Friday, July 13, 2012

PAKATAN RAKYAT LAKSANAKAN JANJI? UMNO MAKIN PENING KEPALA?


Pada PRU 12 yang lepas, pembangkang telah menabur janji kepada rakyat dalam usaha mereka memancing undi. Kini PRU 13 semakin hampir banyak lagi janji baru yang ditaburkan dengan motif yang sama - PANCING UNDI!!

Marilah kita renung kembali janji-janji pembangkang kepada rakyat Selangor. Sudahkah kesemua janji ditunaikan? atau rakyat Selangor ditipu oleh pembangkang. Jika diperincikan, pembangkang masih gagal menunaikan janji mereka kepada rakyat Selangor meliputi potongan cukai pintu sebanyak 20% untuk premis kediaman dan 10% premis perniagaan, Elaun anak yang dihantar ke TASKA-RM75 sebulan, Elaun RM50 untuk anak di TADIKA, Elaun Khas untuk ibu-ibu yang memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa, Elaun Khas ibu tunggal, Bantuan kewangan untuk anak muda bernikah, Bantuan geran untuk mulakan perniagaan, Memberi sewa percuma sekurang-kurangnya 3 bulan pertama di premis perniagaan milik kerajaan negeri Selangor, Membiayai rawatan percuma untuk warga Selangor yang berusia 60 tahun ke atas, terlalu banyak untuk disenaraikan.

Kesemua janji tersebut masih gagal ditunaikan oleh Pakatan Pembangkang khususnya Kerajaan Negeri Selangor pimpinan PKR. Jelaslah bahawa Manifesto Pembangkang lebih bersifat 'Indah Khabar Dari Rupa' dan satu 'pembohongan besar'. Namun, pembangkang masih sanggup menabur janji baru kepada rakyat menjelang PRU 13.

Pakatan Pembangkang sememangnya suka berjanji, kalau BN melalui TR1M memberi RM520 untuk pemilik teksi, pembangkang akan janji untuk beri 'teksi' kepada pemiliknya. Bila BN beri RM15,000 untuk peneroka FELDA, Pakatan Pembangkang janji nak bagi RM50,000. Bila BN bagi gaji minima RM900, Pakatan Pembangkang nak bagi RM4,000. Pembangkang hanya pandai berjanji tanpa asas dan perkiraan yang kukuh. Janji mereka berteraskan "Sedap Didengar dan Beri Harapan Kepada Rakyat".

Pembangkang hanya auta dan menipu rakyat dengan janji-janji mereka. Pembangkang menganggap bahawa rakyat masih 'belum buka mata' dan 'kurang cerdik' dengan tipu helah politik. Justeru, pada PRU 13 nanti, rakyat Selangor perlu menghukum Pakatan Pembangkang dan membuktikan bahawa rakyat Selangor tidak sanggup lagi 'dicucuk hidung' dan 'ditipu'.

BN kekal menepati dan mengkotakan janji serta menepati kehendak denyut nadi rakyat kerana bagi BN 'Janji Tetap Janji' dan 'Janji Mesti Ditepati'. Jom ubah Kerajaan di bawah pemerintahan Pakatan Pembangkang!! Kita perlu memberi pengajaran pahit kepada mereka kerana mereka menipu rakyat di kesemua kawasan yang dimenangi mereka pada PRU-12 dahulu.

Adegan yang ingin kita lihat, pembangkang hilang kuasa di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan serta membiarkan Putrajaya menjadi 'mimpi di siang hari' pembangkang pada PRU 13 kelak. Pembaca fikir-fikirkanlah dan lihatlah video di bawah janji yang Anwar berikan pada rakyat dan hasilnya rakyat yang merana.




GR kata: Nak terima nasib bala lagi..sokonglah Anwar Ibrahim tu!!

4 comments:

Anonymous said...

bodoh punya blogg...kalau jilat dan ampulah kerajaan yg korupp

Gossip Rakyat said...

Kenapa marah? Tunaikan janji dulu jangan tabur jer lebih...Keh3

Unknown said...

bodoh punya blog, sibuk yg pakatan, mcm mana pulak umno dan bn yg dah memerintah lebih 55 tahun tu apa yg mereka buat, byk habiskan duit rakyat dan rasuah!! tu sja yg mereka tahu, tak lihat ke bekas menteri besar selangor khir toyo yg ditangkap kerana rasuah, isu nfc dan byk lagi yg isu lain yg sedang dibicarakan, hebat sungguh kerajaan skrg ni, kerajaan umno koruppp..

Unknown said...

pengampu kerajaan

Artikel pelbagai