Friday, November 1, 2013

UDA HOLDINGS BUAT HAL LAGI? BOSS BESAR GOYANG KAKI JER KER? @NajibRazak @TengkuAdnanReal


UDA Holdings Bhd. (UDA) digesa memberikan penjelasan berhubung status pembangunan Pulau Jerejak di Pulau Pinang yang didakwa mengenepikan syarikat bumiputera.

Gesaan tersebut disuarakan Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah (gambar) yang turut meminta UDA menjawab persoalan sama ada syarikat milik kerajaan (GLC) itu telah menganugerahkan projek pembangunan berkenaan kepada syarikat bukan bumiputera.

"Apakah benar (dakwaan mengenepikan syarikat bumiputera)? Jika benar, mengapa keputusan itu diambil? Apakah ia sudah mengambil kira semua aspek?

"Benarkah tiada syarikat bumiputera yang layak?" soalnya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas ruangan Awang Selamat yang antara lain turut mempersoalkan sama ada UDA telah melantik syarikat bukan bumiputera dalam projek pembangunan di Pulau Jerejak.

Azwanddin berkata, jika dakwaan tersebut benar, tindakan UDA itu dilihat menghairankan kerana banyak syarikat bumiputera yang berwibawa dalam melaksanakan projek terbabit.

"Jika tiada syarikat bumiputera diberi hak, kenapa tidak dibuat secara usahasama? Oleh itu, JMM mahu tahu komitmen pengurusan UDA dalam melaksanakan agenda asalnya.

"Apakah UDA sudah lupa asal usul? Pimpinan tertinggi UDA mesti memberikan penjelasan meyakinkan. Jika agenda asal tidak dipertahankan, kita juga mahu mendapatkan penjelasan apa pula agenda terbaharu UDA?" soalnya lagi.

Beliau seterusnya mengingatkan UDA supaya kembali kepada agenda asal penubuhan iaitu memperkasakan bumiputera. - UM


GR kata: Nak tolong Bumiputera ker sembang jer lebih?

7 comments:

Anonymous said...

Satu ayat sahaja yang kita boleh komen " jika ber kepada kontraktor Bumiputera , tak msyukkk"

Anonymous said...

Oi anon 5:45pm, lu punya ekoq ni dr. Red Bean KURAP RASIS aahh?! Lu ingat BUMIPUTERA Islam/Melayu , lu punya KULI?! Kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!

Anonymous said...

Hanya ALLAH SWT yg. dpt menolong kita dr. MALAPETAKA tak habis-habisan ini sebelum TERLAMBAT!
Akibat PENGKHIANATAN Islam/Melayu LIBERAL, Malaysia sbg. NEGARA ISLAM dan umat Islam/Melayu, diPAKSA TAKUT dan TUNDUK pd. PENDATANG SAMSENG Cina/Bukan Islam! Lihat
PEMBERI rasuah dr. PENJENAYAH Cina yg. ganjilnya tak pula dihukum atau dihukum amat ringan, lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Mahkamah/20131030/ma_06/Bekas-Ketua-Pengarah-Imigresen-dipenjara-6-tahun

Ini termasuk sekoq Cina lagi, juga PEMBERI rasuah sampai berjuta, kat Johor baru-baru ni, penjara hanya 1 hari! ; Dan lihat juga perniagaan PELACURAN disyaki syarikat Cina (kenapalah akhbar tak MENDEDAHkan nama syarikat yg. terlibat dlm jenayah) yg. asyik TERLEPAS, di
http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131026/je_11/Pusat-hiburan-degil-diserbu-lagi-52-GRO-Vietnam-ditahan

Dan syarikat.Cina, termasuk lori-lori syarikat. Cina yg. disyaki banyak menyebabkan kemalangan ngeri di jalan raya/industri, yg. MAJORITI mangsanya, umat Islam/Melayu, termasuk pekerja asing Islam – apa hukuman utk. syarikat-sy ini dan apa jenis pembelaan pd. mangsa dan kelurga mereka (jadi mahukah kita Menteri Pengangkutan dr. DALANG DUA MUKA parti Cina MCA) - lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131028/je_15/Pekerja-Indonesia-maut-jatuh-dalam-mesin-proses-batu (pekerja/pelajar asing Islam juga disyaki makin diSASARkan pekerja/pelajar Bukan Islam yg. anti-Islam, dlm. jenayah pembunuhan, samada di tapak industri atau di luar)! Kenapa tak dengar lansung NGO Islam mahupun KETUA PEMUDA UMNO LIBERAL atau dr.PAS, pertahankan hak warga asing Islam yg. MISKIN ini, selari dgn. dgn. konsep dan budaya persaudaraan dan perpaduan Ummah yg. berlandaskan Syariat Islam (kalau tak miskin, takkanlah pekerja asing Islam sanggup jadi KULI –dilayan-mcm.-SAMPAH, terutamanya kpd. Bukan Islam, dan jauh merantau dr. keluarga tercinta) – lihat di http://muhammadrizkiramadana.blogspot.com/2013/05/konsep-ummah.html

Anonymous said...

UDA memang dah lari jauh dari objektif utk membantu kaum bumiputera dlm ekonomi. Dari zaman nurjalan sampai ceo terkini semuanya membesar perut & temolok sendiri.

Kerajaan perlu ambil tindakan utk resuffle pihak pengurusan terutama top level yg banyak agenda petibadi utk perut sendiri. Semuanya berlumba2 utk membalun & membolot projek & tender tanpa segan silu. Apa ke hal, UDA yg byk tanah strategik tdk membantu kaum bumiputera? Cuba tengok tanah UDA di Tanjung Tokong, apa cerita?Kata nak bantu bina rumah pd kaum Melayu. Tapi habuk pun tarak....podohhh....UDA. Perbesar perut sendiri.

Anonymous said...

Projek UDA di Pauh Jaya, Permatang Pauh bermula dari RM760,000.00 untuk RUMAH TERES ooi.... ni nak tolong Melayu apa kebendanya!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Hapuskan saja UDA nie. Buat transform, kalau tak nanti 2016 kami buat transform kuasa pemerintahan.

Anonymous said...

hai....transform je kerajaan.abis crita.

Artikel pelbagai