Thursday, January 10, 2013

ISU TANAH KELANTAN: NGA DAN NGEH DAH TERKENCING, PANCING DUIT UNTUK CARI PISAU.NET!!


Sudah hampir 3 minggu Isu Penyelewengan Tanah Kelantan ini didedahkan oleh blogger pisau.net tapi sehingga sekarang pelbagai dolak dalih yang cuba dibuat oleh DAP, PAS untuk mengkaburi mata rakyat. Jangan ingat rakyat BODOH yer wahai cina komunis DAP. Nasib rakyat bukan boleh dibeli dengan wang ringgit. Ada faham ka??

Perjalanan isu tanah Kelantan ini menjadi semakin kelakar. Pertamanya tanah seluas 10,526 ekar ini menjadi nilai suapan PAS kepada DAP kerana mahukan jawatan Menteri Besar Perak diberikan kepada PAS. Tanah yang luasnya 4x ganda Putrajaya ini menjadi hak milik Nga dan Ngeh dengan sekelip mata saja.

Persoalannya sekarang kenapa Nik Aziz masih berdiam diri? Takkan dia sendiri tidak tahu menahu SUAPAN yang diberikan pada Nga dan Ngeh ini? Persoalan yang paling menarik sekali, tanah di Kelantan tapi kenapa mudah diberikan pada Cina DAP yang asal usul mereka bukannya anak jati Kelantan.

Nizar Jamaluddin pula baru nak bersuara tapi kantoi di awal-awal lagi PENIPUAN yang dibuat. Apa status seorang YB yang tidak boleh membezakan jenis surat rasmi Kerajaan dan juga Memo rasmi Kerajaan. Bukankah beliau sebelum ini mengelarkan CHAMPION OF THE WORLD bila bersuara, apatah lagi menabur FITNAH dan PENIPUAN mengenai UMNO/BN kepada rakyat.

Lihat di bawah memo yang GR maksudkan. Rujuk mymassa untuk pendedahan lanjut....



'Sudah Jatuh Ditimpa Tangga' masih ingin berdolak dalih lagi Nga dan Ngeh. Sekarang pula memberi RASUAH pada rakyat Malaysia dengan menawarkan RM 1,000 pada siapa yang dapat memberikan maklumat pemilik sebenar blog Pisau.Net. Apakah nilai diri manusia boleh dibeli dengan wang? Ini bukan puak PKR mahupun PAS yang gilakan duit dan kuasa...sanggup gadaikan maruah diri semata-mata kerana wang.

Untuk makluman pembaca sekalian, bila pendedahan ini dibuat Nga dan Ngeh pernah menyatakan PAS telah tikam belakang dan permulaannya menafikan tentang rasuah terbesar ini. Selepas itu Nga dan Ngeh menafikan yang mereka tidak terlibat langsung dalam isu penyelewengan tanah Kelantan ini. Jika tidak terlibat kenapa perlu nak melenting betul tak? Kenapa kata PAS tikam belakang??

Lihat artikel dalam FMT di bawah yang awalnya di upload kemudian dibuang...atas sebab apa yer??



Artikel FMT yang dipadam FMT melaporkan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mendakwa, pemimpin PAS telah membocorkan rahsia tentang perkaitan namanya dengan pemberian tanah di Gua Musang Kelantan.

Ngeh dilaporkan sebagai berkata, beliau hairan bagaimana dokumen tersebut boleh bocor sedangkan itu adalah maklumat sulit antara mereka dan pemimpin PAS.

Beliau, bagaimanapun enggan mengesahkan sama ada benar atau tidak beliau merupakan ahli lembaga pengarah syarikat Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. yang dikaitkan dengan dakwaan pemberian tanah bernilai lebih RM30 juta.

Sementara itu, Exco kerajaan negeri Perak, Datuk Hamidah Osman mendakwa Pengerusi DAP negeri, Datuk Ngeh Koo Ham dan setiausahanya, Datuk Nga Kor Ming merupakan ahli lembaga pengarah syarikat Upayapadu Plantation Sdn. Bhd.

Hamidah berkata, pencarian beliau di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mendapati dua pemimpin kanan DAP negeri itu merupakan ahli lembaga pengarah syarikat tersebut.

"Saya sudah buat pencarian di SSM pada Isnin lalu dan saya mendapati Koo Ham dan Kor Ming merupakan antara enam ahli lembaga pengarah di syarikat tersebut.

"Jika tidak ada kena mengena, mereka perlu berani menafikan jika mereka bukan ahli lembaga pengarah syarikat Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. Itu.

"Dan jika mereka ada kepentingan di syarikat itu, mereka perlu dedahkan berapa kos yang dibayar untuk membeli tanah tersebut," katanya yang juga Adun Sungai Rapat.

Dalam satu entrinya kelmarin, blog pisau.net mendakwa Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menawarkan tanah seluas 4,259.9 hektar atau 10,526 ekar di Gua Musang, Kelantan kepada Ngeh yang juga Adun Sitiawan dan Adun Pantai Remis, Nga.- FMT

Haaaa...sekarang lu mau cerita apa Nga dan Ngeh. Sendiri punya hal lagi mau pusing-pusing ka? Patutlah dalam kem DAP pun ada kata untuk mereka berdua ni... "Pandai makan, pandai simpan la". Sekarang mau cari pemilik blog pisau.net pulak dah. Kalau isu gadai tanah Kelantan ini 'Fitnah' kenapa boleh ugut Dato' Hamidah dan lepas tu mengaku pulak syarikat terbabit 100% milik mereka dan juga mengaku mereka terlibat dalam penerimaan Tanah Kelantan.


GR kata: Kalau berani cari sendirilah oiii Cina DAP....

2 comments:

Anonymous said...

hahaha.. ape ke bangang artikel blog ko nie.. spttye kalau pisau tumpul tu brani, tampil la ambik writ saman tu.. setel je kt mhkmh, kt situ kena main fakta dokumen black white.. weh, blogger kwn ko tu tkt ka smpai skrng xjmpa2 lg diorg tu..?? punye la berani pisau tumpul pompang2 dlm blog.. tp MENIKUS nak jmpe nga + ngeh

Anonymous said...

Berani kat belakang jer tu. memang pakar bab fitnah baru nak saman nyorok dalam jamban takdak telor. Kalau betul Ada penyelewengan bawak mahkamah dgn bukti la. Buat macam rafiZi siap bawak bukti dlm kes lembu tak takut kena saman pun. Tu baru Anak jantan bro bukan takder telor macam korang ni

Artikel pelbagai