Thursday, August 22, 2013

TAKUT DENGAN NAIB PRESIDEN UMNO, @rafiziramli AKHIRNYA MENGAKU SALAH SENDIRI! @Zahid_Hamidi


Akhirnya Rafizi Ramli badut Anwar Ibrahim sekali lagi mengaku salahnya MEMFITNAH DS Zahid Hamidi pada PRU13 yang lepas. Beliau telah membuat permohonan maaf dan memohon agar DS Zahid Hamidi menarik balik saman terhadap beliau.

Kita semua ketahui sikap pemimpin UMNO seperti DS Zahid Hamidi adalah contoh yang perlu diikuti. Beliau sanggup memaafkan walaupun ada orang mencemarkan maruah beliau. Zahid Hamidi juga dihormati kawan dan juga lawan. Patutlah Rafizi lembu tarik balik fitnah yang dia dah buat dalam blog beliau sendiri.

Seterusnya baca di bawah:

KUALA LUMPUR, 21 Ogos - Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Rabu menarik balik saman fitnah yang difailkan terhadap Mohd Rafizi Ramli selepas pengarah strategik PKR itu bersetuju mengeluarkan kenyataan yang diakuinya tidak betul daripada blognya.

Dalam kenyataan yang dibacanya di Mahkamah Tinggi di sini, Mohd Rafizi berkata Ahmad Zahid tidak menyalahguna kuasanya (ketika menjadi Menteri Pertahanan) dalam apa jua cara dan tidak mempunyai peranan dalam penetapan keputusan berkaitan transaksi pembelian saham dan tanah pembangunan.

"Saya berpuas hati dengan penjelasan plaintif (Ahmad Zahid) bahawa plaintif tidak menyalahguna kuasanya dalam apa jua cara dan tidak mempunyai sebarang peranan dalam keputusan Boustead Holdings Berhad untuk menyertai transaksi bagi memperoleh saham dan tanah pembangunan milik Astacanggih Sdn Bhd daripada Awan Megah Sdn Bhd seperti yang disebut dalam artikel saya bertarikh 29 Dis 2012.

"Oleh itu, dengan ini, saya secara sepenuh hati dan tanpa sebarang syarat menarik balik kenyataan tidak benar yang saya buat dalam artikel saya itu berkaitan plaintif," katanya.

Peguam Datuk Saseedharan Menon, yang mewakili Ahmad Zahid, memberitahu mahkamah bahawa Ahmad Zahid menerima kenyataan itu dan menarik balik saman fitnah yang difailkan terhadap Mohd Rafizi.

Pesuruhjaya Kehakiman Lee Heng Cheong membenarkan permohonan itu dan membatalkan saman berkenaan, tanpa sebarang perintah berkaitan kos.

Ahmad Zahid memfailkan saman itu pada 25 Jun dengan mendakwa Mohd Rafizi menyiarkan dalam laman blognya, RafiziRamli.com, satu artikel yang mengandungi perkara tidak benar dan ditulis dengan niat jahat untuk memberi gambaran negatif tentang beliau (Ahmad Zahid).

Ahmad Zahid menuntut ganti rugi am, khas dan teladan serta penarikan balik artikel itu sepenuhnya serta permohonan maaf dalam empat akhbar harian tempatan. - BERNAMA




Budak mentah dan hingusan macam Rafizi memang patut terima balasan. Pada Anwar Ibrahim hentikanlah perkara bodoh hantar budak suruhan nak jatuhkan Zahid Hamidi. Cermin dulu diri tu sebelum nak buat aniaya pada orang lain.

Apa pun tahniah GR ucapkan pada DS Zahid Hamidi. Sesungguhnya Allah S.W.T sentiasa bersama orang yang benar.


GR kata: Rafizi lembu dah banyak kali kantoi menipu, pun masih ada yang buta hati...buta mata!!

No comments:

Artikel pelbagai