Wednesday, September 10, 2014

AWAS!! KDN BAKAL DISERANG LAGI ESOK? #AktaHasutan @Zahid_Hamidi @KDNPUTRAJAYA @PDRMsia


Manusia kalau buat salah tentulah mereka berasa tak senang duduk, tak tentu arah. Betul tak? Inilah yang GR ingin sampaikan pada mereka yang cuba untuk 'perjuangkan' supaya Akta Hasutan dimansuhkan.

Khabarnya esok juga KDN bakal 'diserang' oleh beruk-beruk makyeeh nie. Tujuannya konon untuk memberi 'sokongan' pada boss-boss mereka yang mengadakan lawatan kunjungan hormat kepada Menteri Dalam Negeri.

Pada mereka yang berminat dan tak der otak boleh lah turut serta seperti yang tertera di bawah:

Pertunjukan Badut SARKAS

Tempat : KDN Kompleks D1
Masa : Jam 11Pagi
Masuk Adalah Percuma

ACARA :
1. Perarakan Masuk Badut SARKAS
2. Persembahan Loncat-loncat Macam Monyet Oleh Badut SARKAS
3. Terpekik Terlolong Macam Tarzan Pimpinan Ketua Pemuda Badut SARKAS
4. Persembahan Pentomen Oleh Kumpulan MAHASEWEL Bertajuk : AlJubori Nak Mampos
5. BERSURAI


P/S : Boleh Ambik Wang Kehadiran Di Pejabat Ketua Badut SARKAS Di Jalan Pipit Rakus (PR)


Baca lagi di bawah:

SUBANG JAYA - Barisan kepimpinan pemuda PR akan bertemu dengan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi 11 September depan bagi membincangkan mengenai Akta Hasutan yang didakwa telah disalah guna oleh kerajaan.

Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat melalui persetujuan bersama Ketua Angkatan Muda PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Ketua Dapsy Malaysia, Teo Kok Seong, melahirkan kebimbangan berhubung akta tersebut yang didakwa digunakan untuk menangkap mana-mana pihak khususnya ahli politik yang mempersoalkan kredibiliti kerajaan pimpinan BN.

Menurut Suhaizan, akta tersebut tidak boleh digunakan ke atas rakyat dan sepatutnya dimansuhkan sejak beberapa tahun dahulu.

"Kami memandang serius tindakan siri tangkapan di bawah Akta Hasutan akhir-akhir ini.

"Ia jelas bercanggah dengan janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dikatakan mahu memansuhkan akta tersebut dan memperkenalkan Akta Keharmonian Nasional pada 2012," katanya.

Sehingga kini, lima Ahli Parlimen dan dua Adun dan juga beberapa pemimpin Pakatan yang lain telah didakwa.

Antara pemimpin yang didakwa di bawah Akta Hasutan iaitu Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli; Ahli Parlimen PKR Padang Serai, N Surendran; Ketua Angkatan Muka Keadilan (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad; Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok; Ahli Parlimen Batu, Tian Chua; Ahli Parlimen Pas Shah Alam, Khalid Samad dan Adun Seri Delima, RSN Rayer serta Adun Changkat Jering, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

“Kami akan bertemu dengan Ahmad Zahid pada jam 11 pagi di Kementerian Dalam Negeri, Putrajaya untuk meminta penjelasan segera terhadap isu yang berkaitan dengan akta tersebut,” ujarnya.

Jelas Suhaizan yang mewakili barisan Pemuda Pakatan, langkah yang bakal diambil merupakan langkah sulung dalam kempen menggerakkan usaha menggesa kerajaan supaya memansuhkan Akta Hasutan itu.

“Kami mahu pastikan tidak ada lagi rakyat di negara ini yang akan menjadi mangsa akta ini,” katanya lagi. - SH



Korang tak rase pelik ker? Budak-budak pakatan nie mereka kata rakyat yang mahu supaya Akta Hasutan dimansuhkan. Pada hal rakyat Malaysia mahu Akta Hasutan DIKEKALKAN dan juga ISA dikembali supaya jangan ada puak-puak yang mulut busuk lemparkan pelbagai isu yang melibatkan keagamaan dan perkauman.

Ini ker yang dinamakan perjuangan demi keadilan rakyat? Nampak sangat diaorang nie yang banyak buat salah..Yelah maki hamun tabur fitnah semuanya di Facebook, rasis pun daripada siapa yang rajin post isu-isu macam nie kalau bukan diaorang kan!!

GR mohon agar Menteri Dalam Negeri usah berikan layanan baik pada mereka. Puak-puak nie jugaklah yang selalu fitnah DS Zahid Hamidi...betul tak?? Usah layan permintaan mereka yang hanya untuk kepentingan mereka saja.

Berani kerana benar, Takut kerana salah!!


GR kata: Beruk-beruk nie belum 'makan' pisang lagi kot...tu yang meroyan sana sini!!

3 comments:

Unknown said...

Mareka bijak menggunakan isu...
apa yg mareka suapkan kepada penyokong adalah sapa sapa yg kritik kerajaan boleh di tangkap / penjara...
tp mareka tak bgtau yg sebenarnya...
msalahnya penyokong yg nganga je... suap apa pun telan...
hatta najis pun di telan...
tanpa soal
tanpa tanya
tanpa fikir

tu lah feel tenuk rimba..

Anonymous said...

Inilah hasil kebodohan Najib. Beribu-ribu pelajar kampung yang susah dan ingin belajar tidak mendapat tempat di universiti. Beruk2 yang berdemo ni masuk Univ untuk berpolitik dan bukan untuk belajar.Sepatutnya mereka dibuang serta merta dan ganti dengan yang sungguh2 ingin belajar.

Anonymous said...

Tiada satupun negara didunia ini akan aman sekiranya semuanya dibenarkan. Hanya negara yang tidap percayakan tuhan sahaja yang dapat hidup begitu kerana mereka semua mempunyai fikiran yang sama(tiada tuhan ataupun banyak tuhan)

Golongan pelajar pelajar ni percaya ada tuhan ke tak ?

Artikel pelbagai