Thursday, November 28, 2013

DEMI RAKYAT, GAJI YB DINAIKKAN! MANA PENDIDIKAN PERCUMA?

 

Kerajaan Negeri Selangor seharusnya dijadikan 'Contoh' terbaik buat kita semua. Demi menjaga kebajikan rakyat gaji MB, Exco, Speaker dan ADUN Selangor dinaikkan. Inilah baru dinamakan pentadbiran terbaikkan. Kalah gaji PM Malaysia tu. Keh keh keh

Gaji Khalid Gagap lebih besar dari berbanding Perdana Menteri DS Najib Razak.

Bayangkan jika yang menaikkan gaji dilakukan oleh BN, pasti para beruk dan macai akan baring tengah jalan hari ini. Malah pasti ada yang siap berhimpun tanda protes dengan tidur di Dataran Merdeka atau pun di mana-mana saja kawasan pada mereka strategik.

Ada kawan-kawan GR dalam pakatan haprak beritahu biarlah gaji mereka naik sebab itu berdasarkan pendapatan negeri yang lebih baik. Persoalannya gaji naik, diaorang nie buat kerja ker? Berikan perkhidmatan yang terbaik pada rakyat ker?

Adakah pemimpin yang gaji mereka naik, mereka ini telus dalam amanah yang diberikan? Tak ada bagi projek pada kroni saja macam yang diaorang cakap UMNO/BN nie kaki rasuah dan juga jaga kroni saja. Pemimpin pakatan haprak nie maksum tak da buat sebarang dosa.


Nampak sangat pemimpin-pemimpin di Selangor nie gila kejar kemewahan. Itu belum dikira mereka yang berkuasa ini 'MENGUASAI' tempat mereka bekerja. Yang dah kaya jadi lebih kaya, rakyat duduk tengok saja lah pemimpin mereka makan sedap-sedap tanpa hiraukan kebajikan rakyat.

Lawak jugak jawapan Khalid Gagap nie bila ditanya pasal kenaikan gaji nie "Kalau Tak Mahu Gaji Baru Boleh Sedekah Kepada Badan Kebajikan - MB Selangor

Bukankah lebih baik kotakan janji mereka pada PRU12 yang belum ditunaikan pada rakyat negeri Selangor. Contoh pemberian pelajaran percuma pada anak-anak negeri Selangor dari semua kelas pelajaran, bukankah ini yang diaorang sibuk bising sana sini dari dulu lagi.

Pada rakyat Selangor, korang mesti sukakan sebab pemimpin korang dah kaya. Apa lagi pergi lah jumpa mintak bantuan duit makan ke minum ker, dapat ke tak duit poket atau pun dapat tengok jer lah. Sendiri mau ingatlah yer....


GR kata: Pemimpin pakatan poyo jerk bertekak konon nak protes, pada hal suka kan!! Ha ha

6 comments:

Anonymous said...

Dah tgok Taik mahmut punya gaji ke bro... dungu kini dan selamanya... puih...

Anonymous said...

Bodoh...gaji km serawak 35k tak bising plak...balak lg dirembat....jalan raya penuh selut....

Anonymous said...

eeceh..statement betulkeni??jgn kencing sgtla... klw ye gaji pm rm22k lebih cmne kak mah leh blanje brjuta yerk?? simpan dr kecikke??bgus mnabung..tp rase2 trkorek tabung rakyatla..hahahaha

Anonymous said...

Pu Ki aR...

paritbuntarrebels said...

salam, mohon dipautkan link blog http://paritbuntarrebels.blogspot.com/ di pautan blog anda.
tq ;). blog anda telah dipautkan di blog sy.

paritbuntarrebels said...

salam, mohon dipautkan link blog http://paritbuntarrebels.blogspot.com/ di pautan blog anda.
tq ;). blog anda telah dipautkan di blog sy.

Artikel pelbagai