Saturday, February 11, 2012

PANAS: ULAMAK DAP MINTA MUFTI MOHON MAAF??


Pembaca lihat paparan Malaysian Insider seperti di atas. Portal adik-beradik dengan MalaysiaKini yang menjadikan politik sebagai bahan berita utama secara tiba-tiba meletakkan paparan berkenaan Khutbah Jumaat sebagai isu utama. Dah tak ada modal ker???

Yang peliknya, kenapa isu ini timbul secara tiba-tiba dan menjadi tajuk utama di portal tersebut? Walhal setiap tahun menjelangnya 14 Februari, pihak JAKIM akan menyarankan agar jabatan agama Islam setiap negeri agar menuntut umat Islam supaya tidak menyambut Valentine Day. Malah disetiap ceramah-ceramah dan kuliah agama di masjid/surau juga memberikan peringatan yang sama kerana ianya ditegah dalam Islam. Kenapa puak Pakatan Haprak nak bangkitkan isu Valentine Day kali ni?? Mana Ostad PAS diam saja ker??

Valentine Day ini jika disambut oleh golongan bukan Islam memang tiada halangan tapi dalam Islam sendiri menegah kita menyambut Hari Kekasih ini kerana ia boleh terjerumus ke kancah maksiat. Tapi Islam melarang sama sekali walaupun ada juga yang sambut. Maka Khutbah Jumaat dijadikan salah satu platform bagi menyeru setiap umat Islam menolak sambutan tersebut. Apa isu sebenarnya yang ditimbulkan oleh puak Pakatan ini???

Apa motif Malaysian Insider?? Adakah dengan menjadi isu Khutbah Jumaat tajuk utama akan mendesak ulamak-ulamak DAP dan Kristian membacanya dan kemudia mendesak pihak JAKIM tampil mohon maaf khutbah Jumaat tersebut...Satu lagi perkara bodoh yang cuba dibangkitkan oleh puak-puak Pakatan HAPRAK ni. Ini negara Islam bukan negara kafir laknat yer...

Pembaca lihatlah sendiri, siapa sebenarnya yang racist dan tidak adil?? Kita lihat isu pergaduhan di KFC i-City. Pihak DAP mohon pekerja Melayu tersebut mohon maaf kepada pelanggan tersebut. Jika kita fikir logik, mereka berdua yang bersalah sebab tak boleh tahan sabar mugkin dengan perkataan yang keluar dari mulut mereka. Itulah pepatah 'kerana mulut badan binasa'. Dan tidak salah sekiranya mereka berdua tampil mohon maaf bersama dan berbaik semula kerana kita di Malaysia rakyatnya semuanya mempunyai budaya dan bahasa yang baik-baik. Kenapa DAP nak timbulkan isu perkauman dalam hal ini???

Benar kata Hasan Ali. Pakatan HAPRAK punya matlamat untuk bentuk Malaysia sebuah negara yang mengamalkan Pluralisme. Semua agama sama rata. Paling jelas apabila Anwar mendakwa semua agama dibenarkan mengguna nama Allah S.W.T bagi mewakili agama masing-masing. Itu paling jelas nampak Anwar bakal melaksanakan dasar Pruralisme yang tidak boleh diterima dalam Islam. Sekolah pondok mana Si Anwar dibelajar yer???


GR kata: Hormati setiap Umat Islam di negara ini yang agamanya termaktub di dalamnya merupakan Agama Persekutuan.

2 comments:

Anuar said...

Ala, thn depa sambut la x kesah sape2... usha nie.. http://bm.harakahdaily.net/index.php/columnist/ketua-pemuda-pas/7975-sambutan-hari-kekasih

Anuar said...

thn nie*

Artikel pelbagai