Join Gossip Rakyat

Saturday, November 10, 2012

IMBAS KEMBALI PERJUANGAN SEBENAR PAS! #PRmenipu


Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.


GR kata: Mana Hudud? Mana negeri kebajikan?? PAS tak layak perjuangkan Islam!!

PANAS: VIDEO INI HANYA UNTUK RAKYAT MALAYSIA SAHAJA!!




GR kata: Lagenda Ombak KL Sempit Balik Rumah....Ha ha ha ha ha

Friday, November 9, 2012

STATEMENT BANGGANG POK NIK YANG BUAT @n_izzah 'SAYANG SANGAT'! #PRmenipu


Nampaknya isu Nurul Izzah menyokong murtad dikalangan umat Islam masih belum reda lagi. GR juga difahamkan Nurul Izzah akan menarik balik apa yang dikatakan dalam forum tersebut. Boleh percaya ker GAME PLAN depa ni?? Wayang kulit cukup hebat lakonan mereka ni. Lihatlah sapa ketua depa kan...

Dalam isu ini, seharusnya kita sebagai umat Islam mempertahankan agama yang suci ini. Lihatlah OLAMAK SONGSANG pakatan kata ape. Baca di bawah :
KOTA BHARU 9 Nov. - Sekalipun mengakui bahawa Nurul Izzah Anwar mungkin telah mengeluarkan kenyataan yang 'celaru', tetapi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat masih mempertahankannya dan menyifatkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak bernasib baik kerana berada di pihak pembangkang.

Nik Abdul Aziz berkata, pelbagai pihak sengaja memburukkan dan memberi maklum balas keterlaluan ke atas Nurul Izzah seumpama bunyi bising kuat daripada 'meriam buluh dan meriam besi' walaupun anak Ketua Pembangkang itu hanya menyuarakan sedikit pandangan.

Beliau turut membandingkan kesnya sebelum ini yang didakwa 'bapa kafir' oleh seorang bekas Ketua Polis Negara tetapi tidak pula mendapat sorotan media kerana tuduhan itu mengena ke atas seorang pimpinan pembangkang.

"Kebelakangan ini bising pasal (kenyataan) Nurul Izzah, kesnya sebab apa? Sebabnya dia pembangkang, kalau dia bukan pembangkang pasti tidak mengapa.

"Bekas Ketua Polis pernah kata saya bapa kafir tetapi semua senyap belaka, sebabnya dia menuduh Nik Aziz yang merupakan pembangkang, jadi kata apa pun surat khabar senyap, radio senyap.

"Tetapi apabila Nurul Izzah buat keluar sedikit kenyataan, walaupun kenyataan dia boleh jadi celaru sungguh, tetapi geger gegok (amat riuh) lebih daripada meriam buluh, meriam besi," katanya semasa menyampaikan kuliah di hadapan Pejabat Badan Perhubungan Pas negeri di sini hari ini. - UTUSAN

Pembaca lihatlah sendiri dalam pakatan haprak ni, pada mereka tiada sebarang larangan yang boleh diambil kira....baik dalam hukum haram agama dan sebagainya. Pada mereka semua sama saja, baik Islam dan juga bukan Islam. Kalau macam tu mereka hanyalah bertopengkan saja dan tiada nilai murni dalam diri mereka. Jika orang lain buat semuanya haram kalau pakatan buat HALAL.

Dalam perkara ini, umat Islam harus berfikir secara matang. Sememangnya dalam Al-Quran menyebut "Tiada paksaan dalam Islam"...maksudnya ialah tiada larangan dan paksaan untuk orang bukan Islam memeluk Islam, itulah Islam ini agama yang suci. Tapi dalam Islam juga menyebut kita tidak boleh syirik pada Allah S.W.T. Ini jelas menunjukkan kita sebagai umat Islam DIHARAMKAN untuk keluar dari Islam atau lebih senang lagi MURTAD. Itu adalah dosa paling besar pada Allah S.W.T. Fikir-fikirkanlah....


GR kata:  Pok Nik ni tak takut dosa ker? Kitab manalah dia belajar yer...

#RafiziLem PERASAN DIRI SENDIRI SEORANG AHLI PARLIMEN


KUALA LUMPUR - Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari ini mengisytiharkan ruang sidang akhbar di bangunan Parlimen, adalah khas dan eksklusif untuk anggota Parlimen sahaja berkuat kuasa serta-merta.

Beliau berkata orang luar yang masuk ke Parlimen dilarang menggunakan fasiliti itu untuk membuat apa sahaja kenyataan atau sidang akhbar walaupun ditemani oleh anggota Parlimen Bebas, Barisan Nasional (BN) mahupun pembangkang.

“Saya sudah lama fikirkan perkara ini. Sudah sampai masanya, perkara ini dilaksanakan demi faktor keselamatan dan kesucian institusi Parlimen,” katanya pada sidang media khas di pejabatnya di bangunan Parlimen di sini.

Katanya surat mengenai perkara tersebut telah dikemukakan kepada Jabatan Perdana Menteri, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan para petugas di bangunan Parlimen.

Beliau menyifatkan apa yang berlaku pada masa ini berhubung tindakan orang luar dengan sewenang-wenangnya mengadakan sidang akhbar di lobi Parlimen, sebagai sesuatu yang memalukan dan mencemar institusi tersebut.

“Jika saya pulang ke rumah dan menonton berita pada waktu malam, saya terkejut melihat orang luar, dengan berlatarbelakangkan Parlimen, dengan mudahnya membuat sidang akhbar.
   
“Kalau di negara luar seperti India dan Australia, kita tidak dibenarkan sentuh (logo Parlimen) mahupun duduk,” katanya.

Ditanya mengenai tindakan yang akan diambil jika masih terdapat pihak tertentu berbuat demikian, beliau berkata: “Bentara saya akan halau keluar sebab ini tempat larangan. Hanya untuk kegunaan Ahli Parlimen sahaja.”

Beliau berkata larangan tersebut menggunakan Peraturan Mesyuarat 93 dan 94 iaitu ruang sidang media di lobi Parlimen hanya boleh digunakan secara eksklusif oleh anggota Parlimen dan bukannya pihak luar. Katanya orang luar boleh mengadakan sidang akhbar tetapi bukan menggunakan fasiliti Parlimen seperti di ruang sidang media di lobi Parlimen, sebaliknya di kawasan lain di dalam bangunan Parlimen.


GR kata: Berangan jadi MP pun sabarlah yer Rafizi...adoi perangai macam budak-budak. 
Isk isk isk

FOTO: BUKTI PAS TAKUT LAKSANAKAN HUDUD!!



GR kata: HUDUD PAS makan diri sendiri...takut nak buat sebab pemimpin mereka 2x5 jugak!!

Thursday, November 8, 2012

Anak CHEF WAN Kata "Kami Sudah Bercerai"....


BARU sahaja media sibuk melaporkan penafian curang pelakon Ana Dahlia terhadap suaminya, Chef Riz, tiba-tiba anak kepada Chef Wan tersebut mengesahkan bahawa dia dan pelakon tersebut telah bercerai.

Chef Riz bagaimanapun tidak memberitahu tarikh sebenar mereka bercerai, namun memberitahu penceraian tersebut terpaksa dilakukan selepas mereka gagal mempunyai kesefahaman dalam perkahwinan selepas 11 bulan hidup bersama.

"Kami sudah berpisah dan saya harap tolong hentikan sebarang spekulasi yang tidak benar tentang pergolakan rumah tangga kami," ujarnya.

Ulas Chef Riz yang pernah menjadi pengkritik program realiti masakan 'Masterchef Malaysia' musim pertama, antara faktor penceraian mereka adalah kerana kesibukan karier masing-masing selain mengaku telah tersilap langkah dengan berkahwin selepas hanya berkenalan selama lapan bulan.

Katanya: "Usia perkenalan selama lapan bulan sebelum berkahwin, dan kemudian berkahwin dengan kami masing-masing sibuk menjadi penyebab keputusan ini terpaksa diambil."

Dia bagaimanapun mengaku masih sayangkan Ana dan tidak menolak jika jodoh mereka masih kuat, mereka boleh rujuk semula dalam tempoh idah tiga bulan ini.

Sepanjang minggu lalu, isu keretakan rumah tangga Ana dan Chef Riz hangat diperkatakan. Mereka bagaimanapun pada waktu itu hanya memberi kenyataan dengan mengatakan sedang berusaha menyelamatkan perkahwinan yang dibina 11 bulan lalu. Namun nampaknya, jalan penyelesaian yang diambil adalah bercerai.


GR kata: Kahwin cerai...macam makan biskut chipsmore kan. Isk isk isk

TERKINI: @teresakok KENA SEMBUR MASYARAKAT INDIA DI SEPUTEH!! #MPmalas

Beberapa hari lagi masyarakat India di Malaysia dan seluruh dunia akan menyambut Hari Deepavali. Sudah kita ketahui dalam setiap perayaan yang disambut mestilah dalam keadaan gembira. Pada golongan yang bernasib baik pada mereka tidak menjadi sebarang masalah dalam menyediakan persediaan untuk menyambutnya. Cuba kita fikir bagaimana dengan golongan yang tidak bernasib baik...sudah tentu merayakannya dengan hati yang sedih serta apa yang diinginkan sukar untuk memilikinya.

Dalam menyambut perayaan ini disetiap kawasan, Ahli Parlimen yang diberikan mandat oleh rakyat di kawasan yang dimenanginya seharusnya memainkan peranan yang penting. Sudah tentu rakyat mengharapkan sesuatu agar dapat meringankan beban mereka untuk menyambut perayaan tersebut. Sebagai contoh bantuan makanan sudah memadai pada mereka sebab ini dapat mereka memberikan sedikit jamuan makan secara kecil-kecilan untuk diberikan kepada sanak saudara yang datang ke rumah.

Hari ini lain pula jadinya di Seputeh. Masyarakat India dipersisihkan oleh Ahli Parlimen YB Teresa Kok. Mereka langsung tidak diberikan perhatian apatah lagi nak berikan sebarang bantuan pada mereka. Ahli parlimen apa macam ni? GR difahamkan Teresa Kok berikan bantuan pada siapa yang dia nak berikan. Ini jelas bantuan diberikan hanya pilih kasih.

Tapi masyarakat India di Seputeh hari ini berasa bersyukur kerana mereka tidak disisihkan dan rintihan mereka didengar oleh Kerajaan. Seramai 300 orang penerima bantuan sambutan Deepavali hari ini telah diberikan oleh UMNO/BN Seputeh. Bantuan yang diberikan berupa barangan dapur dan ini bertujuan agar dapat meringan beban mereka sekeluarga untuk menyambut perayaan Deepavali beberapa hari saja lagi.

Tahniah kepada UMNO/BN Seputeh kerana bilangan penerima bantuan pada tahun ini bertambah dari 200 ke 300 orang penerima. Ini menunjukkan UMNO/BN sentiasa menjaga kebajikan rakyat seiring dengan slogan yang dibawakan oleh Kerajaan iaitu "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan".

GR kata: No complaint No help ayat yang kena batang hidung Teresa Kok sendiri.

Published with Blogger-droid v2.0.9

KONVOI #1MBW AKAN GEGARKAN PUTRAJAYA!! @sbcmsia @Zahid_Hamidi @NajibRazak


Superbikers Association of Malaysia (SAM) dengan kerjasama Media Prima Berhad (Media Prima) akan menganjurkan Konvoi Jelajah 1’Malaysia Bike Week 2012 dari 6 hingga 11 November depan.

Konvoi disertai 536 peserta dan melibatkan 438 motorsikal berkuasa tinggi akan menjelajah ke beberapa negeri di Semenanjung, dengan pelepasan peserta bermula dari Johor Bahru dan berakhir di Putrajaya. Tujuan program ini diadakan untuk mempromosikan Gagasan 1Malaysia kepada rakyat Malaysia ke kawasan yang akan mereka pergi.

Program tahunan ini diadakan adalah dalam usaha menghimpunkan 5,000 motosikal berkuasa tinggi di Putrajaya pada 11 November 2012 (Ahad) dan sebanyak 5,000 motorsikal berkuasa kecil juga akan turut dihimpunkan pada hari tersebut. Ini adalah menunjukkan tiada sekatan hubungan antara semua lapisan masyarakat yang mempunyai pelbagai latarbelakang mereka dan boleh bergaul dengan baik antara satu sama lain.

Antara lokasi persinggahan peserta ialah Johor Bahru, Melaka, Pahang, Terengganu, Kelantan, Kedah, Perlis, Perak, Kuala Lumpur dan berakhir di tapak 1’Malaysia Bike Week 2012 di Putrajaya.

Hadir sama, Setiausaha Agungnya, Sulaiman Samia’an dan Setiausaha Kerja, Hairy Mahmood. Abdul Halim berkata, acara kemuncak konvoi berkenaan dijangka dimeriahkan dengan kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang turut sama menunggang motosikal dari Kuala Lumpur ke Putrajaya.

“Matlamat utama penganjuran program ini sebagai usaha menyuburkan industri pemotoran Malaysia, selain mewujudkan semangat kekitaan antara penunggang motosikal daripada pelbagai latar belakang kerjaya.

“Sebab itu, kita berharap penunggang motosikal berkuasa tinggi melebihi 500cc mengambil peluang bersama-sama menyertai program yang akan dihadiri Najib,” katanya.

Kutipan derma antara peserta konvoi juga diadakan dan hasilnya akan diberikan kepada mangsa-mangsa banjir di beberapa negeri yang mereka kunjungi dan ini bertujuan dapat meringankan beban yang dihadapi oleh mangsa banjir dan juga masyarakat yang kurang bernasib baik.


GR kata: Jom semua geng-geng motor kita jumpa di Putrajaya hari Ahad ini...Jangan lepaskan peluang anda!!

KERJA GILE!! IMAM MATI KENA BUNUH DALAM SURAU!!


TANAH MERAH 7 Nov. - Seorang imam, yang hendak melaungkan azan Subuh, mati akibat dipukul di surau Kampung Gual Petai Lima, Gual Ipoh di sini hari ini. Abdullah Nawang, 77, yang cedera parah di leher dan kepala, mati di unit kecemasan Hospital Tanah Merah.

Sehubungan itu, polis menahan seorang lelaki berusia 57 tahun di sebuah kedai kopi di Kampung Kulim, kira-kira tiga kilometer dari tempat kejadian pada pukul 7 pagi ini, kata Ketua Polis Daerah Tanah Merah DSP Abdul Aziz Mahmud.

Bercakap kepada pemberita di sini, Abdul Aziz berkata suspek yang tinggal tidak jauh dari surau itu pernah mendapat rawatan di Wad Psikiatri Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), Kota Baharu.

"Polis percaya Abdullah dipukul menggunakan senjata tumpul atau objek keras, dan polis sedang mencari senjata yang digunakan suspek yang dipercayai dibuang tidak jauh dari tempat kejadian," katanya.

Isteri mangsa, Ramlah Ahmad, 67, yang ketika kejadian berada di ruang solat wanita di surau itu, berkata beliau terdengar bunyi bising seperti orang terjatuh di dalam surau.

"Apabila melihat ke bahagian solat lelaki, saya nampak suami dalam keadaan berlumuran darah di atas sejadah.

"Ketika itu, saya sedang memakai telekung untuk menunaikan solat Subuh.

Arwah tidak sempat melaungkan azan," katanya sambil memberitahu bahawa setiap pagi suaminya akan mengimamkan solat Subuh di surau itu.

Abdullah yang menoreh getah di kampung itu meninggalkan seorang isteri dan empat anak serta 20 cucu. Mayat Abdullah dibedah siasat di Hospital Tanah Merah sebelum diserah kepada keluarga untuk dikebumi. - BERNAMA


GR kata: Manusia jadi lebih hina dari binatang sebab dah dipengaruhi Iblis....

Wednesday, November 7, 2012

PANAS: DATUK MANA BAGI SURAT AJAK @Neelofa EHEM EHEM...??


Luahan ini dikatakan luahan hati milik pelakon Neelofa yang dipetik melalui blog Izyan. Tidak dapat dipastikan daripada mana sumber asal luahan hati berkenaan.

Namun jika ianya benar milik Neelofa maka anda pastinya sudah sedia maklum, pelakon cantik itu pastinya mendapat perhatian ramai apatah lagi statusnya yang belum lagi berkahwin.

Ramai dari kalangan orang biasa sehinggalah dari kalangan VVIP telah menghubungi Neelofa untuk tujuan tertentu tidak rasmi.

Nak tahu isi luahan hati berkenaan? baca lah di bawah ini :



GR kata: Kalau dah cantik tu macam-macam orang buatkan...kesian Neelofa. Hi hi hi

This Happened Because Of You. Thank You - @BarackObama

WASHINGTON: Barack Obama mencatat sejarah menjadi calon Parti Demokrat yang kedua selepas Bill Clinton berjaya mempertahankan jawatan presiden Amerika Syarikat sejak era Perang Dunia Ke-2.Beliau menewaskan calon dari Parti Republikan, Mitt Romney.

Berikut adalah keputusan jumlah "Daerah Pemilih" yang telah dimenangi oleh Obama setakat ini. Kesemuanya terdapat 538 "Daerah Pemilih" di seluruh Amerika dan untuk membolehkan seseorang calon diisytiharkan pemenang, beliau mestilah memenangi sekurang-kurangnya 270 "Daerah Pemilih".

Obama memperolehi kemenangan di 275 "Daerah Pemilih" setakat ini.

OBAMA:California 55 (Daerah Pemilih)
Connecticut 7
Delaware 3
Hawaii 4
Illinois 20
Iowa 6
Maine 4
Maryland 10
Massachusetts 11
Michigan 16
Minnesota 10
New Hampshire 4
New Jersey 14
New Mexico 5
New York 29
Ohio 18O
regon 7
Pennsylvania 20
Rhode Island 4
Vermont 3
Washington, DC 3
Washington 12
Wisconsin 10

MITT ROMNEY:Alabama 9
Arkansas 6
Arizona 11
Georgia 16
Idaho 4
Indiana 11
Kansas 6
Kentucky 8
Louisiana 8
Mississippi 6
Missouri 10
Montana 3
North Carolina 15
North Dakota 3
Nebraska 5
Oklahoma 7
South Carolina 9
South Dakota 3
Tennessee 11
Texas 38
Utah 6
West Virginia 5
Wyoming 3

TOTAL:> Obama - 275> Romney - 203

Keputusan di negeri-negeri yang masih belum diketahui:
Colorado 9 (Daerah Pemilih)
Florida 29
Nevada 6
Virginia 13
Alaska 3


GR kata: Jelas terbukti rakyat Amerika Syarikat tidak mahukan perubahan yang baru. Mesti Obama buat yang terbaik utk rakyat semasa 4 tahun pemerintahan sebelum ni kan. Rakyat Malaysia bagaimana?


Sent from Samsung Galaxy Note

TERKINI: STATEMENT @anwaribrahim PALING BODOH DALAM KARIER POLITIK BELIAU!!


Pagi ni GR tertarik dalam kenyataan media cetak yang dibaca, kenyataan tersebut dalam akhbar pakatan pembangkang sendiri yang sudah kita ketahui KAKI PENIPU. Dalam kenyataan tersebut Anwar mencabar Perdana Menteri, DS Najib Razak supaya bertanding di Marang pada PRU 13 nanti. Alasan BODOH yang beliau berikan adalah untuk melihat PM ini pilihan sebenar rakyat atau tidak. Tak ke BODOH namanya tu...

Baca di sini :
KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dicabar agar bertukar kerusi dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang.

Cabarang itu disuarakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya Najib yakin beliau mendapat sokongan rakyat. Menurut Anwar, Najib sepatutnya bertanding di Parlimen Marang yang kini disandang Abdul Hadi sebagaiamana Presiden PAS itu menawarkan diri untuk bertanding di Parlimen Pekan yang disandangnya.

"Kita ada kekuatan di sana (Pekan), pada tahun 1999, Najib pernah hampir tewas dan jika benar beliau yakin, beliau perlu nyatakan kesediaan untuk bertanding di Parlimen Marang," katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen di sini, Selasa.

Mengulas lanjut Anwar menjelaskan kepimpinan Pakatan Rakyat belum memutuskan sama ada mahu meletakkan Abdul Hadi untuk bertanding di Parlimen Pekan.

"Kami belum membincangkan perkara itu, beliau (Abdul Hadi) kata akan tunduk kepada keputusan PAS, jadi tunggu keputusan parti," katanya.

Abdul Hadi sebelum ini menyatakan kesediaannya untuk bertanding di kerusi turun temurun keluarga Najib pada PRU-13 akan datang. Hasratnya itu turut disokong oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pemimpin Umno bagaimanapun melihat tindakan Abdul Hadi umpama "membunuh karier politiknya" kerana mereka menjangkakan sekiranya perkara itu berlaku, Abdul Hadi akan mengalami kekalahan yang memalukan.

Najib yang bertanding di Pekan pertama kalinya ketika berusia 24 tahun menang tanpa bertanding selepas kemangkatan bapanya, bekas Perdana Menteri Tun Abdul Razak pada 1976. Beliau sebelum ini pernah menerima kemenangan dengan majoriti kecil di Pekan sewaktu Pilihan Raya Umum ke-10 pada 1999.

Pandangan GR senang saja, buang masa jika PM layan kenyataan Anwar Ibrahim ni. Sememang untuk menjadi seorang wakil rakyat lebih baik dari kalangan anak jati kawasan tersebut. Ini adalah kerana rakyat di kawasan tersebut lebih mengenali wakil rakyat tersebut dan lebih senang untuk berurusan dari segi pelbagai masalah. Seorang wakil rakyat tersebut jika dari kawasan sebagai contoh Pekan dan Marang perlunya ajat jati kawasan tersebut kerana beliau lebih mengetahui apa masalah yang timbul di kawasan tersebut dan lebih penting memahami selok belok dan hati rakyat.

Bukan seperti pemimpin pakatan pembangkang yang kita lihat sekarang ini rata-rata kawasan mereka bertanding, mereka bukannya asal dari kawasan parlimen atau DUN tersebut. Kebanyakkan mereka bidang terjun kawasan dan rakyat tidak mengenali si pemimpin. Sebab tu pemimpin tersebut tak kisah untuk turun padang dan melihat sendiri masalah yang dihadapi oleh rakyat. Dah la malas turun padang...apatah lagi nak beri bantuan kepada rakyat.

Kita lihat sejak dari 2008 hinggalah sekarang di Parlimen atau DUN yang dimenangi oleh pakatan pembangkang. Apa pembaharuan yang dibuat oleh mereka? Korang yang dari kawasan tersebut yang merasai perit dan pedihnya betul tak? Tak perlulah GR dedahkan dengan lebih lanjut. Alasan mereka berikan sibuk dengan portfolio yang mereka pegang seperti exco negeri, MB dan macam-macam lagi lah. Tanggajawab dan mandat yang telah diberikan oleh rakyat pada undian tersebut harus dipikul dengan amanah bukannya goyang kaki...betul tak??

Berbalik dengan kenyataan BODOH Anwar ini yang mencabar PM bertanding di Marang adalah kenyataan macam budak tak cukup akal. Kenapa beliau sendiri yang tidak pergi bertanding di Pekan...takkan takut kot YB, takut kalah nanti dengan PM dengan kekalahan majoriti nanti lari tak cukup tanah ker? He he he....

Macam ni ker nak jadi pemimpin sampai berangan nak jadi PM Malaysia. Kononnya rakyat Malaysia keseluruhannya menyokong beliau untuk menjawat jawatan tersebut. Perkara sebegini pun tak berani untuk ambil risiko inikan pula nak mentadbir negara. Jawapannya HANCUR!!! Sibuk suruh orang sana ini bertanding dengan pemimpin-pemimpin hebat UMNO/BN tapi Anwar sendiri kenapa berdolak dalik tak nak pertahankan Permatang Pauh...mohon jawab yer wahai Pak Anwar Ibrahim....!!!




GR kata: Nak pemimpin yang berjiwa rakyat atau pemimpin nak bernafsu kuda dan pikir hal sendiri. Fikir-fikirkanlah yer....

Tuesday, November 6, 2012

@anwaribrahim Masihkah Kau Ingat Kata-katamu Ini??



GR kata: Inilah manusia yang tak sedar diri...

MASIH RAMAI ANAK MUDA TAK TAU PASAL #BR1M2.0 @rizalmanmokhtar @umbkl


Pertama sekali GR ingin ucapkan ribuan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri dengan pembentangan Bajet 2013 baru-baru ini adalah yang terbaik kerana ia merangkumi untuk semua lapisan masyarakat di Malaysia. Perkara yang baik sudah tentu ada saja pihak yang tidak suka dan cuba untuk memburukannya itu adalah lumrah hidup.

Pada Bajet 2013 kali ini rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah sekali lagi akan diberikan Bantuan Rakyat 1Malaysia dan kali ini lebih baik kerana golongan muda juga terpilih untuk menerima bantuan tersebut. Pada golongan muda yang berumur 21 tahun ke atas dan berpendapatan bawah RM 2,000 layak untuk memohon. Ini membuktikan Kerajaan tidak mengenepikan golongan muda ini kerana mereka adalah pelapis yang akan memimpin negara kelak.

GR ingin mengucapkan tahniah kepada Pemuda UMNO Bdr Tun Razak kerana menyambut baik BR1M 2.0 pada kali ini. Pemuda UMNO BTR turut sama mengedarkan maklumat terkini mengenai pemberian BR1M 2.0 kali ini dan sebanyak lebih 2,000 borang telah dikeluarkan. Masih ramai sebenarnya golongan muda yang tidak tahu tentang BR1M 2.0 kali ini. Di manakah silapnya? Adakah kurang promosi yang dibuat oleh kerajaan?


Fungsi Utusan Pemuda ini seharusnya disambutbaik oleh semua pihak dan menjadikan contoh kerana di sini jugalah pelbagai sumber boleh disalurkan kepada rakyat secara terus. Menurut Pengerusi program, Datuk Rizalman Mokhtar, Ketua Pemuda UMNO Bdr Tun Razak dan WP :

"Walaupun umum mengetahui pendaftaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) boleh didaftarkan secara online, tetapi apa yang Utusan Pemuda lakukan adalah sebagai pemudah cara bagi rakyat utk memohon dan termasuklah membantu mengisikan borang tersebut".

Kita terperanjat apabila mendapati ada dikalangan kumpulan sasaran BRIM 2.0 tidak mengetahui akan skim bantuan ini diadakan untuk mereka. Degan adanya Utusan Pemuda, kita telah membantu menerangkan sedikit sebanyak mengenai BRIM 2.0 ini." katanya.

Tahniah sekali lagi GR ucapkan kepada Utusan Pemuda. Teruskan momentum ini menyalurkan maklumat yang benar kepada rakyat dan berikan penjelasan dan gambaran sebenar kepada maklumat yang disalurkan agar rakyat boleh menilai dengan baik dan cepat mana yang baik dan buruk.


GR kata: Anak muda tak nak BR1M sebab banyak sangat sumber lain kot??

MENANTU IKUT CAKAP CHEF WAN! ANAK SENDIRI TAK READY LAGI JADI SUAMI?


PETALING JAYA: Pelakon Ana Dahlia tidak berasa bimbang dengan konflik rumah tangganya dengan Chef Riz kerana masalah itu mendapat sokongan daripada keluarga mertuanya iaitu Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan.

Mengambil pendekatan untuk mendiamkan diri daripada memberi sebarang kenyataan, Ana atau nama sebenarnya Diyana Mastura Jaafar, 29, menjelaskan suaminya lebih mengetahui apa sebenarnya berlaku dalam rumah tangga mereka.

"Saya bersyukur kerana dalam keadaan sekarang saya mendapat sokongan penuh daripada keluarga saya dan mertua terutama Papa (Chef Wan) yang sentiasa berada di belakang saya.

"Malah hubungan saya dengan Papa masih rapat dan sentiasa mendapatkan nasihat daripadanya.

"Dalam hal ini, Riz lebih mengetahui apa sebenarnya yang berlaku dalam rumah tangga kami," ujarnya kepada mStar Online ketika ditemui semasa majlis pelancaran drama slot Akasia berjudul Cinta Itu Milikku di sini pada petang Isnin.

Gosip terbaru mengenai perkahwinan Ana dengan anak lelaki chef tersohor, Chef Wan itu kembali diperkatakan apabila Ana didakwa kerap keluar bersama bekas teman lelakinya.

Bagaimanapun pelakon itu menafikan tuduhan tersebut termasuklah kononnya dia berlaku curang. Ana sah bergelar isteri kepada Chef Riz atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Redzuawan, 31, pada 11 Disember 2011. Dalam pada itu, Ana enggan mengulas mengenai laporan kononnya dia dan Riz hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Kajang untuk mengambil borang permohonan cerai.

Menurut Ana, dia percaya cerita sebenar di sebalik gosip rumah tangga mereka akan dapat dihidu sendiri oleh pihak media suatu hari nanti.

"Saya tidak mahu mengulas mengenai perkara itu dan rasanya pihak media sendiri akan tahu sama ada perkara itu benar atau pun tidak," jelasnya.

Bagaimanapun kata Ana, dia mengakui kesal apabila mengambil keputusan terburu-buru berkahwin dengan Riz selepas tiga bulan berkenalan tanpa berfikir panjang.

"Saya akui tempoh perkenalan kami singkat dan terlalu terburu-buru mengambil keputusan untuk berkahwin tetapi apa yang membuatkan saya bersetuju adalah kerana keluarganya cukup baik dengan saya," jelasnya.
Ana sah bergelar isteri kepada Chef Riz atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Redzuawan, 31, pada 11 Disember 2011.

Sementara itu, Ana berkata, dia sudah bersedia untuk menerima sebarang kemungkinan terhadap rumah tangganya yang dibina tidak sampai setahun itu. Dia juga yakin telah melakukan yang terbaik sebagai isteri namun masih menyimpan hasrat agar ia akan berakhir dengan baik.

"Saya mohon jangan menilai diri saya hanya dengan penyebaran cerita yang tidak benar kerana itu tidak akan membantu menyelesaikan masalah.

"Bagaimanapun saya sudah bersedia dengan sebarang kemungkinan namun saya berharap ia akan dapat diselesaikan dengan baik.

Berikut adalah beberapa soalan yang diutarakan oleh pihak media kepada Ana mengenai kemelut rumah tangga yang sedang dihadapinya :

1. Sejauh mana kebenaran kononnya rumah tangga Ana dan Riz dikatakan sedang bermasalah?

Saya mengakui rumah tangga kami mempunyai masalah tetapi rasanya saya tidak perlu memberikan butiran mengenainya kerana ingin menjaga aib diri saya dan suami.

2. Sejauh mana kebenaran Ana dikatakan curang?

Saya tidak pernah mendekati mana-mana lelaki atau pun curang terhadap suami saya. Riz lebih mengetahui apa yang berlaku dalam rumah tangga kami.

3. Benarkah Ana dan Riz ada ke mahkamah untuk mengambil borang permohonan cerai?

Saya tiada komen mengenai perkara itu dan rasanya pihak media akan mengetahui sendiri sama ada cerita itu benar atau pun tidak.

4. Apa kata bapa mertua Ana iaitu Chef Wan mengenai pergolakan rumah tangga anda berdua?

Papa (Chef Wan) adalah seorang yang cukup bijak dan pemikirannya sangat tajam walaupun dia kadang-kadang agak lantang bersuara.Mengenai masalah kami berdua, saya boleh katakan Papa berada di belakang saya dalam menghadapi kemelut ini dan saya sangat bersyukur keluarga berada di sisi saya.

5. Apakah status Ana dengan Riz buat masa ini? Masih suami isteri?

Saya tiada komen mengenai perkara itu. Ia adalah peribadi.

6. Ana sudah bersedia sekiranya masalah ini akan terbongkar kelak?

Ya saya sudah bersedia dengan sebarang kemungkinan namun saya berharap ia akan dapat diselesaikan dengan baik.


GR kata: Asam garam rumah tangga...apa yang penting perlukan kejujuran dan keikhlasan...

HOT VIDEO: KEMBALIKAN HAK KAMI @fuziah99




Keluhan rakyat dengan apa sebenarnya yang berlaku di Kilang Lynas. MP Kuantan Fuziah Thoron seharusnya bertanggungjawab kerana mahu melupuskan sumber pendapatan mereka. MP sedap penuhkan perut, rakyat yang merana. Itu lah agenda pakatan haprak.

Selanjutnya baca DI SINI


Monday, November 5, 2012

SUARAM KANTOI LAGI! PEGUAM SUBAHAT MENGAKU BUAT KERJA KOTOR!


Apa lagi SUARAM nak kata? Jelas terbukti agenda mereka ingin memburukkan negara. Dah kata bukan pertubuhan tak berdaftar lagi nak pusing cerita ker??

Selanjutnya baca DI SINI


PANAS: NURUL IZZAH AJAK ORANG MELAYU DAN ISLAM JADI MURTAD?


KUALA LUMPUR 4 Nov. - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai berkata demikian ketika menjawab soalan peserta forum Negara Islam : Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab? iaitu sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu di Subang Jaya, semalam.

Memang hebatkan anak petualang negara ni...siapa lagi kalau bukan Nurul Izzah seorang YB yang pemalas macam bapak dia. Anak borek, bapak rintik la katakan. Jika kita lihat secara sedar atau tidak, pakatan pembangkang ini tidak mempunyai sebarang agenda yang baik untuk kesejahteraan negara, apatah lagi untuk menjaga keamanan dan kebajikan rakyat. Dalam setiap perkara yang mereka bawa tidak boleh digunapakai sebaliknya mendatangkan kemudaratan pada negara.

Pembaca lihat kenyataan akhbar di atas, secara rasional inikah sikap yang ada dalam diri seorang Islam? Di manakah nilai-nilai murni seorang Islam dalam diri Nurul Izzah? Seorang Islam sanggup berkata demikian dan sanggup melihat jatuhnya maruah diri sebagai seorang Islam. Inilah seorang Islam yang sanggup mengadaikan maruah diri dan melihat agama Islam itu jatuh dan dihina orang bukan Islam.

Islam adalah agama yang suci dan dalam Islam juga tidak melarang seseorang itu ingin memeluk Islam secara paksaan. Tapi jika sebagai seorang Islam seharusnya mempertahankan Islam itu sendiri dari membiarkan orang Islam itu menjadi kafir. Di manakah Ostad-ostad PAS yang kononnya bijak pandai sangat dalam bab hukum hakam Islam ni? Sanggup membiarkan orang Islam berkata sedemikian rupa demi kepentingan peribadi masing-masing. Lebih menyedihkan lagi sanggup membiarkan orang Islam menjadi MURTAD!!! Renung-renungkanlah....


GR kata: Nurul Izzah ni Islam ke tak? Lebih baik tak payah pakai tutup aurat buat malu jer...

MCA MULA FAHAMI ISLAM! PAS YANG BEBAL DALAM ISLAM!!


PENDIRIAN MCA berkaitan perjuangan hudud versi Pas telah menimbulkan pelbagai reaksi hingga parti komponen Barisan Nasional (BN) itu dikatakan menghina Islam dengan menyebarkan ideologi Islamofobia.

Yang berikut adalah kenyataan dikeluarkan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek (gambar) semalam bagi menjelaskan kekeliruan dalam isu tersebut :

1. Saya ingin merujuk kepada fitnah permainan politik Pakatan Rakyat berhubung dengan isu pendirian MCA berkaitan dengan perjuangan Enakmen Hudud Pas bahawa kononnya MCA menghina Islam dengan menyebarkan ideologi Islamofobia.

2. Saya telah berbincang dengan Ustaz Fathul Bari daripada Pertubuhan Ilmuwan Malaysia dan tidak ada masalah bagi MCA untuk menerima penerangan daripada beliau tentang hukum hudud berdasarkan sumber-sumber Islam yang sebenar.

3. Ingin saya tegaskan di sini bahawa ketika MCA bangkit untuk menentang perjuangan Enakmen Hudud versi Pas, MCA sebenarnya tidak menghina agama Islam kerana tindakan MCA mempertikaikan perjuangan sesebuah parti politk (Pas) adalah berbeza dengan penentangan MCA terhadap sesuatu agama (Islam). Isu ini sebenarnya telah dipolitikkan dan diputar oleh pemimpin Pakatan Rakyat apabila mereka menganggap sesebuah parti politik (Pas) itu adalah agama Islam.

4. Saya seringkali menyatakan bahawa pendirian politik Pakatan Rakyat selalunya konsisten untuk tidak konsisten. Dahulu Pengerusi DAP iaitu Karpal Singh sendiri bangkit mempersoalkan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah mengenai campur tangan istana dalam isu pertukaran Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) dan Istana seharusnya bebas daripada sebarang penglibatan politik. Namun begitu , dalam isu pertikaian MCA terhadap hudud versi Pas pula Pakatan Rakyat hendak melibatkan Yang di-Pertuan Agong demi memenuhi hawa nafsu dan kepentingan politik mereka sendiri.

5. Sekiranya Pakatan Rakyat benar-benar konsisten untuk memperjuangkan keadilan demi agama dan umat Islam, maka mengapa mereka hanya berdiam diri apabila pemimpin DAP iaitu Ngeh Koo Ham dalam tweetnya yang jelas menunjukkan beliau menghina dan memperlekehkan Islam apabila beliau menyatakan bantahan umat Islam terhadap Sam Bacile adalah satu perkara yang terlalu membazir masa dan tenaga. Peliknya juga dalam isu penghinaan Islam oleh pemimpin DAP ini terdapat ramai pemimpin Pas yang keluar menyokong dan mempertahankan beliau.

6. Selain itu, kami telah bersama menuntut kemerdekaan negara dan membangunkan negara hingga ke tahap ini. Tidak pernah sekalipun MCA melakukan sesuatu tindakan yang mengecam agama Islam dan pengamalannya di Malaysia.

7. Seperti mana MCA menghormati agama-agama lain seperti Buddha, Kristian dan Hindu, MCA juga peka dan menghormati sensitiviti umat Islam negara ini, apatah lagi, Islam adalah agama rasmi Persekutuan.

8. Hal ini terbukti dengan sokongan dan penerimaan MCA terhadap perlaksanaan rukun-rukun Islam di negara ini seperti pembinaan masjid, institusi Tabung Haji yang memudahkan umat Islam menunaikan haji, penubuhan dan implementasi pusat zakat dan kutipannya, pembinaan sekolah agama, perbankan Islam, penerapan dasar-dasar Islam dalam kerajaan dan yang paling utama, MCA tidak pernah menentang malah menyokong dan mendokong bahawa Islam adalah agama Persekutuan dengan agama-agama lain bebas diamalkan dengan aman dan damai seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia sejak merdeka.

9. Rakyat perlu tahu pada Pilihan Raya Umum 1986, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang ketika itu Pesuruhjaya Pas Kelantan telah mengeluarkan manifesto antara lain pelaksanaan undang-undang Islam turut berkuat kuasa ke atas orang bukan Islam. Manifesto Pas 1986 dalam muka surat lima menguatkuasakan undang-undang Islam di seluruh negeri dengan tidak meletakkan perbezaan atas sebab-sebab berlainan keturunan, bangsa, agama dan pangkat kecuali perkara berhubung dengan ibadat dan undang-undang kekeluargaan. "Dalam muka surat 24 pula dinyatakan bahawa hak-hak orang bukan Islam sama sahaja di sisi undang-undang jenayah dan sivil dengan orang-orang Islam dan ini adalah hudud sebenar berlandaskan Islam. Oleh itu, dalam sesebuah negara yang demokratik maka MCA hendak menyeru Pakatan Rakyat supaya meletak kembali hudud sebagai salah satu manifesto mereka dalam pilihan raya akan datang (PRU-13) seperti mana Pas meletak manifesto hudud terhadap bukan Islam pada pilihan raya 1986 demi menghormati dan menjunjung prinsip demokrasi.

10. MCA juga ingin mencabar pendirian Pas dan PKR dalam isu berkaitan tentang kenyataan Karpal Singh supaya melangkah mayat beliau dahulu sekiranya negara Islam hendak ditubuhkan di negara kita dan sama ada kenyataan tersebut merupakan kenyataan yang berbaur menghina Islam atau tidak. Keduanya, mereka juga perlu menyatakan pendirian terhadap tweeter Ngeh Koo Ham sama ada tweetnya yang mengatakan Are Muslim Wasting Too Much Time and Energy On This ( Protest Sam Bacile )?

11. MCA sekali lagi hendak mencabar pendirian DAP sama ada mereka bersama-sama MCA menentang pelaksanaan hudud versi Pas atau tidak ? Sekiranya mereka menyatakan mereka tidak berkongsi pendirian yang sama dengan MCA dalam isu hudud versi Pas, maka mereka perlu tampil memberitahu rakyat bahawa mereka menyokong pelaksanaan hudud versi Pas di negara kita. Diharapkan DAP tidak lari dan sembunyi daripada cabaran pendirian mereka dalam isu ini. Mereka hanya perlu menyatakan pendirian sokong atau tidak.

12. Justeru, saya sebagai Presiden MCA ingin menegaskan bahawa MCA adalah sebuah parti yang mendokong prinsip demokrasi. Oleh itu, demi menghormati dan menjunjung prinsip demokrasi maka Pakatan Rakyat perlu meletakkan hudud versi Pas dalam manifesto mereka dalam pilihan raya yang akan datang. Seandainya ia diterima dan disokong oleh majoriti rakyat Malaysia, maka MCA akan menghormati kehendak rakyat Malaysia. - Utusan


 GR kata: perjuangan PAS dalam Islam hanya mainan dibibir saja....

Sunday, November 4, 2012

FOTO: TAKTIK KOTOR PAKATAN HAPRAK UNTUK RAKYAT



GR kata: Puak PR dengki sebab mereka tak boleh buat yang terbaik untuk rakyat!
 

HUDUD PAS BUAT RAKYAT BENCI PAKATAN PEMBANGKANG! @Rosnah_ARS


Penerimaan masyarakat cina yang positif terhadap hukum hudud menunjukkan bahawa masyarakat cina mulai memahami hukum hudud yang sebenar. Hal ini kerana selama ini terdapat segelintir masyarakat bukan Islam yang salah faham terhadap hukum hudud yang digembar gemburkan oleh PAS. Enakmen hukum hudud yang dirangka oleh PAS adalah tidak lengkap sehingga menyebabkan masyarakat bukan Islam memandang hukum hudud ini sebagai hukum yang zalim.

Sebagai umat Islam, Kita tidak boleh mempertikaikan hukum Allah, tetapi kita boleh mempertikaikan cara perlaksanaan dan pentafsiran hukum berkenaan oleh manusia. Ini seperti kita tidak boleh mempertikaikan sistem muamalat al-Quran dan Sunnah, tetapi kita boleh mempertikaikan bank, pajak gadai, syarikat, koperasi dan lain-lain yang menggunakan nama Islam dalam operasi mereka jika kita dapati ia tidak menepati semangat Islam yang sebenar.

Demikian kita tidak boleh mempertikaikan syariat hudud, tetapi kita boleh mempertikaikan perlaksanaan oleh pihak tertentu apabila kita dapati ia tidak memenuhi semangat keadilan yang dikehendaki oleh Allah dan rasul-Nya. Namun, tujuannya hendaklah untuk memelihara nama Islam agar tidak disalahgunakan atau disalahfahami.

Sesuatu yang wajar diakui adalah bahawa bukannya mudah untuk melaksanakan hudud di zaman kini, terutama di negara kita yang mempunyai persekitaran yang sangat berbeza dibanding hari-hari awal hudud dilaksanakan. Dalam masyarakat seperti kita, melaksanakan hudud tanpa penelitian bagaikan memasang pintu istana untuk sebuah rumah buruk. Ia bukan menambahkan kecantikan, sebaliknya mungkin merobohkan rumah yang buruk itu dan merosakkan pintu yang cantik dan berharga itu.

Oleh itu, untuk kita melaksanakan hukum ini di Malaysia terdapat banyak perkara yang perlu kita ambil kira. Hal ini kerana pelaksanaan hukum hudud itu harus bersedua ke arah kesempurnaan pelaksanaannya. Hal ini kerana, kita perlu melaksanakan usaha memberi kefahaman masyarakat mengenai hukum ini. Hukum Hudud ini besar dan banyak cabangnya. Perlu diperhalusi teori dan perlaksanaannya. Kita tidak mahu pelaksanaannya tidak sempurna kerana ini soal hukum Allah. Kita juga tidak mahu pelaksanaan hukum ini di Negara kita mendapat tentangan dari kaum lain, sedangkan hukum ini merupakan hukum yang memberi keadilan untuk semua.


GR kata:

PANAS: 'SUP LIDAH' JULIANA EVANS BUAT ZIZAN RAJA LAWAK FRUST MENONGGENG


Peminat kepada pelakon wanita muda, Juliana Evans sudah ketahui yang pelakon berdarah kacukan itu sedang berada di negara Amerika Syarikat (AS). Keberadaannya di sana adalah kerana menyambung pelajarannya dalam bidang Komunikasi Massa di Universiti Michigan.

Umum juga mengetahui yang Juliana atau mesra dipanggil dengan Jue mempunyai hubungan yang rapat dengan pelakon lelaki, Mohd Razizan Abdul Razak atau Zizan Raja Lawak. Mereka pernah dilihat berkelakuan mesra di khalayak ramai.

Malah, kemesraan antara mereka bersambung di laman sosial Twitter masing-masing. Kalau sudah nampak kemesraan antara mereka berdua, pastilah orang ramai khususnya peminat-peminat mereka berdua mengatakan mereka berdua sedang hangat bercinta.

Bukan itu sahaja, melihatkan kedua-dua ‘pasangan’ ini memakai cincin yang sama, itu mengukuhkan lagi dakwaan mereka sedang dilamun cinta. Namun, adat dalam dunia artis, Jue dan Zizan lebih mudah untuk membalas tanggapan umum mengenai mereka dengan mengatakan mereka hanyalah berkawan rapat sahaja.

Sewaktu Jue ingin berlepas ke AS, Zizan yang turut mengiringi pemergiaan Jue ke negara orang untuk mengejar cita-citanya mengakui berasa sedih dan menangis kerana terpaksa berpisah dengan ‘kekasih hatinya’. Jadi, apa lagi yang ingin disorokkkan.

Persoalannya sekarang, apakah hubungan antara Zizan dan Jue sekarang ini? Adakah mereka masih lagi bercinta atau ‘berkawan rapat’ lagi? Baru-baru ini, beberapa keping foto Jue yang berpacaran dengan seorang lelaki Mat Salleh telah tersebar.

Jue dilihat mesra bersama lelaki tersebut yang namanya ialah Nate Miller. Mereka seakan-akan gembira ketika bercuti bersama-sama. Adakah Jue sudah pun menemui pengganti atau ‘kawan rapat’ ketika berada di sana? Yang pasti, Zizan akan menitiskan air matanya sekali lagi… - mynewshub


GR kata: Dalam setiap hubungan perlukan kejujuran...betul tak??

Artikel pelbagai