Monday, June 3, 2013

Omar Mustapha Ong, Tolong Jangan Sibuk Campur Tangan Dalam Hal Politik! Itu Kerja PM @NajibRazak !!


Permainan salah menyalah sudah bermula. Betul BN menang PRU. Tapi menang yang kononnya tidak menang sangat. Tak kuat dan terlalu banyak kelemahan yang perlu dikaji  semual.

The Malaysian Insider menggunakan lagi sumber UMNO yang sekian lama ini memberikan info kepada portal pro-pembangkang tersebut. Ini adalah satu perkara biasa selepas PRU. Salah menyalah antara satu sama lain menjadi lumrah biasa.

Questions are being asked about Barisan Nasional’s (BN) “war room” strategists whose plans with a substantial budget did not appear to stop the ruling coalition from losing more federal and state seats in the  May 5 general election.

The BN war room was tasked with selecting the candidates and advising various strategies to win the polls. It counts Rompin MP Datuk Seri Dr  Jamaluddin Jarjis, PWTC chairman Datuk Seri Dr Alies Anor Abdul,  Petronas Director Omar Mustapha Ong, UMNO secretary-general Datuk Seri  Tengku Adnan Mansor, party information chief Datuk Ahmad Maslan and  former minister Datuk Seri Idris Jusoh as among its members.

“It was just a crapshoot. Their ideas didn’t work and their white  list predictions were wrong,” a senior UMNO divisional leader told The Malaysian Insider on condition of anonymity.

Jahabar patut tahu, OMO, Tg Adnan, Idris Jusoh dan Ahmad Maslan bukanlah kumpulan yang aktif dalam strategi PRU. Tak pernah nampak pun. Semua sibuk dengan kawasan sendiri. OMO sibuk dengan usaha berbilion ringgit untuk menjadi individu terkaya di Asia Tenggara dalam masa terdekat ini.

Satu nasihat jika boleh diberi kepada Omar Mustapha Ong, tolonglah jaga kepentingan peribadi di dalam usaha niaga yang ada. Tak perlu nak masuk campur dalam isu dan strategi politik di Malaysia.

Dalam menentukan senarai kabinet, GR juga dimaklumkan Omar Mustapha Ong adalah antara orang yang paling aktif dalam meletakkan/mencantas nama sebagai Menteri/Timbalan Menteri. Kekhuatiran kita, ini bukan berdasarkan merit, tetapi kepentingan beliau sendiri.

Omar Mustapha Ong sepatutnya tumpu kepada usaha membantu memastikan Petronas diuruskan dengan baik dan efektif. Jangan campur perkara yang anda tidak punyai kemahiran.

GR juga difahamkan, Omar Mustapha Ong juga menjadi antara objek paling dibenci di dalam Petronas. Banyak usaha campur tangan tentang projek. Walaupun PM Najib sendiri memberitahu bahawa Menteri Kewangan tidak masuk campur dalam urusan Tender di Petronas.

Kabinet Malaysia tidak boleh ditentukan oleh BILLIONAIRE seperti Omar Mustapha Ong. Ini bahaya, kerana Kabinet Malaysia adalah untuk rakyat dan pembangunan negara ke arah negara maju serta rakyat juga yang akan dapat benefitnya. Kabinet Malaysia bukan untuk kroni.

Bak kata seorang kawan di Petronas, Omar Mustapha Ong tidak membawa sebarang faedah kepada Petronas pun.

Soalan yang perlu kita fikirkan bersama:

Apakah mereka sedar bahawa sikap dan pendirian liberal Omar Mustapha Ong akan merosakkan kredibiliti PM?

Adakah seorang yang single-handedly membantu kejatuhan Pak Lah perlu terus diberikan ruang menasihati PM sekarang?

Apa peranan ETHOS CONSULTING dalam mewujudkan ‘triad’ 4th floor zaman Pak Lah masih diperlukan kepimpinan Najib pada ketika ini?

Apakah Najib sedar bahawa Omar Mustapha Ong mempunyai sikap yang sangat ‘problematic’ di dalam Lembaga Pengarah PETRONAS?


GR kata: Omar Mustapha dalam Petronas kena jaga semua pihak jangan buat untuk kroni saja yer..!!

1 comment:

Anonymous said...

Soal aku ... siapakah Perdana Menteri Malaysia sebenarnya ... Najib atau nwar berahi ....
aku tidak yakin Najib adalah Perdana Menteri Malaysia ...
Najib hanyalah pelaksana kepada dasar yang dibuat ... dia bukan pembuat dasar ... Dasar dibuat dan dibentangkan oleh Nwar Berahi semasa perhimpunan haram dan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh PKR.
Najib mengambil dasar-dasar yang dibentangkan itu dan melaksanakannya dengan penuh kepatuhan.
Aku ibaratkan Najib adalah pengurus sebuah syarikat... sebagai pengurus syarikat dia perlu patuh kepada arahan presiden syarikat.
Semakin Najib melaksanakan dasar yang dibentangkan oleh Nwar Berahi ... maka semakin galaklah nwar berahi membuat perhimpunan haram dan ceramahnya ...
Kenapa Najib melakukan semuanya ... kerana punah tak sihat yang ada dikelilingi Najib hanya copi paste edit apa sahaja yang nwar berahi momokan dalam ceramah ...
Nwar Berahi seru ... hapuskan ISA ... penasihat copi paste dan edit ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... ISA dihapuskan ...
Nwar Berahi teriak ... dakwat kekal ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes dakwat kekal ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... dakwat kekal yang tak berapa nak kekal digunakan ...
Dalam kempen PRU Nwar Berahi kata ... kita turunkan harga kereta sekiranya kita menang pru ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes kereta ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... harga kereta murah menjadi tawaran dalam pru ... digelakan sakan dek pemikir dan perancang strategi pkr ... kerana sebelum ni jenuh dok bincang harga kereta tak leh turun ...
terbaru Nwar Berahi kata letak SPR bawah parlimen ... penasihat copi edit dan paste ... bentang pada najib ... najib setuju ...
Aku tengok sekarang ini Najib dikelilingi oleh individu yang copi paste dan edit idea pembankang dan bentang kepada Najib ... dapat kat najib ... terhangguk-hangguk Najib setuju ...

Artikel pelbagai