Friday, October 5, 2012

SIRI 2 @Khalid_Ibrahim: BOHONG LAGI, KALI INI ISU AIR DI SELANGOR!!


Pertama sekali GR ingin ucapkan tahniah pada Mynewshub kerana berjaya membongkar apa yang sebenarnya terjadi dengan isu air di Selangor yang sekarang ini semakin hari semakin merunsingkan. Apakah rakyat di Selangor, Lembah Klang dan kawasan sekitarnya yang selama ini mendapat bekalan air dari empangan ini bakal mendapat bekalan air lain untuk kegunaan harian mereka daripada air longkang??

Dari gambar di atas, pembaca fikirkanlah sendiri pelbagai persoalan yang timbul. Lihat gambar sebelum, empangan tersebut penuh dengan air tapi apa jadi dengan sekarang?? Bekalan air di empangan tersebut susut teruk. Mana kata-kata MB Selangor, Khalid Gagap yang kata sebelum ini empangan tersebut tidak mempunyai sebarang masalah kekurangan air??

Khalid Gagap buat lawak ker apa ek?? Macam buat magic pun yer jugakkan...pelbagai misteri yang bermain difikiran GR dan pastinya perkara yang sama bermain difikiran rakyat Selangor dan Lembah Klang. Ke mana hilangnya air-air di Selangor??


Situasi kehilangan air dalam jumlah yang terlalu banyak itu kini menimbulkan persoalan dan agak misteri memandangkan negara ini secara umum dan negeri Selangor secara khususnya belum mengalami sebarang musim kemarau.

Gambar-gambar yang diambil oleh Mynewshub jelas memperlihatkan empangan berkenaan sedang melalui fasa kehilangan air takungan yang banyak. Jadi, persoalan yang paling wajar untuk ditanya ialah, ke mana perginya 40 peratus air dalam Empangan Sungai Selangor?


Apakah Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (SYABAS) kini terpaksa memproses air dalam jumlah yang terlalu tinggi di empangan berkenaan bagi menampung permintaan di seluruh negeri..??

Orang kata biar tak ada elektrik jangan tak ada air. Betu tak?? Empangan Sungai Selangor dah mula bagi petanda bahawa yang sebaliknya akan berlaku tidak lama lagi. Ternyata kepimpinan pakatan pembangkang tidak boleh diharap. Mandat yang diberikan oleh rakyat pada mereka, ternyata mereka tidak boleh laksanakan dengan baik. Mereka hanya tahu menjaga kebajikan mereka dan kroni mereka saja dari menjaga kebajikan rakyat.

So...korang fikirkanlah sendiri ya. Nak lagi jadi macam nie atau pun lebih dahsyat lagi undilah pakatan pembangkang pada PRU 13 nanti...


GR kata: Masalah rakyat Selangor hancur, rakyat Bdr Tun Razak pun macam tu jugak....

No comments:

Artikel pelbagai