Wednesday, December 19, 2012

Dey Macha, Apa Pusing-Pusing Nie? Cakap Kasi Betullah...


Semakin hari nampaknya manusia bernama Deepak Jaikishan ni makin pelik perangainya. Sebelum ini beliau kata kenal sangat dengan Datin Seri Rosmah Mansor dan Datuk Seri Najib Tun Razak. Tak mengapalah, tak salah pun apatah lagi perkenalan itu atas kapasitinya sebagai penjual karpet di mana Rosmah pernah berurusan dengannya seperti yang dia dakwa.

Kemudian dia muncul dan bersungguh-sungguh keluar kat Malaysiakini dan sebagainya MENAFIKAN fitnah yang mengatakan Rosmah dan Najib terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya, seperti yang disebut dalam pengakuan sumpah penyiasat persendirian, P.Balasubramaniam.

P. Balasubramanian dalam pengakuan bersumpah itu mendakwa Najib dan Rosmah ada kaitan dengan kes tersebut. Selepas itu nama Deepak hilang begitu saja. Bila P. Balasubramaniam akhirnya keluar dengan pengakuan bersumpah kedua yang menafikan pula pembabitan Najib dan Rosmah dalam kes tersebut, Deepak muncul kembali.

Sekarang nie ada 2 versi Deepak, satu kenal PM Najib Razak dan Rosmah dan lagi satu tak kenal. Mana satu yang betul nie? Nak jadi balaci Anwar pun janganlah duk nak menipu jugak kerjanya. Bila GR selidik dan kaji rupa-rupanya Deepak sedang menghadapi masalah kewangan dalam perniagaannya yang melibatkan jumlah ratusan juta ringgit.

Dia kemudian mengaku berjumpa dengan bapak segala putar alam, Anwar Ibrahim bagi memohon bantuan berkenaan kemudahan pembiayaan dari sebuah bank Timur Tengah yang dihentikan separuh jalan.

Sebab itulah kini nada Deepak dah jadi lain benar, lari habis dari versi asal. Dan terbaru nak tahu apa? Deepak mendakwa terpaksa berbuat begitu kerana tertekan memikirkan mengenai Altantuya. Sampai pergi ke kuil Buddha untuk buat kemaafan, cara agama mereka sembahyang.

Wah macam tu pulak dah…dalam bahasa mudah, mula-mula nafi, lepas itu kata ya dan terbaru pergi minta maaf kat Altantuya di kuil pulak. Mana satu yang betul nie yer??

Lebih tepat mula-mula kata kenal Rosmah dan Najib, bila Rosmah dan Najib tak bantu menyelesaikan masalah kewangannya, dia lari pula ke Anwar, dan kini cuba nak tarik perhatian dengan menyebut semula kes pembunuhan model Mongolia itu.

Lepas ni apa agak-agaknya yang dia nak sebut. Yang menarik itu, bila Rosmah lancar buku biografinya, Deepak pun nak buat begitu. Dia pun nak lancar buku autobiografinya.

Tapi nak tahu berapa ‘tebal’ buku itu…cuma 26 helai. Majalah komik ker apa ni? Apa kejadah buku autobiografi tebal macam tu? Nampak sangat mamat ni ‘pressure’ dan dalam keadaan ‘desperate’ yang amat sangat. Ini semua adalah plan Anwar Ibrahim, Deepak ni mangsa terbaru beliau dan GR pasti Deepak dah telan duit yang diberi oleh Anwar. Orang tengah gila cari duit mesti sanggup buat apa saja!!

Sekadar teringat kata-kata bekas Presiden Amerika Syarikat, Abraham Lincoln :

” You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you cannot fool all the people all the time.”


GR kata: Makan roti putar, kepala pun jadi putar macam gasing daaa...

No comments:

Artikel pelbagai