Wednesday, February 22, 2012

Nurul Izzah dan Tony Pua Pening Lagi! Habis la!!!


Lebih banyak produk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) akan berada di pasaran apabila peniaga runcit dan orang ramai akan turut dibenarkan menjual barangan berkenaan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata mereka yang berminat menjual produk KR1M boleh mendapatkan borang permohonan di kementerian berkenaan.

“Sebuah jawatankuasa khas ditubuhkan bagi meneliti setiap permohonan yang akan dibuka sehingga akhir Mac ini,” katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bagi kawasan Parlimen Bera di sini, hari ini. Beliau juga Anggota Parlimen Bera.

Ismail Sabri berkata, orang ramai atau peniaga runcit yang berminat untuk menjual produk KR1M boleh mendapatkannya di kedai KR1M berhampiran.

Kerajaan menyasarkan sebanyak 60 buah lagi KR1M dibuka tahun ini.

Setakat ini sebanyak 25 KR1M sudahpun beroperasi dengan menjual 250 jenis produk.

“Kerajaan juga menyediakan peruntukan RM40 juta tahun ini bagi mengubah suai kedai KR1M termasuk menyediakan almari, rak dan sebagainya,” katanya. – Bernama


GR kata: Nurul Izzah tak payah nak pusing cerita yer, yang penting rakyat suka dengan usaha yang dibuat oleh BN!! Hi hi hi

No comments:

Artikel pelbagai