Thursday, December 6, 2012

LEPAS AJAK MURTAD, @n_izzah NAK TUNJUK 'HERO' PERTAHANKAN ISLAM!


Memang hebatkan puak-puak Pakatan Haprak ni, sekejap cakap macam tu sekejap macam ni. Apa saja yang mereka cakap semuanya betul. Walaupun melibatkan hal-hal yang sentisif seperti hal-hal agama. Sebelum ini , anak Anwar Ibrahim ni menyatakan umat Islam berhak diberi kebebasan memilih agama yang ingin mereka anuti. Akal letak kat mana yer YB??

Baru-baru ini kecoh pula di Lembah Pantai, GR lihat YB Nurul Izzah nak tunjuk "Hero" pada masyarakat Lembah Pantai. Kononnya cara beliau yang membantah dan memfitnah tentang Masjid Ar-Rahman Universiti Malaya yang ditutup. Beliau juga FITNAH bahawa YB Datuk Raja Nong Chik tidak menjaga hak kebajikan masyarakat di Lembah Pantai.

GR ingin beritahu di sini, wahai YB Nurul Izzah...cakap jangan sedap mulut yer. Kaji dulu kan sekarang dah kena batang hidup sendiri. Perihal sebenar mengenai penutupan Masjid Ar-Rahman arahan datangnya dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Walhal kisah sebenarnya, Masjid Ar-Rahman di UM ini hanya akan ditutup sementara sahaja bagi membolehkan kerja-kerja baik pulih dilaksanakan.

Notis penutupan sementara itu pula datangnya dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) bertujuan untuk melicinkan proses membaiki kebocoran bumbung, kerosakan pendawaian dan kerosakan paip air yang berlaku di masjid tersebut.

Disamping itu dalam tempoh penutupan sementara ini, tumpuan turut diberikan untuk menyelsaikan masalah limpahan air di sekitar kawasan masjid tatkala hujan lebat. Semua langkah ini jelas bermaksud untuk menjamin keselesaan para jemaah di masa akan datang.

Arahan rasmi dari JAWI itu telahpun dikeluarkan pada 20 November 2012 dan berkuatkuasa pada 1 Disember 2012 sehinggalah jangkaan semua proses baik pulih ini akan selesai sekitar akhir Jun 2013.
Sementara menantikan semua kerja-kerja baik pulih diselesaikan, pihak JAWI menyarankan semua ahli kariah dan jemaah menunaikan solat di masjid-masjid berhampiran.

Pada umat Islam di kawasan Lembah Pantai harap jangan mudah terpedaya dengan fitnah yang boleh merosak pemikiran kita. Ahli Parlimen yang cakap tak pakai otak ni memang tak boleh pakai!!


GR kata: Nurul Izzah boleh geng dengan Abby Abadi, otak 2x5 jer diaorang ni...

No comments:

Artikel pelbagai