Saturday, June 1, 2013

Inilah Budak Safwan Anang BODOH! Tak Tahu Apa Sebenarnya Yang Dia Buat! @Zahid_Hamidi


Sekali lagi Anwar Ibrahim menggunakan mahasewel demi kepentingan peribadinya. Bukannya apa Anwar sendiri tak berani nak turun ke Putrajaya, jadi dibayarnya budak-budak yang tak ada masa depan nie. Budak mahasewel ni apa kisahnya dapat duit sikit janji boleh buat makan minum untuk sehari dua sanggup buat perkara yang bikin malu mak bapak diaorang.

Sekumpulan mahasiswa semalam berhimpun di Kementerian Dalam Negeri mendesak Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi meletakkan jawatan, ekoran penahanan pemimpin politik dan aktivis yang didakwa mereka bermotifkan politik.

Berkumpul bawah terik matahari di pintu pagar utama di Putrajaya, kira-kira 20 mahasiswa hadir menyatakan bantahan mereka terhadap menteri yang baru dilantik itu. Mereka menyatakan pendirian berhubung penahanan itu bermula terhadap aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan mendakwa walaupun menteri bertukar tangan, kementerian itu didakwa terus bersikap berat sebelah.

Selagi ini berterusan, wakil pro-Mahasiswa Abdul Muqit Muhammad berkata, pasukan polis tidak akan bebas. Tarikan di protes tersebut ialah kehadiran ketua Solidariti Mahasiswa Malaysia, Mohammad Safwan Anang, yang baru dibebaskan dengan ikat jamin hari ini selepas didakwa bawah Akta Hasutan 1948 pada hari Rabu.

Katanya, tangkapan tersebut bermotifkan politik kerana orang tertentu yang didakwa, dan ia mencemarkan profesionalisme Kementerian Dalam Negeri dan polis. "Zahid mesti meletakkan jawatan jika dia tidak dapat menyelesaikan masalah ini," katanya sambil mendakwa Zahid telah menyalahgunakan kuasanya dengan melibatkan polis dalam pendakwaan terpilih itu.- UtaraNews

 Kenapa pula bila Polis buat kerja dikatakan ada campur tangan politik? Sudah banyak kali dikatakan sendiri oleh Menteri Dalam Negeri:

"Saya telah memberi kuasa sepenuhnya kepada Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) untuk menguatkuasakan undang-undang dan saya harap pelaksanaannya dilakukan tanpa campur tangan saya" - DS Zahid Hamidi

Polis jalankan tanggungjawab mereka menjaga keamanan dan keselamatan negara. Puak pakatan haprak ini bila bercakap yang keluar dari mulut mereka bukan menghasut ker? Apa diaorang boleh boleh belaka, apa yang Polis buat salah. Mana keadilan yang diaorang sibuk war-warkan selama nie?

Usah dilayan mahasewel yang tak ada masa depan ni. Pihak Polis terus jalankan tanggungjawab menjaga keselamatan negara. Rakyat Malaysia menyokong penuh tugas Polis lakukan sebab dah lama sangat mereka nak tengok Polis bertegas. Selama ni puak pakatan haprak PIJAK kepala Polis.

Pada yang masih tak faham lagi, boleh tengok video ini :




GR kata: Mahasewel cakap pasal kewarganegaraan pun failed nak cite pasal politik..!! Skolah kasi abis dulu la kawan....

5 comments:

Anonymous said...

Anang....anang,kenapa la kau jadi cam ni. Allah bg kau akal yg sempurna utk berfikir. Jadi lah org yg bersyukur dan berterima kasih insyallah melimpah ruahlah rezeki kau nnt. Ingat jgn buat sesuatu mengikut hati dan perasaan.

Anonymous said...

Anang oh anang... akal kat jubur ke... tak basuh kot... tu sebab otak serabai...

ahmadborhan said...

Insyaallah suatu masa dia akan sedar kesilapan.

Anonymous said...

anang yg bangang dgn sekumpulan bdk2 mentah yg ikut anang jilat tahi pemimpin pr

SIKSA said...

SELAMAT KAN ORANG MELAYU !!!! KAMI DAH RASA TAK SELAMAT DENGAN PUCUK PIMPINAN YANG ADA...TOLONG UBAAAAAH..!!

Artikel pelbagai