Friday, November 11, 2011

GEMPAR: ANWAR, U BAGI I PUAS!! AHHHH...


GR difahamkan semalam Pak Anwar hadir dalam 1 majlis yang cukup hebat dengan jamuan makannya yang hebat-hebat juga. Seorang teman GR yang turut dijemput hadir dalam majlis tersebut beritahu tulisan yang tertera pada banner jemputan nama Pak Anwar dan Khalid Gagap ditulis dengan bahasa Cina. Wahhhh..hebat Pak Anwar nie yer!! Penasihat Ekonomi Negeri Selangor kan...Hehehe

Majlis tersebut dihadiri oleh usahawan-usahawan Cina negeri Selangor dan Pak Anwar berikan masa beliau bersama usahawan-usahawan Cina ini membincangkan tentang masa depan mereka di negeri Selangor ini ... Apa lah lagi yang nak dikencingnya Pak Anwar oi?? Nak cari "backup" funder untuk pilihanraya ker?? Janji-janji yang tinggi melangit...HABUK PUN TARAAA!!!

Pak Anwar dah 'Confirm' dan 'Yakin' untuk menarik pengundi Cina dengan undian pengundi Cina kepada Pakatan Rakyat akan naik 85% dengan bantuan businessman2 Cina yang hadir dalam majlis ini.

Pak Anwar menjanjikan tanah seluas 700 ekar untuk dibangunkan sebagai FURNITURE CITY di negeri Selangor. Target pelaburan dan keuntungan hampir RM12 bilion. RM4 bilion domestik. RM8 bilion untuk pasaran antarabangsa... Hebatkan??? Mana tak nye, MB Selangor dalam pembentangan Bajet Selangor asyik cakap isu Melayu - Kg Baru .. tapi sebelah malam "beli" Cina pulak... Apa crit nie??

Teresa Kok tersenyum puas…!! Dengan 700 ekar yang diberikan kerajaan negeri Selangor, berapa banyak syarikat perabot yang boleh Teresa dan Ronnie susun untuk ‘income’ DAP buat jangka masa panjang. Menurut seorang rakan, Furniture City akan diletakkan secara langsung di bawah pemantauan beberapa orang wakil rakyat DAP di dalam DUN Selangor….!

Bayangkan kalau keuntungan berbilion ringgit – berapa persen yang akan terus dimasukkan ke akaun DAP? Memang makin hebat perjuangan kaum Cina di Selangor. Kita patut ucap tahniah kepada Anwar Ibrahim...


p/s: Lembu duduk kondo...project BN success jugak!!

No comments:

Artikel pelbagai