Join Gossip Rakyat

Saturday, February 11, 2012

PANAS: SAKSI UTAMA INSIDEN KFC KANTOI MENIPU!!!

Pasal makanan pun nak cuba timbulkan isu perkauman...kan dah kantoi menipu terang-terangan. Cuba pembaca lihat dua kenyataan yang dikeluarkan oleh saksi utama insiden pergaduhan di KFC i-City baru-baru ini. Siapa yang tipu siapa sebenarnya ni???


Lihat kenyataan media saksi utama di atas...dan lihat komen beliau di bawah di video yang dimuat turun di Youtube...


Pembaca lihat sendiri, nampak sangat menipu dan percubaan untuk memutarbelitkan kenyataan sebenar pada rakyat Malaysia yang mengikuti perkembangan insiden ini.

Rujuk di sini

GR kata:
Puak Pakatan HAPRAK jangan sibuk-sibuk la yer..biar Polis buat keja!!!

PANAS: ULAMAK DAP MINTA MUFTI MOHON MAAF??


Pembaca lihat paparan Malaysian Insider seperti di atas. Portal adik-beradik dengan MalaysiaKini yang menjadikan politik sebagai bahan berita utama secara tiba-tiba meletakkan paparan berkenaan Khutbah Jumaat sebagai isu utama. Dah tak ada modal ker???

Yang peliknya, kenapa isu ini timbul secara tiba-tiba dan menjadi tajuk utama di portal tersebut? Walhal setiap tahun menjelangnya 14 Februari, pihak JAKIM akan menyarankan agar jabatan agama Islam setiap negeri agar menuntut umat Islam supaya tidak menyambut Valentine Day. Malah disetiap ceramah-ceramah dan kuliah agama di masjid/surau juga memberikan peringatan yang sama kerana ianya ditegah dalam Islam. Kenapa puak Pakatan Haprak nak bangkitkan isu Valentine Day kali ni?? Mana Ostad PAS diam saja ker??

Valentine Day ini jika disambut oleh golongan bukan Islam memang tiada halangan tapi dalam Islam sendiri menegah kita menyambut Hari Kekasih ini kerana ia boleh terjerumus ke kancah maksiat. Tapi Islam melarang sama sekali walaupun ada juga yang sambut. Maka Khutbah Jumaat dijadikan salah satu platform bagi menyeru setiap umat Islam menolak sambutan tersebut. Apa isu sebenarnya yang ditimbulkan oleh puak Pakatan ini???

Apa motif Malaysian Insider?? Adakah dengan menjadi isu Khutbah Jumaat tajuk utama akan mendesak ulamak-ulamak DAP dan Kristian membacanya dan kemudia mendesak pihak JAKIM tampil mohon maaf khutbah Jumaat tersebut...Satu lagi perkara bodoh yang cuba dibangkitkan oleh puak-puak Pakatan HAPRAK ni. Ini negara Islam bukan negara kafir laknat yer...

Pembaca lihatlah sendiri, siapa sebenarnya yang racist dan tidak adil?? Kita lihat isu pergaduhan di KFC i-City. Pihak DAP mohon pekerja Melayu tersebut mohon maaf kepada pelanggan tersebut. Jika kita fikir logik, mereka berdua yang bersalah sebab tak boleh tahan sabar mugkin dengan perkataan yang keluar dari mulut mereka. Itulah pepatah 'kerana mulut badan binasa'. Dan tidak salah sekiranya mereka berdua tampil mohon maaf bersama dan berbaik semula kerana kita di Malaysia rakyatnya semuanya mempunyai budaya dan bahasa yang baik-baik. Kenapa DAP nak timbulkan isu perkauman dalam hal ini???

Benar kata Hasan Ali. Pakatan HAPRAK punya matlamat untuk bentuk Malaysia sebuah negara yang mengamalkan Pluralisme. Semua agama sama rata. Paling jelas apabila Anwar mendakwa semua agama dibenarkan mengguna nama Allah S.W.T bagi mewakili agama masing-masing. Itu paling jelas nampak Anwar bakal melaksanakan dasar Pruralisme yang tidak boleh diterima dalam Islam. Sekolah pondok mana Si Anwar dibelajar yer???


GR kata: Hormati setiap Umat Islam di negara ini yang agamanya termaktub di dalamnya merupakan Agama Persekutuan.

Pergaduhan di KFC iCity, PAS & PKR Sokong DAP!!!


Insiden pergaduhan di KFC- iCity menyerlahkan buat kesekian kalinya siapakah rasis sebenar di Malaysia.Ianya bermula dengan seorang pelanggan berbangsa Cina yang tidak berpuas hati telah memaki hamun dengan kata-kata berbaur rasis terhadap seorang pekerja Melayu. Pekerja Melayu yang merasa terhina menjadi hilang sabar lalu memukul pelanggan tersebut.

Pelanggan yang dipukul membuat laporan polis dan kemudiannya bersama-sama DAP membuat sidang akhbar menafikan mengeluarkan kata-kata berbaur rasis.

Soalnya, jika sipelanggan berkata benar, kenapakah dia perlu membabitkan DAP dalam kes ini?

Melainkan dia telah benar-benar menghina pekerja tersebut dengan kata-kata berbaur rasis dan kini ingin berlindung di bawah payung politik untuk melepaskan diri.

Komen-komen kaum Cina di internet mengenai perkara ini menyerlahkan lagi siapakah rasis sebenar di negara ini. Secara terbuka mereka mendabik dada bahawa syarikat-syarikat milik bangsa mereka boleh bila-bila masa memberhentikan semua pekerja Melayu dan Melayu akan merempat. Komen ini dan lain-lain jelas rasis, bongkak, angkuh dan berbaur ugutan di mana langsung tidak menepati laungan mereka konon didiskriminasi dan ditindas oleh kaum majoriti.

Komen-komen sebegini bukan baru, malah jika dijejak kembali forum-forum seperti Low Yat dan beberapa forum komuniti lain, sikap rasis kaum Cina amat jelas. Malah, bukan satu perkara ganjil melihat bagaimana kaum Cina meluahkan kebencian mereka terhadap Melayu dengan begitu terbuka.

Suatu ketika, penulis pernah melayari satu forum komuniti untuk mencari rumah untuk dibeli. Di situ terdapat ramai kaum Cina berbincang sesama sendiri mencari kawasan perumahan yang sesuai di mana tidak ramai Muslim. Memaki dan menghina Melayu dan Muslim adalah perkara biasa di forum-forum di mana didominasi mereka.

Hari ini, kita melihat bagaimana anak-anak kecil dan remaja mereka menghina Islam dan Melayu di Facebook dan Youtube sebagai perkara biasa. Percayalah, penghinaan ini akan berterusan dan meningkat di masa hadapan kerana tiada tindakan.

Mungkin pak-pak menteri kita tidak betapa kroniknya sikap perkauman mereka ini kerana tidak pernah bergaul dan bersaing dengan kaum itu sebagai rakyat biasa. Tetapi inilah yang berlaku di Malaysia hari ini di mana keadaan sudah semakin kritikal apabila kaum Cina semakin menyisihkan diri dari jiwa Malaysia dan langsung tidak inginkan perpaduan. Mereka hanya ingin membolot, memonopoli dan menelan semuanya.

Alasan mereka membenci Melayu adalah kerana Melayu mendapat bantuan kerajaan. Sedangkan, kerajaan yang sama jugalah yang membolehkan mereka mengaut keuntungan dan kemewahan tidak pula mereka pertikaikan.

Sifat tiada tolak ansur, tamak haloba dan khianat kaum yang satu ini bukannya semakin pulih, tetapi semakin parah kerana kita tidak pernah cuba untuk mengubatinya kerana tidak sanggup menelan ubat yang pahit.

Yang paling menyedihkan ialah pemimpin kaum itu tidak melihat satu pun kesalahan dan keburukan kaum mereka. Mereka berada 100% di belakang setiap tuntutan dan penghinaan kaum mereka terhadap kita walaupun mereka tahu ia mampu menggugat keamanan negara. Bagi mereka, moral dan sivik bukanlah satu isu bila subjeknya adalah Melayu.

Ini berlaku kerana mereka telah terlalu yakin akan kekuatan bangsa mereka di negara ini. Mereka yakin seluruh bangsa Melayu termasuk kerajaan bergantung 100% kepada mereka dari segi pekerjaan, barang keperluan harian serta cukai pendapatan.

Apa yang berlaku dalam pergaduhan antara pelanggan dan pekerja di KFC tersebut telah dengan sengaja diperbesar-besarkan bagi menutup sikap rasis si pelanggan. DAP sebagai pelopor sifat perkauman dijadikan perisai kalaupun tidak serampang dua mata bagi mencetuskan ketegangan atau sekadar menguji kekuatan di mana:

Jika pelanggan tersebut didapati bersalah, mereka akan menyalahkan kerajaan sebagai membela pekerja Melayu. Dan jika pelanggan tersebut tidak disentuh dan dipersalahkan langsung dan segala kesalahan diletakkan di bahu pekerja KFC itu semata-mata, maka jelaslah kerajaan kini telah benar-benar lemah dan akan memastikan kaum Cina sentiasa ‘menang’ walau apapun situasinya, demi undi pilihanraya.

Kita tidak tahu apakah pendirian PAS dan PKR terhadap tindakan DAP yang berdiri di belakang ataupun di hadapan si pelanggan tersebut.

Yang pasti, UMNO mengambil sikap professional dengan tidak masuk campur dalam isu kepenggunaan atau kes polis yang tidak melibatkan politik.

Dengan tindakan DAP menjadikan kes ini sebagai isu politik dan perkauman, kita mula tertanya-tanya apakah PAS dan PKR juga bersama-sama mereka menentang bangsa sendiri??? - MyNewsHub


GR kata: Kenapa complaint KFC oversea, KFC Malaysia ni tak der orang ker?? Sapa yang racist sekarang ni?? Pembaca nilailah sendiri....

PANAS: PENGHINA NABI MUHAMMAD DI #TWITTER TELAH DITANGKAP!!


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengesahkan penangkapan kolumnis akhbar Arab Saudi, Mohammad Najeeb A.Kashgari, di Balai Berlepas Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada Khamis.

Hishammuddin berkata warga Arab itu yang lebih dikenali sebagai Hamza Kashgari, 23, ditahan polis pada pukul 9.40 pagi atas permintaan pihak berkuasa Arab Saudi kerana dilaporkan menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW.

“Pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah berhubung dengan pihak berkuasa Arab Saudi untuk menentukan tindakan lanjut,” katanya dalam kenyataan pada Jumaat.


Semalam, Bernama memetik satu sumber Interpol yang memberitahu bahawa lelaki itu ditahan polis sejurus tiba di KLIA setelah melarikan diri dari negara itu.

Kolumnis berkenaan dilaporkan telah mengeluarkan satu laporan yang menghina Islam melalui twitternya, yang menyebabkan kemarahan rakyat Arab Saudi.

Menurut laporan media Arab Saudi, Hamza mengeluarkan laporan itu pada hari sambutan Maulidur Rasul minggu lepas dengan membayangkan seolah-olah dirinya berinteraksi dengan Nabi Muhammad SAW dan seolah-olah kedua-dua mereka adalah sama taraf.

Hamza turut menyatakan ada sifat Nabi Muhammad SAW yang disukai dan tidak disukainya.

Media negara itu melaporkan susulan laporan Hamza, sebanyak 30,000 entri twitter yang marah dengan laporannya dibuat dalam tempoh kurang 24 jam. - Bernama


GR kata: Ust budak yang dakwa Nik Ajis Nabi tak kena tangkap ker???

SUBHANALLAH!! TULISAN 'MUHAMMAD' TERTERA DI LANGIT!!!


Foto yang diambil dari Facebook ini kelihatan tulisan "Muhammad" dalam bahasa jawi tertera di langit. Subhanallah!!! itu lah dia bukti kekuasaan Allah S.W.T yang tidak boleh dibandingkan dengan mana-mana kuasa di dunia ini.

Allah S.W.T kuasa, makhluk takder kuasa!!!!


Sumber: K7L

Friday, February 10, 2012

PERHATIAN: ANWAR TAK LAYAK JADI PEMIMPIN NEGARA!!!


Wakil perikatan pimpinan Ikhwan Muslimin yg berpangkalan di London, Dr. Azzam Tamimi menyifatkan Anwar Ibrahim sebagai seorang yg tidak layak menjadi pemimpin Islam kerana menyokong sebarang usaha melindungi keselamatan negara Israel.

Pengarah Institut Pemikiran Politik Islam (IIPT) itu berkata, seorang pemimpin Islam tidak seharusnya menyatakan pendirian yg bertentangan dalam kepercayaan umat Islam berhubung isu Palestin.

Azzam yg merupakan penganalisis isu Palestin dan Timur Tengah turut mengemukakan perkara asas yang perlu difahami berhubung isu Palestin-Israel iaitu:
  • Palestin merupakan kawasan Arab Islam yang diserang kuasa Barat yang menubuhkan negara Zionis bagi menyelesaikan masalah Yahudi yang teruk di Eropah.
  • Masalah di Palestin tidak berpunca daripada persengketaan antara penganut Islam dan Yahudi kerana kedua-dua komuniti hidup aman sejak berabad lamanya, sebaliknya masalah timbul apabila Zionis menghalau penduduk Palestin dan menubuhkan sebuah negara yang bermusuhan dengan rakyat Palestin.
  • Zionis merupakan sebuah entiti rejim yang perkauman (apartheid) yang jelas memberi ancaman kepada manusia sejagat.
  • Masyarakat Islam sedia bekerjasama dengan semua bangsa termasuk Amerika Syarikat dan Eropah, namun Islam tidak akan bertoleransi atau memberi pengiktirafan kepada apa yang tidak sah dalam usaha toleransi untuk keamanan.
  • Perjanjian damai yang dipersetujui oleh beberapa negara Arab seperti Mesir dan Jordan dengan Zionis di Palestin tidak adil dan tidak sah kerana dilakukan secara tidak demokrasi tanpa mengikut kehendak rakyat. Rakyat negara terbabit seharusnya diberi hak menyatakan pendirian mengenai perjanjian tersebut.
  • Masyarakat Islam tidak menerima pengepungan haram yang dikenakan ke atas penduduk Palestin di Tebing Barat dan Gaza. Kami tidak mensesiakan sebarang usaha yang boleh mengakhiri pengepungan itu.


GR kata: Kita sebagai umat Islam harus membela nasib umat Islam itu sendiri bukannya menyokong bangsa Yahudi yang sememangnya dilaknat Allah S.W.T. Renung-renungkan....

TERKINI: Pengakuan Pekerja KFC vs Pelanggan Cina




Pengurusan Kentucky Fried Chicken (KFC) telah membuat kenyataan tentang isu pelanggan bangsa Cina yang dibelasah oleh pekerja Melayu di KFC i-City, Shah Alam baru-baru ini.

Difahamkan pekerja KFC terbabit telah digantung kerja sementara menunggu siasat tentang pergaduhan tersebut dijalankan. Kenyataan ini telah dikeluarkan di Facebook KFC kelmarin.

Pembaca lihat di bawah:


Pemimpin DAP yang nak menunjukkan beliau seorang 'hero' boleh membantu aduan yang dibuat oleh rakyat tapi nampaknya gagal kerana menyebelahi sebelah pihak saja. Inikah sikap seorang pemimpin yang kononya bersikap adil??

Pemimpin DAP itu sepatutnya menggunakan akal fikiran beliau dengan bertindak sebagai pendamai dalam isu ini. Beliau juga sepatutnya menyiasat terlebih dahulu isu ini untuk memastikan kesahihan cerita. Jika tidak, mungkin akan berlaku back fired yang memakan diri dan parti DAP.

Seterusnya baca di sini

AZMIN ALI LUPA DIRI!!!!


Inilah manusia kalau dah lupa diri, demi mengejar cita-cita yang tidak tahu penghujungnya. Azmin Ali sanggup mengenepikan ibu kandungnya sendiri dan keluarga dan sanggup hidup semati bersama Pak Anwar Ibrahim demi mengejar angan-angan mat jenin beliau bersama Anwar.

Sudah-sudah la tu Azmin, buka sikit minda tu jangan asyik termakan janji-janji palsu Anwar. Ingatlah jasa orang yang bawa kamu kerja dalam Kerajaan dan mendapat jawatan yang sangat baik dalam Kerajaan. Pembaca lihat screen shot Ummi Halfilda...


GR kata: Syurga di bawah tapak kaki Ibu. Renung-renungkan....

BONGKAR: ISU SONGLAP PASIR DI SELANGOR DIDALANGI PAKATAN RAKYAT!!!


Hari ini Raja Petra Kamaluddin telah membuat pendedahan di blognya mengenai isu songlap pasir di Selangor selama ini yang didalangi oleh Pakatan Rakyat. Di mana kata-kata puak-puak Pakatan itu sendiri yang mereka ni bersih dari rasuah tak makan duit rakyat?? Siap mintak duit dengan kontraktor pasir tu apa mendanya?? Bagi kelulusan pun pada kroni mereka sendiri dan duit diagihkan untuk tujuan peribadi mereka sendiri.

Sudah terbukti Pakatan Rakyat tidak boleh memerintah negara, negeri yang diperintah sekarang pun dah huru-hara jadinya, inikan pula memasang 'keinginan' untuk ke Putrajaya. Apa yang mereka ingin sebenarnya ialah untuk mengadaikan negara Malaysia yang kita cintai ini dan masih ada rakyat yang belum sedar agenda jahat mereka ini. Pembaca lihat bukti di bawah mengenai isu skandal pasir Selangor yang didalangi oleh pemimpin Pakatan itu sendiri...






Pembaca lihatlah bukti di atas, nilai suapan yang diterima oleh ADUN Sri Muda dan ADUN Caves untuk meluluskan projek songlap pasir di Selangor.

Kumpulan Semesta Sdn bhd merupakan syarikat milik kerajaan Negeri Selangor yang terlibat dalam mengorek dan menjual pasir di Selangor.

Pada 2 Julai 2009, sekitar tengahari, satu mesyuarat dilakukan di pejabat Mat Suhaimi di mana dia mengarahkan KP untuk menyertakan sebuah syarikat bernama Double Dignity (M) Sdn Bhd (No. syarikat 308078W)

Pengarah-pengarah syarikat ini ialah:

1. Adnan Bin Abd Mokhtar (IC number 691119-10-5105)
2. Siti Rosmaliza Binti Meo Rasli (IC number 751115-08-5026)
3. Marzaniyah Binti Arshad (IC number 721127-08-5444)
4. Mat Suhaimi Bin Shafiei (IC number 680227-08-5275)
5. Amirudin Bin Shari (IC number 800208-01-6059)

Elaun Pengarah untuk Mat Suhaimi and Amirudin yang dipersetujui ialah RM5,000 sebulan.

Baca selanjutnya di sini


GR kata: Pakatan Rakyat bersih dari rasuah?? Bersih dari penyelewengan?? Pembaca fikir-fikirkanlah...Mohon SPRM siasat segera perkara ini.

Tunaikanlah Kewajiban Sebagai Rakyat Malaysia! Melayu Perlu Sedar!!!



GR kata: Tunaikanlah kewajiban sebagai rakyat Malaysia, jangan ambil sambil lewa. Kitalah penentu masa depan negara. Sedarlah!!!!

Thursday, February 9, 2012

PANAS: Isu Eli Wong...MB Selangor Tunggul Kayu!!!


Kerajaan Negeri Selangor akan menunggu keputusan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi meneliti dan membawa laporan penahanan lelaki yang dikaitkan dengan parti itu di Indonesia dalam Mesyuarat Biro Politik PKR, minggu ini.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata mesyuarat tersebut yang dijadualkan berlangsung semalam ditunda kerana ketiadaan Ketua Pembangkang itu.

“Sehingga kini Kerajaan Negeri masih belum lagi mengeluarkan sebarang kenyataan baru, kita akan berbincang dengan Biro Politik PKR dalam minggu ini,” katanya kepada media, semalam.


Kelmarin, Kerajaan Negeri memberitahu bahawa pihaknya akan bertindak jika isu ini memberi implikasi kepada kerajaan, pemimpin dan pentadbiran Negeri Selangor.

Sekretariat Akhbar Pejabat Menteri Besar berkata, adalah tidak beretika sekiranya wujud sebarang cubaan daripada pihak-pihak tertentu untuk menyalahgunakan isu ini bagi mempertikaikan kredibiliti seseorang individu.

Sebelum ini, Pihak Berkuasa Indonesia dilaporkan menahan seorang warga Malaysia yang menghilangkan diri tiga tahun lalu setelah dikaitkan dengan skandal gambar lucah Exco Kerajaan Negeri Selangor Elizabeth Wong tiga tahun lalu.

Individu berkenaan dikatakan berlindung di Indonesia setelah gambar-gambar lucah itu disebarkan meluas menerusi Internet dan menimbulkan krisis kepimpinan dalam kerajaan negeri Selangor dan Parti Keadilan Rakyat(PKR) yang diwakili Elizabeth.

Individu berkenan di petik berkata bahawa keluarga beliau dan PKR membiayai kos sara hidup beliau di Batam selama ini. Beliau ditahan oleh pihak imigresen setelah visanya tamat tempoh, menurut laporan itu.

Pihak imigresen Batam mendapati individu terbabit mempunyai alamat rumah di Malaysia yang sama dengan Hilmi Malik, yang dikatakan bekas kekasih Elizabeth yang juga Adun Bukit Lanjan.

Skandal Wong tercetus apabila gambar-gambar lucah beliau diedarkan oleh pihak yang tidak dikenali. Bagaimanapun Wong mendakwa beliau telah menjadi mangsa fitnah jahat pihak tertentu dan gambar-gambar itu diambil tanpa kebenarannya.

Justeru Wong didesak meletakkan jawatan, namun beliau terus dikekalkan sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor. PKR juga tidak mengenakan sebarang tindakan terhadap beliau.

Penahanan individu terbabit oleh pihak imigresen Indonesia kini mendatangkan kemungkinan Wong dan PKR berdepan dengan pusingan baru skandal itu yang membawa persoalan mengenai pendirian parti itu bersabit isu-isu moral.

Jika pihak Indonesia menghantar balik suspek itu ke Malaysia, beliau sudah tentunya menjadi sasaran siasatan baru polis.


GR kata: Itu pun tunggu Anwar, nampak sangat MB hanya kuda pada Pakatan Haprak!!

TAHNIAH!! Anggota Tentera Dapat Bonus dan Dividen!!!


Berita gembira kepada semua pencarum Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT). Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengumumkan pemberian bonus dan dividen sebanyak 15% kepada semua pencarum LTAT untuk tahun kewangan berakhir 2011.

Alhamdulillah rezeki bertambah untuk anggota tentera. Jumlah yang diberikan itu meningkat satu peratus berbanding 14 peratus pada tahun sebelumnya. Pemberian bonus serta dividen itu merangkumi dividen biasa sebanyak tujuh peratus, bonus sebanyak satu peratus dan bonus khas sebanyak tujuh peratus dalam bentuk unit-unit amanah saham secara percuma kepada setiap pencarum aktif. Jumlah pembayaran bagi dividen dan bonus kali ini adalah sebanyak RM680.4 juta iaitu naik sebanyak 10.4 peratus berbanding RM616.3 juta pada tahun 2010.

Dalam perkembangan berkaitan Ahmad Zahid berkata, pada keseluruhannya iaitu berdasarkan Penyata Kewangan Yang Belum Diaudit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011, LTAT telah berjaya mencatat jumlah pendapatan sebanyak RM862.7 juta. Jumlah itu meningkat sebanyak 14.8 peratus berbanding RM751.5 juta pada tahun 2010 sekali gus merupakan rekod tertinggi keuntungan LTAT sejak ia ditubuhkan 39 tahun lalu.Pencapaian ini membuktikan kejayaan LTAT menguruskan dana dan pada masa sama mengekalkan prestasi yang cemerlang dalam senario ketidaktentuan ekonomi global berikutan krisis kewangan di Eropah dan Amerika Syarikat (AS).

Ini jelas menunjukkan keadaan ekonomi Malaysia amat baik sehingga membolehkan pelaburan LTAT mendapat pulangan yang besar. Selain keadaan ekonomi negara yang kukuh dan prestasi pasaran saham meningkat, pencapaian ini adalah hasil usaha pengurusan LTAT yang komited dalam membuat perancangan secara lebih teratur dan berkesan serta pemantauan berterusan terhadap portfolio pelaburannya.

Mengenai jumlah keseluruhan aset LTAT, jumlahnya meningkat sebanyak 5.3 peratus iaitu daripada RM7.6 bilion pada tahun 2010 kepada RM8 bilion setakat 31 Disember 2011.


GR kata: Tahniah pada anggota tentera yang terima bonus caruman, jangan pulak kata tak dapat apa-apa yer!!!

Kes Pasir di Selangor, Ahli Perniagaan Dibunuh! PR Terlibat??

Pengendali portal berita Free Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin hari ini mendakwa kematian ahli perniagaan, Datuk Patrick Wong Kie Yik yang terjatuh dari balkoni rumahnya pada 19 November 2009, sebenarnya dibunuh.

Lebih mengejutkan, Raja Petra mendakwa kematian bekas Presiden Persatuan Pemborong Binaan Malaysia itu mempunyai kaitan dengan skandal penyelewengan pasir membabitkan pemimpin pakatan pembangkang di Selangor.

Katanya, ia berdasarkan pertemuan antara beliau dengan mendiang di United Kingdom pada Oktober 2009 atau sebulan sebelum kejadian itu, di mana Patrick telah berjanji untuk mengumpul maklumat mengenai penyelewengan pasir untuk disiar dalam Free Malaysia Today.

Jelas Raja Petra, beliau percaya tiga perompak bersenjata parang yang memecah masuk rumah mendiang di Bukit Bandaraya, Bangsar, adalah pembunuh yang diupah oleh pihak yang terbabit dalam penyelewengan pasir kerana bimbang isu rasuah tersebut didedahkan Patrick.

“Seorang kawan baik saya telah dibunuh dan saya ingin tahu mengapa. Sekarang, selepas hampir tiga tahun, saya memiliki bukti yang akan mendedahkan cerita ‘rasmi’. Sumber dalaman memberitahu saya ia bukan rompakan, ia satu pembunuhan berkait dengan perniagaan.

“Ini kerana selepas pertemuan di United Kingdom, Patrick meminta tempoh sebulan untuk mengumpul maklumat mengenai sindiket perlombongan pasir di Selangor, bererti pada November saya boleh mula menyiarkan pendedahan itu tetapi ia tidak berlaku.

“Beberapa minggu kemudian, Patrick dibunuh. Polis kata mendiang maut kerana terjatuh tetapi laporan bedah siasat mendapati kematiannya disebabkan kecederaan di kepala dan leher (seperti dicekik),” dakwanya seperti mana dipetik dari http://www.freemalaysiatoday.com.

Dalam kejadian pada 19 November 2009 lalu, Patrick, 57, yang ketika itu berada dalam bilik komputer dilaporkan maut apabila terjatuh daripada balkoni, ketika cuba menyelamatkan diri selepas panik melihat dua daripada tiga perompak menyerbu tingkat atas rumahnya.

Bagaimanapun, anak perempuan dan lelaki Patrick yang masing-masing berusia 18 dan 25 tahun serta pembantu rumah tidak diapa-apakan, sebaliknya perompak hanya melarikan dompet mangsa berisi USD300 (RM1,018) dan telefon bimbit milik anak perempuan mendiang.

Dalam pada itu, sebagai memperjuangkan kematian sahabat baiknya itu, Raja Petra berikrar akan mendedahkan segala bukti rasuah dan penyelewengan pasir yang didalangi beberapa pemimpin pakatan pembangkang selepas tiga tahun beliau mengumpul maklumat.

Ujarnya, tindakan tersebut demi memberi penghormatan kepada Patrick kerana mendiang semasa hayatnya menentang aktiviti rasuah dan penyelewengan pasir di Selangor yang seolah-olah ‘dihalalkan’ walaupun Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengetahui perkara itu.

“Sekurang-kurangnya saya dapat memberi penghormatan kepada mendiang walaupun sedar dengan risiko nyawa yang terpaksa saya hadapi tetapi jika apa yang berlaku pada Patrick terjadi ke atas saya, ia mengesahkan apa yang saya kata (pembunuhan) tentang mendiang,” dakwanya.- Utusan


GR kata: Baru nak bongkar penyelewengan PR di Selangor dah kena bunuh...nampak sangat ada yang tak kena ni. Fikir-fikirlah....

Hari Ke 3: #AmanKampus di Rumah Seri Kenangan Cheng


Hari ketiga Kembara Aman Kampus dimulakan dengan aktiviti kemasyarakatan di mana hari ini peserta Kembara Aman Kampus dapat mendekati golongan warga emas yang dipinggirkan keluarga mereka. Sessi 1 jam ini membuatkan ramai peserta kembara sebak serta menangis bila mendengar rintihan warga emas penghuni Rumah Kenangan Cheng, Melaka.

Warga emas Rumah Kenangan Cheng gembira bila ada sekumpulan anak muda sudi melawat dan meluangkan masa bersama mereka. Mereka tidak meminta wang ringgit, cukuplah sekadar bertanyakan khabar keadaan mereka. Mereka hanya perlukan seseorang untuk bercerita dan berborak, mereka hanya memerlukan kasih sayang.


Kini mahasiswa Kembara Aman Kampus sedar bahawa dalam menempuh pancaroba kehidupan ianya tidak semudah menurunkan bendera, ianya juga tidak semudah merempuh pintu kaca dan tidak semudah berbaring di atas jalanraya.

Sepanjang pemerhatian saya, penghuni Rumah Kenangan Cheng terjaga rapi, sekalung tahniah kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat dalam menguruskan penghuni yang menetap di sana.



Sumber: Double Y

GR kata: Teruskan berbakti untuk rakyat...Tahniah!!!

PANAS! Pemimpin 'Syok Sendiri' Dalam Majalah PORNO Di Jepun??

Siapa dalam video lucah yang sudah heboh diperkatakan selama ini tidak perlu GR nyatakan lagi. Tapi tuan punya badan masih tidak mengaku lagi, itu yang pelik. Ada pulak katanya benda seperti besi tidak boleh dijadikan bahan bukti. Habis tu yang aksi 'atas bawah' tu apanya Pak Anwar oiiii....

Lebih mengemparkan lagi, kisah video lucah Anwar telah diterbitkan di laman buku porno Jepun iaitu majalah porno BUBKA. Perghhhh...hebat juga Anwar ni yer sampai negara matahari terbit pun boleh siarkan aksi 'atas bawah' beliau. Kiranya nak geng dengan Maria Ozawa ker Pak Anwar?? He he he

Pembaca lihat di bawah gambar video Anwar dalam majalan porno tersebut...lagi pening la nampaknya Kak Jah yer...


Cerita selanjutnya baca di sini


GR kata: Inikah bakal pemimpin negara yang kononya diangkat oleh rakyat?? Mimpi disiang hari jelah jawabnya...

Wednesday, February 8, 2012

LGE...RAKYAT P.PINANG PERLU TAU DUIT RM14 JUTA TU!!!


Kerajaan Pulau Pinang perlu memberi penjelasan kepada rakyat berhubung pemberian wang sebanyak RM14 juta dalam isu tanah Tan Hak Ju kerana ia melibatkan wang rakyat. Menurut pensyarah Kuliah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Dr. Zulfakar Ramlee, jumlah tersebut amat besar sebagai pampasan daripada sebuah kerajaan yang memerintah. Jika pampasan itu daripada pihak swasta ia mungkin tidak perlu dipertikaikan tetapi kalau daripada kerajaan negeri ini sesuatu yang perlu diperjelaskan.

''Kita kena lihat atas dasar apa kerajaan negeri boleh mengeluarkan wang sebegitu banyak sebagai pampasan,'' katanya.

Tindakan kerajaan negeri itu sebagai 'pelik' kerana ia masih dalam perbicaraan di Mahkamah Rayuan. Pada 31 Januari lalu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kerajaan negeri telah mendepositkan sebanyak RM14 juta kepada Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada 18 Mei 2009 seperti diperintahkan mahkamah. Namun, pada 11 Januari lalu, Mahkamah Rayuan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi supaya membayar RM40 juta kepada Hak Ju. Sebaliknya, kerajaan hanya perlu membayar RM500,000 kepada Hak Ju sebagai bayaran kos yang ditanggungnya sepanjang perbicaraan kes itu.

Dalam pada itu, pakar undang-undang Prof. Salleh Buang berkata, "rakyat Pulau Pinang berhak untuk mengetahui alasan kerajaan membuat bayaran sedemikian. Jika mereka mencurigai tindakan tersebut laporan boleh dibuat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM),'' katanya. Namun, beliau berkata, jika kes berkenaan masih di peringkat rayuan di Mahkamah Rayuan maka keputusan kerajaan negeri membayar pampasan itu agak luar biasa.

Cerita lanjut baca di sini

GR kata: DAP perlu jelas pemberian wang RM14 juta kepada rakyat...

Artis AF Peluk Anjing Mohon Maaf !!!



Penyanyi Adira (AF8) mengakui kesilapannya kerana memeluk seekor anjing seperti mana tersebarnya sekeping gambar yang dipaparkan di beberapa laman blog hiburan.

Mengulas mengenai perkara itu, Adira atau nama sebenarnya Siti Adira Suhaimi, 22, berkata anjing yang dipeluk itu bukan miliknya tetapi kepunyaan ibu mertua kepada kakaknya yang berbangsa Cina di Sabah.

“Saya tidak nafikan itu gambar saya. Memang saya memeluk anjing itu tetapi ia bukan milik saya.


“Sebenarnya ia adalah gambar lama yang diambil pada tahun lalu ketika saya sekeluarga berkunjung ke rumah ibu mertua kakak yang bukan beragama Islam.

“Ia adalah gambar yang saya jadikan gambar profil di dalam telefon bimbit dan tidak tahu bagaimana ia boleh tersebar,” katanya kepada mStar Online.


GR kata: Baguslah sedar dengan kesilapan sendiri..tapi ada sorang pemimpin Pakatan Haprak tu jenis yang tak sedar diri camne ek?? Hi hi hi

HOT: Siapa Lelaki Jambu Dengan Kak Jat tu???

Gambar hiasan


GR kata: Siapakah lelaki jambu yang dimaksudkan Shahrizat yer???

CERITA PANAS: Beberapa Pemimpin PAS Nak Keluar Parti???


Cerita PANAS dari sumber dalaman PAS, sekurang-kurangnya seorang pemimpin PAS akan menyatakan hasrat untuk keluar dari parti PAS kerana sudah tidak yakin dengan hala tuju PAS dalam perjuangan politik mereka yang sebenar.

Berita ini sudah mula tersebar dari mulut-mulut puak PAS sendiri, sembang-sembang di kedai kopi mahu pun melalui SMS.

Sumber dalaman PAS juga turut menyatakan tiga nama besar dalam kepimpinan PAS yang akan meninggalkan parti tersebut kerana sudah tidak yakin dengan pentadbiran PAS yang semakin bercelaru sekarang ini. Dan yang lebih penting mereka sudah tidak 'sebulu' kerana ada pihak lain yang turut campur tangan dalam sistem pengurusan PAS pusat.

Nama 3 pemimpin PAS tersebut ialah:
  1. Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang (Presiden PAS)
  2. Ustaz Nasharuddin Mat Isa (bekas Timb. Presiden PAS)
  3. Datuk Seri Azizan Abdul Razak (MB Kedah)
Adakah desas-desus ini benar...??? Kita tunggu dan lihat saja nanti. Ianya bakal mengemparkan senario politik negara.

Rujuk di sini


GR kata: Kalau dah tak boleh tu...hentikan jelaaaa, jangan dipaksa lagi!!!

PANAS: SAMBUTAN MAULIDUR RASUL BERTEMAKAN SEKS!! ISTIGHFAR LAH!!!


Penguat kuasa Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) bertindak menyerbu sambutan Maulidur Rasul yang dipercayai dianjurkan oleh sebuah kumpulan serpihan Al-Arqam kerana menggunakan tema yang tidak sesuai.
Sambutan yang diadakan di sebuah khemah berdekatan rumah kedai di Krubong Perdana, Krubong di sini menggunakan tema Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam dan ia tertera pada sebuah kain rentang yang digantung di pentas utama.

Penguat kuasa JAIM menyerbu majlis itu kira-kira pukul 1 petang selepas menerima aduan daripada orang ramai.
Ketua Pegawai Penguat Kuasa JAIM, Rahimin Bani berkata, ketika serbuan, seramai 100 orang berada di khemah yang juga menempatkan sebuah kek setinggi tiga tingkat

“Apa yang dikesalkan, mereka berani menganjurkan majlis sendiri dengan menggunakan perkataan seks yang dikaitkan dengan Rasulullah dan ia jauh menyimpang daripada ajaran Islam,” katanya di sini semalam. - Kosmo


GR kata: Semakin ramai manusia sudah jauh dari landasan ajaran Islam yang sebenar, bertaubatlah!!!

PAS Gila Kuasa, Tak Pentingkan Agama Islam...???

Pembaca lihat video Dr. Hassan Ali dan nilailah sendiri....





GR kata: Pakatan Rakyat menang PRU 13..habislah Malaysia tergadai. Percayalah!!!!

Kisah Disebalik 2 Pemimpin Ini...Bacalah!!!


Masih ingat gambar di atas? Gambar di atas secara automatik akan mengingatkan kita beberapa keping lagi gambar yang seksi atau mungkin seksa, dengan jujuran bulu ketiak seseorang. Namun blog ini tidak akan menyiarkan gambar sedemikian namun saya kira ramai yang sudah melihatnya.

Gambar seksi/seksa itu sebenarnya 'beside the point', kata orang putih. Persoalan pokok adalah, seorang Wakil Rakyat, Exco kerajaan negeri terkantoi mempunyai hubungan sulit dengan suami orang. Exco yang bukan berbangsa Melayu itu mempunyai 'kendak' seorang Melayu, beragama Islam dan suami seseorang. Bukan seagama tapi se PKR.

Beliau menawarkan dirinya untuk meletakkan jawatan. MB Selangor bersama pimpinan PR yang lain termasuk PAS menolak perletakan jawatan beliau. Jadi zina dibenarkan dalam kerajaan PR. Isu moral adalah isu paling bawah yang boleh menyebabkan seseorang itu dipecat, atau diterima perletakan jawatannya.

Apa isu besar? Apa dosa yang tidak terampun dalam PR?

Dalam PR, menegakkan Islam, menghalang 'dengan tangan' seseorang itu berbuat dosa adalah salah besar. Salah besar adalah tidak dapat memejam mata apabila ada usaha memurtadkan muslimin oleh sesebuah agama selain Islam. Salah besar adalah menyerbu rumah urut dan cuba menghapuskan pusat yang tidak bermoral itu.

Bagaimana besar salahnya perkara di atas?

Seseorang itu boleh dipecat tanpa kebenaran membela diri. Satu ketika dulu UMNO memecat Timbalan Presiden dengan kebenaran membela diri namun mereka kata tidak adil. Namun dalam kes di atas kesalahan amal mahruf nahi mungkar adalah kesalahan tidak terampun oleh PR.

"Saya dipecat kerana menegakkan akidah, kerana cuba menghalang muslim dari melakukan maksiat, kerana menghalang orang Islam minum arak, berzina dan melakukan kemaksiatan. Saya bukan dipecat kerana berzina, atau meliwat atau rasuah." - Hasan Ali

Dipecat tanpa bicara, dibuang exco tanpa menunggu keputusan rayuan.


GR kata: Siapa yang paling tidak adil dalam hal ini?? Pembaca nilaikan sendiri...

Thaipusam Disambut Meriah, Konsep 1Malaysia Diterima Rakyat!!!


Keunikan sambutan Thaipusam oleh penganut Hindu, menggamit pengunjung pelbagai bangsa dan agama ke lokasi utama perayaan terutama di Batu Caves, di sini, Selasa.

Tinjauan Bernama di kawasan sekitar kuil Sri Subramaniam Devasthanam dan Kuil Sri Subramaniyar Swami mendapati orang ramai bersesak sejak awal pagi untuk menyaksikan perarakan membawa 'kavadi' iaitu satu upacara membayar nazar penganut Hindu.

Seorang pengunjung, S. Tangaveelu, 61, berkata beliau yang sering berkunjung ke Batu Caves setiap kali sambutan perayaan Thaipusam kagum dengan perbezaan ketara sambutan dulu dan sekarang.

"Dulu tak ramai macam ni dan 10 tahun dulu yang datang cuma masyarakat India yang beragama Hindu sahaja. Tapi sekarang okey, sudah ramai, India, Melayu, Cina dan pelancong asing pun datang...lagi bagus bila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pun ada, barulah nampak semangat 1Malaysia," katanya.

Beliau yang datang bersama anggota keluarganya dari Port Dickson, Negeri Sembilan turut mengakui seronok dengan semangat saling hormat menghormati budaya dan perayaan antara kaum di negara ini.

Jagjit Singh, 70, yang beragama Sikh, berkata hampir setiap tahun beliau berkunjung ke Batu Caves untuk menyaksikan sambutan perayaan tersebut.

"Saya suka melihat perbezaan agama dan kepelbagaian budaya. Bagi saya, tak kira apa budaya dan amalan kita, pada akhirnya kita masih kembali kepada yang Satu (tuhan)," katanya.

Pengunjung dari China, David Yan, 40, pula menyifatkan sambutan perayaan Thaipusam ini sebagai suatu perayaan yang menakjubkan dan mempunyai keunikan tersendiri.

"Memang mengagumkan. Saya berasa seronok melihat pelbagai upacara seperti bagaimana mereka bersembahyang. Saya suka melihat budayanya. Di China kami tidak ada semua ini. Saya seronok melihat mekap mereka dan barang-barang yang mereka bawa," katanya.

Seorang lagi pengunjung Jonnathan Weathertly, 46, yang berasal dari Britain, berkata beliau teruja kerana dapat bersama-sama menyertai sambutan Thaipusam selain berpeluang menemani isterinya yang beragama Hindu.

"Saya gunakan peluang ini untuk belajar mengenai budaya dan ada resam isteri saya...hari ini anda dapat lihat saya mengenakan pakain berwarna kuning sebagai tanda menyokong isteri saya," katanya.

K. Gnangiri, 27, yang menyertai perarakan kavadi berkata ada pelbagai cara untuk membayar nazar atau sebagai tanda kesyukuran kepada tuhan yang memakbulkan hajat mereka.

"Terdapat juga cara lain untuk membayar nazar di mana mereka akan berjalan dengan berkaki ayam dari kuil di Jalan Petaling sehingga ke Batu Caves, membotakkan kepala dan membawa susu belanga atau 'palkudam' mendaki sebanyak 272 anak tangga untuk sampai ke Kuil Sri Subramaniyar Swami," katanya.

Beliau berkata kavadi yang dibawa biasanya mempunyai berat antara 50 kg dan 80 kg serta dihias mengikut kreativiti pemiliknya.

Di IPOH, lebih 20,000 penganut Hindu membanjiri Kuil Arul Subramaniar yang terletak di kawasan batu kapur Gunung Cheruh berhampiran Medan Istana di sini sejak petang semalam bagi menyambut perayaan Thaipusam.

Pelbagai aktiviti keagamaan penganut Hindu diadakan dengan meriah dan warna-warni termasuk perarakan patung Dewa Murugan dari Kuil Sri Maha Mariamman di Sungai Pari ke kuil tersebut.

Persekitaran kuil Arul Subramaniar di sini juga bagai pesta apabila dipenuhi pelbagai gerai jualan pakaian, permainan, makanan dan minuman di samping beberapa gerai pihak penaja memberi minuman percuma.

Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir turut berada di pekarangan kuil untuk meninjau suasana sambutan dan beramah mesra dengan penganut Hindu di situ. Keadaan jalan-jalan utama di bandar raya ini agak tenang kecuali laluan yang menuju ke kuil Arul Subramaniar yang ditutup sejak petang semalam sehingga tengah malam ini. BERNAMA


GR kata: 1Malaysia sudah diterima dan mendapat tempat dihati rakyat. Puak PR sudah panas bontot...

PANAS: SURAT CINTA ELI WONG PADA BALAK DIA SUDAH KANTOI!!


Sebelum ini kita digemparkan dengan kisah dan gambar bogel YB Elizabeth Wong (Exco Kerajaan Neg. Selangor). Gambar versi lucah itu disembarkan sendiri oleh boyfriend beliau sendiri. Nama mamat gambar di atas ni Helmi Hazimin atau nama samaran yang lain Azmin Heli yang menjadi buruan selama beberapa tahun lepas ekoran penyebaran gambar bogel Eli Wong.

Memang sah Eli Wong mempunyai hubungan scandal dengan lelaki Muslim ini tanpa ikatan yang sah sehingga gambar bogel Eli tersebar luas di internet. Surat cinta ini membuktikan segalanya. Pembaca baca di bawah...


Seterusnya baca di sini


GR kata: Puak PR dah cuak ker...tak pandai coverline langsung. He he he

Tuesday, February 7, 2012

HOT: MY DEAR ELI PLEASE HELP ME!!!


Seorang rakyat Malaysia ditahan oleh petugas Imigresen Batam atas dakwaan memiliki 'status' penduduk palsu dan tinggal lebih dari tempoh yang dibenarkan di negara tersebut.

Menurut Detiknews.com, lagak warga Malaysia tersebut mencurigakan kerana memiliki paspot Indonesia, KTP dan KK yang dikeluarkan oleh Jabatan Imigresen di Batam.

Dari hasil pemeriksaan, rakyat Malaysia ini dikenali sebagai Azmin Heli, berasal dari Kuala Lumpur yang lahir pada 27 Mei 1975. Azman Heli ini beralamat Jalan 4H, Ampang Selangor 68000 Malaysia. Beliau juga turut dikatakan sebagai salah seorang ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) Malaysia sewaktu disoal siasat..

Beliau ditangkap selepas petugas imigresen mengesan KTP dan KK yang ditemui adalah palsu yang dikeluarkan oleh Jabatan Imigresen Batam. Selain itu, turut dirampas adalah Akta kelahiran palsu yang dikeluarkan oleh Pejabat Dinas Pendaftaran Penduduk Kabupaten Karimun.

Hasil pemeriksaan menunjukkan, Azmin Heli, warga Malaysia ini masuk ke Indonesia, melalui pelabuhan Tanjung Balai Karimun pada 15 Februari 2009 lalu dan turut memiliki paspot Malaysia.

Soal siasat ke atas Azmin Heli mendapati beliau telah tinggal lebih dari jangkamasa yang dibenarkan menggunakan visa sementara. Azmin juga mengaku menetap di beberapa buah bandar di Indonesia termasuk di Pekanbaru, Jakarta malah di beberapa daerah seperti Cengkareng, Cingkawang, dan Pondok Kelapa.

Dari keterangan Azmin, perbelanjaan beliau dibiayai oleh keluarga dan PKR selama menetap disini. Beliau turut mengaku dinasihatkan tinggal di Indonesia oleh keluarga dan pimpinan PKR kerana didakwa diancam oleh kerajaan Malaysia.



GR kata: YB Eli diam jer ke????

Artis Terkenal Round Table Dengan YAB PM!! Terbaiklah...


Inilah kelebihan pengurusan Kerajaan BN dan kebijaksaan YAB PM dalam mendengar masalah rakyat. Semua golongan diberi peluang untuk memberikan pendapat masing-masing mengikut bidang yang mereka ceburi.


Inilah bukti Kerajaan prihatin...bkn macam Pakatan Rakyat yang depa tau 'sakau' duit rakyat dan memperjudikan nasib rakyat. Fikir-fikirkanlah wahai pembaca yang budiman....



GR kata: Takder pun nak kecoh-kecohkan nak jaja artis sana sini macam puak-puak Pakatan HAPRAK tu... Hi hi hi

PANAS: TARIAN NAGA DI MASJID? PAS Kata OK Jer, Utk Undi Ma!!!


Meh kita lihat apa kata Ostad PAS:

"Tidak ada masalah untuk Cina makan babi, hanya umat Islam yang tidak boleh makan daging babi. Kita mesti menghormati budaya Cina dan ini adalah hak mereka.

"Hanya Umno dan orang-orang MCA yang akan memutar-belitkan fakta dan mendakwa bahawa apabila PAS berkuasa, orang Cina tidak akan dibenarkan makan babi," katanya.


Inilah dia Ostad PAS, orang yang mempunyai ilmu agama yang tinggi tapi mempersia-siakan demi untuk meraih hati pengundi. Acara yang memudaratkan dibuat di dalam kawasan masjid, bukankah masjid itu rumah Allah S.W.T. Pembaca fikir-fikirkanlah apakah mereka ini layak untuk memimpin negara.

Seterusnya baca di sini

GR kata: Mana Negeri Kebajikan yang dihebohkan PAS ek???

Monday, February 6, 2012

Jom Baca: Al Kisah Hikayat Merong Si Peliwat...


SUASANA memang meriah di dalam bilik mesyuarat yang disewa di hotel Q itu. Di atas meja ada beberapa biji karipap yang belum diusik. Mungkin tidak diusik kerana menghormati pengerusi mesyuarat yang memang gemar makan karipap…

Sesekali suasana di bilik itu gamat dek kerana gurauan pengerusi dan ketawa yang dibuat-buat bagi membodek boss mereka itu.

Sebenarnya, mereka hadir setelah dipanggil boss mereka untuk bermesyuarat dan diberikan taklimat kepada para wakil rakyat. Lupa pula nak diberitahu, mereka merupakan wakil-wakil rakyat dari sebuah parti politik…

Sedang mereka bertepuk bertampar sesama sendiri, tiba-tiba telefon bimbit boss mereka berbunyi, menerima satu sms. Mungkin malas nak mencapai dan membaca sms tersebut, boss telah mengarahkan seorang “macainya” yang bernama Zulkifli Noordin (bukan nama sebenar!) untuk membuka dan membaca sms itu bagi pihaknya…

“The boy had lodge the report..!” kata Zulkifli membaca sms tersebut kuat-kuat supaya didengar bossnya dengan jelas.

Sejurus mendengar perkataan yang keluar dari mulut Zulkifli itu, Anwar Ibrahim (bukan nama sebenar juga!) terpaku. Terkedu dan terbongek! Mukanya berubah serta merta menjadi pucat lesi bagai nampak hantu Mak Lampir di depannya…

Tersedar dari kedunguan itu, Anwar berubah pula menjadi panik. Gelabah biawak! Habis diarah untuk menghubungi peguamnya yang juga salah seorang pemimpin politik tertinggi sebuah parti dan beberapa orang "think tank"nya…

Setelah itu, Anwar bergegas bersama isterinya, Wan Azizah (juga bukan nama sebenar!) ditemani Zulkifli menuju ke bilik hotel. Kelam kabut sungguh jadinya Anwar…

Di dalam lif, terjadi beberapa aksi yang tidak dapat diceritakan buat masa ini kepada pembaca memandangkan ia telah di"sensored". Namun, khabarnya memang panas aksi kedua suami isteri itu…heh!

Setibanya dibilik hotel, keadaan Anwar semakin tidak terkawal. Panik, takut dan gelabahnya semakin bertambah-tambah. Lebih teruk lagi, Anwar merepek-repek, meroyan-royan tak tentu pasal mengandaikan perkara yang bukan-bukan…macam mak nenek nampak bunian!

“Habis la aku…jijah..mati la aku…habis…Zul..cuba tengok tu ada kereta polis..tu nak tangkap aku la tu…tak pun nak bunuh aku..!” racaunya bagai orang gila sebelum menyorok dalam selimut sambil menggigil ketakutan…

Wan Azizah dan Zulkifli hanya menggeleng-gelengkan kepala dan cuba menenangkan Anwar.

Setelah beberapa ketika,keadaan reda. Anwar sudah kurang ributnya. Mereka dimaklumkan bahawa mereka-mereka yang dipanggil Anwar tadi sudah tiba di bilik mesyuarat hotel Q dan menunggu “pemimpin anugerah gay” itu.

Anwar, isterinya dan Zulkilfli bergegas turun. Maka mesyuarat yang pada asalnya bertujuan berbincang tentang peranan wakil-wakil rakyat parti kencing rakyat itu telah bertukar kepada agenda menyelamatkan Anwar dari pertuduhan “the boy”…

Menurut maklumat yang diterima, “the boy” melaporkan pada polis tentang aktiviti gelapnya yang suka meliwat budak-budak jambu. Dalam ertikata lain, Anwar kantoi lagi kali ini dan kes kali ini sangat kuat memandangkan ia baru saja berlaku!

Ada dikalangan “think tank” itu mencadangkan supaya Anwar lari saja ke luar negara. Namun, setelah berbincang, mereka sepakat mengikut kehendak boss mereka itu untuk melarikan diri ke dalam Kedutaan Turki (bukan negara sebenar..) memandangkan dia rapat dengan Erdogan di sana…

Namun, timbul pula persoalan di kalangan mereka. Apa alasan yang nak diberikan sekiranya Anwar sembunyi di Kedutaan Turki?

Bunuh! Yaaaa…Bunuh! Anwar sebut perkataan itu berulang-ulang kali sebelum itu menyatakan ada orang nak bunuh dia. Itu boleh jadi alasan mereka (walaupun tak logik sikit pun!).

Siapa pula yang nak buat kenyataan itu? Kalau Zulkifli yang buat kenyataan tu pada media, tak berapa nak kuat pulak. Ya..isterinya! Kalau Wan Azizah yang buat kenyataan itu sambil melenangkan airmata wanitanya, pasti ramai yang percaya dan terpedaya! “Tahaluf Siyasi” tu…orang-orang PAS mesti faham, kan?

Dengan itu, kata sepakat telah dicapai. Akhirnya Anwar berjaya juga menyembunyikan diri dala Kedutaan Turki. Itupun kantoi beberapa hari kemudian apabila tempat persembunyiannya itu terbongkar!

Kecoh la lepas tu. Tapi dengan lakonan hebat dari Wan Azizah…ramai yang terpercaya dan terpedaya. Sebenarnya dari dulu Anwar dakwa ada orang nak bunuh dia. Tapi sampai sekarang dia dikatakan bebas keluar masuk negara dan sihat wal afiat je keadaannya…

Begitulah alkisah ceritanya…

Sumber: Kulaan Niring

HARIMAU MUDA KECUNDANG LAGI....


Malaysia sudah boleh melupakan hasrat beraksi pada Sukan Olimpik di London Julai ini selepas kalah 1-2 kepada Bahrain pada perlawanan keempat pusingan ketiga kelayakan Olimpik Zon Asia di Stadium Kebangsaan Bahrain di Manama, malam tadi.

Kekalahan itu merupakan kekalahan keempat skuad kendalian Ong Kim Swee itu selepas tunduk 2-3 kepada lawan sama pada perlawanan ketiga 27 November lepas di Stadium Nasional Bukit Jalil, dan sebelum itu mereka juga mengalami kekalahan masing-masing kepada Jepun dan Syria dengan jaringan 0-2.

Pada perlawanan malam tadi, skuad Olimpik negara dikejutkan dengan jaringan penyerang tuan rumah Husain Hashem Mohamed Al Alawi pada minit ke-26 menerusi sepakan kencang dari luar kotak penalti untuk mengalahkan penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat.

Bagaimanapun, Malaysia bangkit pada babk kedua untuk menyamakan keduduk menerusi jaringan Ahmad Hazwan Bakri pada minit ke-84 selepas menerima hantaran cantik daripada Wan Zack Haikal Wan Noor.

Tersentak dengan gol tersebut, pengendali sementara Bahrain Peter Taylor membuat pertukaran tiga pemain dan hasilnya pemain tengah tuan rumah Husain A.

Jalil Khalil Al Farhan berjaya menjaringkan gol kemenangan untuk pasukan Bahrain pada minit ke-89.

Kemenangan tersebut membolehkan Bahrain mengumpul enam mata untuk mengekalkan kedudukan ketiga kumpulan manakala skuad negara terus menduduki tangga tercorot tanpa mengutip mata selepas empat perlawanan.

Malaysia akan bertemu dengan Jepun pada 22 Februari ini sebelum melengkapkan aksi kumpulan menentang Syria pada 14 Mac ini di laman lawan.

Terdahulu, dalam satu lagi perlawanan kumpulan sama, Syria mengatasi Jepun, 2-1 di Stadium Antarabangsa Raja Abdullah di Amman, Jordan.

Gol Syria dijaringkan oleh Mohamad Ahmad Fares pada minit ke-18 dan Ahmad Al-Salih pada minit ke-90 manakala gol saguhati Jepun dijaringkan oleh Kensuke Nagai pada minit ke-45.

Kemenangan tersebut membolehkan Syria merampas kedudukan pendahulu daripada Jepun dengan mengumpul sembilan mata namun dibezakan dengan jumlah jaringan. - Bernama



Perjuangan PAS Kini Ibarat "NAJIS MUGHALLAZAH"!!!


Bila diukur dengan perkembangan di Selangor, menyaksikan PAS sememangnya bukanlah sebuah parti yang memperjuangkan Islam sebagaimana yang mereka dabik-dabikkan. Sebaliknya PAS tidak ubah seperti babi yang terlepas kandang. Melompat ke sana ke mari, menghina orang 'YANG TIDAK SEBABI' dengan mereka dan sibuk memberitahu orang lain yang kononya orang lain lebih busuk daripada mereka. Padahal mereka kekal sebagai babi yang bersifat 'NAJIS MUGHALLAZAH'

Pemecatan Hassan Ali membuktikan PAS tidak pernah CAKAP SERUPA BIKIN. Sama seperti pertanyaan YB Jamaluddin kepada Nizar Jamaluddin di dalam sidang DUN, untuk apa duit RM250,000 diberikan kepadanya dan duit tersebut tidak boleh disimpan di bank pada ketika ada ura-ura Jamal hendak melompat keluar parti dari Pakatan tidak lama dahulu yang kemudian menyaksikan Pakatan tumbang dan kerajaan Perak diambil alih oleh UMNO-BN semula.

Perjuangan PAS kononnya Islam tetapi lama kelamaan semankin terbukti, perjuangan PAS hanyalah bersendalkan DAP dan PKR. Tanpa DAP dan PKR tidak lebih daripada GENDANG BURUK yang berlubang sana sini. Serba tak kena. Bunyi pun tak melantun. Diketuk berkali-kali, baru bunyi sekali....


GR kata: PAS IS DEAD!!!!!!

TERKINI: Hj Anwar Pi Umrah???


Hj Anwar di Makkah sekarang ni, baru selesai menunaikan Umrah katanya. Baguslah kalau perkara yang baik ini jika ianya benar-benar dilakukan. Lihat tweet beliau di bawah...


Tapi mana gambarnya yer...biasa beliau akan tweet sekali gambarnya sekali tak kira program apa pun. Kali ni tak der pulak yer. Betul ker Kak Jah oiii??? He he he


GR kata: Kalau betul dah taubat alhamdulillah...tapi kalau lakonan 'Hollywood' tak nak kata apa dah!!!

Artikel pelbagai