Friday, August 2, 2013

BONGKAR [VIDEO]: SYIAH HARAM! KENALI KESESATAN MUSUH ISLAM YANG HARAM JADAH NIE!


1. Mereka tidak membasuh kaki dalam wuduk tetapi hanya menyapu dibahagian atas kaki seperti memakai khuf.

2. Ketika qiam solat mereka menjatuhkan tangan kebawah(disisi) tanpa meletakkan tangan di atas pusat.

3. Kebanyakkan pengikut Syiah Ketika solat mereka akan membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu yang dijadikan sebagai tempat untuk sujud.

4. Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam tetapi mereka akan memukul kedua pehanya beberapa kali.

5. Kebanyakkan dari mereka hanya solat 3 waktu kerana disisi mereka harus menjamakkan solat zohor-asar dan maghrib isyak walaupun tanpa bermusafir.

6. Menghalalkan nikah mutaah.

7. Memaki hamun dan mencela para sahabah Nabi S.A.W dan isteri-isteri Nabi.

8. Mencela imam-imam sunnah seperti imam-imam 4 mazhab dan imam-imam Hadis seperti Bukhari dan Muslim.

9. Mengatakan bahawa al-Quran masih belum lengkap..Sepatutnya al-Quran 2kali ganda tebalnya dari al-Quran yang ada.

10. Mengatakan Saidina Ali lebih layak menjadi khalifah dari Saidina Abu Bakar,Saidina Umar dan Saidina Usman.

11. Seorang syiah tidak boleh diberi nama atau dipanggil dengan nama Abu Bakar,umar,usman,Muawiyah dan Aisyah.

12. Beiktiqad Imam-imam 12 mereka adalah maksum(bebas dari dosa-dosa kecil dan dosa-dosa besar). Bahkan ada dikalangan ulama-ulama mereka mengatakan bahawa kedudukan imam-imam 12 adalah setara bahkan ada yang kata lebih tinggi dari kedudukan Para Nabi-Nabi dan Malaikat-Malaikat yang paling hampir dengan Allah.

13. Mengaku sebagai pengikut ahli bait Nabi.

14. Rukun Islam yang pertama bagi ahli sunnah adalah mengucap 2 kalimah syahadah tapi rukun Islam pertama bagi syiah adalah walayah(imam 12). Oleh itu disisi mereka jika ada yang tidak percaya dengan salah seorang dari imam-imam 12 maka jatuh kafir.

15. Kain kafan mayat mereka bertulis.

16. Membaca talqin dengan menyebut imam-imam 12

17. Meletakkan gambar-gambar imam-imam 12 mereka di dalam rumah.Biasanya mereka letak di dalam bilik.

18. Suami halal meliwat isteri.

19. Harus taqiah(boleh menipu\berpura-pura)untuk menarik ahli suannah masuk syiah.

20. Mereka tidak ada solat teraweh.Jika ada Orang syiah yang berteraweh itu bermakna mereka bertaqiah.

21. Mereka lebih banyak menyebut nama-nama imam-imam mereka dari menyebut kalimah Allah terutama ketika mereka ditimpa musibah.

22. Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura tetapi mereka hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.

23. Setiap kali menyambut hari peringatan seperti peringatan terbunuhnya Saidina Ali bin Abi Tolib dan peringatan terbunuhnya Husein bin Ali,pengikut syiah akan melakukan upacara-upacara yang menunjukkan kesedihan mereka terhadap musibah-musibah yang menimpa ahlul bait.Dalam merayakan ritual ini cara mereka berbeza-beza mengikut tempat.

Di negara teluk mereka memukul badan mereka dengan tangan kosong..Tetapi di Pakistan dan Lebanon mereka mencederakan badan mereka sendiri dengan pedang dan belati untuk menumpahkan dan melukai anggota badan.Ditempat lain ada yang memukul badan dengan rantai.





GR kata: Sebarkan...umat Islam jangan mudah terpedaya dengan ajaran sesat nie!

4 comments:

Anonymous said...

Lihatlah di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130730/dn_02/Syiah-Malaysia-sumbang-RM24j, Syiah Malaysia sumbang RM24j?:

KUALA LUMPUR 29 Julai - Gerakan Syiah Malaysia dipercayai akan menggunakan dana sebesar RM24 juta untuk membina sebuah kompleks serba canggih di wilayah Satun, Thailand sebagai pusat gerakan bagi menyuburkan fahaman itu.

Utusan Malaysia difahamkan kompleks itu pada awalnya dirancang dibina di Gombak, Selangor yang dijangka siap pada September tahun lalu tetapi dibatalkan berikutan permohonan pembinaan ditolak selepas campur tangan pihak berkuasa agama dan keselamatan.

Satun yang bersempadan dengan Perlis dipilih bukan sahaja disebabkan lokasinya berdekatan dengan Malaysia, tetapi pengikut fahaman Syiah di situ semakin berkembang selain tiada halangan untuk menyuburkan fahaman tersebut daripada kerajaan Thailand......

Ulasan saya:

Mana mereka dapat duit sebanyak ini? Jadi, KDN kena bertindak atas perkara yang amat merbahaya ini, juga sebagai strategi PENGHALANG!! Bayangkanlah anak-anak Thai Selatan Islam dipengaruh fahaman Syiah ini, jadi umat Islam di Malaysia dan Selatan Thailand akan sampai berbunuh antara Sunni-Syiah, dan MUSUH Islam pun terus ketawa macam Syaitan durjana! Apalagi umat Islam Thai ini sedang merana kerana pemimpin/bijak pandai Islam mereka, terutamanya guru-guru Islam di selatan Thailand ini makin ramai dibunuh oleh PENGGANAS, yang disyaki dari kumpulan “Baju Merah“ dari parti pembangkang UDD yang pro-bekas PM Thailand, bangsa China Thai, Thaksin Shinawatra, yang sekutu kuat Barat-Israel - lihat di lihat di http://www.nst.com.my/latest/south-thailand-ngos-seek-malaysia-s-help-1.329705, South Thailand NGOs seek Malaysia's help, 30 July 2013.

Jadi sebagai negara Islam, kita harus bantu pelarian Islam selatan Thailand ini, dan mana-mana pelarian/imigran Islam termasuk kaum Rohingya.

Tengok rejim Cina RASIS talam dua muka PAP S'pura, bawa jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari Bukan Islam Cina dan Kristian yang diberi kerakyatan dengan mudah untuk MENGECILKAN terus jumlah umat Islam/Melayu Singapura, ditiru dari PENAJAnya, Yahudi Zionis Israel, yang ambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah umat Islam Palestin – jadi pedulikan hak asasi-demokrasi SAMPAH Barat-Zionis yang si DAPBIAWAK/PKR asyik MELALAK, kalau kita lebih MENGUTAMAKAN mana-mana pelarian/imigran Islam yang miskin dan tertindas!

MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Rakyat News said...

Assalamualaikum,

Kami memohon jasa baik agar dapat linkkan Rakyat News di blog anda.

Sekian, Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin.


Ikhlas dari,

Rakyat News

http://www.rakyatnews.my/

Megat Alam Gempita said...

Ulama Yusof Qardawi jelas megatakan Syiah dan Hizbollah sesat. Tapi Mat Sabu dalam satu ceramahnya mengatakan kagum pada Hizbollah dan pemimpinya Hassan Narallah hinggakan beliau telah bertemu dengan ularmak syiah tersebut 4-5 kali dan bini Mat Sabu pun nak peluk ularmak syiah kerana kagum.

Inilah ciri-ciri taksub yang dibawa oleh pengikut syiah. Sah bahawa Mat Sabu adalah Syiah. Sebab itulah Allah tak izin beliau menang di Pendang.

Harap kita rujuk pada YouTube Mat Sabu Memuji Hassan nasrallah (ulamak Syiah). Video berdurasi 1 minit 40 saat diupload pada 16 Julai 2012.

Anonymous said...

khalid ismeth nk buat mcm ni gak ke? ye la dia kan mengaku dia syiahhh?

Artikel pelbagai