Friday, December 20, 2013

HOT: SKRIP MAT SABU MENGENAI SYIAH KANTOI BATANG HIDUNG SENDIRI! @malaysiakini @Zahid_Hamidi


Nampaknya Mat Sabu dan portal penipu Malaysiakini menemui jalan buntu untuk menjawab isu Syiah yang hampir ke pendedahan paling kuat untuk membuktikan Mat Sabu bersalah. Tapi sehingga sekarang pelbagai penafian yang dilontarkan oleh beliau.

Dengan hanya penafian dengan bukti yang diberikan oleh KDN boleh terjawab dengan sewenang-wenangnya ker?? Bukankah PAS selama ini menyatakan merekalah yang mempunyai ilmu agama yang sangat baik, sudah tentulah untuk menjawab bukti yang diberikan perlukan dengan bukti juga. Bukankah dalam Islam diajar begitu??

Persoalannya bila Mat Sabu nak saman Zahid nie? Dari hari ke hari cakap nak saman, tak berani juga tapi macam-macam alasan diberikan. Abg Mat ingat tak jawapan nie bila ditanya wartawan hari tue:

 “Saya tidak akan buat apa kenyataan, (Saya) nak cakap harga barang, rasuah dan sebagainya, banyak lagi hal yang melibatkan rakyat. Buat apa nak cakap hal ini?

“Daripada saya jangan tanya apa lagi, saya cuma nak cakap soal harga barang, Rosmah naik jet dan lain-lain, saya tak mahu cakap lagi berkenaan perkara ini,” jawabnya ketika diajukan sama ada beliau ingin membuat sebarang kenyataan berkenaan isu ini.


Kejap cakap lain lepas tu lain. Apa cerita nie Abg Mat? Cakap serupa itu Bangladesh juga ka?? Berani kerana benar, takut kerana salah. Kenapa perlu serahkan pada ahli panel peguam anda, yang nak buat keputusan saman anda kah atau peguam anda. Ingat, perintah saman hanya boleh dijalankan di Mahkamah Syariah sebab ianya melibatkan soal akidah Islam.

Korang boleh baca sendiri kenyataan Abg Mat nie DI SINI, SINI dan KLIK SINI....kejap cakap lain lepas tu lain. Pelik kan?? Mat Sabu kata Zahid Hamidi salah guna kuasa kata dia fahaman Syiah...sebelum cakap Abg Mat nie tau tak dari aspek keselamatan di bawah kementerian mana.

Salah ke Menteri KDN nak bertindak tegas perangai Syiah sebelum jadi perkara yang tak baik yang boleh menjejaskan keselamatan rakyat dan negara. Soal akidah dan agama di bawah JAKIM, dan Menterinya pun nak bagitau akan ambil tindakan tegas kerana fahaman Syiah adalah haram.

Best part, mana pemimpin tertinggi PAS yang lain...kenapa tak backup Abg Mat nie yer. Kenapa mereka lebih bersetuju dengan tindakan tegas kerajaan untuk perangai fahaman Syiah? Kenapa pemimpin PAS tak ada bagi statement yang mengatakan Mat Sabu sebaliknya....korang terfikir tak menda nie kan??

Ahli Parlimen PAS Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz bersetuju dengan langkah kerajaan mendedahkan golongan Syiah di negara ini supaya dapat dibendung daripada terus merebak.

Nik Abduh yang juga anak Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz dilaporkan FMT berkata golongan Syiah tidak boleh duduk bersama dengan pengikut Ahli Sunnah Wal Jamaah kerana akan berlaku perbalahan.

Katanya, apabila bilangan mereka (Syiah) semakin besar, permusuhan akan menjadi lebih kuat, sebab itu amat tepatlah apabila kerajaan mahu bertindak tegas ke atas penyebaran fahaman berkenaan.

“Golongan Syiah mempraktikkan amalan bida’ah yang sangat teruk seperti tindakan mereka memburuk-burukkan sahabat Rasulullah SAW dan ini adalah ajaran sesat yang tidak boleh dibiarkan berkembang di negara ini,” kata beliau ketika menyampaikan kuliah di hadapan pejabat Badan Perhubungan PAS Negeri Kelantan semalam.

Bercakap kepada pemberita selepas kuliah itu, beliau berkata isu Syiah adalah serius yang boleh membawa perpecahan dalam masyarakat, namun tidak wajar sekadar dipolemikkan di luar kamar mahkamah sehingga mengundang rasa tidak percaya orang ramai.

Beliau yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat berkata, tindakan pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendedahkan ’10 maklumat’ mengaitkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dengan fahaman Syiah perlu disusuli dengan pendakwaan di mahkamah bagi membuktikan kebenaran tuduhan itu.

Beliau berkata, kerajaan perlu bersedia dengan rakaman lengkap yang menunjukkan aktiviti didakwa dilakukan Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu, contohnya solat sebagaimana kaedah orang Syiah, menganggap ajaran Syiah tidak sesat serta mengucapkan perkataan yang berlawanan dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Menurutnya, pendedahan semalam bukan bermaksud sudah terbukti dakwaan (Mat Sabu) Syiah, itu bukan pembuktian lagi kerana perlu disahkan kebenaran di mahkamah, kalau setakat begitu sahaja, orang tidak akan percaya.

“Syiah ini ada tanda-tanda, antaranya bagaimana dia sembahyang atas batu, percakapan dia yang menyalahi Ahli Sunnah Wal Jamaah, menganggap Syiah sama dengan ahli sunni iaitu tidak sesat, percakapan yang menghina sahabat Rasulullah SAW dan mengungkapkan kalimah-kalimah yang merupakan satu dosa di sisi Ahli Sunnah Wal Jamaah.

“Oleh itu KDN perlu memberi bukti yang cukup bahawa Mat Sabu mengucap kalimah syahadah yang tak sama dengan kalimah syahadah Ahli Sunnah Wal Jamaah, dan cara beliau solat mengikut orang Syiah sebelum mahkamah mengesahkan buktinya itu,” katanya.

Sementara itu, bekas aktivis Pas, Zainon Ismail atau lebih dikenali sebagai CN Al-Afghani dilaporkan Utusan mendesak Mat Sabu membuat sumpah laknat untuk membuktikan beliau bukan cenderung sebagai pengikut Syiah.

CN Al-Afghani yang juga sahabat baik Mat sabu selama 20 tahun mendakwa beliau mengetahui rahsia sebenar Timbalan Presiden PAS itu, malah perkara sama juga turut diketahui oleh pucuk pimpinan parti.

Dakwanya, kalangan sahabat rapat terutama dalam kelompok aktivis parti lebih selesa memanggil Mat Sabu dengan panggilan ‘imam’ walaupun pemimpin nombor dua PAS itu bukannya daripada kalangan ulama.

Selain itu, CN Al-Afghani juga menyatakan kesediaan untuk berdebat dengan Mat Sabu bagi menjelaskan kepada rakyat mengapa Timbalan Presiden PAS itu sering kali dikaitkan dengan Syiah dan kenapa tiada tindakan diambil daripada parti.

“Sebab itu saya cabar Mat Sabu buat sumpah laknat untuk nafikan beliau bukan cenderung sebagai pengikut Syiah. Tak payah pergi mahkamah. Sumpah laknat ini tidak memerlukan kos tetapi hanya perlukan kejujuran.

“Saya juga cabar pucuk pimpinan tertinggi PAS buat perkara sama kerana saya tahu mereka sedar siapa Mat Sabu,” katanya. -AIDC

"Saya tak ada bergaduh personal, saya kalau jumpa mereka rapat semua termasuk yang paling kuat saya serang dahulu, Tan Sri Muhamad Mohd Taib (bekas menteri besar Selangor). Sekarang dia kawan baik.

"Macam Zahid Hamidi juga, tiada apa-apa personal dengan dia, kita berlawan atas dasar perkara-perkara tertentu dan bukan berkelahi atas perkara peribadi dan sebagainya," - Pelik kan statement Mat Sabu nie....setiap hari berubah. Lebih baik jawab dari pusing-pusing KL kan?? He he he



GR kata: Abg Mat oh Abg Mat. Ha ha ha

4 comments:

Anonymous said...

Nak saman, tidak ?
Nak saman, tidak ?
Nak saman, tidak ?
Tak saman, org kate betul, saman kang xpose pulak aku punya.....
Aah ! Buat bodoh je la !

Anonymous said...

Macam nak samannnnnn je, macam tak nak samannnnn je, macam takutttttt je, macam kaluttttt je.

Anonymous said...

Macam bodo je, macam bengong je..

Anonymous said...

mcm bangang je kdn,orang yg mengaku ketua syiah x ambil tindakan..mat sabu gak target dia...sama mcm gay boy ug berlambak di bukit bintang x nk tangkap,DSAI jugak jd sasaran....SARKAS BETULLLL!!

Artikel pelbagai