membantu dalam pengawalan orang ramai semasa protes pembangkang dan juga acara-acara amal PAS.


Ahmad Zahid mempertahankan tindakan polis menangkap anggota PPS pada hari sambutan Kemerdekaan semalam dan menyalahkannya ke atas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.
Ketua Pemuda PAS Pusat Suhaizan Kaiat menegaskan bahawa Unit Amal PAS bukan badan keselamatan sebaliknya badan amal kebajikan.

Sehubungan itu beliau menyelar Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap Unit Amal PAS ekoran tindakan terhadap Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang.


Menurut Suhaizan, Unit Amal PAS hanya sebuah badan kebajikan dan badan keselamatan seperti badan-badan yang lain.


” Tak boleh nak ambik tindakan, sebab Unit Amal bukan bukan badan keselamatan.

Jelas kenyataan Menteri Dalam Negeri di atas memberitahu jika ada mana-mana pihak yang melanggar undang-undang sudah pasti mereka akan dikenakan tindakan. Jika Unit Amal PAS hanya menjalankan tugas sebagai sukarelawan dengan tidak melanggar undang-undang buat apa nak takut betul tak??

Kenapa baru sekarang PPS ini bila diambil tindakan ada pihak lain yang cuba melantun? Bila kata Menteri Dalam Negeri nie 'tin kosong' suka pulak yer. Bila 'tin kosong' buat kerja dengan betul salah pulak. Macam mana tu? Jika Unit Amal PAS nie betul buat kerja amal, kenapa setiap kali demo haram yang dianjurkan pembangkang mereka buat 'kerja' mengalahkan pihak berkuasa...merempuh sana sini!!


Kenapa zaman KDN dan PDRM sebelum ini tak ambil tindakan langsung pada PPS atau pun pertubuhan lain yang tak berdaftar. Sedangkan penubuhan PPS pada tahun 2011...paling tidak pantaulah kegiatatan mereka ini samada melanggar peraturan atau pun tidak. Betul tak? Takkan duk diam goyang kaki saja???

Korang fikirlah adakah standard IGP nak melayan kerenah budak-budak macam Guan Eng nie. Kalau PPS tu hebat sangat, kenapa sibuk nak cari bumbung dengan pihak Polis.


Marilah kita semua bersatu demi mempertahankan keselamatan dan keamanan rakyat. Buang ketepi ideologi politik demi keamanan rakyat dan negara. Usah kita ikut rentak pembangkang yang sekarang nie dah mula nak duduk dalam longkang.

Lihat video di bawah dan fahamilah dengan fikiran terbuka:





GR kata: Guang Eng tak der telor tue yang meraban pusing-pusing cakap!! Ha ha ha

Artikel pelbagai