Sunday, June 8, 2014

UTUSAN MELAYU NAK JADI KAKI SPIN BERITA MACAM MALAYSIAKINI KER??


Apa sebenarnya dah berlaku? Adakah Utusan Malaysia dah tak der modal ke nak salurkan kepada rakyat? Atau pun UM gunakan cara baru untuk menarik perhatian pembacanya yang sudah merosot..?

Kalau benar pun begitu, perlukah kita menyalurkan berita yang tak benar kepada rakyat? Apa dah jadi dengan Editor-editor UM skang nie? Diaorang dah tak der contact ker untuk dapatkan sesuatu berita samada sahih atau pun tak??

Pelik bin Ajaib kan...Kalau betul bagai dikata, UM perlu ada cara lain untuk menarik minat pembaca pada akhbar mereka..terutama sekali hal yang melibatkan Sultan, kenalah tanya dulu dari sumber DYMM Sultan Johor atau pun istana kan.

GR menyokong penuh kenyataan Pemuda UMNO Johor. Sudah tiba masanya orang Melayu harus miliki tanah mereka sendiri, bukannya gadaikan pada warga asing.

Pergerakan Pemuda UMNO Johor menyifatkan Rang Undang-undang bagi menubuhkan Lembaga Perumahan dan Hartanah Johor (LPHJ) bertujuan mengawal hartanah negeri itu daripada terus dimiliki oleh lebih ramai warga asing.

Selanjutnya KLIK DI SINI


GR kata: Orang Melayu tak boleh jadi kaya raya ker??

2 comments:

usin said...

Kalau kerajaan semasa nk selamat dan tak mahu jd pembangkang paska pru14, elok la check balik siapa yg jd editor terkini utusan. Rasanya tali barut pembangkang dh bertali arus memasuki eset bn/umno (x sebut kerajaan ok!). Tapi apa salah kalau bn/umno jd pembangkang pulak lps ni. Rodapun reti putar atas bawah...

Anonymous said...

Isu sekarang bukan pasal utusan spin tapi kita tahu ka apa yang sebenar berlaku dijohor ,dari maklumat yang saya terima sekiranaya keadaan johor tak berubah maka pada PRU 14 umno akan tersungkur di bumi dimana ia dilahirkan dan JB dan iskandar akan menjadi pemilikan orang singapork ,hong kong dan china.Tanah dari johor akan ditambak di selat tebrau sebelah singapork semakin meluas nelayan sekarang teruk terjejas. Kenapa orang yang sama yang nak bentang rang undang2 boleh biar berlaku berluasa , walhal kuasa sudah cukup untuk benteras . apa yang sebenarnya berlaku , rakyat nak ketulusan.

Artikel pelbagai