Tuesday, August 27, 2013

AISEYMAN, INI MACHA HINDRAF NAK JADI HERO TAMIL BELA NASIB GANGSTER KA? @PDRMsia @Zahid_Hamidi @NajibRazak


Apa hal lah Timb Menteri sorang nie. Dia tahu ke tak apa yang dia cakap sebenarnya? Atau saja nak hentam kromo. Lu mau tunjuk hero ke apa wahai P Waythamoorthy? Lu tau ka pasal jenayah dan undang-undang?

Otak gila sewel pun ada jugak GR tengok Timb Menteri ni. Bercakap seolah-olah tak guna otak.

"Di setiap bandar utama di pantai barat, saya pasti ada beberapa kumpulan dan mungkin sama ramai seperti di Pulau Pinang. Itu jumlah yang besar dan menggusarkan.

"Adakah timbul cadangan supaya kita tembak semua anak muda yang tidak terkawal ini untuk membersihkan jalanan kita dari jenayah?," katanya dalam satu kenyataan.


Jenayah punya pasal Timb Menteri di JPM ni nak tunjuk hero. Kononya dia ni membela nasib kaum India. Pembetulan ye wahai Pak Timb Menteri, lu hanya nak tutup kotornya puak gangster yang semakin berleluasa sekarang nie.

Rakyat Malaysia menyokong penuh tindakan pihak Polis, kenapa anda mempersoalkan kerja mereka? Kerja anda yang dipertanggungjawabkan oleh PM Najib Razak, anda buat atau tidak? Anda dalam kabinet Kerajaan Malaysia bukannya sebagai NGO seperti dulu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waythamoorthy berkata keganasan bukan satu jalan untuk menyelesaikan krisis yang dihadapi masyarakat India berhubung peningkatan kadar jenayah.

"Di setiap bandar utama di pantai barat, saya pasti ada beberapa kumpulan dan mungkin sama ramai seperti di Pulau Pinang. Itu jumlah yang besar dan menggusarkan.

"Adakah timbul cadangan supaya kita tembak semua anak muda yang tidak terkawal ini untuk membersihkan jalanan kita dari jenayah?," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau mengulas kritikan ke atas kenyataannya sebelum ini berhubung tindakan polis menembak lima orang pemuda di Pulau Pinang baru-baru ini.

"Episod tersebut mungkin menghapuskan lima orang dari jalanan dengan cara tersebut, tapi adakah ia benar-benar menyelesaikan masalah jenayah?" soalanya.

Beliau juga mengakui kenyataan polis pada hari Sabtu lalu bahawa masyarakat India menghadapi ancaman serius dalam peningkatan gengsterisme.

"Dalam perarakan pengebumian salah seorang dari yang meninggal dunia pada hari itu, akhbar melaporkan seramai 800 orang pemudia India didakwa anggoa Geng 04 menyertainya.

"Semalam dilaporkan bahawa pengarah CID Bukit Aman Datuk Hadi Ho Abdullah berkata rekod polis mengenai anggota gengster menunjukkan 71 peratus dari kalangan orang India," katanya.

Salah ke Polis buat kerja? Penjenayah yang buta warna ada ke diaorang ni tahu pada siapa mereka nak buat jenayah?



Polis dipukul oleh pendemo yang tak der otak, tak berhati perut apa cerita? Lebih teruk lagi Polis dan anggota keselamatan yang terkorban mempertahankan negara di Lahad Datu, adakah ini pun dikira sandiwara sahaja?

Pemikiran Pak Timb Menteri ni jenis yang penjenayah buat apa pun boleh...tapi bila Polis itu salah ini salah. Itu macam ka?? Jenayah jangan buat main macam filem Tamil. Pemikiran harus waras jangan macam pemimpin pakatan haprak. Nyawa dan keselamatan rakyat yang harus diutamakan.


GR kata: Timb Menteri ni goyang lebih kenapa yer? Ker dia ada 'Makan Sedap' sebab jadi abg kawasan? Jeng jeng jeng....


1 comment:

Anonymous said...

Azeez Rahim dikatakan mengatur 'kroni-kroni' untuk diberikan jawatan kanan dalam PMO , betul ke ? Ini adalah maklumat dari email yang dikirim pada sorang blogger PAS di link http://penyokongpas.wordpress.com/ , blogger Jom Tolak Azeez Rahim dalam artikel terbaru pun dah pick-up di link http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/08/berikut-adalah-artikel-yang-diambil.html , alam artikel tersebut menunjukkan bagaimana Azeez guna pengaruh beliau yang rapat dengan PM untuk menyusun kroni-kroni supaya diberikan tempat atau jawatan kanan dalam JPM/PMO . Sibuk jaga urusan PMO yang tak ada kaitan dengan diri sendiri , mungkin cari peluang nak menyakau ? Tak puas ke dapat tempat di Tabung Haji tu ? Turun lah Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji , lu memang tak layak ! Tinggalkan dunia politik, buat bisness betul-betul , jangan nak guna pengaruh dalam politik ja .. harap kaki sakau yang pandai berlakon ni diberikan hidayah untuk letakkan jawatan , jangan sampai gambar video tersebar

Artikel pelbagai