Friday, July 19, 2013

BODOH TOLOL! 'FATWA' MUSLIMAT PAS, ALVIN VIVIAN BEROMEN ADALAH AGENDA BN..!!


Pelik GR tengok puak PAS nie....24jam semua nak politik jer. Tak bosan ke weii! Dah la politik jer, semuanya menipu jer pulak tu. Hukum hakam Islam pun diaorang suka hati jer keluarkan fatwa dan main pusing-pusing.

Lebih baik diam daripada bersuara dengan berprasangka buruk sesama Islam....betul tak? Dari kita bersekongkol dengan kafir laknat semata-mata jaga agenda peribadi masing-masing.

Alamak beb... sapa sangka rupanya Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, si Aiman Athirah ni ada rasa kesian lagi kat pasangan sial Alvin dan Vivian. Aiman ajak  kita semua jadi mukmin yang bijak dan pemaaf! Kerana kononnya ini semua adalah kerja jahat dan adu domba regim BN.

Baca di bawah, kenyataan bodoh yang dipetik dari FB beliau:

RESPON TERHADAP ISU PASANGAN KEKASIH HINA ISLAM

1. Ia adalah satu jenaka yg agak biadab terhadap ummat Islam dan Islam itu sendiri. Tidak wajar dilakukan dan pasangan ini wajib meminta maaf secara terbuka kepada seluruh ummat Islam. Merekaperlu disedarkan bahawa ianya melanggar sensitiviti agama dan mereka wajar dibimbing agar faham dan tidak berterusan melakukan kesilapan ini.

2. Walau bagamanapun...dlm bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang sinonim sebagai bulan kasih sayang,bulan kemaafan dan keampunan, adalah wajar kita menangani dan mendepani isu-isu seumpama ini dengan jujur, hikmah dalam berdakwah hatta bersifat pemaaf. Jgn bakar kemarahan kita dan menidakkan kemaafan walaupun yg mlakukn kesalahan adalah daripada mereka yang bukan beragama Islam. Seerah perjuangn Nabi SAW banyak menunjukkan suri teladan tika berhadapan situasi seperti ini. Ia perlu dihadapi secara dakwah, bukannya hukuman kejian kutukan dan celaan. Biasalah mereka tidak atau kurang faham. Maka tugas kita dakwahlah sehingga mereka faham dan berubah.

3. Adalah tidak wajar bila ada pihak yg dilihat sengaja menghangatkan isu ini dan menaikkan kemarahan ummat Islam secara tidak bertanggungjawab. Terus mengapi-apikan semangat permusuhan dan ketegangan agama dan kaum hanya kerana tindakan seorg dua orang bukan Islam yg tidak sensitif dan kurang bijak adalah satu tindakn tidak bertanggungjawab dan merendahkan diri kita sendiri sebagai orang mukmin yang bijak dan pemaaf. Hatta merendahkan kemuliaan bulan kemaafan dan keampunan ini.

4. Jangan lepaskn peluang kita berdakwah terhadap orang bukan Islam hanya kerana kesombongan kita atas keIslaman kita lantas semudahnya memandang orang lain sebagai rendah. Islam bukan agama yg sombong. Islam itu rahmat kpd sekalian alam.

5. Justeru, semua pihak harus menghentikan polemik kebencian ini. Pasangan yang bersalah juga wajib segera sedar insaf dan memohon maaf.

6. Saya juga secara jelas melihat betapa isu ini telah diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu sebagai satu cara untuk menang dlm PRK N01 Kuala Besut. Menakut-nakutkan ummat Islam dengan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya menjadikan sbg faktor utama melegitimasikn pindaan terhadap Akta Multimedia yang hakikatnya bertujuan menyekat kebebasan rakyat daripada mendapat maklumat daripada sumber lain selain daripada media milik proksi umno bn.

7. Ia adalah suatu tindakan yang sangat berniat jahat dan dilakukan secara terancang fasa demi fasa. Rakyat mesti menolak propaganda n modus operandi yang jahat ini dgn berhenti daripada menjadi mangsa adu domba dan fitnah jahat regim diktator BN. Enough is enough to BN!

Aiman Athirah Al Jundi
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Pusat


GR kata: PAS semakin sesat...bulan Puasa tapi hati mereka puasa ke idak? Wallahualam.....

18 comments:

marikh09 said...

Ada juga manusia yg bodoh sombong mcm ni dlm malaysia ni hari ni? Makan pe bdak bodoh ni...?

Anonymous said...

MEMANG TAK NAMPAK LANGSUNG KERCERDIKKAN DIA SEBAGAI SEORANG ISLAM.
ZERO INTELLIGENCE

Anonymous said...

Rosak... Rosak... Rosak kalau anak aku dapat mak mertua mcm ni... Lebih teruk dari mak mertua kasim selamat..

Anonymous said...

Muka ko yang buruk tu pun salah BN gak?

Anonymous said...

Inilah ciri-ciri wanita munafiq...kerjanya siang malam asyik menjilat kapir harbi dan menjadi pencacai totok pengkufur nikmat.

Anonymous said...

hmm.......xhairan........kerajaan BN sekarang jangan jadi macam pas dan pkr sekarang......depa ni cuma nak jaga dapig sahaja.....sebab tu cinabeng2 ni naik lemak dan kuang hajau......aku peduli apa dengan pas sekarang,syiah pun xleh bendung, ada hati nak jaga islam.........kami2 ni yang akan paksa kerajaan jaga islam di bumi melayu ni.........

Anonymous said...

hati dah semakin benak, hari-hari memikirkan pasal politik je?

Isu Alvivi BABI timbul sebab nak digunakan utk serang pembangkang dalam PRK Besut??

BN tak payah guna isu tu pun, isu calon 'cari makan' PAS je dah cukup untuk ranapkan kesombongan PAS disana nanti....

Anonymous said...

PAS semakin lemah...
sokongan pada PAS tahap terburuk...

PAS kena balun UMNO utk menaikkan semangat ahli2 bawahan yg taksub...

PAS kena bodek DAP agar kepala tak dipijak2 dan dilembukan. ..

PAS hanyalah parti politik..
setiap ahli politik bercita2 utk berkuasa..

alangkah bodoh dan mengaibkan , agama sendiri sanggup dipertaruhkan utk cita2 politik..

inikalillah anda belah..

Anonymous said...

PAS SAMPAH!!!

tak guna sesen pun...dia pentingkan undi dari pentingkan Islam dan bangsa.

Jangan pulak PAS pulak ajak orang ISLAM makan bak kut teh ...

Anak Lenggong said...

Kesiannya...nama je berselubung lintup dan bercakap berkenaan dengan kebaikan bula puasa tetapi minah ronggeng ni terlupa nak pandang kearah diri sendiri yang kain dipakai hampir menampakkan dubur nyaa..weii mek fitnah yang ko buat ni apa pulak balasan nyaa..

Anonymous said...

Seperti biasa PAS selaku jurucakap DAP ditugaskan untuk menangkis dan men-divert isu ini sebagai perancangan pemerintah utk mengambil kesempatan atas kebiadaban pasangan Alvavi ni.

Manakala doktrin terancang PAS untuk membengapkan ahlul nya tak pernah timbul..

Semua musibah yg berlaku kononnya adalah perancangan dari tangan2 pemerintah..semuanya perancangan..

Cuma ada satu bukan dirancang....kebengapan minah ni yg semulajadi!

Anonymous said...

Wow..lambang DAP dikepala...sah2 penjilat lendir kafir harbi betina ni..puiiii

Anonymous said...

NAMA SAHAJA PARTI ISLAM TAPI PEMIKIRAN PEMIMPINNYA TAK UBAH SEPERTI PENJILAT KAFIR. SEBELUM NIE DIAM SERIBU BAHASA, TAPI APABILA PIHAK BERKUASA MENGGAMBIL TINDAKAN, CAKAP MENGALAHKAN ORANG BIJAK PANDAI. ORANG MACAM NIE BUKAN PEMIMPIN AGAMA ATAU ULAMA.. MEREKA NIE UMPAMA SYAITAN2 YANG TERLEPAS DI MUKA BUMI.

Anonymous said...

Biar muke burok tapi jgn pemikiran buruk....sesama Islam ko menghina n berkeras tapi kalo dgn kapir kemain lagi pemaaf...wlpon kapir tuh sengaja mnghina n mmprlekehkn agamamu...

Anonymous said...

kemunafikan yg terserlah dlm PAS hahahaha lawak kebangsaan...aper lak hujah n fatwa pok nik aziz erk...knape sesama Islam ko x nak lak bermaafan n bersatu...mmg sial penganut PAS nie....

Anonymous said...

Barai mcm Vivian jugak

Anonymous said...

Dasar spesies mak lampir...

Anonymous said...

Dah dah buruk bodoh lagi tu. Mana adalah yang bernilai pada makluk sorang ni. Kesian mak bapak dia lahirkan dia ni.

Artikel pelbagai