Tuesday, August 12, 2014

ADAKAH HADI AWANG 'LEMAS DALAM DAKAPAN' ANWAR? @Khalid_Ibrahim @anwaribrahim @abdulhadiawang


Isu politik di Selangor semakin hari menjadi semakin panas. 'Game plan' Anwar nampaknya akan makan dirinya sendiri. Sanggup menjatuhkan orang kepercayaannya sendiri demi mendapatkan tempat dan kuasa politik dalam negeri Selangor.

Apa salah TS Khalid Ibrahim dibuang macam sampah? Bila diperlukan ditatangnya bagai minyak yang penuh. Adakah disebabkan TS Khalid Ibrahim sudah mula menjalankan tanggungjawabnya dengan tulus ikhlas membuatkan Anwar dan suku sakatnya tak berpuas hati dengan MB Selangor ini?

Adakah TS Khalid Ibrahim bersetuju bekerjasama dengan Kerajaan BN dalam menangani masalah air di Selangor yang buat Anwar bengang tak tentu pasal? Adakah TS Khalid Ibrahim sudah mula ikut program-program yang dijalankan oleh Kerajaan BN yang buat Anwar lagi menyampah?

Langkah Kajang Anwar 'Road To Putrajaya'....korang fikirkanlah untuk siapa sebenarnya???

Tan Sri Khalid sebagai MB Selangor masih kekal seperti mana yang beliau umumkan. Kalangan penyokong MB Selangor ini mungkin berasa lega. Malah Adun PAS yang menyokong kepimpinan Khalid juga khabarnya tetap dengan pendirian mereka.

Apa yang menarik perhatian apabila pimpinan tertinggi PAS seperti Presiden Hj Hadi dan Mursidul Am Nik Aziz berkeras dengan pendirian mereka.

Sejauh mana mereka pendirian mereka ini tidak boleh diubah?

GR sedikit pun tidak percaya dengan PAS. Pelbagai isu yang lebih besar melibatkan dasar parti boleh diubah dalam sekelip mata. Semalam Anwar turun ke Terengganu dan berjumpa dengan Hj Hadi..benarkah berlaku perjumpaan?

KUALA TERENGGANU: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan pertemuan mengejut dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di sini petang Isnin.

Setiausaha Agung PAS Pusat Datuk Mustapa Ali ketika ditemui pemberita mengesahkan perkara itu.

"Ok. Ya saya sahkan ada (pertemuan)," katanya ketika ditemui di perkarangan sebuah hotel di Kuala Ibai di sini.

Pertemuan berkenaan dipercayai ada kaitan dengan kemelut isu menteri besar Selangor.

Bagaimanapun, Hadi enggan bertemu dengan media dan meninggalkan tempat perjumpaan itu secara tergesa-gesa.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah memecat Abdul Khalid sebagai anggota parti ekoran keengganan beliau melepaskan jawatan Menteri Besar dan memberi laluan kepada presiden parti Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail untuk menggantikannya.

Abdul Khalid sebelum itu memberitahu pemberita di Shah Alam bahawa Sultan Sharafuddin Shah telah memberi perkenan kepada beliau untuk terus kekal sebagai Menteri Besar.

"Menurut artikel 53 2 b undang-undang tubuh negeri sudah diperuntukkan ahli majlis kerajaan negeri selain menteri besar sekurang-kurangnya empat hingga 10 ahli.

"Parti PAS sudah nyatakan keempat-empat anggota Exco) akan bersama Kerajaan Negeri dan saya.

"Oleh sebab itu, saya boleh terus mengetuai Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri," katanya dalam sidang media di Bilik Gerakan Negeri di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).

Adakah Hadi Awang terpedaya dengan lakonan Anwar yang khabarnya 'MENJANJIKAN' jawatan Timb MB Selangor pada PAS? Kalau betul pun apa fungsinya?? Rakyat Selangor korang fikirkanlah sendiri yer nak pemimpin yang macam mana untuk negeri korang!!


GR kata: Hadi Awang dah buta pasal dia kena saman dengan PKR kot!!

4 comments:

Anonymous said...

kalau TGHA dengar nuar cakap. kita Ahli PAS akan tunjuk kuasa

Anonymous said...

Permatang Pauh dah kena....Selangor pulak nak kena....maklumlah melayu tak serik serik !....dah tutup mata tutup telinga....lantakkk hangpa

Audio Hypnosis Tarikan Rezeki said...

Macam mana plak dgn TGNA?

kartanikasuria said...

Sikap tamak pemimpin Islam terhadap kuasa berbanding kepentingan agama akan hanya menyebabkan kehancuran kepada umat Islam.

Sikap tamak sedemikian juga boleh membawa kehancuran kepada negara Islam, selain mencalar kesucian agama Islam itu sendiri.

Pemimpin Islam sepatutnya lebih mengutamakan usaha mengukuhkan kedudukan Islam dan umat Islam, mengambil kira pelbagai cabaran yang dihadapi oleh umat Islam sekarang.

Sikap tamak kuasa itu juga boleh membawa kepada hilangnya kemuliaan agama dan umat Islam itu sendiri apabila mereka saling bertelagah sesama sendiri semata-mata hendak mengejar kuasa.

Lebih buruk lagi, akibat tamakkan kuasa, mereka sanggup pula bersekongkol dengan golongan kafir atau munafik, sedangkan sesama Islam sering bertelagah.

http://bit.ly/1AaHaHv

Artikel pelbagai