Tuesday, August 7, 2012

EDISI SAHUR: MALU SIKIT DENGAN AMOI CUN NIE YER..!!


Kenapa dengan amoi cun nie yer?? Baca di bawah :

Ditanya pula apakah perasaan dirinya apabila terpaksa menahan lapar dan juga dahaga sedangkan ianya tidak wajib kepada dirinya, ini jawapanya “Apabila berpuasa saya rasa diri saya lebih tenang berbanding sebelumnya, badan pun tidak terlalu letih sangat dan biasa sahaja. Saya ingat bila saya berpuasa mungkin akan pengsan, ye la sebab tak pernah lagi berpuasa dan ini merupakan kali pertama saya puasa. Masa mula tu memang susah, tapi bila sudah lama ianya dah menjadi semakin biasa. Kalau nak tahu sampai ke hari ini saya tidak pernah ponteng puasa. Ini semua disebabkan dorongan dari peminat yang memberi semangat kepada saya untuk terus menahan lapar dan dahaga”

Soo Wincci juga memaklumkan kepada kami yang beliau juga bersahur. Juadah yang sering menjadi santapanya bila bersahur hanyalah Kurma dan juga air sahaja.

Pada mereka-mereka dan ostad-ostad segera tue, malu la sikit dengan Soo Wincci ni yer. Seorang yang bukan Islam boleh dan ingin belajar apa itu Islam dan belajar untuk mendalami erti berpuasa. Sekarang nie terbalik, orang Islam sendiri yang memecah belahkan Islam, memutarbelitkan fatwa Islam demi kepentingan peribadi. Siapa lagi yang nak pelihara dan pertahankan Islam, kalau bukan orang Islam itu sendiri. Renung-renungkanlah....


GR kata: Doakan semoga Soo Wincci akan diberikan hidayah untuk memeluk Islam...InsyaAllah!!

No comments:

Artikel pelbagai