Monday, December 16, 2013

MASIH RAMAI ORANG UMNO YANG BEBAL ISU SYIAH? PEMIMPIN TIDOR ATAU NAK 'COVERLINE'? @Zahid_Hamidi @NajibRazak @dsjamilkhir


Islam itu indah dan jelas telah diterangkan dalam Al-Quran dengan mentaati perintah Allah SWT dan ikuti sunnah Rasulullah S.A.W pasti kita akan berjaya dunia dan akhirat. Kenapa perkara semudah itu pun masih ada umat Islam yang 'BUTA KAYU, BUTA HATI'??

Syiah adalah merupakan ajaran sesat di manakah kesedaran kita sebagai umat Islam di akhir zaman ini. Terlalu banyak perkara yang cuba diputarbelitkan oleh sesebuah kaum yang kononnya mereka ini boleh memberikan jaminan masuk Syurga dengan mudah.

Semuanya yang berlaku ada penyebabnya. Penyebab utamanya adalah di mana kekuatan iman sebagai umat Islam. Hukum hakam Islam semuanya telah termaktub di dalam Al-Quran, kenapa perlu kita untuk mempercayai selainnya.

Dalam isu Syiah ini, apakah tugas JAKIM? Masih ramai tertanya adakah tugas JAKIM hanya untuk membina masjid dan mengadakan program-program agama? Soal mempertahankan Islam juga terletak dibahu mereka. Bukankah begitu?

Malaysia adalah sebuah negara Islam, pandangan GR isu Syiah ini tidak perlu dipolitikkan. Ianya soal akidah. Rosaknya akidah kita maka rosaklah kesefahaman masyarakat dalam negara tersebut. Semua pemimpin seharusnya memberikan kerjasama yang kuat dalam mempertahankan Islam yang suci ini.

Ingatlah ikuti perintah Allah SWT dan sunnah Rasulullah S.A.W yang bawa kejayaan. Mungkin ramai pembaca yang masih tidak faham apa itu Syiah. GR terangkan demi kebaikan kita bersama mempertahankan Islam.

Apa itu Syiah??

Syiah itu salah satu pegangan akidah yang di asaskan oleh Abdullah Bin Sabak .

Akidah yang bertentangan dengan Sunni .

Syiah itu bermaksud penolong/pembantu.

Siapa Abdullah Bin Sabak ni ? Dia adalah seorang Yahudi. Dia berasal dari Yaman.Dia datang ke Madinah semata untuk mendapatkan jawatan, kepentingan politik .Time tu zaman pemerintahan Saidina Uthman Bin Affan ,Saidina Uthman tak layan dia.

Dia jadi marah lalu dia sebarkan fahaman kepada masyarakat Madinah bahawa ,"Yang sepatutnya jadi khalifah ialah Saidina Ali bukan nya Saidina Umar , Saidina Uthman ataupun Saidina Abu Bakar.."

Dan masyarakat percaya benda ni . Dari situ lah bermulanya fahaman Syiah .

Alhamdulillah kita berpegang pada Ahlu Sunnah Wal Jamaah/Sunni .

Syiah dengan Sunni ini sangat-sangat berbeza .Syiah dengan Sunni ni bukan masalah khilaf furu'q (perkara-perkara kecil ) ,

Tetapi , Syiah ni benar-benar terpesong akidahnya dari ASWJ. SEBAB-SEBABNYA??

Antaranya ialah ,SYIAH MENDAKWA ,- Ketika Nabi Muhammad SAW wafat , seluruh sahabat nabi murtad , kecuali beberapa orang sahaja iaitu , Salman Al Farisi , Al Miqdad Bin Al Aswad , Amar Bin Yasser dan Suhaib Ar Rumi (ada juga yang kata Bilal bin Rabah )

Syiah mengkafirkan sahabat Nabi Muhammad SAW dengan berkata kepada Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar , "Dua patung berhala Quraisy.." .

Mereka tak percaya Quran yang kita guna sekarang ni . Mereka menganggap Quran sebenar telah hilang , Quran yang di tulis Saidatina Fatimah r.ha .

Semasa Nabi wafat , Saidatina Fatimah ni sedih , sedih sangat , dia menangis sampai 75 hari , semasa dia tengah sedih tu , Jibril turun menggembirakan nya , Saidina Ali pun hairan dengan siapa Fatimah bersembang, lalu Fatimah beritahu Ali, dan Ali berkata kalau Jibril datang lagi beritahunya . Jibril datang semula , Fatimah pun beritahu Ali , dan ketika itulah Saidina Ali menulis apa yang Jibril kata. Dan Syiah menganggap itu Quran mereka.

Mereka mendakwa ada ayat-ayat al-Quran yang dibuang oleh Saidina Abu Bakar ketika mana Saidina Abu Bakar ni mengumpulkan kembali ayat-ayat al-Quran , antaranya ialah , surah al-Baqarah ayat 23 , surah Toha ayat 115 , surah al-Ahzab ayat 70 , surah al-Balad , mereka menokok tambah dalam ayat sebenar dan menambah satu lagi surah iaitu surah wilayah.

Mereka juga ada imam . Iaitu Imam 12 . Imam yang ke-12 ini dipercayai telah ghaib pada 226 hijrah di sebuah terowong (sirdab) di Iraq/Iran. Setiap petang Jumaat mereka akan pergi ke terowong itu dan berkata , “Wahai Imam, keluarlah Iman , keluarlah..” (Muhammad bin Hasan Al'Askariy al-Mahdi). Sampai sekarang Imam itu tak keluar lagi. Dan akan keluar suatu hari nanti.


Ulama terbesar syiah iaitu Al Khomeini berkata; “Sahabat Nabi hanya mementingkan dunia, rebut jawatan , mereka tak pentingkan Quran dan agama, mereka jadikan Quran sebagai alat untuk niat mereka yang kotor, merampas jawatan khilafah..”

Mereka menghalalkan darah umat Islam . Bagi mereka, lagi banyak mereka membunuh umat Islam , lagi banyak darah yang mengalir , lagi cepat Imam mereka itu akan keluar dari terowong .

Rukun iman SYIAH ada lebih dari enam:


1. Mereka percaya pada Imam.
2. Imam mereka boleh menghalalkan dan mengharamkan sesuatu perkara.
3. Imam mereka maksum. Allah tegur Nabi tp Allah tak tegur Imam.
4. Jadi imam lebih afdal drpd Nabi.
5. Imam boleh gubal syariat dan memansuhkannya.
6. Imam mereka mempunyai ilmu di mana mampu mengetahui benda yang dah berlaku dan akan berlaku.
7. Imam mereka juga menguasai dunia dan akhirat.
8. Imam mereka mampu beri apa sahaja yang mereka mahu.


Abu Bakar As-Siddiq r.a dilaknati dan dicerca dalam zikir mereka (SYIAH). Penafian mengatakan Abu Bakar sebagai Khalifah. Sedangkan Allah S.W.T menyebutkan kisah hijrahnya bersama Baginda S.A.W dalam Gua Thur dan ditauliahkan semasa hayat Baginda S.A.W menggantikan Baginda Imam solat kepada sekalian muslimin.

Aishah r.ha juga dilaknati dan diraikan saban tahun bahawa dia di neraka.. Sedangkan ilmu munakahat sepenuhnya diceduk majoriti umat Islam kini melalui Aishah.. penafian terhadap Aishah ialah penafiannya dlm ilmu munakahat kini dan lebih buruk lg penafiannya sbg ummul mukminin..
Apakah tergamak kita berdiam di kala ibu kita dicerca?? Sedangkan Aishah ummul sekalian umat Muhammad..


Redhanya Baginda Nabi terhadapnya hingga Baginda restu untuk wafat di kamarnya...malah mohon restu drpd ummahat mukminin lain..

Tohmahan Abu Hurairah korup dan seleweng harta.. adalah penolakan kpd majoriti hadith dan penafian kpd sunnah yg banyak diriwayatkannya...

Isu Taqiyyah yg wajib..Tiada agama bg yg tiada taqiyyah..

Iktikad al-Bada'ah terhadap Tuhan sedangkan Dia Maha Suci drp terleka, tersilap atau terlupa..

Mut'ah..yg halal sedangkankan telah rasmi haramnya setelah Fathu Mekkah..

Sambutan Hari Asyura dan ingatan peristiwa syahid Hussein bin Ali dengan ceremony or ritual yg melampau dan memudaratkan diri..

Ritual mereka dalam solat dengan tepukan sambil menyebut Khana al-Amin bahawa khianat Jibril dalam penurunan wahyu tidak kepada Ali.


Kaifiat Wuduk yang ganjil dan terlalu sempoi..hingga tak sah..

Sujud atas batu husseinyyah or batu karbala..yg sesat..

Dan byk lg faktor kita sebagai umat Islam ASWJ perlu tolak Syiah...Konklusi Syiah Sesat!!



GR kata: Al Quran dan Hadith adalah motivasi terbaik untuk seluruh manusia hingga ke hari qiamat. Kedua-duanya hati kita akan tenang dan dapat hidayah petunjuk... In Shaa Allah

1 comment:

Anonymous said...

Jadikan amalan, setiap hari sekurang kurangnya bacalah 10 ayat dr AlQuran dgn terjemahannya sekali, dan satu Hadis dr Hadis Hadis Nabi saw, bila tamat diulang ulangi hinggalah kita meninggal dunia. Tanamkan niat utk dipelajari dan dijadikan panduan hidup, bukan utk jadi pandai dan menunjuk nunjuk kepandaian kpd org lain. Selain itu ikutilah kelas kelas agama yg terbuka (elakkan kelas kelas agama yg nyorok nyorok) di masjid masjid atau surau surau. Kelas agama terbuka, jika berlaku kesilapan guru lbh mudah dikesan dan ditegur.

Artikel pelbagai