Thursday, November 14, 2013

ROBOH KUIL HINDU, SENGAJA CETUSKAN ISU PERKAUMAN? ADA JUGA PEMIMPIN YANG BANGANG! @TengkuAdnanReal @NajibRazak


Usaha kalangan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat untuk corner Datuk Seri Tengku Adnan Mansor mengenai isu roboh bangunan tambahan kuil di Jalan P Ramlee,Kuala Lumpur dalam sidang Dewan Rakyat nyata gagal.

Asalnya ramai menduga Menteri Wilayah Persekutuan itu akan angkat suara serang mereka balik kerana tindakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) adalah ikut undang-undang atas surat perintah mahkamah.

Namun beliau steady dan cool sahaja berdepan dengan beberapa Ahli Parlimen pembangkang khususnya dari kaum India yang cuba hendak mempersoalkan macam-macam mengenai tindakan DBKL itu.

Tengku Adnan juga enggan layan cubaan mereka untuk membangkitkan komen Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri P Waythamoorthy yang mengecam beliau dalam isu berkenaan.

( Beliau yang ditemui di luar dewan selepas itu juga enggan ulas komen Waythamoorthy .Katanya beliau enggan panjangkan isu itu dan tidka mahu ia disalah tafsir)

“Saya sebagai menteri tahu apa yang berlaku,”katanya mengenai pelbagai hal yang melibatkan rumah ibadat di sekitar Wilayah Persekutuan.

Tengku Adnan kata tindakan bukan saja diambil terhadap kuil tetapi juga surau. Katanya ada sebuah surau di Wilayah Persekutuan yang jadi tempat penyebaran ajaran yang tidak sepatutnya serta ia dibina atas tanah milik orang.

“Saya sudah beritahu JAWI agar ambil tindakan…jika tidak kita akan bertindak,”katanya.

Lihat video di bawah dan korang nilaikan sendiri yer....




Kalau dah namanya pakatan haprak, ini perangai bodoh yang mereka sendiri sengaja cetuskan. Menteri dah jawab apa jua kemusykilan yang berlaku dan ada juga Timb. Menteri kita yang bodoh tak boleh fikir guna otak.

Tindakan bijak dari Menteri W.Persekutuan dengan hujahan yang sebenar. PM DS Najib perlu lihat balik tujuan sebenar Timb. Menteri yang bodoh ni dilantik. Dah duduk dalam kabinet seharusnya fikirkan bersama cara yang terbaik untuk membantu semua lapisan masyarakat.

Bukannya cetuskan isu perkauman antara satu sama lain. Sejak dulu lagi Kerajaan BN sentiasa menjaga hak kebajikan semua kaum dari semua aspek. Makin hari, diaorang ni semua makin naik lemak. Jangan negara tergadai nanti nak menangis pun tak der gunanya.


GR kata: Bodoh melantun-lantun pakatan haprak nie

2 comments:

Anonymous said...

naik tocang sungguh mereka ni

Anonymous said...

Tg Adnan lone ranger..
mana yg lain,,melayu pas pkr umno

Artikel pelbagai