Thursday, June 20, 2013

HOT: Agenda Rahsia Hannah Teoh DiBantu 'Red Bean Army' Dalam Pentadbiran Kerajaan Selangor?


GR terbaca laporan Sin Chew baru-baru ini ada menyebut antara agenda utama Hannah Yeoh dalam Sidang DUN tidak lama lagi adalah untuk memastikan DUN Selangor akan menjadi ‘sebebas-bebasnya’ daripada terus dicampuri oleh cabang pentadbiran yang lain. Apa maksudnya tu...??

Walaupun cadangan Hannah Yeoh ini nampak macam innocent, telus dan kononnya sangat bertepatan dengan masa, harus diingat ia menggambarkan bahawa DAP mahu kekal lama di Selangor dan mula meletakkan orang-orang mereka di dalam pentadbiran Dewan Undangan Negeri yang sedia. Hannah Yeoh mahu, perjawatan di dalam pentadbiran DUN Selangor diuruskan sendiri oleh Speaker Dewan.

Apa fungsi MB di Selangor? Sekali lagi hantar menjadi 'Patung' yang dijadikan Pak Turut saja ker?

Nampaknya, strategi meletakkan Hannah Yeoh sebagai Speaker amat menjadi. DAP tak mahu Hannah sekadar menjadi Speaker yang mengurus mesyuarat. Malahan jawatan Speaker mahu dijadikan sebagai satu jawatan yang SUPER PENTING sekiranya ada percaturan politik baru berlaku di masa-masa akan datang.

Dari maklumat yang GR terima dari sumber dalaman, DAP sudah mengenalpasti sekurang-kurangnya 15 orang (anak muda Cina, berpendidikan, ahli DAP) akan dibawa masuk sebagai petugas tetap Dewan Undangan Negeri sekiranya undang-undang SELESA ini lulus.

——————————————————————————————————-
In an exclusive interview with Sin Chew, Yeoh explained that the new enactment will be instrumental in implementing the separation of powers in the Selangor government and further enhance the state assembly’s role and effectiveness.

Selesa will improve the separation of powers between the three arms of the Selangor government — the executive, the legislature and the judiciary.

The proposed law would see the setting up of a new Legislative Assembly Service Commission which would manage the state assembly — including its jurisdiction, finances and staff — independently of the state government’s executive arm.

The commission will then be headed by the Speaker and will include the Selangor mentri besar, the state opposition leader as well as between five and six state lawmakers.

——————————————————————————————————–

Jika undang-undang SELESA ini lulus, sekumpulan pakar IT (cybertroopers) juga akan dibawa masuk secara ‘rasmi’ sebagai petugas DUN. Bayangkan dengan outfit yang sedemikian solid, dibantu oleh Bajet Rasmi Kerajaan Selangor', DAP akan melaksanakan apa yang dilakukan di P.Pinang (Red Bean Army – untuk fokus kepada isu Selangor).

Untuk makluman semua ADUN PAS Selangor membayangkan bahawa mereka juga khuatir dengan perkembangan ini. Menjadikan jawatan ‘Speaker’ sebagai satu punca kuasa baru dan memberi kebebasan perlantikan kakitangan akan menjadikan Hannah Yeoh sebagai pemain politik utama di Selangor.

Dikhabarkan, bahawa Menteri Besar tidak ada masalah dengan cadangan Hannah, asalkan Saifuddin Nasution juga diserapkan sebagai antara kakitangan di bawah Hannah. Alamatnya bangsa Melayu di Selangor akan menimpa nasib yang sama di P.Pinang. Korang yang suka sangat undi diaorang, terimalah nasibnya sendiri yer!!


GR kata: DAP nak hapuskan hak orang Melayu dan sistem DiRaja...lepas tu barulah diaorang gubal semua Perlembagaan Negara. Itu pun tak nampak lagi ker??

2 comments:

Anonymous said...

Melayooo2 bebal Shah Alam n yg menyokong pakatan haram jadah pasti berlapang dada dgn perkembangan ini...maklumla bila Selangor di bwh BN ,,depa rasa kjaan negeri xtelus tapi bila di bwh Pakatan lwpon Cina yg kontrol depa ttp suke...TAKEBEER...TAKEBEER ...TAKEBEER..

Anonymous said...

cina tetap cina. namun ada melayu tetap bodoh.

Artikel pelbagai