Friday, January 13, 2012

WAJIB BACA: KEPADA SEMUA JENTERA JANGAN TIDO!!!


Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan seluruh parti komponen Barisan Nasional (BN) supaya jangan sesekali memandang ringan soal persaingan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti susulan pakatan pembangkang begitu beria-ia 'cakap besar' mahu menumbangkan parti pemerintah itu.

Tegas Perdana Menteri, kerana itu BN mesti meningkatkan kesiapsiagaan dalam pelbagai aspek dan memberi tumpuan sepenuhnya soal itu supaya boleh memperoleh kemenangan besar seperti yang diharapkan.

"Kita lihat seperti biasa bila ada pertandingan seperti bola (sepak) dan badminton, masing-masing akan kata dapat atasi pihak lawan, jadi, bukanlah suatu yang aneh apabila parti-parti pembangkang mendakwa mereka ada kelebihan dan boleh takluki negeri tertentu.

"Masalahnya, kita tahu selepas pilihan raya umum 2008, dia (Anwar Ibrahim) kata akan tubuh kerajaan (pembangkang) pada September tahun itu tetapi kita tahu ia meleset sama sekali.

"Ini bukanlah satu kaedah kempen yang bersifat psikologi yang asing bagi kita tetapi kita jangan pandang ringan dan BN mesti meningkatkan kesiapsiagaan dalam pelbagai aspek," kata beliau.

Beliau berkata demikian kepada wartawan Malaysia selepas menerima kunjungan hormat Naib Presiden Kenya, Stephen Kalonzo Musyoka di sini semalam.

Najib yang juga Pengerusi BN ditanya mengenai kenyataan parti-parti pembangkang yang meramalkan mereka boleh memperoleh banyak kerusi di negeri tertentu pada PRU13 nanti.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ketika ditemubual oleh Sin Chew Daily baru-baru ini menyasarkan pembangkang boleh merampas Perak, meraih banyak kerusi di Negeri Sembilan serta menguasai satu pertiga kerusi di Johor.

Anwar pula menjangkakan pembangkang akan memperoleh kemenangan besar di Sabah iaitu negeri yang paling sukar ditembusi pembangkang setakat ini - Utusan Online.

GR kata: Siap siaga hadapi Pembangkang - amanat PM yang perlu tanam dalam hati kita.

No comments:

Artikel pelbagai