Friday, February 10, 2012

TERKINI: Pengakuan Pekerja KFC vs Pelanggan Cina




Pengurusan Kentucky Fried Chicken (KFC) telah membuat kenyataan tentang isu pelanggan bangsa Cina yang dibelasah oleh pekerja Melayu di KFC i-City, Shah Alam baru-baru ini.

Difahamkan pekerja KFC terbabit telah digantung kerja sementara menunggu siasat tentang pergaduhan tersebut dijalankan. Kenyataan ini telah dikeluarkan di Facebook KFC kelmarin.

Pembaca lihat di bawah:


Pemimpin DAP yang nak menunjukkan beliau seorang 'hero' boleh membantu aduan yang dibuat oleh rakyat tapi nampaknya gagal kerana menyebelahi sebelah pihak saja. Inikah sikap seorang pemimpin yang kononya bersikap adil??

Pemimpin DAP itu sepatutnya menggunakan akal fikiran beliau dengan bertindak sebagai pendamai dalam isu ini. Beliau juga sepatutnya menyiasat terlebih dahulu isu ini untuk memastikan kesahihan cerita. Jika tidak, mungkin akan berlaku back fired yang memakan diri dan parti DAP.

Seterusnya baca di sini

2 comments:

Anonymous said...

bercakap dr perspektif sebagai customer : kalau kita ader tata susila adab sopan , x perlu nak marah2 coz u yang pilih nak beratur panjang & sekeliling Shah Alam braper banyak daa outlet KFC klu setakat nak redeem coupon tue...(tepi h/way Petronas, Kompleks PKNS, tue kat sebelah GIANT 13..lg arr siap ader drive thru..)video yg paparkan salah satu contoh customer yang tiada adab sopan ~~~ pihak majikan pula perlu bersikap adil & tidak mustahil yg KFC bley menang isu ini coz ader keraguan di sidang akhbar yg di siarkan oleh ahli DAP especially pd lawyer yg masih blurrr ttg the whole story....

Gossip Rakyat said...

terima kasih di atas pandangan bernas n kisah sebenar apa yg berlaku. Kita harap pihak berkenaan lebih peka tentang isu ini. TQ saudara/saudari.

Artikel pelbagai