Saturday, November 17, 2012

PAS MAKIN SEWEL! SOKONG NURUL IZZAH SEBAB TAKUT DENGAN ANWAR! #PRmenipu #PASsesat

Semakin hari kita pun boleh jadi sewel sebab terlampau banyak putar alam PAS dalam menjelaskan tentang Islam. Pada GR senang saja tak payah layan langsung depa ni sebab kita pun boleh jadi SESAT.

Baru-baru ini dalam majlis Ulama Muktamar PAS mereka menyokong kenyataan Nurul Izzah dan apa yang dinyatakan tidak berdosa dan tak perlu bertaubat. Wahhhhh...senangnya hidup yer dalam PAS ni larangan yang Allah S.W.T boleh dibuat main. Makin sesat la jawabnya umat Islam di Malaysia ni. Kalau camtu senangla yer puak-puak PAS kan, buat maksiat tak taubat ek? Sebab Pok Nik kata undi PAS masuk Syurga kan...

Baca lagi di bawah :

KOTA BARU: Dewan Ulama PAS menyifatkan isu kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar berhubung kebebasan beragama sebagai kecil dan remeh serta tidak perlu diperbahaskan.

Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Harun Taib berkata pemimpin PKR itu tidak perlu bertaubat kerana beliau bukan melakukan kesalahan besar.

"Isu Nurul Izzah bukanlah besar, tak ada masa saya nak bahaskan isu itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama PAS ke-51, di sini, Khamis.

Sebelum itu, beliau ditanya laporan akhbar berhubung kenyataan beberapa pemimpin termasuk bekas Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa supaya Nurul Izzah bertaubat ekoran kenyataannya yang menimbulkan kontroversi itu.

Laporan portal berita pro-pembangkang pada 3 November lepas memetik Nurul Izzah sebagai berkata:

"Rakyat tidak seharusnya dipaksa menganut agama tertentu dan perkara ini juga patut terpakai kepada orang Melayu.

"Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama...bagaimana seseorang itu boleh berkata, maaflah, ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, ia sepatutnya diguna pakai secara sama rata," katanya pada forum bertajuk "Negara Islam: Versi Mana; Tanggungjawab Siapa?" di Subang Jaya, Selangor.

Menurutnya, beliau akan tetap menegur kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin parti pakatan pembangkang terutama berkaitan agama, termasuk Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri jika ia ternyata salah.Sementara itu, ketika ditanya mengenai kenyataannya terdahulu bahawa golongan ulama akan terus mendominasikan kepimpinan PAS di masa akan datang, beliau berkata ini sebagaimana termaktub dalam perlembagaan parti itu.

Katanya, golongan ulama adalah pewaris Nabi yang bakal mewarisi kepimpinan gerakan Islam di negara ini.

"Dalam hubungan ini, kita tiada kompromi, sampai bila pun PAS akan dipimpin oleh golongan ulama sebagaimana terkandung dalam perlembagaan parti," katanya.

Bagaimanapun, beliau mengakui parti itu juga fleksibel dalam keadaan tertentu, di mana boleh melantik pemimpin bukan daripada kalangan ulama, seperti Allahyarham Datuk Asri Muda sebagai Presiden parti pada satu ketika dahulu.Bagi menangani isu pemimpin ulama yang uzur kerana faktor usia, Dr Harun berkata ia merupakan salah satu cabaran hebat yang harus dipikul oleh generasi baharu parti itu.

Mengenai percanggahan pendapat berhubung agama antara pemimpin PAS dengan pemimpin parti komponen pakatan pembangkang, beliau berkata, ia tidak menjejaskan hasrat PAS untuk melaksanakan dasar Islam di negara ini.Katanya, kalau adapun suara-suara sumbang daripada pemimpin DAP, termasuk Karpal Singh mengenai pembentukan negara Islam, ini adalah kerana pemimpin DAP masih belum mendapat penjelasan sepenuhnya daripada PAS.Sebaliknya, kata beliau PAS telah bersetuju untuk melaksanakan dasar Islam, termasuk syariat Islam dan hukum hudud sekiranya berjaya mentadbir negara. -BERNAMA

GR kata: PAS kecut teloq tak berani nak tegur dan perbetulkan kesalahan umat Islam yang lain....

No comments:

Artikel pelbagai