Saturday, August 24, 2013

BARU JADI TIMB. MENTERI, PERANGAI TAK SEDAR DIRI! KAN DAH KENA SEDASSS! @Zahid_Hamidi @PDRMsia


Nampak masih ada pemimpin dalam Kerajaan yang masih dibuai mimpi indah sampai keluar air liur basi. Mereka masih lupa atau buat-buat lupa yang mereka ini sudah berada dalam pucuk pimpinan parti Kerajaan.

GR lihat ada pemimpin yang cuba tunjuk pandai pun ye jugak. Portfolio yang dipertanggungjawabkan pada mereka ini tidak diambil peduli. Seperti boss lama Hindraf ni si P.Waytha Moorthy. Jangan ingat duduk di bawah JPM anda boleh nak buat apa saja. Nak tegur orang pun berpada-pada jangan sampai tak tahu etika kerja sesebuah organisasi.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menasihatkan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri P.Waytha Moorthy supaya tidak mengeluarkan kenyataan bercanggah dengan dasar yang ditentukan kerajaan.

Beliau mengulas tindakan Waytha Moorthy mempersoal penjelasan polis bahawa lima penjenayah yang ditembak mati di Pulau Pinang baru-baru ini terbunuh dalam insiden tembak menembak dengan polis.

Waytha Moorthy dilaporkan akhbar sebagai berkata beliau tidak percaya berlaku tembak menembak antara pasukan polis dengan suspek, sebaliknya mencadangkan mereka ditembak pada jarak dekat.

Ahmad Zahid berkata sebagai seorang anggota pentadbiran kerajaan, Waytha Moorthy perlu mengetahui bahawa sebarang kenyataan yang dikeluarkan, tidak boleh bercanggah dengan dasar yang ditentukan oleh kerajaan. "Beliau (Waytha Moorthy) jangan ingat yang beliau masih pemimpin badan bukan kerajaan (NGO), beliau bukan (berfikir sebagai) pemimpin Hindraf lagi, jangan campur tangan kerja polis," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

Dalam insiden itu polis menembak mati lima anggota kumpulan kongsi gelap dipercayai pembunuh upahan yang dikehendaki polis kerana terbabit dalam kes bunuh dan cubaan bunuh di Pulau Pinang, Kedah dan Negeri Sembilan.

Ahmad Zahid berkata apa yang berlaku dalam insiden itu adalah tugas polis biarlah polis buat kerja kerana mereka lebih arif.

Mengenai status filem 'New Village' yang masih belum menerima sebarang keputusan daripada Lembaga Penapisan Filem (LPF), Ahmad Zahid berkata buat masa ini beliau belum menerima sebarang maklum balas daripada LPF.

Filem itu mengundang kontroversi umum apabila didakwa cuba mengagung-agungkan komunis secara tersirat sehingga beberapa badan bukan kerajaan dan parti politik menuntut filem itu ditarik balik atau diharamkan. -BERNAMA

GR pun musykil juga, pasal apa si Hindraf ni sibuk mempersoalkan kerja Polis. Adakah beliau ini tergolong dalam suku sakat gangster 02, 04 dan 08. Sibuk pertahankan penjenayah mungkin dia pun ada sedikit 'saham' kot dalam geng yang 'ada baju' ni.

GR setuju apa yang diperkatakan oleh Menteri KDN, DS Zahid Hamidi. Tegas dan berani....sebab penjenayah diaorang nie semua BUTA WARNA, buta kayu dan semuanya butalah senang cerita. Sokongan rakyat pada PDRM harus diberikan dengan lebih tinggi agar keselamatan kita semua akan terjamin.


GR kata: Jadi Menteri jangan otak macam budak sekolah yer!

3 comments:

Anonymous said...

Jaga MELAYU kita dalam bahaya... Hanya pada ATM dan PDRM kami org MELAYU harapkan menjaga kepentingan Melayu...MALAYSIA rumah kita kubur kita.

Anonymous said...

Keling bodoh ni patut jual jacang puteh je. Please ask DS Najib to give one good reason why this paria shd be retained in the Cabinet. Please kick him out!!!!!

Anonymous said...

sampai sekarang aku hairan, mcm mana bekas penaung militan hindu se malaysia ni boleh duduk dlm cabinet Najib......' ANJING KALAU DAH MAKAN TAHI, TAK DAPAT MAKAN DAPAT HIDU PUN JADI LA"
itu la perangai timbalan menteri ni....

Artikel pelbagai