Thursday, August 14, 2014

#KRISISSELANGOR: PERANGKAP ANWAR MAKAN TUAN, KALAH DENGAN ANAK BUAH SENDIRI! @Khalid_Ibrahim @rafiziramli @abdulhadiawang


Sejak dari awal Anwar dipecat atas sebab KESALAHAN diri sendiri, kita lihat pelbagai cara yang beliau buat untuk menjatuhkan pemerintahan Kerajaan sekarang tapi lihatlah sendiri...semuanya makan tuan balik.

Inilah balasannya bila mana setiap perkara yang dibuat hanya untuk kepentingan peribadi. Kalau masih ada yang BUTA MATA tak tau nak cakaplah. Lihatlah sendiri antara geng dalam pakatan pun mereka tak sefahaman, inikan pula nak tadbir negara mahu pun negeri.

Peralihan kuasa, pentadbiran MB Selangor seharusnya mendapat perkenan Sultan Selangor. Anwar ingat Selangor nie bapak dia punya ker??

'Kajang Move' memang kena untuk Anwar sebab langkah dia untuk terus duduk diam dalam penjara. Tak gitu Bang Non!! Tahniah GR ucapakan pada TS Khalid kerana masih kekal untuk mentadbir Selangor. Jangan risaulah walaupun anda parti Bebas, pentadbiran yang amanah dan ikhlas itu yang terbaik untuk rakyat Selangor.

Lihat kenyataan media di bawah, nampaknya TS Khalid bukan lawan Anwar sebenar. Kena tempeleng macam sampah jer dibuatnya. Keh keh keh...


Tersebarnya surat ini maka mengesahkan khabar angin bahawa Anwar telah diturunkan pangkat mungkin jadi kenyataan.

Gaji Anwar juga turut di potong 50%, ini sudah pasti memberi tamparan yang hebat apabila Menteri Besar bertindak balas atas tindakan Anwar yang mahukan isterinya menjadi MB Selangor.

Siapa sangka, Khalid Ibrahim yang pada mulanya kelihatan mudah dijinakkan, dipijak dan ditunjal-tunjal tiba-tiba sahaja melawan balik dan sekarang mereka yang cuba menindasnya pula yang sedang ditindas.

Daripada tiada apa-apa, kini Khalid kelihatan tidak ubah seperti gergasi yang sedang memijak barisan semut yang sedang melata sesuka hatinya. Rafizi Ramli senyap terus. Saifuddin Nasution yang memang terkenal dengan sifat penakutnya terus menyorok dan barangkali juga sudah siap mengemas beg seperti yang dilakukannya pada zaman Reformasi dahulu untuk melarikan diri ke negara seberang.

Manakala Anwar Ibrahim semakin berserunyai apabila PAS yang disangkakannya mudah ditumpaskan dengan ugutan dan kata dua, terutama dari dia dan DAP, tiba-tiba pula menjadi kuasa penentu yang cukup degil sehinggakan pertemuannya dengan Hadi Awang di Terengganu, hampir tidak jadi apabila Hadi Awang enggan bertemunya.

Malah buat pertama kali dalam sejarah hidupnya selaku orang politik, Anwar Ibrahim terpaksa bermalam di tempat orang (Kuala Terengganu) semata-mata untuk menunggu kehadiran orang yang sering dicerca dan dihinanya kerana beranggapan orang berserban dan berjanggut seperti kambing, mudah sahaja dicucuk hidung dengan kuasa dan wang ringgit.

Mana Rafizi yang kata dirinya hebat dalam memberi strategi untuk menjatuhkan UMNO dan BN. Strategi nak jatuhkan geng sendiri pun tak lepas, lagi mau kecoh. Kasi buang jelah budak suruhan mung tu wahai Bang Non. Tak boleh pakai satu sen pun!!!


GR kata: Bila Anwar nak buat demo kat Dataran Merdeka yer??


Artikel pelbagai