Friday, June 7, 2013

Kit Siang Dah Gelabah, Nak Tutup Salah Sendiri...Mula Pusing Sana-Sini! @Zahid_Hamidi


Orang tak ada modal ini lah jadinya, cerita sana sini perkara yang tak betul untuk menunjukkan dirinya betul. Ego yang tinggi takkan bawa ke mana. Rakyat Malaysia semua sudah tahu siapa yang pencetus pergaduhan besar 13 Mei dulu tapi ramai masih berdiamkan diri dan berdoa agar insiden berdarah itu takkan berlaku lagi.

Siapa Lim Kit Siang untuk mempertikaikan jawatan DS Zahid Hamidi sebagai Menteri KDN yang baru? Siapakah dia ingin mempersoalkan bila pihak Polis mula buat kerja? Adakah Polis buat kerja ikut cara hentam keromo atau mereka buat kerja ikut undang-undang yang telah ditetapkan dalam Perlembagaan? Jawapan itu, korang jawab sendiri sebab sebagai rakyat Malaysia kita tahu undang-undang yang sedia ada.

Tugas yang diamanahkan pada DS Zahid Hamidi dan Kementerian Dalam Negeri harus dilaksanakan dengan penuh tanggungjawab. Keselamatan rakyat dan negara adalah tanggungjawab mereka yang diberikan peranan untuk melaksanakannya. Rakyat Malaysia juga tidak lari dalam menyambut baik peranan kerajaan untuk memastikan keselamatan dan keamanan rakyat dan negara berada dalam keadaan selamat. Negara yang selamat sudah tentu rakyatnya hidup dalam keadaan aman. Senang hati menjalani kehidupan harian dan juga senang hati dalam mencari rezeki.

Bila GR baca blog si penipu dan rasis Lim Kit Siang ini, sebenarnya beliau tak ada modal. Dah diberikan mandat oleh rakyat Gelang Patah, masih tak laksanakan kerja untuk rakyat. GR nak tanyalahkan, kalau kita buat suatu perkara yang boleh datangkan bahaya pada negara, haruskah kita ditangkap atau dihukum? Kit Siang menipu lagi, mempersoalkan tindakan DS Zahid pada seorang ahli perniagaan pada tahun 2006 harus dihukum seperti mana yang mereka terima sekarang.

GR ingin bertanyakan pada Kit Siang, apa perasaan dia kalau anak atau cucu dia DIBAWA LARI oleh orang lain? Dalam erti kata lain, tak dapat restu hubungan cinta dari pihak keluarga. Atau lebih senang, kawen lari. Apa macam YB? Apakah budaya Cina kalau bawak lari anak orang ni tak der hal? GR rasa semua ibu bapa tidak punya perasaan macam tu betul tak? Lainlah Kit Siang yang perangai komunis jahil tak der berperikemanusiaan langsung. Tak payah nak pusing cerita, kalau anak sape2 pun kalau dibawa lari tak tentu pelbagai cara kita buat...jangan kata patah hidung, mungkin lebih teruk pada tu betul tak wahai Cina DAP..!!

Tindakan Kit Siang memutarbelitkan cerita tertanya mereka takut bila pihak berkuasa tegas dalam melaksanakan undang-undang. Rakyat Malaysia harus buka mata, jangan hanya dengar sebelah pihak. Gunakan akal fikiran yang Allah SWT pinjamkan pada kita dengan sebaik-baiknya. Berani kerana benar, takut kerana salah!!

Kerana takut dan gelabah beruk, Kit Siang fitnah DS Zahid dan kononnya dialah saja yang betul dalam perjuangan politik serta undang-undang di Malaysia. Dasar pemimpin haprak, seharusnya Kit Siang bekerjasama dengan Polis dalam membanteras rumah-rumah judi di Gelang Patah demi kebaikan dan kesejahteraan rakyat Gelang Patah. Betul tak..??


GR kata: DAP memang perangai Setan Gondol, takut dengan bayang-bayang sendiri..!!

1 comment:

Anonymous said...

Hidupkan ISA dan sumbatkan LGE dalam penjara kerana hendak menghuru harakan negara...

Artikel pelbagai