Monday, August 18, 2014

#KrisisSelangor: PERJUANGAN PAS DEMI ISLAM ATAU DEMI POKET PENUH? @Khalid_Ibrahim @abdulhadiawang @drwanazizah


Nampaknya drama krisis kedudukan MB Selangor masih belum sampai ke penghujungnya. Ianya bakal menjadi episod yang tiada kesudahanya. Seperti biasa inilah perangai bangsa Melayu yang sejak dulu suka jatuhkan bangsanya sendiri.

Adakah al kisah Khalid Ibrahim ini ciptaan Anwar dan kuncu-kuncunya untuk menarik perhatian rakyat khususnya di Selangor? Kenapa rakyat yang menjadi mangsa? Bukankah pilihanraya umum telah pun selesai, dan seharusnya perkhidmatan yang terbaik harus diberikan pada rakyat. Rakyat yang memberikan mandat...bukannya mempermainkan hati dan emosi rakyat!!

Mana perginya perjuangan dan keadilan yang diperkatakan untuk membela nasib rakyat? Mana perginya pendirian PAS dalam menangani krisis MB Selangor ini? Mengapa perlu peralihan kuasa jika seorang pemimpin itu 'Perform' untuk rakyatnya?

Adakah tindakan yang dibuat oleh TS Khalid Ibrahim tidak selari dengan pendirian Anwar Ibrahim dan DAP membuat beberapa pihak mula panas punggung? Soalan yang perlu kita sama-sama fikirkan, adakah sesebuah pentadbiran negeri atau negara itu milik seseorang individu atau pun milik rakyat? Korang fikirkanlah....

GR melihat di sini ada agenda tersendiri yang mungkin kita semua terjebak dalam 'Game Plan' mereka. Lihat sajalah, bila mana Tuanku Sultan masih menerima Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor. PAS yang peringkat awalnya 'berkeras' dengan pendirian mereka akhirnya tewas dalam 'Dakapan' Anwar. Adakah mereka benar-benar ikhlas, atau pun takut kerana kehilangan sokongan dan juga kuasa?

U-Turn yang telah dibuat oleh PAS berlaku dalam sekelip mata, ada yang kata inilah perjuangan pakatan pembangkang yang harus dicontohi kerana mereka 'Satu Kepala'. Fikirkanlah dengan waras, jika perkara sebegini mereka tidak boleh selesaikan dengan baik, bagaimana pula untuk menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan pada mereka. Sudahlah kerja pada rakyat mereka malas, yang hanya pandai menyalahkan pihak lain atas krisis yang berlaku. Otak letak kat mana??

Sokongan yang tinggi diberikan oleh Khalid Ibrahim dalam pemilihan PKR untuk jawatan Timb. Presiden PKR harus diberikan kerana tanggungjawab yang beliau laksanakan dengan baik. Cuma di sini, mahukah PKR yang semua cukup maklum `wahyu'nya dikeluarkan melalui Anwar Ibrahim (yang berkehendakkan Azmin menang) mengumumkan sebelum 10 Ogos kemenangan Abdul Khalid sebagai Timbalan Presiden PKR yang baharu. Itu pun andai PKR memiliki daya telusnya.

Sewajarnya sekutu-sekutu pakatan terutama Pas sedar diri akan ketelusan PKR dalam memproses pemilihannya. GR sudah agak PAS akan membuat U-Turn dan hakikat sebenarnya mereka tidak berani untuk membuat sebarang keputusan yang tegas. Sudah banyak keputusan yang mereka buat sebelum ini hanyalah LAKONAN SEMATA-MATA!!


Istilah kafir harbi dalam kamus kepimpinan PAS kelihatannya sudah mempunyai takwil yang berbeza. Malah, ini bukan perkara baru yang berlaku sehari dua ini tetapi sudah beberapa ketika sejak laungan tahaluf siyasi dengan DAP berkumandang. Sejarah menjadi saksi hakiki segala tohmahan DAP terhadap hudud PAS bila PAS bertegas mahu melaksana hudud.

Saban hari, semakin terbukti, hidung parti PAS ini memang tak mancung, pipinya pula tersorong-sorong. Parti ini menjadi titik maruah Islam dihenyak oleh mereka yang tidak senang dengan keberadaan Islam di tanah air yang tercinta ini.

Sehingga masa ini, ramai yang percaya dan yakin, pada penghujung sandiwara pelantikan MB baru ini, akan diakhiri dengan seluruh rakyat Malaysia akan melihat bagaimana Hadi Awang akan akur, tunduk dan patuh serta menurut perintah Anwar dan Kit Siang. Permainannya berbeza. Dramanya punya babak lain. Namun begitu, penghabisannya nanti kita sudah maklum seperti sebelumnya.

Ramai sudah muak dengan politik murahan meraih publisiti media dan dalam masa sama mempermain amanah rakyat. Banyak tenaga habis untuk politik Pakatan Rakyat yang langsung tidak mendatang secubit faedah kepada rakyat jelata.

Ingatlah wahai orang-orang PAS dan rakyat Malaysia, kenyataan AJK PAS Pusat Dzulkefly di akhir kalamnya baru-baru ini; "Ya Allah, ku sudah lunaskan tanggungjawabku menegur Pimpinan Tertinggi muafakat politik ini...."

Berapa banyak Anwar 'Kautim' dengan Hadi Awang yer???? Korang rasa??? Kenapa perlunya Azizah jadi MB? Dia nie anak kelahiran Selangor ker? Azmin pulak???

 
GR kata: Sampai bila kita diperbodohkan macam bangkai nie???

 

No comments:

Artikel pelbagai