Tuesday, February 14, 2012

PANAS ISU PASIR: KERAJAAN SELANGOR CUBA NAK 'COVERLINE'!!!


Seperti yang kita sedia tahu, Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) anak syarikat milik penuh Kerajaan Negeri Selangor. Dan sekarang dalam isu songlap pasir di Selangor mereka menafikan dakwaan bahawa syarikat Double Dignity (M) Sdn Bhd terlibat dalam industri pasir di Negeri Selangor.

Menurut kenyataan KSSB, syarikat Double Dignity tidak berdaftar di bawah KSSB dan tidak boleh terlibat dalam aktiviti mengorek dan menjual pasir sama ada atas tanah milik persendirian atau tanah kerajaan.

“KSSB sedia untuk disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan sentiasa bersedia untuk memberi kerjasama kepada SPRM dan pihak berkuasa lain dalam apa jua siasatan yang melibatkan KSSB,” kata kenyataan itu - Harakahdaily

Di sini GR ingin beritahu, kalau syarikat Double Dignity tidak terlibat sebagai kontraktor yang dilantik oleh Kerajaan Negeri macam mana ada surat sokongan dari YB tersebut?? Lihat di bawah:


Pembaca lihat di atas, siap ADUN ni tenyeh beritahu menyokong syarikat Double Digity ni. Masih tak nak mengaku lagi ker?? Dah dapat duit suapan lagi mau pusing lagi ka YB?? Bukan salah gunakuasa ker ni???

Lihat senarai kontrak yang dilantik oleh KSSB di bawah:





Jika kita lihat senarai kontraktor yang dilantik di atas, syarikat Double Dignity Sdn Bhd bukan sebagai kontraktor lantikan untuk industri pasir dan nampak sangat ada penyelewengan di sini yang dibuat oleh puak-puak Pakatan Rakyat untuk mengaut keuntungan.


GR kata: Puak Pakatan HAPRAK dah masyuk lagi mau lari kah?? Pembaca nilailah sendiri, inikah parti yang bijak dalam pemerintahan mereka??

No comments:

Artikel pelbagai