Wednesday, September 18, 2013

Pernahkah Kita Berterima Kasih Atas Pengorbanan Mereka Ini? @PDRMsia @KBAB51 @Zahid_Hamidi


Pernahkah kita berterima kasih kepada Polis berbaju putih ini? Pernahkah kita befikir sejenak akan tugas mereka yang berisiko tinggi kadang kala melibatkan keselamatan malah nyawa mereka sendiri? Pernahkah kita cuba untuk merasai detik nadi mereka akan tanggungjawab yang diberikan pada mereka? Pernahkah kita berfikir sejenak?

Perkara biasa rata-rata masyarakat kita kurang untuk berterima kasih kepada mereka ini. Malah cacian dilemparkan pada mereka ini. Ini adalah tanggungjawab yang mereka jalankan amat tegas tanpa berkompromi dengan sesiapa pun. Pada anggota Polis trafik yang tidak melaksanakan tanggungjawab dengan amanah itu adalah salah diri mereka sendiri kerana tidak bersyukur dengan rezeki yang mereka dapat.

Kenapa kita selalu marah bila berhadapan dengan Polis trafik? Adakah mereka sengaja untuk mencari kesalahan kita? Atau kita betul-betul langgar kesalahan jalan raya. Hal ini GR serahkan pada korang semua, tepuk dada tanyalah hati. GR sendiri pun kadang-kadang termaki Polis trafik ini disebabkan tak mahu kena saman walaupun kesalahan langgar lampu isyarat merah.

Kenapa masih ada masyarakat menghina mereka seperti ini?


Apa pun kita sebagai masyarakat yang menggunakan jalan raya sepenuhnya harus berterima kasih kepada mereka ini. Harus menghargai mereka ini, pengorbanan yang mereka lakukan amat besar untuk kita semua.

Lihat kiriman email di bawah dan fikir-fikirkanlah:


Tahniah kepada anggota Polis Trafik yang sanggup membantu dengan ikhlas kepada pengguna jalan raya yang ditimpa kesusahan. Perbuatan ini harus dijadikan teladan pada kita semua. Terima kasih GR ucapkan pada anggota Polis Trafik kerana sentiasa menjaga penjalanan jalan raya jadi lancar.


GR kata: Apa pun kerja kita buat, harus jujur dan amanah.

1 comment:

Anonymous said...

Betul tu GR! Polis Trafik, terutamanya yg. Islam/Melayu, antara yg. paling BAHAYA kerja mereka, sebab mereka sering diSERANG dgn. GANAS oleh GENG KONGSI GELAP, yg. pandu kereta atau lori laju, yg. MENYAMAQ sbg. pemandu biasa (sebab itu setiap jenayah atau kemalangan melibatkan polis, mesti siasat dgn. teliti oleh PDRM/KDN -jgn. hanya serah pd. polis negeri). Tengoklah dah berapa ramai yg. dilanggar, termasuk sampai mati polis malang kita!

Bahkan saya juga syak GENG KONGSI GELAP BUKAN ISLAM, terutamanya pemandu lori dan 4WD, makin mensasarkan mana-mana umat Islam/Melayu (senang dikenali dari pakaian atau lambang Islamnya termasuk tudung atau pd. kenderaan), terutamanya yg. naik motosikal (lori/kereta di depan tekan brek tiba-tiba atau cuba bergesel dgn. kereta/motosikal yg. nak potong mereka, menyebabkan kereta/motosikal di belakang/yg. nak potong, TERBABAS ke jln. bertentangan). Ini tidak MUSTAHIL kerana, Geng-geng GANAS ini bukan sahaja penjenayah biasa tetapi terlibat dgn. politik, disyaki dgn. politik paling GANAS DAPSYAITAN (dgn sekutu Barat-Israelnya), nak menghapuskan beramai-ramai umat Islam/Melayu dlm. pembunuhan beramai(GENOCIDE) di TANAH MELAYU ini! Dan mereka makin mensasarkan peneroka Felda, terutamanya di Sabah/Sarawak.

Saya cadangkan Kerajaan menyediakan subsidi utk. kamera MURAH kecil (utk. golongan miskin dan sederhana, dan setiap pekerja JPA terutamnya polis), yg. bersambung dgn. internet, di setiap kenderaan, di depan dan belakang. Kerana bila berlaku kemalangan, boleh dikaji sebab yg. sebenar. Ini ialah kerana JENAYAH kemalangan makin BERLELUASA, terutamanya ke atas golongan miskin dan sederhana serta pekerja JPA , termasuk polis kita, terutamanya dari umat Islam/Melayu, serta juga termasuk pekerja asing Islam.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.






Artikel pelbagai