Saturday, March 3, 2012

FUIYOOO...Tempoh 3 Hari Untuk Blogger 'Pondey' !!!


Akhirnya blogger no.1 'numoro uno' yang menulis melalui blog PapaGomo yang sangat kebal kerana mendapat 'perlindungan khas' dari individu tertentu di Kementerian Pertahanan Malaysia menjawab 'fitnah' saya berhubung persaraaan awal Laksamana Madya Dato Wira Jamil Osman melalui tulisan saya yang boleh di baca [SINI]

Jika bukan kerana kenyataan yang dikeluarkan oleh Laksamana Madya Dato Wira Jamil Bin Osman, saya yakin sampai ke sudah PapaGomo diam dan tidak akan menjawab apa-apa berhubung isu tersebut. Sebagaimana beliau gagal menjawab cabaran yang dilaungkan oleh Anuar Mohd Nor sebelum ini tentang tuduhan 'Trojan Horse'.

Pertama sekali saya tetap mempertahankan apa yang saya nyatakan dalam tulisan sebelum ini bahawa salah satu sebab Dato Wira Jamil Osman bersara awal adalah kerana kes seorang blogger no.1 'numoro uno' yang menaiki Scorpene tanpa kebenaran bertulis dari Kementerian Pertahanan Malaysia.

Saya tidak rasa individu yang bertaraf Panglima Armada akan mengaku bahawa itu salah satu punca beliau bersara awal kepada umum kerana kita tahu bahawa jika itu alasan dikemukakan kepada umum, ianya akan memperlihatkan Dato Wira Jamil Bin Osman terlalu 'bodoh' bersara awal hanya kerana seorang blogger. Sedangkan kita tahu tidak lama lagi beliau akan menjawat jawatan Panglima Tentera Laut.

Tak gitu Dato Wira Jamil Bin Osman?

Baiklah tidak mahu mengulas panjang-panjang kerana saya melihat PapaGomo sendiri pun tidak mampu menjawab atas beberapa perkara yang berbangkit. Jadi jika bukan seorang Panglima Armada TLDM dan pihak TLDM yang memberikan PapaGomo kebenaran memasuki Scorpene sebagaimana ditulisnya :


Persoalannya siapa yang membenarkan PapaGomo memasuki Scorpene, dan mendedahkan rakaman serta identiti kru KD Tun Razak kepada umum?

Siapa yang lagi berkuasa dari Panglima Armada TLDM, kerana kita tahu Menteri Pertahanan sendiri menafikan bahawa beliau memberi kebenaran kepada blogger menaiki Scorpene sebagaimana beliau nyatakan :

    "Jika kita membenarkan mana-mana blogger untuk pergi, orang lain akan minta juga," - Zahid Hamidi

Nampaknya banyak pihak terpaksa menjawab, adakah begitu mudah orang awam menaiki KD Tun Razak lalu memaparkan segala rakaman dan wajah kru?

Jika begini mudah sistem keselamatan negara dan segala kelengkapan KD Tun Razak 'diakses' oleh orang awam berstatus blogger no.1 'numoro uno' nampaknya lemah benarlah sistem keselamatan negara kita sekarang ini.

Saya risau selepas ini berduyun-duyun rakyat Malaysia ingin menaiki KD Tun Razak atas alasan mahu melaksanakan 'misi sulit' yang amat penting sama sekali. Tetapi akhirnya memaparkan segala rakaman, wajah-wajah kru di laman blog yang mana ianya boleh di akses oleh rakyat dari seluruh negara.

Adakah sesiapa mahu mengatakan tindakan PapaGomo memaparkan segala wajah-wajah kru serta keadaan dalaman ruang sulit KD Tun Razak adalah perkara yang dibenarkan oleh Kementerian Pertahanan Malaysia?

Jadi saya bagi PapaGomo 3 hari untuk menjawab saya, siapa lagi berkuasa yang membenarkan PapaGomo memasuki ruangan sulit KD Tun Razak selama 5 jam serta merakamkan segala wajah-wajah kru KD Tun Razak?

Akhir sekali PapaGomo usah khuatir atau gusar, status blogger no.1 di Malaysia tetap menjadi milik PapaGomo, tiada siapa mampu merampas takhta tersebut.

YY : Selamat bersara Dato Wira Jamil - Kalau tak boleh jawab gua dalam masa 3 hari, gua nak panggil lu pondan bro PapaGomo boleh? hehehe...

Rujuk YY

GR kata: Berani kerana benar, Takut kerana salah!! Sendiri mau ingatlah!!!!

No comments:

Artikel pelbagai