Friday, July 19, 2013

Siapa Kata Polis Tak Buat Kerja? Humban Dalam Penjara Nie Ape? @Zahid_Hamidi @PDRMsia @NajibRazak


Pasangan kaki main tunjuk kat orang si Alvin dan Vivian menjadi sejarah hidup diaorang tidur dalam penjara. Sorang di Penjara Sg Buloh dan sorang lagi di Penjara Kajang. Padan muka, ingat hina agama lain tu perkara saja suka-suka ka? Cinabeng mengong...

Apa pun tahniah pada pihak Polis yang telus dan tegas dalam melaksanakan tugas yang diberi. Tahniah juga pada Menteri KDN, DS Zahid Hamidi yang memberi sepenuhnya kepercayaan pada pihak Polis menjalankan tugas mereka. Memang terbaik!

Ini adalah satu pengajaran buat rakyat. Jangan sesekali cuba untuk membuat satu penghinaan antara kaum dan agama. Hormatilah antara satu sama lain, dan bukan semua perkara boleh dibuat gurauan.
'Kaki Main' dah kena humban dalam penjara, harap pada mereka yang cakap-cakap Polis dan Menteri tak buat kerja tu..hentikanlah. Jangan anggap semua perkara nak cepatnya perlu fahamkan apa dan mengapa suatu perkara itu hendak dilakukan ada caranya. Bertindak menggunakan akal bukannya nafsu.

Al kisah si 'Kaki Main':

Pasangan menghina Islam dalam Facebook, Alvin Tan, 25 dan Vivian Lee, 24 hari ini didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tiga pertuduhan.

Pasangan itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas ketiga-tiga pertuduhan tersebut.
Mereka didakwa di bawah Akta Hasutan, Akta Penapisan Filem dan juga Seksyen 298A Kanun Keseksaan.


Hakim juga membuat keputusan tidak membenarkan mereka diikat jamin sementara menunggu tarikh perbicaraan.

Mereka akan dipenjarakan di mana Alvin akan dihantar ke penjara Sungai Buloh, sementara Vivian pula akan dihantar ke penjara Kajang.

Timbalan Pendakwa Raya, Noorin Badaruddin dan Ishak Md Yusoff turut meminta hakim agar ketiga-tiga pertuduhan dibicarakan serentak.

Pihak peguam pembela bagaimanapun memaklumkan bahawa dakwaan Penapisan Filem tidak boleh dibicarakan serentak kerana perkara itu dilakukan pada tarikh berlainan.

Hakim bagaimanapun memutuskan untuk membicarakan ketiga-tiga tuduhan serentak.

Pasangan 'Alvivi' itu telah memuatnaik gambar dan tulisan "Selamat Berbuka Puasa (Dengan Bak Kut Teh.. wangi, enak, menyelerakan!!!) serta logo halal di Facebook.


Tindakan mereka telah menimbulkan kemarahan pelbagai pihak khususnya umat Islam di Malaysia serta disusuli oleh laporan polis dari beberapa NGO. - http://www.astroawani.com

GR kata: Tahniah KPN! Tahniah Menteri KDN!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

JawaJohor said...

GOOD JOB. KERAJAAN TEGAS THIS TIME.
WELL DONE MINISTER.
HOPE NO TURNING BACK.
KALAU KERAJAAN TEGAS RAKYAT AKAN SOKONG, MACAM ERA TUN MAHATHIR DULU.
SYABAS....................

Anonymous said...

orang-orang hamPAS sendiri sudah meminta mereka ini dimaaafkan. korang memang selamanya hamPAS masyarakat. jangan guna nama Islam la oii bongok hamPAS. pakai jer nama parti PIS. parti kencing.

Anonymous said...

ITULAH DASAR "PARTI ANJING SURUHAN " DAP..
TERANG LAGI BERSULUH

Anonymous said...

Najib sebenarnya keras dalam diam...dalam sejuk dia bertindak. Cuma kitalah sebagai pejuangan ni kenalah sentiasa membantu dan menjadi pendesak kepada kerajaan agar maruah Islam, Melayu dan Raja terbela!

Syahid...Allahuakhbar!

Artikel pelbagai