Tuesday, June 18, 2013

HOT: Pengarah Drama NAFSU KUDA, Artis Baru Jadi Mangsa Kerana Nak Popular!


Jangan ingat semua pelakon baru nak cepat naik atau lebih senang nak cepat popular mereka ini boleh dijual beli. Terutama sekali pelakon wanita yang baru berkecimpung dalam bidang lakonan. Mereka ini cuba mencari rentak dan nama dalam industri seni dan pada mereka yang berfikiran cetek sanggup lakukan apa saja demi mengejar populariti.

Jika perkara ini masih berleluasa, adakah industri seni akan berkembang maju seiring dengan apa seranan Kerajaan untuk memajukan industri ini ke peringkat antarabangsa. Manusia seperti Pengarah yang 'Gila Poen' nie tak harus ada dalam industri seni kerana mereka bukannya power dalam menghasilkan sebuah drama atau filem, tapi sebenarnya mereka GILAKAN BENDA LAIN.

Seorang pelakon baru Ffarrah Ismail membuat laporan polis selepas mendakwa dicabul oleh seorang pengarah drama yang juga ahli persatuan seni.

Ffarrah, 22, berkata, dia terpaksa membuat laporan polis untuk melindungi dirinya agar tidak terus dilakukan seperti itu selain bimbang selepas menerima ugutan.

“Saya membuat laporan polis kerana saya bimbang kes itu akan berulang selain takut diugut pengarah drama itu,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini pada Selasa.

Laporan itu telah dibuat di Balai Polis Mutiara Damansara di sini kira-kira pukul 8.30 malam, Isnin.

Pelakon itu berkata, kejadian berkenaan berlaku antara Januari dan Februari lalu ketika dia terlibat dalam pembikinan sebuah drama arahan pengarah berusia lingkungan 60 tahun tersebut.

Katanya, kejadian berlaku ketika pengarah itu mendesak untuk menghantarnya pulang ke rumah dan cuba meraba bahagian dadanya ketika mereka dalam kenderaan.

“Pada mulanya saya menolak apabila dia hendak menghantar saya pulang selepas habis penggambaran tetapi saya terpaksa akur juga akhirnya. Ketika dalam perjalanan dia cuba meraba saya,” ujarnya

Ujar Farrah lagi, selepas dia menegur perbuatan itu, pengarah berkenaan mengugut untuk memusnahkan masa depannya sebagai pelakon selain meminta agar tidak memberitahu kejadian berkenaan kepada sesiapa.

“Saya bimbang dia akan guna pengaruhnya untuk menyekat periuk nasi saya kepada syarikat produksi lain kerana saya tidak menuruti kehendaknya.

“Bagaimanapun selepas mendapat nasihat daripada pelbagai pihak termasuk rakan—rakan, saya tampil membuat laporan polis walaupun kes ini sudah berlalu kira-kira empat bulan lalu,” katanya.

Ffarrah yang pernah membintangi drama Siti Kelembai, Barakah dan Cinta Puteri Salju itu, berkata, dia serik untuk menjadi seorang pelakon dan berharap kejadian berkenaan menjadi iktibar kepada pelakon baru lain.

"Saya tak sangka untuk menjadi pelakon perlu berhadapan dengan cabaran seperti ini. Jangan ingat saya seorang wanita yang murah dan mudah memberi apa yang diinginkan,” katanya.


GR kata: Pelakon nak maju dari segi bakat, bukannya jual muka atau body. Kejap jelah jadi artis camtu....

No comments:

Artikel pelbagai