Saturday, August 17, 2013

PR PEMILIK RESORT 'SURAU TOKONG' DITARIK BALIK SERTA MERTA! TERIMA KASIH @Zahid_Hamidi !!

Rakyat Malaysia khususnya umat Islam sudah pasti menarik nafas lega dengan ketegasan Menteri KDN. Macam nielah baru anak jantan dan pejuang Islam yang sebenar mempertahankan agamanya dari dirobek oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Islam mengajar umatnya menghormati agama lain begitu juga sebaliknya. Jangan disebabkan mahu mengaut keuntungan kita boleh buat apa saja.

Pada warga asing yang memohon kerakyatan di Malaysia seharusnya bersyukur kerana hidup dalam aman damai dan senang mencari rezeki utk keperluan harian dan keluarga.

Islam bukan untuk dipermainkan..Islam bukan utk diperjudikan dan diperlekehkan. Buat suatu perkara jangan sampai melampaui batas. Kesabaran diri manusia ada hadnya dan Allah S.W.T bersama hambaNya yang sabar dan taat perintahNya.

Baca lagi di bawah:

Kerajaan telah menarik balik status penduduk tetap (PR) pengusaha resort di Sedili Besar, Kota Tinggi, Johor yang membenarkan surau di premis itu digunakan untuk ritual keagamaan bukan Islam.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, penarikan itu berkuat kuasa serta-merta dan ia merupakan tindakan pertama kali diambil terhadap pemegang status PR di negara ini. 

Salah satu langkah pantas dari Kerajaan dan Apj tabik hormat , semoga lepas ni mereka lebih berhati-hati dan menjaga keharmonian kaum dan agama di Malaysia ni.


GR kata: Jangan main2 dengan harimau yang disangka tidur.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

8 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas ketegasan dan keberanian YB Menteri KDN kita!

Namun saya amat risau betul dgn kejadian malang yang makin pegawai-pegawai agama dari JAKIM yg. terbunuh dgn. langgar-lari oleh lori balak di bualn puasa, termasuk Allahyarham Tim. Pengarah JAKIM S'wak dan Mufti Perlis kita yg. baru dirompak dgn- ganas dgn. pedang Samurai - semua ini di S'wak.

Saya rasa perlu KDN kena menyiasat adakah pegawai agama kita sengaja disasarkan. S'wak mahu ditawan puak Kristian Zionis DAPigs/PKR, termasuk dgn mengKRISTIANkan seramai Bumiputera miskin di pendalaman dan menggunakan agama Kristian utk mendpt sokongan kpd- DAPigs/PKR.

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Anonymous said...

Syabas jika Benar.. Jika HishamKerismudin..amaran amaran amaran, 1 Malaysia Gagal

anti-LGBT said...

Aku sokong 100%. Jangan bagi muka kat geng-geg pencinta LGBT ni. Dia na buat perangai kat Singapork, tu dia punya hal. Kat Malaysia buat cara sini, kalau tak, get out you!!!

Anonymous said...

Syabas Zahid Hamidi, teruskn ketegasan anda sebagai Menteri KDN yg baru..cukup la dgn menteri KDN sebelum nie, "amaran" yg tk abis2..

Anonymous said...

Sah Ah Jib Gor menyesal lantik Xahid menteri KDN, sepatutnya kekalkan HishamKERISmudin AL A,maranjuburi

Anonymous said...

Harap jangan tegas dan cepat bertindak klu melibatkan pesalah berbangsa Melayu saja. Tp panjang pikir dan tilikannya klu melibatkan cinabeng. Rakyat memantau prestasi pemimpin2 mereka.

Anonymous said...

Betul tu..

HIJRAH said...

Assalamualaikum sahabat. Maaf saya mencelah. Negara kita ada undang-undang kenapa sebelum hari judgment (hari penghakiman) dah dijatuhkan hukuman. Dari sudut ini saya x faham. Mmg apa yg berlaku itu salah. Harap jgn salah menghukum.

Artikel pelbagai