Wednesday, January 16, 2013

BAB NIE PENCACAI PAKATAN CUKUP SUKA..!!


Kalau sebut pasal duit semua orang suka betul tak. Jangan kata suka siap sanggup berebut kalau tiba-tiba ada saudagar kaya ker tabur duit di khalayak ramai confirm kita semua serbu betul tak? Tapi ramai juga orang kata kalau bab duit ni boleh putus saudara dan sahabat. Inilah lumrah hidup dan seharusnya kita bersyukur dengan nikmat yang Allah S.W.T berikan pada kita.

Dalam kita bersyukur dengan nikmat yang kita kecapi ada juga pihak yang tak bertanggungjawab cakap macam-macam. Duit yang kita terima itulah rasuah, duit haramlah, tak bau Syurgalah dan macam-mcam lagi...tapi dalam pada itu mereka ini yang dahulu ke depan untuk menerima bantuan yang diberikan. Inilah dia manusia yang tak faham erti bersyukur.

Gembiran melihat adik-adik kecil kita pada hari ini, sekali lagi Kerajaan di bawah pimpinan YAB Perdana Menteri telah pun sekali lagi MENUNAIKAN janji mereka dalam Bajet 2013. Bantuan persekolahan RM 100 telah diberikan pada seramai 4.98 juta pelajar sekolah di seluruh Malaysia.

Bantuan ini diberikan untuk kali kedua pada tahun ini adalah kerana pandangan yang baik diberikan oleh ibu bapa yang bersyukur dengan bantuan yang sama diberikan pada tahun lepas. Dengan bantuan ini juga dapat meringankan beban mereka dalam membeli keperluan sekolah anak-anak mereka lebih-lebih lagi diperingkat awal persekolahan.

GR nak beritahu pada mereka yang mengatakan bantuan ini adalah gula-gula politik BN dan juga gula-gula pilihanraya hentikan jelah. Yang berebut ambil pun kalau tak bersyukur pun tak tau lah. Inilah kerajaan zalim yang korang duk kata sejak dulu kan. Kerajaan zalim tapi menjaga serta membantu kebajikan rakyatnya. Macam mana tu?? Fikir-fikirkanlah yer masing-masing dah besar panjang.....


GR kata: Puak yang tak bersyukur ni elok kita bagi depa semua apa??

No comments:

Artikel pelbagai