Friday, May 3, 2013

CACAI PAKATAN TAK DER MODAL, KEMALANGAN ANAK @Zahid_Hamidi DIPOLITIKKAN! #PRU13


Kalau dah namanya tak ada kerja, tak ada modal untuk dijadikan cerita inilah jadinya. Kesian dan sedih bila tengok cacai-cacai pakatan haprak terutama sekali di Bagan Datoh. Tak ada modal untuk dijadikan fitnah yang dah sebati dalam diri mereka, kisah kemalangan anak DS Zahid Hamidi dipolitikkan.

Elo bro The Sniper jangan bodoh, tak ada masa kejadian lagi mau pusing cerita ka kawan. Rakyat Bagan Datoh bukan bodoh macam hangpa semua!!

Kronologi kejadian sebenar anak DS Zahid Hamidi :
1. Aanak DS Zahid Hamidi bukan membuat provokasi seperti yang diceritakan dalam blog bodoh tu...anak DS Zahid Hamidi menaiki motosikal pusing melihat kampung halamanan. Ada yang memerlukan bantuan, akan diberikan terus oleh beliau.

2. Kawasan kemalangan yang blog bengong ni beritahu pun salah. Kawasan kemalangan sebenar sekitar pejabat Mardi dan di situ tiada bilik gerakan PKR. Jambatan jalan yang berbongol sesiapa pun akan hilang kawalan. Ke The Sniper ni naik basikal buruk jer??

3. Saksi utama yang membantu anak DS Zahid Hamidi bukan dari cacai PKR tapi budak kampung yang kebetulan berada di tempat kejadian. Budak kampung turut memanggil ambulans dan DS Zahid Hamidi juga turut bersama anak beliau dalam ambulans tersebut untuk dibawa ke Hospital Teluk Intan. Driver ambulans tersebut adalah kawan baik pada DS Zahid Hamidi. Bukan cacai PAS yang uruskan tau!!

Blogger cacai pakatan nie tahu tak calon-calon pakatan haprak di Bagan Datoh menghantar SMS pada DS Zahid Hamidi turut bersimpati atas apa yang terjadi dan mendoakan agar anak DS Zahid Hamidi cepat sembuh seperti sediakala.

Inilah pemikiran sempit cacai pakatan haprak, semua perkara nak dipolitikkan kononnya ingin mengambil kredit merekalah yang berjiwa rakyat dan bersimpati dalam semua perkara. Cakap tak serupa bikin. Kalau ahli keluarga blogger bengong nie jatuh longkang mesti UMNO jugak yang disalahkan. Dasar manusia yang tak der otak, pemikiran sempit...JUMUDDDD!!

Buat cacai pakatan haprak, belajar dan fahamkan hadith nie....

Dalam sebuah hadith:

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ غَشَّ فَلَيْسَ مِنِّي

Maksudnya : Diriwayatkan daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah S.A.W bersabda, “Sesiapa yang menipu maka dia bukan dari kalanganku.”


Justeru hukum belajar dengan orang yang suka menipu ini ialah haram kerana mereka tergolong dalam golongan yang melakukan kezaliman. Sedangkan Allah SWT melarang kita bersekongkol dengan orang yang melakukan kezaliman.


GR kata: Cacai pakatan pi sekolah agama, jangan buang masa menipu rakyat.
 

18 comments:

Anonymous said...

Perjuangan utk agama kepala bapak..gambar profile tu melambangkan kuat agama betol la kan?kah kah kah.. Cai anjing umno takan mampu beragama..

Anonymous said...

terima hakikat PAS memang ke laut...hi hi hi

Anonymous said...

Babi Pakatan memang selamanya buta perut :D

Anonymous said...

Bodoh apa entah. Bila UMNO je tak tau pasal agama? Bila PAS je mesti perfect pasal agama? Islam ada ajar itu semua ke? Tolong la jangan memperjudikan agama hanya untuk kepentingan politik. Jangan jadi kolot, pemikiran sempit.

Anonymous said...

manusia ni beruntung sebab Allah tak bukak aib kita. Cuba kalau Allah bukak aib kita. oranglain tau keburukan kita.

Anonymous said...

semoga Allah tunjukkan kebenaran. Doa je supaya Malaysia dikurniakan pemimpin yang benar jujur amanah . itu paling penting sekali.

Anonymous said...

Apa nak kalut2...tunggu Zahid beri ulasan dan pengakuan beliau...Tugas kita berzikirlah tiada henti.

haji solah said...

aku la ni mmg pelik, hairan dan amat seriau dgn puak2 depa ni, la ni seolah2 kalau kita dok kata depa, pasti akan kena azab Allah, depa ni siapa nak kata lagu tu, depa kena ingatlah sikit qada' dan qadar ketentuan Allah, await depa ni taksub tahap sampai meletakkan ketentuan Allah itu terkebelakang, hangpa kena ingat sikit, semua yg berlaku dan terjadi itu adalah dengan izinnNya, bukan izin hangpa, perkara kemalangan dan bencana lagu ni, sebaiknya kita doakan kebaikan untuk depa, bukan pi maki hamun kutuk dan tokok tambah cerita yg bagi depa bertambah sakit dan sengsara lagi, sebagai sesama Islam dan saudara semuslim, kita patut menolak hal politik dalam perkara2 lagu ni..hangpa kena gunakan mata dengan sebaik-baik penglihatan, gunakan telinga dengan sebaik-baik pendengaran, gunakan otak dengan sebaik2 akal fikiran..wallahua'alam

Anonymous said...

Tukarla gambar profile tu .. xbaik ... dok tambah dosa ja .... takkan perkara simple mcm tu pun tak tau ?
Astaghfirullah Hal 'Azim ....

Anonymous said...

Gossip Rakyat
Berprinsipkan Berani kerana Benar, Takut kerana Salah. Perjuanganku hanyalah untuk Agama, Bangsa dan Negara.

perghh tagline mmg trbaik...tpi boh profile pmpuan xtutup aurat?? pkir2lah sndri woi..klu nk tgakkan agama mstilah tgakkan hti tu dlu... *facepalm* shame on u..

Anonymous said...

mak oi..."sedapnya" bahasa..
org macam ni ada hati nak tegak kebenaran????
klu tulis dgn cara lebih berhimah...adalah lebih terkesan utk org atas pagar...

panglima perangcyber said...

Lihatlah apa yang dikata bukan siapa yang berkata - Saidina Ali

No komen

Anonymous said...

ni la yang dikatakan Nabi SAW akhir zaman,orang yang jahil & bermaksiat cakap hal agama..jahil sangat pasal Islam nak tegakkan Islam.pastu suka guna kata2 kesat..Tunggu sajala bala Allah Taala menimpa kita semua atas kejahilan kita menolak Islam & ajaran para ulamak..insyaAllah,gempa bumi,tsunami dll akan menimpa bumi Malaysia kalaulah majoriti manusia jahil di Malaysia ini seolah2 kaum jahilliyah..bila bala menimpa baru la nak sedar..

Anonymous said...

dunia dah tua dah dan macam2 perkara pelik2 yg berlaku. ku nan kata umno tak pakai sepotong pun ayat Quran dalam melaksanakan perjuangan umno maknanya kalau Quran pun tak pakai hadith nabi apa tah lagi tiba2 ada macai mangkok hayun umno plak quote hadith nabi, memang pelik bin ajaib. dah bengong ka apa?

Anonymous said...

BN dah kalah tk malu. Menipu pula lagi. Bodoh melayu UMNO buta perut tarak akal. Najib ketua kebodohan melayu UMNO yang penipu ditambah rosmah cincin penipu besar.... Terimalah zaman kejautan BN yang akan berkubur.

Anonymous said...

Eddy Babi.... Orang sudah tak mau BN selamat tinggal BN banyak susahkan orang. Bodoh punya melayu.

MCA Gelang Patah.

Anonymous said...

HAI PENCACAI PENJILAT UMNO BN... MACAI MACAI MACAI.. APAPUNTAKBOLEH.... OTAK JUMUD BWH TAPAK KAKI KHINZIR.... KAH KAH KAH KAH.. MACAI MACAI MACAI G MAMPOS SAMA MACAI UMNO BN... PUIIHHHHHh~!

Anonymous said...

Bila dapat tahu salah seorang saudara kita ditimpa musibah sebaik2 pertkataan "innalilla wainna ilaihi rojiun"

Siapa yg pergi rumah Anwar Ibrahim diBukit Damansara masa Mahathir nak tangkap Anwar..bukankah Zahid ada disitu..sebagai seorang kawan sewaktu Anwar dalam Kabinet..Jadi,,,dalam politik ni jangan terjebak dengan lakonan kebanyakan orang..

Artikel pelbagai