Wednesday, May 22, 2013

FUZIAH TORRON YANG BODOH, ATAU BUDAK MUDA NIE DIPERBODOHKAN..??


Seorang pemuda semalam mengaku keluar mengundi dua kali kerana mahu membuktikan sistem pilihan raya menggunakan dakwat kekal masih boleh dipertikaikan. Bagaimanapun, Mohd Fadhli Khaharruddin, 23, mendakwa tidak buang undinya kali kedua, sebaliknya berhasrat menyimpan kertas undi SPR dan nombor saluran sebagai bukti bahawa prosedur mengundi dengan dakwat kekal lemah.

“Saya mengundi kali pertama jam 10.30 pagi di saluran 4, peti undi Sekolah Kebangsaan Sungai Isap dan kemudian undi kali kedua pada jam 1.15 petang di lokasi yang sama,” katanya.

“Dengan cara mengundi sebanyak dua kali maka saya boleh membuktikan bahawa sistem pilihan raya masih boleh dipertikaikan,” katanya pada sidang media di pejabat Adun Tanjung Lumpur, semalam.

Persoalan GR yang musykil dengan statement budak ni..

Dia cakap pergi undi 2 kali tapi kali kedua tu dia tak buang undinya.

Lagipun setelah nama pengundi dibaca di hadapan agen/wakil calon, namanya akan digariskan (dipotong) oleh petugas SPR mahu pun agen calon. Takkan la masa tue tak potong langsung nama budak ni pada kali pertama?

Pada hal masa kita mengundi pun nama disebut depan mata kita kan? Nama dipotong pun depan mata kita kan?

Kebetulan? Mustahil.. Dan boleh jugak tunjuk bukti kertas undi yang dia simpan tu nak tengok.....Korang fikirlah sendiri yer, sape betul sapa salah. Jangan terus terima andaian orang lain.


GR kata: Betul ke Bohong? Kita karennnnnnnn sape  bodoh tu....

15 comments:

mat tarbus said...

budak ni dah dibayar.... he3.. kalau 3 kali pun ko masuk.. nama dah dipotong..... jangan buat fitnah banggang tahap cipan.

Izan Colours said...

tu la pelik kertas undi tu boleh di bawa keluar. masa mmengundi hari tu, ada 3 org duduk depan2 tu perhati, campur kakak pegang kayu duk dkt box tu tolong jolok kalau kertas sangkut. budak ni guna ilmu ghaib ke apa.

Anonymous said...

berangan budak ni mcm tak cukup umur je betul ke mengundi.hisap dadah ke apa.

Anonymous said...

sng2 je tnjuk bukti gi undi kali kedua..yg undi kali pertama tu ada bukti ke??

Anonymous said...

aku memula baca berita ni...mmg dah nmpk penipuannya..takkan agen politik dlm tmpt ngundi...subahat sama kot...

kalau dia kata dia gi tmpt ngundi berbeza..maybe la leh kata xnmpk menipu..tp ni dah jelas2 menipu...

hai..pelik betul...

aku rasa dia g amik no saluran 2 kali kot...gila!

Anonymous said...

Pada setiap saluran mengundi ada 3 senarai pengundi ...1 SPR punya ...1 BN punya ... 1 PR punya
Setiap kali pengundi masuk ...pegawai SPR akan umum nama dan potong nama disenarai pengundi SPR
Agen BN & PR pun akan potong nama pengundi di senarai pengundi dorang
Kalau ada percanggahan nama dipotong/tak dipotong agen2 BN & PR akan komplen

Tak kan nama mamat ni tak di potong di ke tiga2 senarai tersebut.
Sangat mustahil ...

Dia cuma dapat mengundi 2 kali kalau namanya tersenarai 2 kali di saluran tersebut

Anonymous said...

Dah lama tak manipu lagi pun enipu dah jadi darah daging tula sebaabnya nak menipu je...mak bapak dia orang marah kalau dia orang tak menipu...

Anonymous said...

Dah lama tak manipu lagi pun enipu dah jadi darah daging tula sebaabnya nak menipu je...mak bapak dia orang marah kalau dia orang tak menipu...

Anonymous said...

Karenn je budak ni...tp karen smpi terkenceeeeet r..

Anonymous said...

Kebodohan melampau batas.....puak pr yang bodoh serta taksub gila babi akan percaya benda ni.....

Gossip Rakyat said...

kesian bdk ni kan? antara dia 1st time mgundi atau pun tak mgundi langsung..jd buat saja cerita sinetron Fuziah..Hi hi hi

Anonymous said...

Bese la budak br nk matang n cube2 menipu..tu la nmpak bodohnyer tu...

Anonymous said...

buat keje bodoh....mcm org takde akal.... dipergunakan....

Anonymous said...

kesian budak ni tak lama lagi duduk dlm lokap sama ngan adam adli sebab buat report palsu.. menjawab le kau, budakkk..

Anonymous said...

Ambil budak itu dan uji dengan Lie Detector spt yg HUSAM lari dulu.....

Artikel pelbagai