Join Gossip Rakyat

Saturday, February 4, 2012

Kereta BMW Ostad PAS Terbakar...UMNO Yang Salah!!!


"Ketika kami sekeluarga sedang tidur, kami dikejutkan dengan bunyi letupan yang kuat sehingga mengejutkan saya dan isteri. selepas itu, saya lihat kereta saya dan di tingkat bawah rumah sudah terbakar dan api sudah pun marak"

Saya bergegas menyuruh ahli keluarga untuk keluar dari rumah melalui pintu belakang untuk menyelamatkan diri", ujar beliau lagi yang juga merupakan YDP PAS Kawasan Gelang Patah.

Sebiji tong minyak 5 liter yang terdapat kesan-kesan minyak tanah telah dijumpai berhampiran rumah beliau dan telah diambil oleh pihak polis untuk dilakukan siasatan lanjut.

"Namun saya bersyukur, semua ahli keluarga saya selamat dan tiada kecederaan yang menimpa kami. Laporan polis juga sudah dibuat pagi ini dan kita serahkan kepada pihak polis untuk menyelesaikannya",ujar beliau lagi.


Turut bergegas ke tempat kejadian adalah Pesuruhjaya PAS Negeri Johor iaitu Dato' Dr. Mahfodz Mohamed, Saudara Mazlan Aliman selaku Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor dan Dr Boo Cheng Hau selaku Pengerusi DAP negeri Johor merangkap ADUN Skudai.


GR kata: Setiap kejadian ada hikmahnya, berishtigfarlah mungkin Allah S.W.T nak bagi yang lebih baik dari itu. Jangan jadikan kes ini seperti yang puak Pakatan biasa ceritakan...Ini semua salah dan berpunca dari UMNO/BN. Fikir-fikirkanlah....

Nasib Rakyat DiGulikan Dek Pakatan Rakyat!! #SaveSelangor



Alahaiiii...apa akan jadi dengan nasib rakyat di negeri yang di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat. Satu persatu janji-janji yang dihebahkan kepada rakyat pada PRU 12 yang lepas tapi itu semua omong kosong saja. Biasalah nama pun Pakatan Rakyat kan, hanya pandai menabur janji...nak tunaikan jangan haraplah.

Kita jangan terlepas pandang dengan kenyataan wakil penduduk Kg Bunga Raya kepada Bernama berkenaan pemaju. Kenyataan mereka mengatakan bahawa "pemaju pertama projek perumahan itu diisytihar bankrap dan melarikan diri, manakala pemaju kedua pula menipu dengan menggunakan campuran ”polisterin” untuk membina dinding rumah, menyebabkan penduduk membantah."

Inilah strategi politik kerajaan Selangor sekarang. Andai ada pemberontakan dikalangan rakyat atas kegagalan mereka menunaikan janji pilihanraya, mereka akan menjanjikan bulan dan bintang buat kali kedua dan menyalahkan Barisan Nasional dalam masalah tersebut.



Pembaca lihat kenyataan yang diputarbelitkan oleh YB Pakatan ni...Fikir-fikirkanlah yer!!!


GR kata: Jalan rosak pun kata UMNO salah, Jamban rosak pun UMNO yang salah...apa pun pendekla fikiran puak-puak HAPRAK ni...

Friday, February 3, 2012

HOT FOTO: ISLAM DIHINA OLEH YAHUDI KEPARAT!!!


Lihatlah pembaca sekalian...puak Yahudi menghina solat kita umat Islam.. Apakah motif mereka sebenarnya??? Mempersendakan Islam sebegini rupa. Jangan biarkan agama Islam dihina sedemikian rupa.

Tapi masih ada sesetengah pihak yang suka berkomplot dengan Yahudi. Apakah niat mereka sebenarnya??? Fikir-fikirkanlah....

PANAS: Bila OSTAD DAP Berkata, Gugur Iman Puak PR!!!


Siapa Pula Tan Seng Giaw Ini Hendak Mempersoalkan Keimanan Orang Islam?

Baginda Rasullullah s.a.w bersabda bahawa umat Islam di akhir zaman kelak akan mendengar perkara-perkara 'ajaib' yang tidak pernah didengar oleh orang-orang terdahulu. Benarlah sabda baginda s.a.w. tersebut. Pembaca renung-renungkanlah....

Timbalan Pengerusi DAP, Dr Tan Seng Giaw berkata, jika Hasan seorang yang baik dan beriman, beliau tidak menuduh PR bercita-cita, mahu menjadikan Malaysia negara republik, sekali gus menggugurkan Perkara 153 Perlembagaan Negara yang menjamin hak dan keistimewaan orang Melayu.

“Tuduh itu tidak logik, jauh panggang dari api. Dia hanya mahu mengapi-apikan sentimen rakyat supaya membenci PR,” tegasnya.

“Sekarang dia cakap ikut sedap mulut saja, tipu orang sana sini, seolah-olah dia tahu semua perkara. Orang macam ini tak boleh pakai sebab suka menipu,” katanya Ahli Parlimen Kepong itu.

Menurutnya, jika Hasan seorang yang beriman, beliau tidak akan melemparkan tuduhan melulu serta tidak berasas terhadap orang lain.

“Saya mewakili DAP menafikan tuduhan beliau. Kita semua tahu kenapa dia dipecat.

“Kalau Pas sendiri pecat Hasan, kita pun tahu Hasan jenis orang macam mana dan sekarang siapa dia untuk bercakap tentang Pas? Beliau tidak ada jawatan lagi dalam Pas dan kenyataannya tidak menggambarkan kenyataan parti itu,” tegasnya.

Seng Giaw berkata, bukan sahaja Pas, malah DAP dan PKR juga berjuang pertahankan Perlembagaan Negara.

“Hasan hendak cari populariti sebab itulah tuduh kami macam-macam. Sekiranya PR berjaya menawan Putrajaya, keutamaan kami adalah mempertahankan kedaulatan undang-undang, bukan meminda.” katanya. SH

Kita lihat bagaimana seorang kafir DAP rasis yang anti Melayu dan anti Islam berbicara tentang 'keimanan' seorang beriman seperti Hasan Ali di atas platfom politik. Bukankah berbicara tentang Islam itu terletak dalam diri orang Islam itu sendiri kerana dengan sikap dan ajaran Islam yang dibawa itu melambangkan sikap seseorang itu sekaligus boleh menarik orang memeluk Islam.

Dalam konteks ini, di manakah PAS yang dikatakan memperjuangkan Islam. Di mana pemimpin-pemimpin dalam Pakatan Rakyat yang beragama Islam kenapa tidak bersuara dengan statement pemimpin DAP ini yang sengaja mencetuskan perkauman. Siapa mereka untuk 'mendakwah' tentang Islam?? Semakin pelik dengan pergolakan yang berlaku dalam Pakatan Rakyat sekarang ni pun dah tak 'sebulu', macam mana nak memimpin negara. Hanya yang mereka tahu...jalan menuju ke Putrajaya. BOSAN!!!!


GR kata: Sayangilah Islam!! Janganlah cemarinya dengan bau yang busuk!!!

Video: Inikah Bakal Pemimpin Negara Yang DiAgung-agungkan???




Setelah lihat video ini...pembaca fikirlah secara matang dan logik. Adakah manusia seperti ini yang kita inginkan untuk menjadi pemimpin negara kita??? Sanggup bersekongkol dengan Yahudi yang sudah terang-terangan sejak dari zaman Nabi lagi mereka ini musuh utama umat Islam dan dalam Al-Quran Allah S.W.T beritahu melaknat mereka ini.

Pembaca fikir-fikirkan dan renungkanlah....

Honey Teresa...Where Are U Darling???


I have just finished reading an article in Malaysia Today titled Wonder woman now ‘YB Press’. I was actually quite surprised to find out that my own Member of Parliament (MP) Teresa Kok is now being criticized by her own party. This person in 2008 was the darling of DAP when she won her Seputeh parliamentary seat with a majority of 36, 492 votes. In summary, Teresa Kok also holds seven (7) positions in the Federal and State Government which are:
  1. Member of Parliament for Seputeh (with allowance and salary)
  2. Kinrara Assembly woman (with allowance and salary)
  3. Selangor Senior executive Councillor (with allowance and salary)
  4. Director of PKNS (with allowance and salary)
  5. Selangor DAP Chief
  6. National DAP organizing secretary
  7. Wanita DAP national secretary

That is quite an achievement for an MP but i actually don't care how many position or portfolio that you hold, what i care is that that this MP has been missing from Teratak Muhibah and Taman Salak Jaya since the 2008 general election. This two (2) area consist of about 20,000 people and Teresa Kok has never once visited this places.

I live in Taman Danau Desa which is next to Teratak Muhibah, and when the storm hit us last week, this MP was NO WHERE to be seen. She did not visit the Malay warung's opposite the PLUS tower nor the flat residents in teratak muhibah. However, she made it a point to visit a Chinese food court which was was damaged during the storm. The picture of the Chinese food court is as below and make your own assumptions.


Maybe she should resign from her many positions and start concentrating on the Rakyat in her constituency. I know the Malay's did not vote you in the last election, but if this is payback then thank you very much. We know what to expect when PR comes to power.

Source: The KL Chronicle

Please watch this video :



Salam Jumaat Untuk Semua...


TAZKIRAH PAGI JUMAAT

Dari Amru bin Auf r.a katanya Rasulullah bersabda: 'Sesungguhnya sedekah seseorang Islam itu memanjangkan umur dan mencegah daripada mati dalam keadaan teruk dan Allah SWT pula menghapuskan dengan sedekah itu sikap sombong, takbur dan membanggakan diri (dari pemberiannya) HR: BUKHARI. Wassalam

Thursday, February 2, 2012

Video: Makcik Rempuh Kedai Motor Di Bdr Sri Permaisuri!!




“Mungkin makcik tu panik sangat.. lepas dia langgar volvo kat belakang..dia reverse dan ke depan dan belakang lebih kurang lima kali..kali yang kedua dia reverse (mengundur) itu dia hentam pulak dua buah Myvi yang terletak kat tempat letak kerata kat belakang dia.

“Kali ke enam dia maju ke depan dan terus rempuh masuk dalam kedai..masa melompat masuk kedai tu dia sempat langgar sebuah motosikal Honda VFR 1000..pelanggan punya tu,” katanya bercerita mengenai kejadian yang mencemaskannya itu.

Baca seterusnya di sini

PANAS: Anwar Mengaku Doa Orang Kristian Sebab Beliau Dibebaskan...




Pembaca lihat video di atas, nak gelak pun ada, sedih pun ada dengan lawak Hj Anwar ni. Jawapan yang munasabah langsung. Diri sendiri pun terkejut dengan keputusan mahkamah yang dibuat...lagi nak auta sana sini.

Cuma nak tanyalah kan, kenapa Anwar tak nak angkat sumpah yer kalau diri tu tak bersalah?? Pembaca masih ingat tak masa kes liwat beliau dengan Azizan sekitar tahun 1998 kenapa Anwar berani angkat sumpah that time... dan bila kes Saiful Anwar dolak dalih berjuta alasan diberikan tak nak angkat sumpah. Pembaca fikir dan nilailah sendiri...Link
Seterusnya baca di sini

TERKINI: KPN TIBA DI KLIA!! Sihat Wal'afiat Jer Tu...


Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar tiba di tanah air pada Khamis selepas melakukan lawatan kerja lima hari ke London bersama polis United Kingdom, sekaligus menamatkan khabar angin berhubung kematiannya.

Ismail, ketika ditemui kumpulan wartawan yang menanti kepulangan beliau di Lounge VIP Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada kira-kira pukul 8 pagi, kelihatan sihat dan ceria serta bersalam-salaman dengan mereka yang hadir.

"Tidak ada apa-apa. Saya bersyukur dapat kembali ke tanah air," katanya yang tiba di tanah air dengan menaiki pesawat Malaysia Airlines (MAS).


Ketibaan beliau disambut Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar dan beberapa pegawai kanan polis Bukit Aman.

Polis Diraja Malaysia (PDRM) Isnin lepas menafikan khabar angin bahawa Ismail telah meninggal dunia di London.

Sebelum ini, khabar angin kononnya Ketua Polis Negara meninggal dunia ketika membuat lawatan kerja di London tersebar di laman sosial Facebook dan khidmat pesanan ringkas (SMS).

Ismail berkata, beliau berharap agar tiada lagi fitnah ditimbulkan terhadapnya kerana tindakan sedemikian tidak memberi keuntungan kepada mana-mana pihak.

Mengenai lawatannya, beliau berkata, pengalaman di London banyak memberi manfaat tentang hal kepolisan yang dapat dikongsi dengan pihak polis di negara ini.


Ismail berkata, pihaknya mengadakan perbincangan dengan polis Kosmopolitan di London selain melawat beberapa tempat pameran polis, persiapan Sukan Olimpik,termasuk mengenali peralatan canggih yang digunakan polis pada masa kini di negara itu.

"Saya rasa ia satu peluang terbaik untuk kita menimba pengalaman di sana," katanya.

Sementara itu, Khalid ketika ditemui berkata, pihak polis mengenal pasti duasuspek dan keterangan mereka telah diambil bagi membantu siasatan berhubung penyebaran maklumat palsu kematian Ketua Polis Negara itu.

Beliau berkata, kedua-dua suspek itu, dari Pulau Pinang dan Ipoh, Perak, tidak ditahan dan hanya keterangan diambil.

"Saya tidak dapat dedah lagi secara terperinci kerana polis masih lagi mengesan asal-usul SMS maklumat itu," katanya. - BERNAMA

Seterusnya baca di sini

GR kata: Hal kematian janganlah dibuat main...pada yang sampaikan berita palsu tu tunggu jelah yer...

TERKINI: Parti KITA Bungkus Buat Nasi Lemak....


Presiden Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita), Datuk Zaid Ibrahim berkata dalam blognya pada Khamis bahawa mesyuarat agung luar biasa (EGM) akan diadakan tidak lama lagi bagi membubarkan parti politik itu yang gagal dalam matlamatnya untuk menjadi sebuah parti yang menyokong idea-idea yang sederhana progresif serta membawa kesopanan dan ketertiban dalam wacana politik.

Beliau dalam laman blognya berkata, EGM akan diadakan tidak lagi bagi membubarkan Kita.

"Ia perlu bagi menghapuskan sebarang keraguan yang mendakwa parti itu tidak menyokong pembangkang terutama beberapa anggota kami di Kedah dan Pulau Pinang yang mengkritik Pakatan Rakyat.

“Mereka telah melakukan perkara ini secara berterusan dengan jelas menunjukkan bahawa mereka tidak berminat dengan isu-isu sebenar yang memberi kesan kepada negara dan hanya mahu memalukan dan mencemuh pembangkang.

“Idea saya untuk menubuhkan sebuah parti politik yang menyokong idea-idea yang sederhana dan progresif serta membawa kesopanan dan ketertiban dalam wacana politik telah gagal.

“Saya tidak berjaya membawa masuk ramai ahli yang berminat dengan matlamat demokrasi, tadbir urus yang baik dan keseimbangan untuk rakyat.

“Saya juga tidak dapat mengumpul dana yang mencukupi untuk menguruskan aktiviti-aktiviti parti dan teman-teman yang telah berjanji untuk membantu namun sebaliknya ini tidak berlaku,” katanya.


GR kata: Parti 'Syok Sendiri' memang macam ni.... He he he

PANAS: DERMA INI 'JIHAT' BEKALAN UNTUK AKHIRAT???


Pembaca lihat sajalah puak PAS ni..apa saja yang mereka buat betul belaka la kononnya. Sudah kita ketahui disetiap ceramah-ceramah PAS memang ada 'banker' yang ditugaskan untuk kutip derma tapi persoalannya, duit-duit itu ke mana sebenarnya???

Bukankah parti politik ini membela nasib rakyat, membantu rakyat TAPI kita lihat apa yang PAS buat ni mempergunakan rakyat lagi adelah..betul tak?? Mintak duit rakyat lagi...kononya inilah jihat yang hakiki...Fikir-fikirkanlah...

Dan sekarang tak cukup dengan golongan masyarakat yang bekerja dan sebagainya, sekarang golongan pelajar pula mereka mintak duit. Apa citer ni??? Lihat gambar di bawah:



GR kata: Golongan yang bijak pandai agama tapi sayang mereka ni tak boleh gunakan ilmu dan akal yang diberi dengan sebaiknya. Mahasiswa harus fikir secara matang...fikirkan masa depan itu yang lebih penting dan baik untuk korang juga suatu hari nanti...

PANAS: YAYASAN SELANGOR BAKAL DIKUBURKAN OLEH PAKATAN RAKYAT???


Apa akan jadi dengan nasib rakyat Selangor dan generasi akan datang??? Apa benar Yayasan Selangor diambang kehancuran dek sikap "lanun-lanun" yang gilakan kuasa sanggup lakukan apa saja.

Dikhabarkan juga 'rompakan' yang begitu hebat yang telah, sedang dan bakal berlaku dalam Yayasan Selangor. Kita semua harus bertanggungjawab untuk memastikan rakyat Selangor khususnya dan rakyat Malaysia tahu tentang kelicikkan regim Pakatan Rakyat menyamun harta yang dikhususkan untuk anak-anak kita menimba ilmu.

Yayasan Selangor akan dijual kepada sebuah syarikat luar negara. Khabarnya bakal dijadikan sebagai pejabat baru DAP. Kerajaan negeri PKR-DAP yang kini menerajui PKNS telah mengenal pasti 16 hartanah bernilai RM10 bilion untuk pelaburan Amanah Raya Reit (ARREIT) secara berperingkat.

Di sini GR nyatakan sedikit apakah memorandum penubuhan Yayasan Selangor sejak tahun 1970 adalah untuk rakyat Selangor khususnya di luar bandar menikmati kemudahan pendidikan sama dengan kemudahan yang dinikmati masyarakat di bandar :
  • Menubuhkan, mengendalikan dan mengurus pelajar-pelajar di dalam negeri Selangor untuk ditempatkan di asrama-asrama dan diberikan kemudahan penginapan dan pembelajaran sepertimana diperlukan oleh setiap pelajar.
  • Mewujudkan dan menyediakan keperluan-keperluan pendidikan di peringkat di peringkat persekolahan
  • Melaksanakan pemilihan pelajar untuk ditempatkan di sekolah-sekolah ternama berdasarkan kepada pencapaian prestasi akademik.
  • Mendidik, membangunkan dan mempertingkatkan taraf pendidikan khusus didalam bidang sains


Tunggu dan lihat pembongkaran tentang kerja jahat puak2 Pakatan Haprak ni. Cakap sana sini UMNO kuat makan rasuah, makan duit rakyat...yang sebenarnya merekalah "Raja" segala rasuah. Makan duit rakyat tak ingat dunia. Pentingkan poket sendiri, nasib rakyat dibiar begitu saja. Itulah Pakatan Rakyat!!!!

Yayasan Selangor kini semakin menghadapi saat kemusnahan. Hanya membilang hari sahaja lagi. Tunggu pendedahan selanjutnya....

Baca juga di sini


GR kata: Pembaca nilai sendiri apa yang telah dibuat oleh puak PR ni hanya semata-mata poket mereka saja. Kalau fikir nasib rakyat, janji yang diberikan HARUS ditunaikan. Tapi semua tu omong kosong jer!!!!

Sokong Israel...UMNO Juga Yang Salah???


Keadilan Daily baru-baru ini memetik kenyataan Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty. bahawa kenyataan P. Anwar itu adalah selari dengan pendirian Hamas dalam prinsip Penyelesaian Dua Negara.

Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim berkenaan isu Palestin-Israel adalah selari dengan Inisiatif Keamanan Arab, malah didokong gerakan Islam seluruh dunia termasuk Hamas- sebuah gerakan yang mempelopori perjuangan rakyat Palestin.

Kenyataan Anwar, yang disiarkan oleh Wall Street Journal melalui satu wawancara 26 Januari lalu bagaimanapun diputarbelitkan media milik Umno, kata Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty.

“Hamas pernah menyatakan kebarangkalian untuk melihat realiti kewujudan dua buah negara yang berasingan, tetapi pemimpin Hamas mahu memastikan Israel benar-benar jujur untuk mengiktiraf negara Palestin menurut Resolusi Majlis Keselamatan PBB 1967"

Persoalannya sekarang, Hamas?

Pembaca boleh fikir logik, macam mana Hamas yang melancarkan serangan roket hampir setiap hari ke kawasan yang dikuasai Israel boleh dikaitkan dengan cuba melindungi keselamatan Israel? Itu bukan setakat nampak tidak logik, malah juga tidak masuk akal sama sekali...


GR kata: Masih ada manusia yang sanggup mempertaruhkan negara dengan Yahudi semata-mata ingin capat impian syok sendiri. Fikir-fikirkanlah!!!

Wednesday, February 1, 2012

PANAS: INIKAH DIA PARASIT ITU???


Buat kali pertama, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mendedahkan pemimpin Pas yang selama ini dianggap ‘parasit’ dengan menamakan Timbalan Pesuruhjaya Pas III negeri, Khalid Samad sebagai individu terbabit.

Beliau yang dilucutkan jawatan Exco Hal Ehwal Islam negeri pada 13 Januari lalu mendakwa, Ahli Parlimen Shah Alam itu sering dilihat menyebarkan fahaman yang tidak menyebelahi Islam selain merupakan individu paling lantang menentang usahanya untuk melarang penjualan minuman keras di kedai-kedai runcit di kawasan penempatan majoriti orang Melayu.

Hasan berkata, Khalid juga beria-ia mengkritik Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ketika agensi agama itu menyerbu sebuah premis yang dikatakan sebagai Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) meskipun pihak berkuasa menerima maklumat mengenai penganjuran satu majlis yang bermatlamat bagi menyelewengkan akidah umat Islam di negeri ini.

“Saya tidak hairan sekiranya usaha-usaha itu ditentang oleh pemimpin DAP mahu pun pemimpin bukan Islam dalam PKR, tetapi saya sangat hairan apabila ia ditentang hebat oleh Khalid Samad yang bertanding atas tiket Pas.

“Sebab itu saya hendak ingatkan pengundi di Shah Alam agar jangan beri satu undi pun kepada dia (Khalid) pada pilihan raya umum akan datang kerana dia adalah pengkhianat kepada akidah umat Islam,” katanya ketika berucap pada program Bicara Memurnikan Akidah Ummah di Dewan Rukun Tetangga Seksyen 17 di sini malam ini.

Program itu dihadiri lebih 1,000 orang termasuk bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohd. dan bekas Timbalan Dekan Fakulti Ekonomi Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Datuk Aidit Ghazali.

Hasan berkata, pihaknya sedang dalam perancangan untuk menubuhkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bertujuan untuk mempertahankan Islam, Melayu dan institusi diraja di negara ini.

Kata beliau, pertubuhan yang akan dikenali sebagai Jati itu akan menggabungkan beberapa NGO lain yang turut mempunyai perjuangan sama selain individu yang berminat untuk menyertainya.

“Pertubuhan itu dijangka dilancarkan pada 21 Februari di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) dengan sasaran penyertaan seramai 100,000 keahlian.

“Matlamat kami adalah untuk mewujudkan jaringan ketiga iaitu sebagai pengimbang kepada parti pemerintah serta parti pembangkang dalam mempertahankan Islam, Melayu dan Raja Melayu (IMR) di negara ini,” jelasnya.

Dalam pada itu, Hasan Basri berkata, penyebaran fahaman ‘Anwarism’ kini semakin merbahaya kerana ia jelas bersifat sekular dan liberal yang bercanggah dengan ajaran Islam sebenar.

“Sebagai contoh, demi untuk kuasa dan mendapat sokongan negara Barat, Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) sanggup mengiktiraf sebuah negara haram Israel yang sejak sekian lama melakukan kekejaman terhadap umat Islam di Palestin.

“Selain itu, atas nama hak asasi manusia, Anwar juga bersungguh-sungguh menganggap Seksyen 377B (Kanun Keseksaan) yang melarang seks gay dan lesbian sebagai lapuk serta tidak lagi relevan dan sebab itulah saya kata fahaman ‘Anwarisme’ ini merbahaya kepada umat Islam di negara ini,” tegasnya.

Aidit pula mengingatkan umat Islam di negara ini supaya taksub hanya kepada Allah dan bukannya kepada seseorang pemimpin mahu pun organisasi kerana ia adalah tuntutan Islam. - Utusan


GR kata: Pembaca nilailah sendiri, inikah pemimpin yang diangkat untuk memperjuangkan Islam tapi sebaliknya yang jadi....Renung-renungkan!!!

PANAS: PERKASA ADA...SEKARANG NI JATI PULA!!!


Bagaikan satu fenomena berlaku di negara kita sekarang ni, ramai pemimpin-pemimpin dikalangan Pakatan Rakyat telah mengambil keputusan untuk keluar parti kerana sudah tidak sehaluan dan yang pentingnya dasar / prinsip parti yang sebenar sudah tersasar jauh.

Dan sekarang mereka menubuhkan NGO untuk mereka bergiat aktif dalam perjuangan dan pendirian mereka. Sebelum ini kita ada PERKASA di bawah Ibrahim Ali dan sekarang ada pula yang baru yakni JATI.

Bekas ahli Pas Datuk Dr Hasan Ali akan menubuhkan badan bukan kerajaan (NGO) dinamakan 'Jati' untuk meneruskan agendanya memperjuangkan agama Islam, hak orang Melayu dan raja-raja Melayu.

"Secara peribadi orang tanya saya nak sertai Umno atau PKR (Parti Keadilan Rakyat)...saya nak katakan, saya tidak akan sertai mana-mana parti politik, saya akan sertai NGO yang namanya Jati," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau yang ditemui selepas berceramah di Seksyen 17 malam tadi,turut mengakui masih sayangkan Pas dan mahu membantu parti itu menghapuskan golongan 'parasit' yang cuba merosakkan perjuangan asal Pas.

Sejak dipecat dari PAS pada 8 Jan lepas, spekulasi tersebar luas bahawa bekas anggota exco kerajaan negeri Selangor itu akan menyertai Umno.

Mengulas mengenai Jati, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu berkata NGO tersebut akan dilancarkan pada 21 Februari ini.

Beliau turut mengajak NGO lain untuk bergabung dengan Jati bagi membentuk 'kuasa ketiga' yang diharapkan dapat mengimbangi kehadiran Barisan Nasional dan pakatan pembangkang pada pilihan raya umum ke-13.

Ditanya sama ada kuasa ketiga itu akan menyokong parti memerintah, Hasan berkata perkara tersebut belum diputuskan.

"Kita adalah kuasa ketiga kalau bertanding pun atas nama kuasa ketiga dan kita tak kisah sama ada kita bertanding bersama atau tidak bersama dengan mana-mana parti politik," katanya. - Bernama

GR kata: Tumbuhnya pelbagai NGO perlulah perjuangan yang tulus dan ikhlas demi kesejahteraan rakyat....

BONGKAR: Anwar kata - No ISRAEL No CONSERVATIVE!!!


Anwar Ibrahim ibaratkan, kalau kita tidak berkawan atau kenal Israel kita dianggap Lapuk atau pun low class!!! Nak tanya skit, ikut cara Yahudi ni dijamin kehidupan berkat dan dijamin Syurga ker wahai Pak Anwar?? Tolong jawab!!!

“Memang dia (Anwar) dekat dengan Israel sebab dia suka kalau orang Barat puji dia. Dia nak ternampak sebagai seorang yang moden yang ikut trend, sebaliknya kita anggap dia sebagai lapuk,”.Kenyataan Tun M kepada Bernama


Nampaknya Anwar Ibrahim ni jenis pemimpin yang sokong dan setuju apa saja bentuk budaya tak kira halal atau pun haram, yang penting impian beliau tercapai nanti. Ini adalah disebabkan hubungan baik beliau dengan Yahudi Israel.

Kalau kita lihat, Anwar Ibrahim ini seorang pemimpin yang bersikap menonjolkan diri, bercakap besar, janji sana dan janji sini yang membolehkan pemimpin negara luar terutama dari Israel kagum dengan beliau. Beliau sanggup menghalalkan sesuatu yang haram walhal suatu perkara yang sudah termaktub dalam Al-Quran pun boleh diputarbelitkan oleh beliau. Pembaca yang budiman fikir-fikirkanlah...

Pembaca lihatlah dan fikirlah secara matang, kenapa isu liwat ataupun seksualiti hubungan sejenis beliau tidak membantah malah menyokong lagi adalah. Inikah pemimpin negara yang kita mau pun memimpin negara ni. Mau jahanam dibuatnya. Golongan yang tidak sepatutnya ada diangkat martabat mereka. Apakah ini semua??? Apa citer beb???

Renungkanlah kata-kata Tun M ini :

Dia dan penyokong dia kata perjuangan utama mereka ialah mara ke Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri. Apa program dia (Anwar), tak ada apa. Dia kata dia liberal kepada semua orang, pemimpin untuk semua, jadi dia dapat sokongan dan mungkin menjadi Perdana Menteri,” -Tun M.

Baca juga di sini

GR kata: Anwar penipu besar, Drama King paling hebat!! Peliwat tegar....

BERSIH 2.0: Bersih sangat ker?? Lihat Apa Kata Mereka!!!


Part 1

Jom kita lihat video yang memberikan gambaran yang secara logik, rakyat di Malaysia semuanya sayangkan keamanan, bukannya huru hara yang mereka di Malaysia ini.


part 2

Kepada puak-puak Pakatan Rakyat hentikanlah cara-cara kotor ni, janganlah diheret rakyat sekali. Mereka ni semua tak bersalah, janganlah hasut fikiran mereka dengan fitnah busuk korang semua.

GR kata: Pakatan HAPRAK!!!!

Rizalman, Ketua Pemuda WP Menerima Darjah Kebesaran Bintang W.Persekutuan


Ketua Pemuda UMNO Bdr Tun Razak merangkap Ketua Pemuda UMNO W.Persekutuan, Rizalman Dato' Mokthar merupakan antara 279 penerima darjah kebesaran bintang sempena Hari Wilayah Persekutuan.

Istiadat pengurniaan Panglima Mahkota Wilayah (PMW) yg membawa gelaran Datuk kepada beliau disempurnakan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Melawati, Putrajaya hari ini.


Mengetuai penerima hari ini, pengurniaan Darjah Seri Utama Mahkota Wilayah (SUMW) diberikan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Omar yang membawa gelaran Datuk Seri Utama. Turut menerima gelaran yg sama ialah Yang Dipertua Persatuan bekas Wakil Rakyat Malaysia (MUBARAK), Tan Sri Dr Abu Hassan Omar.

Berikut senarai penerima Darjah Seri Mahkota Wilayah (SMW) membawa gelaran Datuk Seri :

Datuk G Palanivel - Presiden MIC
Datuk Ahmad Kabit - Ketua Setiausaha Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Datuk Abdul Halim Abdul Samad - Pengerusi KUB Malaysia Berhad
Datuk Michael Chong Ten Soo - Ketua Jabatan Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA
Datuk Mohamed Iqbal Kuppapitchai Rawther - Timbalan Presiden Persatuan Bagi Orang-orang Buta Malaysia

Berikut senarai penerima Panglima Mahkota Wilayah (PMW) membawa gelaran Datuk :

Shaharuddin Abd Latif - Pengarang Urusan Kumpulan, Berita dan Ehwal Semasa, Rangkaian Televisyen dan Radio Media Prima Berhad
Abdul Jalil Ali - Ketua Pengarang Media Kumpulan Karangkraf
Dr Khir Mohamad Yusof - Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran
Dr Lokman Hakim Sulaiman - Timbalan Ketua Pengarah Kesihatan (Kesihatan Awam)
Dr Che Ab Rahim Nik - Timbalan Ketua Setiausaha Kementeria Sumber Asli dan Alam Sekitar
K Selvarajah - Ketua Eksekutif Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO)
Hamidah Khalid - Setiausaha Suruhanjaya Pelantikan Kehakiman
Nor Shamsiah Mohd Yunus - Timbalan Gabenor Bank Negara
Mohd Samsuri Mohd Sohot - Pengarah Bahagian Sistem Maklumat dan Pengurusan Ketua Eksekutif (SMPKE), Jabatan Perdana Menteri (JPM)
Zulkifli Ibrahim - Timbalan Ketua Pengarah (Perancangan) DBKL
Hasim Ismail - Pengarah Pejabat Tanah dan Galian Wilayah Persekutuan
Dr Omar Salim - Ketua Unit Kawal Selia FELDA JPM
Brig Jeneral Mohd Nizam Jaffar - Juruiring Tentera Darat kepada Yang di-Pertuan Agong, Senior Asisten Komisioner Mastor Mohd Arif - Juruiring Polis kepada Yang di-Pertuan Agong
Abdullah Hamid Jaafar - Ketua Eksekutif Putrade Property Management Sdn Bhd
Yvonne Chia - Ketua Pegawai Eksekutif Hong Leong Bank Berhad
Suleiman Ibrahim - Pengurus Besar Tan Sri Muhyiddin Charity Golf Foundation
Dr Yunus Gul Alif Gul - Pakar Bedah Prince Court Medical Centre
Datuk Muztaza Mohamad - Pengarah Urusan Kumpulan Fairview
Mohammed Akhiar Ahmad Wazir Affandi - Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Sumber Maklumat
Ahmad Basheer Mohd Hussain - Pengerusi Eksekutif Click Logistics Sdn Bhd
Micheal See Wai Cheong - Pengarah Eksekutif Kumpulan Syarikat Westart
Datuk Liu Wan Min - Pengerusi Kumpulan Associated Sdn Bhd
Rizalman Mokhtar - Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan
Lim Si Pin - Ketua Pemuda Parti GERAKAN
Aini Safar - Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Labuan,
Koo Chin Nam @ Ko Chin Nam - Pengerusi MCA Bahagian Putrajaya
R Malaiapan - Pengerusi MIC Cawangan Setiawangsa
M Sambantahn - Presiden Parti Barisan Kemajuan India Se-Malaysia (IPF)
Abdul Wahith Sharfuddin - Bendahari Agung Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA)
Chin Leng Sim @ Marina Chin - Bekas atlit olahraga negara
Zakaria Salleh - Presiden Persatuan Khidmat Bersatu
George Joseph - Presiden Persatuan Penduduk Bangsar Baru
Nik Ali Mat Yunus - Pegawai Kemajuan Negeri Pulau Pinang, Unit Penyelarasan Pelaksanaan JPM

Seramai 30 individu lain termasuk Pengarang Urusan Kumpulan The New Straits Times Press (M) Bhd, Abdul Jalil Hamid menerima bintang Johan Mahkota Wilayah (JMW), 50 orang lagi termasuk Penolong Pengarang Berita TV3, Hazran Mohamed menerima bintang Kesatria Mahkota Wilayah (KMW), 74 orang termasuk Pengarang Berita, Berita Harian, Rasid Rahaman, Ketua Meja Utusan Kota, Utusan Malaysia, Ismail Daud dan Wartawan Bernama di Labuan, Jailani Hasan menerima bintang Ahli Mahkota Wilayah (AMW) dan 84 lagi menerima Pingat Pangkuan Mahkota Wilayah (PPW).

Sumber: RezqeenHill

Akhirnya "SUARA DARI LANGIT" Telah Terjawab!!!


Jawatankuasa Siasatan Ngauman Langit yang ditubuhkan kerajaan (Sky Roar) mempercayai kejadian ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang kedengaran di Kota Samarahan, Sarawak pada 11 dan 12 Januari lalu berpunca daripada aktiviti kilang sawit milik FELCRA di Kampung Endap,Kota Samarahan,Sarawak.Timbalan Menteri Sains,Teknologi Dan Inovasi, Datuk Fadillah Yusof berkata, jawatankuasa siasatan yang diwujudkan di bawah Agensi Angkasa Negara (ANGKASA) dan Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) itu telah melakukan siasatan dan mendapati beberapa andaian penduduk tentang insiden itu sebelum ini tidak mempunyai asas dan kaitan langsung dengan peristiwa itu.

“Antara andaian oleh penduduk setempat ialah mengaitkan bunyi ngauman tersebut dengan kejadian gempa bumi di Sumatra dan High Frequancy Active Auroral Research Programme(HAARP) yang dijalankan oleh kerajaan Amerika Syarikat. Namun begitu, siasatan jawatankuasa itu mendapati kedua-dua andaian tersebut tidak mempunyai asas dan kaitan langsung dengan bunyi ngauman tersebut,” katanya melalui satu kenyataan media.

MyNewsHub melaporkan Fadillah berkata,jawatankuasa siasatan menggunakan beberapa metodologi dalam siasatan itu seperti menemu bual saksi-saksi kejadian,mengenal pasti sumber potensi punca bunyi,membuat siasatan berkaitan,mendapatkan khidmat pakar tempatan menganalisis audio bunyi berkenaan dan analisis maklum balas yang diterima dari orang ramai.Menurutnya,penemuan awal siasatan mempercayai bunyi ‘Ngauman Langit’ itu berkemungkinan besar berpunca daripada aktiviti yang dilakukan oleh kilang sawit milik FELCRA di Kampung Endap pada tarikh 11 dan 12 Januari lalu.

Jelasnya, perkara ini disahkan Penolong Pengurus kilang sawit tersebut, Yusmizan Des bahawa pihak kilang menjalankan penentukuran (setting) dan pengujian tekanan dandang secara auto yang mengakibatkan pelepasan wap akibat lebihan tekanan dandang secara berkala yang mana proses tersebut telah menghasilkan bunyi yang didakwa sebagai ‘ngauman langit’ oleh penduduk setempat.Tambahnya, pelepasan tekanan dandang adalah bagi tujuan mengekalkan tekanan dandang pada nilai yang telah ditetapkan semasa aktiviti pemprosesan kelapa sawit.




Malah, kata beliau, corong lepasan wap juga didapati berada pada arah kampung di mana saksi telah mendengar bunyi berkenaan.Demonstrasi semula penghasilan bunyi pelepasan wap dandang tersebut oleh pihak kilang telah disaksikan sendiri oleh jawatankuasa dan saksi berkaitan dan kesemua mereka berpuas hati dengan persamaan bunyi proses itu dengan rakaman ngauman seperti yang telah dilaporkan sebelum ini, katanya lagi.

“Bagaimanapun analisis saintifik dan pencirian frekuensi yang sedang dilakukan oleh pakar tempatan diteruskan bagi tujuan pengesahan secara saintifik,” katanya lagi.

Sumber: BadutRakyat

GR kata: Alhamdulillah...kesulitan selama ini akhirnya terjawab...

Flasmob di Pavilion...Terbaik sehhh!!!




Sambil pembaca sekalian rileks or rehat sekejap yang tengah buat keja tu...jom kita layan video di atas...Kredit untuk golongan remaja di atas yang hasilkan flashmob ini..satu acara yang boleh menarik pelancong dengan aktiviti spontan ini.

Tahniah!!!!

PANAS: "STIRPS DANCE" Baik Punya di Ampang & Cheras???


Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesan usaha pihak tertentu yang cuba menjadikan dua daerah di Lembah Klang di sini sebagai pusat hiburan ala Patpong, Thailand, dengan menawarkan ‘tarian tiang’ kepada pelanggan.

Kegiatan itu yang dikesan dilakukan oleh dua pemilik premis hiburan di Ampang Jaya dan Cheras tersebut baru-baru ini bagaimanapun berjaya dikekang polis.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Jenayah Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abd. Jalil Hassan berkata, kedua-dua pusat hiburan itu dikesan menawarkan kegiatan tersebut sejak awal tahun ini.

“Malah. penari itu terdiri daripada wanita tempatan yang berpakaian menjolok mata sambil melakukan ‘tarian tiang’ dengan aksi mengghairahkan.

“Wanita ini akan menari dalam aksi menggoda supaya pengunjung memberi mereka kalungan bunga yang setiap satu berharga RM20.

“Pengunjung yang memberi kalungan bunga juga berpeluang untuk meramas payu dara dan memegang tubuh wanita tersebut,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Jelas beliau, kegiatan itu juga menyumbang kepada aktiviti pelacuran jika pelanggan sanggup membayar lebih daripada harga kalungan itu.

Beliau berkata, siasatan mendapati RM10 daripada harga kalungan bunga tersebut akan diberikan kepada pemilik premis tersebut.

Katanya, bagaimanapun kegiatan premis yang mempunyai lesen tersebut tidak bertahan lama apabila polis melakukan serbuan beberapa minggu lalu.

“Dalam serbuan tersebut, kita dapati mereka bagaikan cuba untuk menghidupkan budaya hiburan tarian tiang ala Patpong,” ujarnya.

Tambah beliau, pihaknya mengalu-alukan sebarang maklumat daripada orang ramai selain meningkatkan pemantauan terhadap pusat hiburan yang menawarkan aktiviti sedemikian. - Utusan


GR kata: PDRM serbu hari ni..esok club-club ni beroperasi balik. Macam tak der paper pun?? Di manakah silapnya?? Adakah ada 'duri dalam daging' yang bersekongkol dengan tokey-tokey DAP ni, yelah ini business..income paling besar pada mereka maa. PDRM jangan putus asa terus banteras gejala tak bermoral ini...

Terima kasih PM@NajibRazak, Kami Dapat Beli Buku!!!


Hari ini GR berkesempatan berjalan-jalan di shopping mall Midvalley. Sedang berjalan-jalan bersama kawan GR tergerak dihati untuk ke kedai buku MPH di sana sebab kawan GR nak beli buku di situ. Bila masuk dalam MPH, GR lihat rata-rata pengunjung di situ kebanyakannya student2 IPTA dan IPTS. Pelik juga ramai dikalangan mereka macam borong buku...rupa-rupanya mereka ini adalah student yang menerima bantuan Baucar Buku 1Malaysia.

Walaupun GR sudah lama meninggalkan zaman student nie, tapi dilihat raut wajah mereka begitu gembira dapat membeli buku-buku pelajaran dan juga buku yang memberi faedah kepada mereka.

GR sempat bertanya beberapa pelajar tersebut, mereka kata "Mestilah suka bang dapat Baucar Buku 1Malaysia ni, dapat beli buku-buku untuk belajar. Kami berterima kasih sangat kepada PM Najib".


Inilah tanda Kerajaan prihatin terhadap semua lapisan masyarakat dan kotakan apa yang dikatakan dalam Bajet 2012 yang dibentangkan oleh YAB PM. Golongan pelajar ini berasa sangat bersyukur dengan rezeki yang Allah S.W.T berikan melalui Kerajaan di bawah kepimpinan YAB PM dan Barisan Nasional.... Terima kasih Kerajaan!!!!!

Tuesday, January 31, 2012

PANAS!! Anwar Geng "CEMOLOT" Israel???


Jangan terkejut dengan takut artikel yang GR utarakan..bukan itu yang GR ingin maksudkan. Apa yang GR ingin pembaca tahu bahawa Hj Anwar ini memang BENAR mempunyai hubungan yang begitu akrab dengan pihak Yahudi (Israel). Mungkin rakyat semua sudah tahu tentang perkara ini dan mungkin ada yang masih samar-samar adakah perkara ini benar atau pun tidak...

Kita fikir secara logik, kenapa Hj Anwar ini menyokong apa tindakah yang Israel buat terhadap rakyat Palestin?? Bukankah rakyat Palestin saban hari diseksa dengan begitu teruk sekali. Dan kita juga tahu Yahudi adalah satu bangsa yang begitu zalim sejak zaman Rasulullah S.A.W lagi dan dalam Al-Quran juga menyebut Yahudi adalah bangsa yang dilaknat Allah S.W.T. Budaya seksualiti hubungan sejenis pun beliau sokong...apa lagi yang berkaitan dengan Yahudi ni Hj Anwar sokong. Adakah ini ciri-ciri "Anugerah Tuhan"???

Keakraban Hj Anwar ini adalah semata-mata untuk kepentingan politik beliau sendiri yang supaya "impian" beliau untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-7 menjadi kenyataan. Jika beliau berfikir secara waras dan sebagai orang Islam mana mungkin kita harus bersekongkol dengan puak Yahudi ni, betul tak?? Sedangkan pihak Kerajaan sejak dari dulu lagi tidak pernah menjalinkan hubungan dengan pihak Israel. Tengok passport kita cukuplah...kan tertera tidak boleh ke Israel.

Di sini GR nyatakan kenyataan Tun M yang begitu kenal Hj Anwar ini mengenai hubungan baik beliau dengan pihak Yahudi ini..Pembaca yang budiman nilailah sendiri...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau kecewa dan tidak berasa terkejut dengan dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu melindungi keselamatan Israel.

Dr Mahathir juga membidas bekas timbalannya itu yang selalu menjejaskan nama baik negara di mata dunia.

Beliau mendakwa ketua pembangkang itu sememangnya mempunyai hubungan rapat dan akrab dengan pemimpin Yahudi sejak dahulu lagi.

"Memang dia (Anwar) dekat dengan Israel sebab dia suka kalau orang Barat puji dia. Dia nak ternampak sebagai seorang yang moden yang ikut trend, sebaliknya kita anggap dia sebagai lapuk," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan siri syarahan Razak berjudul 'A Malaysian Approach ro Public Leadership' di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini, Isnin.

Sebagai pemimpin yang telah lama mengenali perwatakan Anwar, Dr Mahathir berkata motif dan tujuan pemimpin pembangkang itu adalah untuk menonjol dan mempromosikan diri sendiri kononnya beliau adalah pemimpin moden dan liberal sekaligus mengharapkan pujian daripada negara Barat.

"Saya tak hairan kerana saya tahu dia (Anwar) sangat rapat dengan mereka (Israel). Dia amat mesra dengan ramai anggota Kongres Amerika Syarikat yang berbangsa Yahudi," dakwanya.

Ditanya mengenai kepimpinan Anwar, Dr Mahathir berkata tanpa sebarang hala tuju dan agenda pembangunan untuk negara dan rakyat, bekas timbalan perdana menteri itu berkeinginan besar untuk merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri.

Jelasnya hanya pemimpin yang memahami kehendak rakyat dan tidak mementingkan diri sendiri sahaja mampu membawa negara ke tahap yang lebih maju dan ternyata kualiti itu tidak dimiliki oleh Anwar.

"Dia dan penyokong dia kata perjuangan utama mereka ialah mara ke Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri. Apa program dia (Anwar), tak ada apa. Dia kata dia liberal kepada semua orang, pemimpin untuk semua, jadi dia dapat sokongan dan mungkin menjadi Perdana Menteri," katanya.

Dalam temubual dengan akhbar Wall Street Journal baru-baru ini, Anwar menyatakan sokongan terhadap semua usaha bagi menjaga dan melindungi keselamatan negara Israel. - BERNAMA


GR kata: Pakatan Haprak hanya tinggal baunya yang haprak dan hanya mampu janji-janji palsu saja...

Penulis Lirik "Awan Nano" Nak KELUAR PKR???


Penulis lirik lagu Awan Nano, yang menjuarai Anugerah Juara Lagu Ke-26, semalam (Ahad) Nasmi Hashim atau lebih dikenali sebagai Buddhi Hekayat berkata beliau tidak menggunakan bidang seni sebagai medium untuk berpolitik walaupun beliau terlibat dalam bidang tersebut secara langsung.

Nasmi kini memegang jawatan sebagai Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Parit Sulong, Johor.

Menurut penulis lirik itu, dalam berkarya apa yang menjadi keutamaannya ialah menyampaikan mesej berunsur kemanusiaan dan mampu memberi kebahagiaan kepada orang lain yang mendengarnya.

"Seni masih lagi medium terbaik untuk saya menyampaikan mesej kemanusiaan.

"Saya berkarya untuk semua orang, saya tak buat lagu untuk satu parti atau mana-mana parti tertentu," katanya ketika dihubungi mStar Online, Isnin.

Justeru katanya, lagu Awan Nano yang bermaksud 'pelindung' dan karya-karyanya yang lain turut mempunyai unsur-unsur kemanusiaan selari dengan prinsip penulisannya.

Lirik lagu tersebut katanya dicipta lebih kurang tiga tahun yang lalu sebelum diserahkan kepada komposer.

Lagu itu dinyanyikan oleh juara Akademi Fantasia Ke-7, Hafiz turut mengungguli dalam kategori vokal terbaik. Melodi lagu tersebut adalah ciptaan komposer terkenal M.Nasir.

Nasmi berkata, beliau sebenarnya sudah terlibat dalam bidang seni dan penulisan bukan baru tetapi kira-kira 15 tahun yang lalu dan tidak menganggap berpolitik sebagai halangan untuk berkarya.

"Kerja seni saya melampaui parti dan saya tak jadikan parti sebagai halangan". "Parti sebagai wadah untuk saya bergerak, itu sahaja," katanya.

Sebelum Awan Nano, pemuda berusia 36 tahun ini pernah menulis lagu untuk kumpulan Spider berjudul 'Ajaib' dan banyak mempelajari tentang teknik penulisan lirik daripada arwah Loloq.

Beliau juga banyak menghasilkan karya-karya untuk kumpulan muzik bebas selain mengisi ruang Sastera Budaya, Berita Harian (1998-2001), portal Kakiseni dan Jalantelawi.com.

Nasmi menambah, berkarya sambil menceburi bidang politik adalah perkara biasa yang turut berlaku di luar negara.

Malah, beliau turut menegaskan nama pena Buddhi Hekayat yang digunakannya sekarang dalam bidang seni juga bukan bertujuan untuk menyembunyikan identitinya sebagai ahli politik daripada diketahui umum.

"Dalam dunia penulisan nama pena adalah perkara biasa. Lima belas tahun saya dalam bidang seni, lima belas tahun jugalah saya guna nama yang sama ini," ujarnya lagi.

Mengulas lanjut penglibatannya dalam bidang politik, beliau berkata selepas PKR berjaya pada pilihan raya umum 2008 yang lalu yang menyaksikan parti tersebut berjaya menguasai beberapa buah negeri, beliau lebih banyak memberi tumpuan kepada bidang seni.

"Nak kata saya berpolitik sepenuh masa pun tidak juga. Tugas saya agak kurang. Saya sukakan cabaran.

"Banyak yang saya sudah cuba dalam usia muda. Saya menulis, saya ceburi bidang politik. Sama jugalah orang seni yang sudah tua, dan mereka beralih ke politik," jelasnya.

Ditanya adakah beliau bimbang kerjayanya dalam bidang seni akan terganggu selepas masyarakat mengetahui tentang diri dan latar belakang politiknya, beliau menjawab:

"Saya lebih senang orang kenal saya sebagai orang yang mahu beri kesenangan dan kebahagiaan kepada ramai orang dengan karya-karya saya.

"Dalam politik pun pandangan saya lebih kepada manusiawi, bukan matlamat untuk bermusuh atau merebut kuasa."

Dalam pada itu, beliau berkata selepas kemenangan Awan Nano, beliau mula melihat arah yang dicari-cari selama ini dan akan lebih aktif menulis lirik.

"Saya akan lebih aktif dalam bidang seni. Bukan sebab kecewa dalam politik, tapi saya rasa waktu yang ditunggu-tunggu sudah tiba," katanya lagi.

Dengan kemenangan Awan Nano ciptaan komposer M.Nasir dan nyanyian Hafiz telah berjaya membawa pulang hadiah berupa trofi dan wang tunai keseluruhan sebanyak RM35,000.

Hafiz turut memenangi vokal terbaik dengan menerima trofi dan wang tunai RM10,000.

Awan Nano telah berjaya mengalahkan 11 buah lagu lain antaranya Cinta Muka Buku (Najwa Latif), Kalau Berpacaran (Ana Raffali, Sohaimi Mior Hassan, Altimet), Karma (Faizal Tahir), Penakut (Yuna) dan Sedetik Lebih (Jaclyn Victor).


GR kata: Semakin ramai puak-puak PKR dah bosan dengan senario politik Pakatan Rakyat. Semuanya cakap tak serupa bikin...

Monday, January 30, 2012

Anwar Ibrahim Lidah BerCABANG?? Ini BUKTInya...


Dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim, kononnya kenyataan beliau yang menyokong segala usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel, sengaja diputar-belit oleh media tempatan adalah satu lagi bukti sikap lidah bercabang Ketua Pembangkang itu.

Sambil mempersoalkan sejak bila hak rakyat Palestin dibela oleh Israel sehingga ketua pembangkang itu sanggup menyokong keselamatan negara Yahudi itu, Ahli Dewan Negara, Senator Ezam Mohd. Noor berkata, tindakan Anwar bertujuan menyuci dosanya terhadap Zionis.

"Ini bukti satu lagi sikap lidah bercabang. Sejak bila hak rakyat Palestin dibela Israel? Rakyat Palestin setiap hari dibunuh oleh Israel, apakah Anwar tidak tahu? Anwar sedar semua ini tetapi demi kepentingan politik beliau sanggup mengutamakan Yahudi demi menjaga hati zionis.

"Ini kerana Anwar mahu barat melihat beliau kawan kepada zionis dan golongan neo konservatif (kumpulan pro-Yahudi) selepas terlajak menghentam Apco Worldwide tempoh hari," katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Kenyataan kontroversi Anwar itu terbongkar apabila akhbar The Wall Street Journal pada Khamis lalu mendedahkan sokongan Ketua Pembangkang tersebut kepada Israel apabila dipetik sebagai berkata: "Saya menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel."

Bagaimanapun selepas dikecam pelbagai pihak, Anwar menuduh kenyataannya berhubung isu Israel dan Palestin sengaja diputar-belit oleh media tempatan bagi menggambarkan beliau mengkhianati aspirasi rakyat Palestin.

Sebaliknya, menurut Anwar kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan jika syarat itu dipenuhi, maka, wajar hak rakyat Israel juga dihormati, selaras dengan pendirian Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam membela hak sesiapa sahaja yang dirampas dan dizalimi.

Mengulas isu sama, bekas Naib Ketua Angkatan Muda PKR, Mohd. Zahid Md. Arip berkata, alasan yang diberi dalam menghalalkan sokongan ke atas Israel membuktikan Anwar buta sejarah kerana zionis tidak pernah mengiktiraf hak rakyat Palestin mahu pun orang Islam.

"Golongan Yahudi ini memang telah ditegaskan dalam al-Quran bahawa mereka akan sentiasa memerangi dan menindas orang Islam khususnya bangsa Palestin. Jadi di mana logik alasan yang diberikan Anwar untuk beliau menghalalkan sokongannya kepada Israel.

"Semua ini sebenarnya cerminan sikap beliau yang sejak dahulu pro-Yahudi. Sebab itu Anwar tergamak menyokong segala usaha demi keselamatan Israel ketika rakyat Palestin setiap hari dibunuh dengan kejam dan hak mereka sebagai manusia dinafikan," katanya.

Bukti Kenyataan Anwar menyokong Israel

Sehubungan itu, Mohd. Zahid mencabar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang agar menyatakan sokongan ke atas Anwar dalam isu negara Israel dengan segera, kerana beliau adalah calon Perdana Menteri bagi pihak pembangkang.

Menurut beliau, Pas perlu menyatakan pendirian dengan jelas berhubung sokongan Anwar ke atas keselamatan Israel itu kerana pendedahan mengenainya, dibuat oleh akhbar antarabangsa yang sangat dipercayai pihak pembangkang dan bukannya media tempatan.



GR kata: Alahai Hj Anwar...Seseorang yang melakukan kesalahan dan tidak membetulkannya telah melakukan satu kesalahan lagi. Faham tak???

Labur RM5000, Tiap Bulan Dapat RM134?? Apa benda ni..???


Hujung bulan ini bakal dibuka jualan unit melibatkan SARA 1Malaysia (Skim Amanah Rakyat 1Malaysia), skim yang terbaru yang dilancarkan oleh Perdana Menteri baru-baru ni. Kalau dapat 100,000 pelabur pukul rata masing-masing membuat pelaburan RM5,000, kerajaan Malaysia sudah dapat tabungan sebanyak RM500,000,000 (RM500 juta).

Apa yang terkandung dalam SARA 1Malaysia (Skim Amanah Rakyat 1Malaysia) ni??

1. Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia) akan diuruskan oleh syarikat tujuan khas (SPV), Malaysian Development Holdings Sdn Bhd, anak syarikat milik penuh Kementerian Kewangan Diperbadankan.

2. Skim khas Sara 1Malaysia ini adalah bertujuan untuk menggalakkan penyertaan golongan berpendapatan rendah menabung dan melabur.

3. Jumlah pembiayaan yang ditawarkan adalah RM500 juta dengan sasaran penyertaan seramai 100,000 isi rumah

4. Bayaran Insentif bulanan disediakan kepada para peserta dalam bentuk unit tambahan Amanah Saham 1Malaysia (AS 1Malaysia) setiap bulan selama 5 tahun. Peserta perlu pastikan sentiasa mempunyai minimum 100 unit AS 1Malaysia dalam buku pelaburan pada setiap masa.

Cara Memohon Sara 1Malaysia (Borang Permohonan)

1. Dapatkan borang permohonan Sara 1Malaysia di salah satu cawangan bank-bank terlibat iaitu Maybank, RHB, CIMB dan BSN mulai 30 Januari 2012. Borang-borang yang telah lengkap diisi berserta dokumen yang berkenaan hendaklah diserahkan kepada pihak bank untuk disemak dan dipertimbangkan.

2. Jika anda berjaya, pihak akan menghubungi sendiri anda kelak.

3. Para pemohon diminta menyediakan dokumen-dokumen asal serta salinan yang disahkan seperti :
  • Kad pengenalan pemohon (2 salinan)
  • Kad pengenalan pasangan (jika berkenaan) (1 salinan)
  • Bukti pendapatan (1 salinan Penyata Gaji 3 bulan terkini & 1 salinan Penyata Bank 3 bulan terkini)

Syarat Kelayakan Permohonan Sara 1Malaysia


1. Permohonan Skim Sara 1Malaysia ini terbuka warganegara Malaysia berumur antara 18 hingga 58 tahun.

2. Pendapatan kasar isi rumah pemohon mesti berada dilingkungan antara RM500 hingga RM3,000. Bermakna di sini, jumlah pendapatan kasar suami dan isteri mesti tak lebih RM3,000. Jelas?

3. Pemohon tidak pernah muflis sepanjang tempoh pembiayaan pinjaman.

4. Pemohon dan/atau pasangan tidak memiliki pelaburan di dalam mana-mana unit amanah ASNB ATAU; sekiranya ada, jumlah pelaburan terkumpul bersamaan atau kurang dari RM10,000

5. Pemohon dan /atau pasangan tidak menerima bantuan dari skim-skim khas lain Kerajaan yang diuruskan oleh ASNB seperti Program Bantuan Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT), ASB Sejahtera dan ASW 2020 Bandar

6. Hanya salah seorang isi rumah yang layak memperolehi pembiayaan pinjaman.

7. Permohonan diluluskan bagi pinjaman di satu bank sahaja.



GR kata: Cepat jangan lepaskan peluang yang mungkin datang sekali dalam hidup kita. Terima kasih Kerajaan!! TQ Najib!!!!

PANAS: KPN MENINGGAL DUNIA..???


Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini menafikan khabar angin bahawa Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar telah meninggal dunia di London.

"Khabar angin itu yang menyatakan Ketua Polis Negara telah meninggal dunia di London adalah tidak berasas sama sekali," kata PDRM melalui laman Facebook.

Ia berkata Ismail dalam keadaan baik dan berada di London bagi lawatan kerja bersama polis United Kingdom.- Bernama


GR kata: Hal-hal kematian janganlah dibuat main...sapalah punya keja ni???

Wajib Baca: BONGKAR!! Janji KOSONG Pakatan HAPRAK PRU 12!!!


Pada PRU 12 yang lepas, Pakatan Rakyat berjaya menawan 5 negeri tetapi dalam masa yang sama Pakatan Rakyat masih belum menunaikan janji-janji mereka kepada rakyat. Itu pun masih nak tabur bermacam-macam janji palsu kepada rakyat untuk PRU 13 nanti.

Antara janji-janji PRU 12 di bawah ini:

Urustadbir Berwibawa
  • Memastikan semua pemimpin bersih dari rasuah (dalam proses)
  • Menyiasat penyelewengan pentadibiran tanah dan sumber negeri (dalam proses )
  • Menghentikan projek-projek pembaziran dan rugi (menghentikan ditukar kepada menyambung)
  • Memastikan ketelusan pentadbiran negeri (dalam proses - agaknya )
  • Menghentikan campur tangan politik dalam perniagaan (menghentikan ditukar kepada menyambung)
  • Melarang ahli-ahli Exco terlibat dalam perniagaan (dalam proses)

Sosial dan Kebajikan Rakyat
  • Membuka tabung permulaan RM100 bagi setiap anak kelahiran Selangor (belum laksana)
  • Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yg dihantar ke nurseri (belum laksana)
  • Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah (belum laksana)
  • Membri hadiah RM1000 kepada setiap anak Selangor yg mendapat tawaran ke Universiti (belum laksana)
  • Memberi bantuan dan biasiswa pelajaran untuk anak Selangor (diteruskan)
  • Memberi bantuan kepada anak-anak muda untuk mendirikan rumah tangga (belum laksana)
  • Membuka pusat-pusat sukan mini dan rekreasi bagi belia (belum laksana- buat ladang babi dulu)
  • Mencarum takaful bernilai RM2500 untuk warga emas, orang kurang upaya dan anak yatim (belum laksana)
  • Memberi elaun ibu tunggal yang layak (belum laksana)
  • Memberi elaun khas suri rumah yang memilih untuk menjaga (belum laksana) sepenuh masa anak-anak kecil mereka (belum laksana)
  • Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri ( belum laksana- buat ladang babi dulu)
  • Mewujudkan institusi menyelaraskan hal-ehwal agama selain Islam (belum laksana)

Kesihatan Rakyat
  • Memberi wanita bekerja 90 hari cuti bersalin ( belum laksana)
  • Memberi 14 hari cuti kepada suami yg isterinya bersalin (belum laksana)
  • Memberi sebulan cuti kepada wanita yg kematian suami (belum laksana)
  • Menyediakan perubatan percuma untuk warga 65 tahun ke atas (belum laksana )

Ekonomi Rakyat
  • Menyediakan premis perniagaan yg cukup ( belum laksana RM100juta untuk ladang babi dulu )
  • Memberi bimbingan perniagaan kepada golongan belia dan wanita muda (belum laksana)
  • Memberi galakan kepada belia dan wanita muda dengan sewa minimum atau hanya perlu membayar air dan elektrik untuk dua tahun pertama (belum laksana)
  • Mengurangkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersial sebanyak 10% ( belum laksana)
  • Memberi bekalan air kegunaan domestik secara percuma bg 20 meter padu pertama setiap bulan (dilaksana bulan jun)
  • Menjalankan program bagi membolehkan rakyat miskin terutama petani dan nelayan mendapatkan pendapatan yg lebih tinggi di atas garis kemiskinan (belum laksana)

Keselamatan Rakyat

  • Menguatkusakan syarat-syarat perlindungan alam sekitar bg mengelakkan bencana seperti tanah runtuh dan banjir (belum laksana)
  • Menggantikan sistem Rukun Tetangga dengan sistem baru yang lebih berkesan (belum laksana )
  • Mewujudkan pusat khidmat sehenti bagi menangani kes-kes jenayah dan keganasan terhadap wanita ( belum laksana - mula dengan projek Rm100 juta kandang babi dulu)

GR kata: Pembaca nilailah sendiri janji-janji Pakatan Rakyat PRU 12. Dan sekarang ni sibuk janji lagi untuk bagi macam-macam pada PRU 13 nanti. Semua janji KOSONG!!!! APXB!!!

Alahai Tak Boleh Kritik ker?? Untuk Kebaikan Jugakan...


Jangan sesekali senarai hitamkan mana-mana ahli UMNO yang dilihat berani bersuara dan memberikan pendapat dalam sebarang isu melibatkan kepentingan parti.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Dr Marshitah Ibrahim berkata, budaya berkenaan perlu dikikis dari parti jika mahu melihat parti lebih berdaya saing terutamanya menghadapi pilihan raya akan datang.

“Jangan takut kepada intelektual yang ada dalam Umno dan mendengar pandangan yang berbeza dari akar umbi, sedangkan pujian lebih menakutkan dan teguran amat baik dalam keadaan sekarang.

“Ini kerana intelektual dan profesional akan rasa lebih dihargai jika diberi tempat. Tidak perlu risau, tidak akan berebut dalam Umno kerana ada kekuatan, sebaliknya jika parti menafikan mereka kita bukan hanya akan kerugian, malahan lebih parah sekiranya diambil pihak lawan,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Jumaat lalu, Majlis Tertinggi Umno memutuskan untuk menubuhkan jawatankuasa tatatertib bagi mengendalikan kes-kes disiplin termasuk sabotaj menjelang Pilihan Raya Umum ke-13.

Sebelum itu, beliau yang mengadakan lawatan ke Karnival Karangkraf 2012 yang melahirkan rasa terkejut dengan sambutan masyarakat terhadap karnival dan melihat budaya membaca di negara ini masih segar.

Menurutnya, teguran kepada parti adalah juga seperti seorang doktor berjumpa pesakit, di mana doktor akan mengarahkan pesakit makan ubat, bukannya sahaja mengesahkan seseorang itu sakit.

“Itulah yang dilakukan, tetapi sering disalah anggap. Menegur dan memberikan pendapat berbeza adalah input berguna demi kemajuan parti, janganlah salah anggap dengan apa yang dilakukan untuk parti.

“Anggap mereka ini ikhlas dalam idea yang diberikan,” katanya.

Mengulas mengenai perkembangan Wanita Umno, beliau berkata, Wanita hendaklah berani tampil menyatakan pendirian berhubung apa jua isu yang dihadapi termasuklah kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Katanya, pemimpin datang dan pergi, jadi parti hendaklah diutamakan, bukannya individu yang menjadi pertaruhan.

“Apa yang saya lihat, Wanita lompang dengan pemimpin pelapis bagi menggantikan sesuatu kerusi yang dikosongkan.

“Saya percaya kita tidak bersedia ke arah itu, bukan bermakna menidakkan pemimpin sedia ada tetapi hakikatnya perlu disedari segera,” katanya.

Bagaimanapun katanya, pemimpin yang perlu diketengahkan Wanita hendaklah mempunyai ciri kewanitaan dan keibuan dalam kepimpinan, memahami kehendak parti dan berani menyatakan kebenaran dalam apa jua halangan. - SH


GR kata: Kritikan adalah perkara biasa bagi seorang ahli politik...Fikir-fikirkanlah...

Sunday, January 29, 2012

Siapakah Bakal Juara AJL 26 Malam ni...??


Mengikut statistik undian rambang peminat muzik tanahair berkaitan siapa juara Anugerah Juara Lagu ke 26 (#AJL26), Beribu Sesalan dendangan Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Amzah mendahului senarai dengan 24% undi.

Tetapi, ramai penganalisis dunia hiburan menjangkakan yang malam ini merupakan malam untuk Yuna menebus kembali ‘maruah’ beliau dengan kemenangan mutlak untuk lagu Penakut.

Atau, lagu kontroversi bawaan Najwa Latif, Cinta Muka Buku bakal ternobat sebagai juara malam ini. Atau pun Faizal Tahir bergelar juara pada malam ini. Siapa tahukan?? Sama-samalah kita saksikan malam ini...


GR kata: Minat lagu Kisah Hati... Hi hi hi

HOT: Anwar Ibrahim - We Are Democracy???

I was taken aback by Anwar Ibrahim comments in the Financial Times and Malaysian Insider on a piece entitled “Muslim’s want democracy”. What interested me most is the three (3) particular issues below:

1.Tun Dr Mahathir Mohamad, ousted Arab despots and by implication Prime Minister Datuk Seri Najib Razak is out of touch with the new wave of uprising in the Middle East

2.Focused on improving the country’s economy based on American philosopher John Rawls’ model — based on treating everyone impartially equal.

3.I’m a Muslim. People ask, ‘Do you believe in the Quran?’ and I can say ‘Yes’.

Tun Dr Mahathir Mohamad, ousted Arab despots and by implication Prime Minister Datuk Seri Najib Razak is out of touch with the new wave of uprising in the Middle East.

To say that the Prime Minister and Tun Mahathir is out of touch with the new wave of uprising is a blatant lie by the opposition leader. Tun Mahathir and the PM has commented extensively on the issues in the middle east. However, what we did not do, and which I agree with is that we did not interfere in the internal issues of the countries involved in the Arab Spring.

The person who is out of touch with the Malaysia Electorate is actually the opposition leader. Time and time again he has voiced his confidence that his broken 3 party coalition “Pakatan Rakyat” will take over the government. This is again a blatant disregard of public opinion, and reminds me of two (2) opposition parties that had used the same tactic in their country elections. Read the Green Movement of Iran and the Ukraine Orange revolution. The similarities between both this parties are that THEY ANNOUNCED THAT THEY ARE CONFIDENT OF WINNING THE ELECTION, BUT WHEN THEY LOST, THEY STARTED RIOTS IN THE STREETS OF BOTH TEHRAN AND KIEV THROWING INSULTS TO THE GOVERNMENT FOR MANIPULATING THE ELECTION.

Anwar Ibrahim is actually doing the same thing now, and I believe after the General Election (GE), his party will go to the streets crying that the election has been manipulated and the results were rigged in favor of Barisan Nasional (BN). Well I hope it does not happen, but if it did, well at least I was spot on in my assessment of the opposition leader.

Sumber: TheKLChronicle

Apa Lagi Si Anwar ni Meroyan?? Sudah-sudah la tu...


Ketua Pembangkang menegaskan, pendirian Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah tuntas membela hak sesiapa sahaja yang dirampas dan dizalimi dan kenyataannya juga tidak berbeza daripada pendirian dasar luar Malaysia dalam isu Israel-Palestin.

"Iltizam untuk memastikan keadilan buat semua tidak pernah surut, malah pastinya digilap dan diperkukuh," kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan lewat petang ini - beberapa jam selepas kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Anwar Ibrahim hari ini memberi amaran keras kepada pihak-pihak yang cuba memutar belit kenyataannya berkenaan Israel dalam satu wawancara bersama Wall Street Journal, kelmarin semata-mata mahu menyebar fitnah kononnya beliau "mengkhianati aspirasi rakyat Palestin."

Dalam kenyataannya, Anwar berkata, "saya diwawancara oleh Wall Street Journal pada hari Khamis, antara soalan yang ditanya kepada saya adalah berkaitan dasar luar negara dan isu Palestin."

"Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi.

"Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati," katanya lagi. - SH

Pada pandangan GR senang saja, kita fikir secara logik. Kenapa Anwar nak marah melenting bagai kata jangan putar belit kenyataan beliau dengan pihak Israel. Kalau kenyataan itu tak dibuat kenapa ada bukti?? Masih nak nafikan lagi ker wahai Hj Anwar oiii?? Pembaca lihat di bawah kenyataan yang dikeluar oleh akhbar Israel...


Nampak tu, beliau menyokong apa yang dibuat pihak Israel terhadap negara Palestin. Apa citer ni?? Walhal seluruh negara di dunia ini mengutuk perbuatan kejam yang dilakukan oleh pihak Israel ini. Negara kita Malaysia juga turut bersimpati dan menghantar bermacam bantuan ke sana sedikit sebanyak dapat membantu masyarakat Islam di Palestin.

Kalau nak tunjuk yang Anwar ni bersekongkol dengan Israel memang rakyat Malaysia dah tau tapi beliau masih nak putar belitkan keadaan. Ada juga yang percaya kata-kata si 'Anugerah Tuhan' ni yer.. Isk isk isk..


Pembaca lihat gambar di atas jawatan Anwar dalam rangkaian Yahudi ni...Pembaca nilailah sendiri!!!


GR kata: Dalam Al-Quran pun menyebut, kaum Israel adalah kaum yang dilaknat Allah S.W.T dan bumi pun tak nak terima mereka ni. Tapi masih ada yang nak bersekongkol sebab gila kuasa nak jadi Perdana Menteri ke 7. Renung-renungkan....

Alahai Sibuk Nak Jadi Calon?? Orang Bawah Tak Tengok Ker??


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata prestasi pembangkang di negeri-negeri yang ditadbir mereka jauh daripada apa yang boleh diharapkan.

"Mereka sudahpun diberi banyak peluang. Kita bagi di Perak, di Pulau Pinang; banyak perkara yang mendukacitakan berlaku di Pulau Pinang, sama (dengan apa yang berlaku) di Selangor.

"Dah bagi dah. Nak try (cuba) apa lagi. Kalau bagi sampai dah hancur, nak pulih balik susah lah," katanya kepada Bernama di sini.

Beliau ditanya mengenai strategi pembangkang yang meminta pengundi memberi satu peluang kepada mereka untuk memerintah Malaysia dan bahawa mereka boleh ditukar jika gagal.

Menjawab soalan lain, Dr Mahathir, yang menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun sehingga 2003, berkata pandangan di peringkat akar umbi juga perlu diambil kira dalam pemilihan calon Barisan Nasional (BN) yang boleh menang bagi pilihan raya umum akan datang.

"Jika mereka tidak sokong calon yang boleh menang, calon yang boleh menang itu tidak boleh menang," kata Dr Mahathir.

Beliau berkata anggota komponen BN juga perlu bersedia menyokong calon-calon yang dipilih tanpa mengira siapa calon itu.

Dr Mahathir juga menolak dakwaan bahawa proses pilihan raya Malaysia tidak adil.

"Di Malaysia, sepanjang sejarah pilihan raya kita, tak pernah yang pembangkang tak boleh menang. Mereka menang sehingga dapat menawan negeri-negeri.

"Banyak negeri jatuh ke tangan pembangkang. Kalaulah ada manipulasi, mana mereka boleh menang," katanya. - Bernama


GR kata: Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji....

HOT: TAK DAPAT JADI CALON JANGAN SABOTAJ, ITU PARASIT NAMANYA!!!


Jom kita dengar apa kata Najib:

“Contohnya ada yang dapat jadi calon…tidak puas hati, malah tindakan penyokongnya juga boleh merosakkan parti. Jadi elok kita ambil tindakan awal,”

Itu apa yang dikatakan oleh Presiden BN tapi masih adakah lagi pemimpin parti yang boleh bersikap terbuka begini?? Adakah sekarang masanya untuk pertahan jawatan yang dipegang atau pun mahukan kemenangan dalam PRU 13 nanti??

Pelbagai usaha yang dibuat oleh YAB PM untuk menyakinkan rakyat dengan kepimpinan Kerajaan sekarang. Alhamdulillah ramai pemimpin yang menyahut seruan yang dihasilkan YAB PM. Tapi dalam masa yang sama masih ada yang 'syok' sendiri untuk promote diri sendiri supaya dapat jadi calon pada PRU 13 nanti. Soal terpilih atau tidak itu semua atas keputusan YAB PM kan...so tak payah la sibuk-sibuk nak 'melobi' diri sendiri yang penting bekerja untuk parti.

Cuma GR terkejut golongan yang sebegini masih ada dalam UMNO/BN. Sebagai contoh GR penah perasan dalam satu majlis lawatan kerja YAB PM ke K.Lumpur baru-baru ini, GR tak nak mention parlimen mana nanti ada yang terasa...He he he

Jika kita sebagai satu parti kenapa perlu diletak banner Selamat Datang menyambut ketibaan YAB PM dengan organisasinya sendiri, senang citer letak muka diri sendiri yang banyak dari pintu masuk kawasan parlimen tersebut sampailah ke tempat majlis berlangsung. Ada GR dengar lagi siap dah sediakan baju untuk pengikut-pengikutnya yang terpapar muka pemimpin tu sendiri tapi tak jadi pakai pada masa PM datang, atas sebab apa GR tak pasti. Betul meroyan nak jadi calon jugak ker??? Dah macam orang yang beria-ia nak jadi PM ke 7 jer. Hi hi hi

Apa pun bersatulah itu jalan yang sebaiknya, tercalon atau tidak itu soal no. 2. Yang penting ialah kemenangan untuk parti. Nak jadi calon "Winnable Candidate" perlu merangkumi semua aspek. Akar umbi suka ngan kita, tak der masam-masam muka dan yang penting rakyat suka dengan kita...Bukan kita syok sendiri tau!!!

UMNO/BN keseluruhan perlu balik kepada landasan asal perjuangan. Bagi negeri yang tewas pada Pakatan Rakyat perlu cepat dipulangkan kepada UMNO/BN. Berjuanglah untuk parti bukan individu yang memberi dan membuncitkan perut masing-masing. UMNO/BN dan pemimpinya perlu sedar dan peka akan perkara ini. bersatulah demi parti tercinta.


GR kata: Adat kita jumpa orang...jangan lupa bagi salam yer!! Kawasan Parlimen di KL yang tewas pun perlu dikembalikan pada UMNO/BN juga...

Artikel pelbagai