Join Gossip Rakyat

Saturday, March 17, 2012

PANAS: Anwar Sanggup Buang Islam Demi Tawan Putrajaya!!


Apakah Anwar ini ejen Yahudi?? Apakah dalam perjuangkan sebenarnya dengan 'berTUANkan' Yahudi hasrat untuk menawan Putrajaya Anwar akan berjaya??

Kita semua tahu dengan usaha Anwar selama ini menanamkan dalam minda masyarakat di Malaysia bahawa Barisan Nasional (BN) semua parti yang kolap. Yang buruk semuanya UMNO/BN walaupun perkara yang dilemparkan fitnah semata-mata. Rakyat sudah muak sama sekali dengan kelentong sana sini Anwar Ibrahim.

Sedarlah wahai pembaca sekalian, fikirkanlah secara matang. Wajarkah seorang muslim boleh menyokong apa yang dibuat oleh Israel (Yahudi). Sudah terang-terangan sejak zaman Nabi lagi, Yahudi ini musuh Islam yang jati. Kenapa perlu disokong apa yang mereka lakukan pada umat Islam?? Renung-renungkanlah....

Info dari blog K-MPM :

Masjidil Al-Aqsa akan dirobohkan oleh mereka semata-mata untuk membina semula Haikal Sulaiman III atau kuil Sulaiman. Sebenarnya di situ dipercayai tertanam begitu banyak kitab-kitab sihir kuno Mesir yang dikatakan mampu untuk menyeru Dewa atau Nabi yang terakhir mereka yang nanti-nantikan untuk menjadi Raja dan pemimpin mereka, tentu anda tahu siapa  sudah pastilah Dajjal Al-Masih.


GR kata: Renung-renungkan supaya jangan kita menyesal suatu hari nanti....

Pelancaran Jentera UMNO WP @MuhyiddinYassin @RajaNongChik


Ayuhhhhh...kepada semua ahli-ahli UMNO W.Persekutuan dan orang ramai tidak kira yang tua dan orang muda yang masih lagi mempunyai rasa kasih dan sayang terhadap agama, bangsa, negara dan perjuangan untuk merampas kembali parlimen-parlimen di Kuala Lumpur ke tangan BN

Marilah sama-sama untuk hadir ke program Pelancaran Jentera UMNO Wilayah Persekutuan pada 18 Mac 2012 (ahad ini) di Stadium Titiwangsa bermula jam 8.00 pagi.

Jom ramai-ramai kita gegarkan Stadium Titiwangsa pada pagi Ahad ini dan kita dengar apa amanat yang ingin disampaikan oleh YAB TPM. 

GR kata: BN Pilihan Orang Muda

Awat @fuziah99 TAKUT Sangat Berdebat Dengan @tilianker #LYNAS ??


Kenapa susah sangat YB Fuziah Thoron ni menyahut cabaran debat dari YB Dato' Ti Lian Ker?? Adakah beliau merasakan akan kalah teruk 'ditempeleng' oleh Dato' Ti Lian Ker mengenai isu LYNAS ini?? Pada pendapat GR, isu Lynas ini jika dia menyahut cabaran tersebut akan memakan dirinya sendiri. Betul tak YB Fuziah?? Hi hi hi

Pertelingkahan antara mereka berdua ini sudah tiada jalan penyelesaian. Dari twitter sehinggalah cuba untuk dibuat debat secara rasmi. Tapi pelbagai dolak-dalih yang dibuat oleh YB Fuziah ini. Sekejap nak buat live di Tv lepas tu tak jadi pula. Nak buat secara rakaman, lepas tu tak jadi lagi. Aduhai YB, janganla pusing-pusing cakap manyak pening wooooooo....

Blogger Keris7Lok cuba untuk merealisasikan debat antara mereka berdua dan cuba sedaya upaya debat antara mereka berjaya dijalankan mengenai isu LYNAS.

Lihat di bawah apa kata Keris7Lok :
Sejauh manakah isu LYNAS ini telah dipolitikkan? Apakah YB Fuziah Salleh seorang wakil rakyat yang berwibawa dan ikhlas untuk rakyat? Lihat video di atas dan jika YB Fuziah mahu membantah kata-kata tersebut. Sila hubungi Keris supaya kita boleh mengadakan debat berbentuk forum di Kuala Lumpur. Kena berani sahut cabaran kalau pandai membuat tuduhan!!!

GR kata: Kak G apa tunggu lagi?? Jangan sibuk pandai berdemo saja yer....

Friday, March 16, 2012

TERKINI: Pekerja Shangri-La @rafiziramli RASUAH Dikenalpasti?? @NajibRazak


Nampaknya makin tak senang dudukla nampaknya Pengarah Strategi PKR ni. Umpan yang dibuat akhirnya makan diri sendiri. Mana mau lari bro...Fitnah itukan lebih teruk dari membunuh. Dikhabarkan pekerja Hotel Shangri-La yang bersubahat dengan Rafizi sedia untuk tampil bantu menerangkan perkara yang sebenar. Amacam En Rafizi???

Baca pendedahan di bawah:
Terkejut dan rasa gelisah beliau melihat beberapa artikel penulis sebelum ini yang mengaitkan penglibatan seorang wanita yang bekerja di Hotel Shangri-la dalam menyalurkan maklumat berbayar kepada Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli, semalam wanita terbabit sedia tampil berjumpa dan memberi maklumat siapa sebenarnya yang mengarahkan beliau berbuat demikian.

Sebelum ini penulis berjanji tidak teragak-agak akan menyiarkan nama,gambar dan sedikit butiran peribadi wanita terbabit jika Rafizi dapat mengemukakan dokumen yang sahih tentang penglibatan pembayaran kos perbelanjaan majlis pertunangan anak gadis Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak menggunakan wang kerajaan dan pembayaran itu dibuat melalui Pejabat Perdana Menteri (PMO) sendiri.

Wanita yang mendakwa dirinya sebagai pekerja tetap Hotel Shangri-La, rasa amat terkejut bila mana cerita berkenaan dirinya akan tersebar kerana dakwa beliau, pihak yang beliau subahat dalam menyalurkan maklumat tersebut berjanji tidak mendedahkan identitinya sebaik dokumen Banquet Event Order (BEO)  diserahkan kepada pihak rafizi.

Atas rasa tanggungjawab dan kesilapan besar yang beliau lakukan kerana telah mencalarkan imej keluarga dan nama baik Perdana Menteri Malaysia, beliau sanggup berjumpa dengan penulis dan rakan blogger yang bersama penulis untuk mendedahkan nama siapa yang mengarahkan beliau mendedahkan maklumat pelanggan terbabit dan berapa jumlah wang yang diterimanya??.

Nampaknya rafizi, cerita ini sudah masuk ke fasa paling besar kerana penulis dan beberapa rakan blogger yang lain akan mendedahkan rancangan jahat kamu dan dalam masa yang sama biar rakyat melihat kamulah pembawa fitnah yang maha besar.


 Baca juga di sini


GR kata: Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Tak gitu En Rafizi???

PANAS: Anwar Bisu Kena Ludah Dengan @Khairykj ??





"I support all efforts to protect the security of the State Of Isreal..."- Anwar Ibrahim


Apa citer ni Pak Anwar oiii...dengan Ketua Pemuda UMNO Malaysia pun tak lepas berdebat, ada hati nak berdebat dengan YAB Perdana Menteri. Memang dah gila meroyan Pak Anwar ni kan?? he he he

Pada Pak Anwar, kalau dah buat salah tu mengaku sajalah. Tak payah nak pusing-pusing auta yer. Pembaca sekalian lihatlah sendiri, dalam dewan rakyat Pak Anwar tak boleh jelaskan inikan pula nak memerintah negara ni. Entah apa pula rakyat kena kelentong dengan dia kan..


GR kata: Anwar dan sekutunya apa pun tak boleh!!!!

Shangri-La Yang Salah or @rafiziramli Yang BENGONG?? Saman Jer!! @PMOMalaysia @NajibRazak


Ternyata keBODOHan Rafizi Ramli sudah kita lihat, sehingga sekarang beliau GAGAL mengemukakan bukti sahih dengan dokumen yang dikeluarkan kononnya majlis pertunangan anak PM dibayar oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO). Dokumen yang ditunjuk oleh Rafizi juga kononnya YAB PM telah menyalahgunakan kuasa dengan menggunakan duit rakyat. Kata Pengarah Strategi PKR tapi awat bodoh sangat ek??

Semalam GR mendedahkan bagaimana Rafizi Ramli cuba untuk menfitnah YAB PM, isu yang cuba dibangkitkan mengenai pertunangan anak PM ternyata BOHONG sama sekali. Persoalannya kenapakah Rafizi Ramli sanggup berhabis puluhan ribu ringgit untuk menyogok pekerja Shangri-La terbabit sedangkan isu ini tidak benar sama sekali. Dokumen yang dipaparkan sebelum ini bukannya berbentuk bukti bayaran dari PMO dan kononnya dibayar oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO) seperti yang didakwa oleh Rafizi Ramli. Sudah-sudahlah tu Rafizi woiiiii...jangan asyik nak fitnah jer kejanya, tak ingat Tuhan ker???

Untuk pengetahuan pembaca sekalian, pekerja Shangri-La yang disogok oleh Rafizi Ramli telah dikenalpasti dan akan didedahkan sedikit masa lagi...Jaga-jaga Cik Salmah!!! He he he


Siapakah beliau dan apakah hubungan beliau dengan Rafizi Ramli sehingga dokumen tersebut diberikan kepada Pengarah Strategi PKR sehingga rahsia pelanggan diberikan sesuka hati untuk memburukkan imej terutama maruah keluarga Perdana Menteri Malaysia. Siapa yang harus dipersalahkan dalam hal ini???

Dalam hal seperti ini, GR berpendapat bahawa pihak Shangri-La seharusnya bertanggungjawab dalam menyimpan rahsia maklulmat pelanggan. Kes seperti ini boleh dikategorikan sebagai pecah amanah. Mohon pihak Shangri-La ambil tindakan sewajarnya kepada mereka yang terlibat. Agak pelik sebab maklumat pelanggan boleh bocor dengan sewenang-wenangnya.

Dan sudah pasti imej Hotel Shangri-La tercalar akibat pendedahan maklumat pelanggan didakwa disebar oleh pekerjaannya sendiri. Sudah pasti ramai pelanggan selepas ini berfikir dahulu sebelum mereka ingin menetap di Hotel Shangri-La. Mohon pihak Hotel Shangri-La ambil tindakan ke atas isu fitnah dari Rafizi si mulut longkang.....

Baca juga kisah sama di sini


GR kata: Mana mau lari Rafizi???

Thursday, March 15, 2012

PANAS: DAP RASIS, KURANG AJAR TAK HORMAT RAJA!!

Apakah yang boleh kita perkatakan tentang DAP ini. Ternyata mereka memang kurang ajar dan tidak mahu menghormat Institusi Di Raja negara ini. Terbaru, mereka memperlekehkan Institusi Di Raja dengan meletakkan gambar Raja Permaisuri Agong di bawah iklan jualan murah. Apa benda ni, ternyatak perkara ini kurang ajar!!! Lihat gambar di bawah:


Lihat betapa biadap dan kurang ajarnya Kerajaan DAP di Pulau Pinang,memperlekehkan dengan meletakkan gambar Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong di bawah Kempen Jualan Gudang,Supermarket Pacific Komtar. Pembaca nilailah sendiri, ini baru terjadi di P.Pinang. Kalau Pakatan Rakyat memerintah Malaysia...jawabnya habislah apa yang kita pelihara selama ini.

Baca juga di sini dan di sini


GR kata: DAP Racist!! depa adalah parti komunis....

PANAS: Kedah akan Jadi Negeri Jelapang BABI??


Semakin hari semakin gila dan sewel PAS memerintah negeri Kedah. Janji pada PRU-12 sampai la ni tidak diTUNAIkan. Alasan yang diberikan baru memerintah, boleh diterima pakai ker?? Pada GR TIDAK sama sekali. Kalau tak manakan boleh tabur JANJI sana sini sebelum PRU-12 dulu. Di sini GR tidak mau kupas tentang manifesto PAS pada PRU-12, tapi ada maklumat yang lebih panas dari negeri yang terkenal dengan Jelapang Padi ini.

Terkini, GR difahamkan dari maklumat dalam PAS Kedah bahawa mereka akan menjadikan negeri Kedah dengan jolokan nama "Jelapang Babi".. Di mana Kerajaan Negeri Kedah telah meluluskan projek baru yakni kandang memproses daging BABI secara besar-besaran di Kedah. Di kandang tersebut mereka akan menggunakan kaedah moden. Moden yang macam mana?? Siap ada penghawa dingin (aircond) tau dalam kandang tersebut. Wahhhh...dahsyat tu!! BABI tido dalam aircond tu...


Nampaknya Menteri Besar Kedah, Azizan menerima tekanan daripada DAP dalam Pakatan Rakyat agar meluluskan projek ladang penternakan babi secara moden dan besar-besaran yang mungkin ladang ternakan terbesar di Malaysia dan juga ASEAN.

Tahniah kepada kerajaan Kedah Pas di bawah kepimpinan Azizan yang hanya menjadi pak turut kepada tekanan DAP dan membabilisasikan ternakan di Kedah.

Baca juga di Klik Sini dan Klik Di sini


GR kata: Sedih dengan Kedah sekarang, negeri yang banyak melahirkan ulama' tapi 'digadaikan' begitu saja demi kepentingan peribadi pemimpin...

Inikah Contoh Penjawat Awam Pada Rakyat? Mohon KP JPJ Jawab!! @portaljpj @kongchoha cc: @NajibRazak


Inikah contoh seorang penjawat awam berunifom ketika menjalankan tugas?? Walaupun beliau seorang pegawai JPJ yang sudah semestinya sentiasa menjalankan tugas untuk keselamatan jalan raya terjamin, tapi pembaca lihatlah ini ker contoh yang baik??

Bila ada orang tak ikut undang-undang kena saman?? Tapi yang ni tak pakai helmet ok pulak ker?? Kepala dah kebal sangat ker??

Mohon pihak atasan pengurusan JPJ pantau perkara ini kerana ia boleh mencalarkan imej jabatan kerajaan di mata masyarakat. Yang dipersalahkan nanti Kerajaan. Mohon tindakan diambil.


GR kata: Perkhidmatan perlulah dilakukan dengan amanah. Jangan disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga...

PANAS: Saya Suka Burukkan Nama Malaysia?? @anwaribrahim


Semalam dikhabarkan Pak Anwar dikatakan akan memberi ucaptama di 20th Public Relations World Congress di Dubai.

Apa agaknya yang diucapkan oleh beliau pada Congress tersebut yer??


Pada pandangan GR, masyarakat di Malaysia sudah tahu apa yang diucapkan oleh Pak Anwar. Dengan apa yang dilihat sebelum ini tidak mustahil di Dubai juga beliau akan memburuk-burukkan nama baik Malaysia di mata dunia. Inikah sikap yang perlu ada pada seorang pemimpin?? Berangan nak jadi PM tapi fitnah sana sini nama baik Malaysia pada pemimpin dunia yang lain.

GR sharekan di sini kiriman emel yang diterima oleh rakan blog YY :
Apparently Anwar Ibrahim is giving the keynote address at 10.30am tomorrow (Wednesday 14th Mar) in Dubai.

We can already guess what he will say, right? He will spin a tragic story about Malaysia, like he always does. It’s the only thing he does.

Is this what will happen, while PM is delivering prosperity, democracy, and security for all Malaysians? While the government leader is working to build a nation, the opposition leader is talking to tear it down? While PM is walking the talk, the Oppo leader is talking the …

Can you imagine the things he will say??

“Malaysian government does not allow media freedom” (eventhough pro-opposition voices are everywhere online)

“Malaysian government cracks down on protests and public demonstrations” (who cares if the last few demos have been permitted by authorities)

“Najib is afraid of debating with me” (urm… because talk is cheap and action speaks louder than words?)

When will his spinning stop???     

We, the people, must stop him, by telling the world the truth.

    - Let the world see him for who he really is, a spinner, not a leader.

    - Show the world what wild tales he has spun and the reveal the TRUTH behind them.

    - Show the world what a real leader does, by showing what PM Najib has been working hard for, what Anwar is incapable of doing.

Spread the word!!

GR kata: Inikah manusia yang korang nak sangat jadikan dia sebagai seorang pemimpin negara?? Fikir-fikirkanlah sebelum terlambat....

TERKINI: Staff Shangri-La Dibayar @rafiziramli Dah KANTOI?? @NajibRazak

Hiasan ker??

Pada pendapat GR, pekerja Shangri-La Hotel yang bersekongkol dengan Rafizi Ramli perlu DIPECAT!!

Ini pandangan GR mengenai fitnah paling BANGANG oleh Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR ada memperolehi bukti berkaitan majlis pertunangan anak PM apabila beliau dikatakan ada mempunyai salinan invoice berkenaan bayaran majlis tersebut yang kononnya dibayar oleh Pejabat PM (PMO) menggunakan wang rakyat. Fitnah paling BODOH yang pernah GR lihat oleh puak-puak PKR ni. Belajar tinggi-tinggi tapi otak kat bontot!!!

Jika kita lihat cubaan kali ini yang dibuat oleh pakar pengarah strategi PKR untuk mengaibkan Perdana Menteri lebih kurang sama dengan cara yang digunakan terhadap DS Shahrizat Jalil mengenai NFC tapi ternyata GAGAL. Nampak gayanya makan diri sendiri.

Persoalannya sekarang, bagaimanakah Si Rafizi kononnya ada maklumat tersebut kalau beliau tidak membayar seseorang untuk mendapatkan salinan tersebut?? Salinan yang dikeluarkan sebelum ini ternyata tidak menunjukkan bayaran majlis pertunangan tersebut dibuat oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO). Lagi satu, wajarkah dalam sistem pentadbiran perniagaan terutama hotel boleh dengan sewenang-wenangnya membocorkan maklumat pelanggan kepada umum. Mohon pihak Shangri-La ambil tindakan sewajarnya kepada pekerja yang terbabit...

Terkini, rakan GR blog K-MPM telah mendapat maklumat dari sumber dalaman PKR bahawa Rafizi Ramli telah membayar puluhan ribu ringgit kepada salah seorang pekerja Shangri-La kononnya memberi beliau maklumat yang tepat mengenai majlis pertunangan anak PM tersebut. Tapi Rafizi GAGAL untuk kemukakan bukti invoice kononnya dibayar oleh PMO. Alahai Rafizi janganlah tunjuk lagi keBODOHan hangpa tu lagi....

Yang peliknya macam mana pekerja terbabit berkuasa menyimpan invoice tersebut tanpa pihak hotel ketahui dan berada ditangannya, GR tidak beragak-agak untuk mendedahkan siapa pekerja yang menyalurkan maklumat kepada Rafizi mulut longkang ni.

Untuk pengetahuan pembaca sekalian, jika kita sebagai seorang bapa dan mampu menyara keluarga dari segi pendapatan kita. Takkan kita tidak boleh berbelanja lebih untuk majlis anak sendiri tidak kira pertunangan atau perkahwinan demi menggembirakan hati anak kita. Kalau dah mampu apa salahnya kan?? So pembaca yang budiman fikir-fikirkanlah....

Kisah sama KLIK DI SINI

GR kata: Tunggu pendedahan KEBODOHAN Rafizi Ramli seterusnya....

Khas Buat Ostad PAS Yang Tonggang Terbalikkan HALAL-HARAM!!


Tolong sebarkan pada kawan-kawan agar berhati hati dalam memilih makanan. Istilah Makanan Yang Berkaitan Dengan Babi..

Mungkin banyak umat Islam tidak tahu bahwa label label yang bertulis 'This product contain substance from porcine.Sebenarnya bermaksud 'Produk ini mengandungi bahan daripada babi. Selain itu, antara label yang kerap digunakan adalah 'The source of gelatin capsule is porcine' yang bermaksud 'Kapsul dari gelatin babi.

Berikut antara istilah sains yang digunakan dalam produk yang mengandungi unsur babi:

1. Pork: Istilah yang digunakan untuk daging babi di dalam masakan.

2. Swine: Istilah yang digunakan untuk keseluruhan kumpulan spesis babi.

3. Hog:Istilah untuk babi dewasa, berat melebihi 50 kg.

4. Boar:Babi liar.

5. Lard:Lemak babi yang digunakan bagi membuat minyak masak dan sabun.

6. Bacon:Daging haiwan yang disalai, termasuk babi.

7. Ham:Daging pada bahagian paha babi.

8. Sow:Istilah untuk babi betina dewasa (jarang digunakan).

9. Sow Milk:Susu babi.

10.Pig:Istilah umum untuk seekor babi atau sebenarnya bermaksud babi muda, berat kurang daripada 50 kg.

11.Porcine:Istilah yang digunakan untuk sesuatu yang berkaitan atau berasal daripada babi. Porcine sering digunakan di dalam bidang perubatan untuk menyatakan sumber yang berasal daripada babi.


GR kata: Sebarkan kepada semua saudara-saudara kita agar lebih berhati-hati. Moga Allah S.W.T akan membalas jasa baik anda dan semoga Allah memelihara kita di dunia dan di akhirat.

Wednesday, March 14, 2012

Kak Jat Undur Jawatan, Blogger 'Hebat' Tak Buat Kerja Ker??


Pengunduran Kak Jat di dalam pentadbiran kerajaan adalah langkah bijak, imej kerajaan dipelihara dari korupsi pemimpinnya dan membuktikan kerajaan tidak akan simpan pemimpin yang ada hubungkait dengan sebarang skandal yang boleh menjatuhkan reputasi Kerajaan.

Memang benar Kak Jat tidak boleh disabitkan dengan kegagalan NFC tetapi dakwaan pecah amanah terhadap suami dan anaknya di dalam NFC membuktikan tempias akan terkena batang hidung Kak Jat juga. Betul tak??

Lebih panas lagi, pengunduran Kak Jat di dalam kerajaan memberi tekanan juga kepada hasil kerja blogger 'hebat' yang dilihat gagal mempertahankan tuan yang memberi uncang emas supaya menutup ruang kegagalan melibatkan NFC. Apa macam tu? Dengan tindakan mereka ini sebenarnya yang mencalitkan taik pada imej Kerajaan itu sendiri. Apabila menerima tugasan bukankah perlu diselesaikan sehabis baik??

Menjadi persoalan sekarang kenapa Kak Jat terpedaya dengan nasihat dari blogger 'hebat' terbabit sedangkan beliau tahu akhirnya beliau akan tertipu jua nanti dengan apa yang dijanjikan oleh blogger 'hebat' ni. Pembaca lihatlah sendiri apa sudah jadi???

Baca juga kisah sama Klik Di Sini


GR kata: Berhati-hatilah wahai pemimpin UMNO/BN sekalian. Berurusanlah dengan mereka-mereka yang betul ingin membantu anda, bukannya nak untung jerk..Fikir-fikirkanlah!!!

TERKINI: ANWAR DAH READY PRU-13! INI DUITNYA!!


BONGKAR!! Patutlah Anwar dah confident sangat untuk PRU-13 nanti, sebab funder-funder dah bantu untuk capaikan cita-cita busuk beliau nak jadi PM Malaysia. Alamatnya tergadailah negara Malaysia yang kita cintai ni.

Jom baca pendedahan dari blog PerdanaHitam di bawah:



Rupa-rupanya kempen pilihanraya PKR adalah hasil dana Yahudi! Pendedahan terbaru ini dinyatakan oleh DS Mohd Zin Mohamed.

PH berharap agar rakyat sedar dengan permainan yahudi di dalam PKR. Konrad Adeneur Foundation (KAF) yang berkait rapat dengan Christian Democratic Union of German merupakan antara pertubuhan yang bertanggungjawab menyalurkan dana dan latihan modal insan kepada petugas PKR.

Menurut Mohd Zain lagi, KAF juga membantu PKR menyediakan manual menghadapi pilihan raya menggunakan kaedah menggulingkan kerajaan dengan cara tidak demokratik. KAF merupakan think tank terbesar kepada parti pemerintah di Jerman… KAF juga membantu golongan neo konservatif Yahudi melalui American Jewish Committee (AJC).

“Ini ialah pendekatan yang diambil oleh (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) dengan guna bantuan saluran asing yang tidak demokratik untuk bersaing dengan kita. Mereka menggunakan kaedah dengan cara menimbulkan kebencian rakyat terhadap pemimpin negara…

“Usaha ini sebenarnya bermula selepas PRU pada tahun 2004 bagi menghadapi PRU tahun 2008,” katanya pada sidang media di bangunan Umno Selangor di Shah Alam, hari ini. Turut disertakan salinan dokumen surat-surat yang ditanda tangani oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diedar kepada semua wartawan.

Antara surat yang disertakan ialah surat Anwar kepada bekas Presiden Bank Dunia, Robert Zoellick pada tahun 2007. Selain itu, Mohd Zain berkata, selain KAF, National Democratic Institute for International Affairs (NDI) turut menyediakan manual pilihan raya yang dinamakan ‘Buku panduan perancangan kempen politik’ yang telah diterjemahkan ke dalam bahasa Melayu yang dibuat khusus untuk proses pilihan raya di Malaysia.

Sehubungan itu, Mohd Zain mempersoalkan tujuan NDI menghasilkan buku panduan tersebut dan apakah keperluannya. “Antara kandungan buku panduan itu ialah menyebarkan dakyah bahawa Malaysia ini kononnya tiada kebebasan media, tiada kebebasan beragama. Pihak PKR anggap buku dari NDI ini sebagai kitab mereka untuk hadapi pilihan raya nanti.


GR kata: Ni lah dia manusia gila kuasa..sanggup persetankan diri jadi hamba abdi pada Yahudi sebab berangan 'mat jenin'.

PANAS: @rafiziramli PITAM Dengan Kenyataan Ini!!


Hotel Shangri-la Kuala Lumpur menafikan kos katering bagi majlis pertunangan anak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Nooryana Najwa ditanggung oleh Jabatan Perdana Menteri.

Sebaliknya menurut pengurusan hotel itu hari ini, pembayaran dibuat oleh Najib sendiri.

Kenyataan itu sekali gus menafikan tuduhan Jingga 13 dan PKR sebelum ini, mendakwa Pejabat Perdana Menteri menanggung kos RM409,767.

Menurut kenyataan itu, Hotel Shangri-la Kuala Lumpur ada menerima pengesahan tempahan katering di luar pada 2 Jun 2011 bagi satu majlis di Seri Perdana Putrajaya yang dijadualkan berlangsung pada 17 Jun 2011.

"Adalah menjadi prosuder biasa setiap tempahan yang dibuat hendaklah disahkan. Bagi majlis ini, ia disahkan pada empat hari sebelumnya iaitu 13 Jun. "Majlis berkenaan adalah pada 17 Jun dan pembayaran keseluruhannya dibuat oleh perdana menteri pada 30 Jun, bukannya dibuat melalui Pejabat Perdana Menteri," kata kenyataan itu.

Sebelum ini, Najib menafikan majlis pertunangan anak perempuannya itu bersama warga Khazakhstan, Daniar Nazabayev menggunakan duit kerajaan.

Katanya, perbelanjaan pertunangan anak perempuannya tidak ditanggung oleh Pejabat Perdana Menteri sebagaimana didakwa oleh sesetengah pihak,” kata mesej menerusi Twitter di bawah akaun Pejabat Akhbar Perdana Menteri (Msia PM Press Office).

Mesej susulan pula menyebut, “Pejabat Perdana Menteri akan mengeluarkan satu kenyataan berkenaan dakwaan dalam waktu terdekat.”

Semalam, Jingga 13 meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat berhubung isu tersebut. - SH


GR kata: Lepas ni apa pulak Si Mulut Longkang ni nak fitnah lagi yer?? Orang bodoh sombong memang ler macam ni!! FITNAH LEBIH KEJAM DARI MEMBUNUH...

SEBAB TAK DAPAT DUIT, ADIK NADIRAH JADI MANGSA MANUSIA KEJAM!!

Al Fatihah buat Adik Nadirah...Semoga beliau ditempatkan di Syurga Allah S.W.T

Inilah sikap manusia yang lebih teruk dari binatang. Sanggup buat apa saja untuk mendapatkan wang. Mereka ini boleh kita kategorikan manusia yang takder otak. GR berasa sangat sedih pada apa yang menimpa adik si kecil ini. Manusia yang tidak berdosa diperlakukan begitu kejam. Oleh sebab wang yang tidak seberapa si pembunuh yang lebih kejam dari binatang sanggup membakar sampai hangus adik si kecil ini. Pada si pembunuh meh sini GR bakar tangan ko sikit bagi rasa macam mana nak?? BODOH BANGANG!!! BAPAK SEGALA SYAITAN PADA SI PEMBUNUH!!!


Polis Johor mahu mendapatkan kerjasama rakan mereka dari Kelantan untuk "mencekup" seorang wanita yang menghubungi ibu kanak-kanak Nurul Nadhirah Abdullah, yang diculik dan semalam disahkan dibakar, dengan menelefon dan menghantar SMS berbaur ugutan meminta wang tebusan.


Perkara itu disahkan oleh Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff di sini, hari ini. Ibu mangsa, Roselyn Alan, 25, dilaporkan menerima panggilan dan SMS daripada seorang wanita tidak dikenali dari Kelantan, semalam. Mohd Mokhtar berkata, pihaknya telah berhubung dengan polis negeri itu bagi membantu menyiasat kes tersebut.


"Kita minta bantuan polis Kelantan untuk cekup individu itu, kesan dia dan bawak dia ke Johor," katanya.


Roselyn sebelum ini dilaporkan menerima panggilan telefon dan SMS daripada seorang yang tidak dikenali mengugut untuk membunuh Dirang jika tidak dibayar wang tebusan sebanyak RM30,000. Polis semalam mengesahkan mayat rentung yang ditemui di ladang kelapa sawit di Nusa Damai, Masai dekat sini pada Khamis lalu sebagai Nurul Nadhirah setelah mendapat keputusan hasil ujian asid Deoksiribonukleik (DNA) daripada Jabatan Kimia.


Nurul Nadhirah hilang pada 1 Mac lalu ketika keluar membeli mi segera dan telur di kedai runcit di kawasan kediamannya. Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika mengunjungi keluarga Nurul Nadhirah atau lebih dikenali sebagai Dirang di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam Pasir Gudang di sini hari ini.

Sambil menyifatkan individu yang terlibat dalam kes bunuh dan bakar kanak-kanak itu sebagai penjenayah kejam, berhati binatang dan tidak berperikemanusian menyiksa insan kerdil yang tidak berdosa, beliau menegaskan suspek yang terlibat akan dihadapkan ke muka pengadilan secepat mungkin. Katanya, tiga daripada empat suspek termasuk seorang wanita berumur 30 hingga 40 tahun itu didapati positif dadah jenis metamphetamine dan ice manakala dua daripada suspek mempunyai rekod jenayah lampau bagi kesalahan dadah dan curi.

Tempat adik Nadirah dibakar sampai hangus


GR kata: Al Fatihah dan salam takziah pada keluarga adik Nadirah. Cari pembunuh sampai lobang cacing...

Tuesday, March 13, 2012

Inikah Pemimpin Yang Korang Sanjung Sangat???


Seperti kita semua sedia maklum, semalam pembukaan sidang Dewan Rakyat dan Dewan Negara oleh DYMM Yang Dipertuan Agong di Parlimen. Sidang Dewan ini dikatakan yang terakhir sebelum Pilihanraya Umum ke 13 (PRU13 namun amat mengecewakan ada pemimpin yang tidak mengenakan pakaian rasmi ketika menghadiri majlis tersebut. Biadap sungguh!!!


MP Kuala Selangor pun tak ada adab, rugi sungguh rakyat K.Selangor jadikan beliau MP. Pak Anwar jangan cakapla kan. Dia ni mana reti adab pun.. Dia kan 'Imam Mahdi'.. MP Pakatan Rakyat memang tak boleh pakai!!!


GR kata: Pemimpin yang macam ini ker kita perlukan untuk memimpin dan membantu rakyat?? Perkara yang kecil macam ni pun boleh buat BANGANG, inikan pula nak berkhidmat untuk rakyat. Fikir-fikirlah wahai pembaca yang budiman.

Monday, March 12, 2012

AL FATIHAH BUAT ADIK NADIRAH


Ketua Polis Daerah Seri Alam Supt Roslan Zainuddin hari ini mengesahkan mayat rentung ditemui di Nusa Damai, dekat Seri Alam pada 8 Mac lalu sebagai kanak-kanak malang yang dilaporkan hilang sebelum ini iaitu Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau lebih dikenali sebagai Dirang.

Beliau berkata, hasil ujian DNA yang dijalankan terhadap mayat berkenaan yang dikeluarkan oleh Jabatan Kimia pada Isnin mengesahkannya.

"Berdasarkan pemeriksaan dijalankan di tempat kejadian, kami menemui serpihan tulang dan berjaya mendapatkan sampel DNA yang kemudiannya dihantar ke makmal dan sepadan dengan DNA ibunya," katanya kepada pemberita di sini, Isnin.

Menurutnya, walaupun siasatan awal mendapati mayat rentung itu milik manusia dewasa, namun hasil ujian DNA yang dikeluarkan itu mendapati ia adalah milik Dirang yang dilaporkan hilang sejak 1 Mac.

Katanya, faktor keadaan mayat yang rentung teruk juga menyebabkan pengecaman sukar dilakukan oleh pihaknya. Perkembangan terbaru itu sekaligus menamatkan misteri kehilangan Nurul Nadhirah yang sebelum ini dilaporkan hilang ketika keluar membeli mi segera dan telur kira-kira pukul 11 pagi, di kedai runcit di kawasan rumahnya di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam.

Berikutan itu satu pasukan siasatan khas telah ditubuhkan dengan diketuai oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri Datuk Amer Awal dan dibantu pasukan dari Bukit Aman bagi menyelesaikan kes itu.

Kes itu turut mendapat perhatian pelbagai pihak termasuk pihak swasta dan orang perseorang yang turut sama membantu mencari dengan mengedarkan poster mengenai kehilangan mangsa. Hasil siasatan sebelum ini, katanya polis telah menahan empat suspek termasuk bapa kandung mangsa dan jirannya bagi membantu siasatan berhubung kehilangan kanak-kanak itu.

Roslan berkata, berikutan hasil ujian itu, polis kini menyiasat kes tersebut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh berbanding sebelum ini yang disiasat atas aduan orang hilang. Menurutnya, tempoh tahanan reman keempat-empat suspek akan dilanjutkan bagi membantu siasatan. - Bernama


GR kata: Al Fatihah...Kepada si pembunuh adik ini, korang akan terima juga azabnya nanti!!

Tahniah Malek Noor Bergelar Suami Orang


Hanya dengan sekali lafaz, bekas ahli bina badan negara Datuk Malek Noor akhirnya selamat bergelar suami kepada Pakar Pediatrik, Dr Wan Asma Wan Ismail.

Kedua-dua pasangan tersebut dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan iaitu Wan Ismail Wan Ahmad,87, di kondominium, Pusat Dagangan Kelantan (KTC) di sini kira-kira pukul 11 pagi, Isnin.

Dr Wan Asma,52, bertugas di Hospital KPJ Pakar Perdana, Kota Bharu manakala Malek atau nama sebenarnya Abdul Malek Mohamaed Noor,56, kelihatan berseri-seri dengan pakaian sedondon berwarna putih gading.

Menariknya pada perkahwinan tersebut pengantin lelaki hanya memberikan senaskhah al-Quran sebagai mas kahwin tanpa wang hantaran disertai lima dulang hantaran berbalas sembilan daripada pengantin perempuan.


GR kata: Doakan semoga mereka berdua berkekalan hingga akhir hayat...

Artikel pelbagai