Monday, April 1, 2013

ANWAR GUNAKAN PENSYARAH UKM UNTUK HASUT MAHASISWA BENCI KERAJAAN! @mohe_kpt @khalednordin @PDRMsia


Kita semua sedia maklum universiti adalah tempat untuk menimba ilmu demi membina masa depan yang lebih baik. Peranan yang diberikan oleh pihak universiti adalah besar dengan memastikan mahasiswa yang menuntut dapat keluar sebagai graduan yang berjaya atau sebaliknya.

Ibu bapa yang menghantar anak mereka juga mahu melihat anak-anak mereka berjaya. Ada juga dikalangan mereka yang kurang berkemampuan untuk menyara anak mereka sanggup bergodok-gadai demi menyara anak mereka. Ramai mahasiswa yang berterima kasih dengan pihak Kerajaan kerana dengan pelbagai bantuan yang diberikan dapat mereka mengejar cita-cita mereka dan berjaya dalam pelajaran dan hidup.

Apa yang GR kesal di sini adalah dalam anak-anak muda ini sibuk mengejar cita-cita mereka, ada pula pihak yang tidak bertanggungjawab cuba untuk MENGHANCURKAN masa depan mereka. Yang mengejutkan kita adalah pensyarah mereka ini. Memang kita semua sedia maklum, pakatan haprak akan menggunakan apa saja untuk mereka menabur fitnah terhadap rakyat supaya membenci Kerajaan.

Kalau GR kata seorang pensyarah UKM ni bodoh banggang, tak manis pulakan. Sebab dia nie golongan yang bijak pandai dan jauh jaraknya jika nak dibandingkan dengan GR. Tapi di manakah pemikiran bijak pandai beliau? Seorang yang cendiakawan boleh berfikiran kolot seperti nie, mahasiswa yang cetek pemikiran mereka sudah tentu terpengaruh.


Inilah pensyarah yang GR maksudkan. Memang negara kita ini bebas bersuara. Bersuara yang baik ialah untuk semua pihak. Bukan untuk COVERLINE sebelah pihak saja. Menggunakan media sosial adalah jalan yang terbaik yang anak muda inginkan sekarang tapi haruslah berikan yang terbaik bukannya keburukan pada mahasiswa.








Mohon pihak pengurusan UKM siasat perkara ini. Ambil tindakan terhadap pensyarah yang tak bertanggungjawab ini. Walaupun pihak Kerajaan meluluskan AUKU, tidak semestinya politik harus berleluasa dalam kampus. Tanggungjawab seorang pensyarah ialah mendidik anak bangsa bukannya memesongkan pemikiran mereka.

Mahasiswa tak berjaya nanti salahkan Kerajaan jugak, walhal diri mereka sendiri yang tak mahu merebut peluang yang sedia ada depan mata. Sibuk sana sini berdemo, berhimpun tidur atas jalan semata-mata nak dapatkan habuan yang ciput. Masa depan tergadai....


GR kata: Sia-sia belajar sampai master PHD....tapi otak tak tau letak kat mana!!

6 comments:

Anonymous said...

Kpd yg cenderung nak berpolitik letak jawatan Masuk gelangang. X payah berselindung dan merosak anak bangsa..Jgn bersilat dluar gelangang Itu dpanggil bacul.Nanti KPI UKm X tercapai.

budak FST said...

Alamaaaak lecturer aku! hahahaha

kengkadang prof-prof memang cemni, mereka memang pandai dalam bidang dia tapi dalam bidang lain dia buat-buat cam pakar la sangat (contoh lecturer fizik bercakap pasal metafizik dan ketuhanan)

Anonymous said...

sokong prof latif

Anonymous said...

Apa masalahnya Lecturer universiti BerPOLITIK? dia Rakyat Malaysia jugak, lagi educated dari sesiapa yg kononnya xnak bercakap politik (yg BERSIH) ... hak dia weyh!

Anonymous said...

MACAM KENAL-KENAL AJE NKO NGAN PROF NI, TAPI LAU NAK JADI PEMBERITA PENAKUT, TAK PERLU KEPADA PHD, SPM PUN KAU TAK LAYAK. lagi satu aku kesian kat budak ni, ntah2 dia dipergunakan atau sama-sama tak cerdik macam kau.Berkkkkkkkkkkkk.

https://www.facebook.com/hafizzudin

Fikri said...

"Politik ketakutan, Politik bukan sebahagian dalam kehidupan, Tak baik campur aduk politik."

Kerajaan Malaysia hari ini gagal mendidik masyarakat hari ini terhadap politik yang sebenar. Sebaliknya, mendidik dengan ketakutan, jika pilih parti sekian-sekian, maka lingkup lah ketuanan melayu. #senyum

Artikel pelbagai